Gå til innhold

Sv: 8>?(¯`°?.¸IKM uke 45¸.?°´¯)?<8


Hali

Anbefalte innlegg

Hei verpesyk! Tusen takk!! så snill du er som sender link og greier. No har eg lest. Det var riktig ja, den stav med grønn hette. Blei så stressa då eg las at nokon kunne testa ned i 10, men denne var altså 25 som alle andre. Då skal den egentlig vera lik som alle på apoteket clearblue osv. Eg har vore forferdeleg lei meg i heile dag. Klarer ikkje styra det. Var dumt av meg å testa så tidleg. Trur toleransegrensa mi for kva som vipper meg av pinner er lav denen gongen. Det set i gong vonde følelser knytta til ma i juli. Kjennes som de ter umuleg for meg å venta lenger på baby. Samtidig så ser eg jo her at mange venter lenger enn eg har gjort...

 

No bekymrer eg meg for hcg prøven hos legen. Den eg tok i dag. Får svar truleg i morgon. Og føler meg overbevist om at den er negativ. Men meiner at eg igjen kan ha testa for tidleg. Egget skal festa seg ca ei veke etter befruktning, men kan gå ti tolv dagar. Med tanke på at eggl test var positiv 30 og 31, og negativ igjen 31 har eg rekna frå det. og at eg då er på dag ti i dag. Men det står jo i bøkene at befruktninga kan ta et døgn. viss eggløsninga va kl. 17 f. eks 31. Blir det meir riktig å anta at befruktninga va 1. då? For då er det berre ni dagar sidan det, og då treng ikkje blodprøven vera fasiten på om eg er gravid eller ikkje. Neste gong skal eg ikkje testa i blod. Er berre tull i grunn. Pinlig å driva å ringa til legekontoret og masa etter svar-alltid litt for tidlig :)

 

Men føler iallefall meg ikkje særlig gravid lenger.

 

Lille og jeg: Hei! Det var spesielt ja. Må vera rart for deg no ja. Og kjedeleg ikkje minst å kankej måtte gå å venta lenger enn alle andre.... Men også fantastisk å høra om det, at det går an. Det skaper jo håp, og viser at før tr er komt så er det alltid ein sjanse for å vera gravid :)

 

Bekalger alle sammen at eg har blitt så negativ! Ønsker deko ein fin kveld. No skal eg eta steikt fisk som mannen min har laga til oss :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er fremdeles ikke tanta kommet;D

Så håpet stiger vel litt for vær dag som går, men satser ikke alt enda på at den holder seg borte!

Skal vente i det lengste for å se, før testing er planen;)

Noen som tester i dag eller i morgen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fremdeles ikke tanta kommet;D

Så håpet stiger vel litt for vær dag som går, men satser ikke alt enda på at den holder seg borte!

Skal vente i det lengste for å se, før testing er planen;)

Noen som tester i dag eller i morgen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg er litt i sjokk når det kommer til denne tråden?! Så mange tr?? Og Hali!!! Du skulle ikke få tr! Det hadde jeg ikke ventet! huff vi får være litt forsiktige med å gire hverandre for mye opp! Men samtidig skal man jo være positiv da! Vanskelig dette!

 

Krysser fingre for resten av dere! Nå får dere holde statistikken oppe da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM i dag, tror jeg, dersom syklusen er 28 dager og ikke 30. Tok ut spiralen 10 okt og fikk blødning 12 så akkurat 4 uker siden i dag. Er for godt til å være sant om jeg er gravid.

Men kjenner litt murringer i magen så mulig TR er på vei. Har følt meg litt uggen til tider men det kan jo like godt være innbilning. SKjer ikke noe inne søndag må jeg vel ta en test. Må nok fote meg til apotektet tenker jeg. Dere som har peiling, er de testene som viser streker på apoteket ok. Ser at mange forbanner seg over clearblue, men er det kanskje når en tester tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er ganske vanlig med murring ved graviditet også! Vanskelig å si hvilken murring man har (tr eller spire), men mange har det pga livmoren skal "gjøre seg klar" til spiren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Vondt i magen her mtp svar på blodprøve i morgon. Kjente forresten at det stakk nede i magen då eg naus tidligare i dag, viss ein skal vera oppmerksom og positiv, hehe :)

 

Nokon som skal testa i morgon? eg trur eg dropper det, får jo svar på blodprøven. Kjenner kjellaren nærmer seg.... :(

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla80, du skal se at blodprøvesvar blir positivt:)

Her fortsetter små stikking og slik av og på gjennom dagen, fremdeles ikke noe mere blod etter det lille i går morges på ikm dagen;)

De ømme brystene som følger med mine pms symptomer er heller ikke dukket opp, så håpet stiger for vær dag:)

 

Skal fremdeles ikke satse 100% på at jeg ikke lurer meg selv trill rundt denne gangen også, men nå har jo jeg vært helt regelmessig på 30 dager sykluser i litt over ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utruleg spanande stinea!! Så kjekt! håper håper!! :)

 

EG tok ein negativ prøve til i dag. Teit av meg, spesielt etter mailen frå verpesyk, men er liksom i gong no. Vil psyka meg ned til blodprøve svaret. Det må vera negativt det no nesten. Med negativt blodprøvesvar i dag er det jo faktisk fremdeles ikkje sikkert at eg ikkje er gravid. Men er ikkje så håpefull meir nei. :(

 

Spent på om nokon tester positivt i dag!! Når skal du testa stinea????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla80: Skjønner godt at du tester allikevel jeg. Det hadde sannsynligvis jeg også gjort dersom jeg hadde flere tester igjen. Men siden IKM ikke har vært enda, kan det fremdeles være håp :)

 

Jeg våknet med skikkelig menssmerter i mage og rygg i natt, og var sikker på at tanta hadde kommet. Men ingen ting har skjedd enda. Er jo livredd hver gang jeg skal på do nå, og tror at det også bidrar til at det murrer ekstra i magen.

 

Uff, dette er bare så alt for spennende. Orker ikke en ny prøveperiode nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner eg har stor tru på deg no verpesjuk, då eg blei gravid føltes det absolutt som om mensen skulle koma, måtte sjekka ofte!!

 

Eg har fått svar på blodprøven. Den va negativ. Er utruleg lei meg. Sendte melding til søstra mi som fekk begge sine to barn utan prolbelm som 20 og 23 år ofr mange år sidan. Ho sa berre så enkelt at eg må nyta tida utan barn for får den ikkje igjen. Det er altså heilt utruleg altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er to dager over ikm . Tanta har ennå ikke dukket opp. Testet for to dager siden men negativt. Ååhh lurer så fælt er jeg gravid eller er bare tanta forsinket.. Hater denne uvissheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på min tredje dag uten tanta. Har en test igjen og skal spare den til søndag. Vet den fortsatt kan være neg da, siden jeg produserer HcG veldig sent. Men, jeg er med godt mot til tross for at det ikke gikk veien for så veldig mange denne uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på CD 30 og 12 DPO idag.

Har ikke begynt å spotte ennå, men det kan jo fortsatt skje *huff*

Det er å pine oss sjøl dette her *ler*

 

Jeg har mange tester liggende i en skuff på jobben.

Har ikke tenkt å teste før på mandag, men mindre tanta dukker opp i løpet av helga da *off*

 

Merker jeg nesten gruer meg for å gå på do, redd for at jeg har begynt å spotte, sikkert dumt å tenke slik, men kan bare ikke for det heller.

Har såå lyst på en positiv test denne gangen! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg testet allikevel. Tror IKM var igår. Jeg klarte ikke holde meg lenger da jeg bare følte på meg at jeg var gravid. Tungt å trene, det har det vært de 2 forrige gangene og. SÅ kjøpte test på apoteket og tok den nå i ettermiddag. Og ja, mistanken er bekreftet. Jeg skal bli 3 barns mamma om alt går bra.

 

Tror kanskje det er litt større abort risiko siden spiralen ble tatt ut 10 okt, men i så fall vet jeg at vi blir fort gravide. Det har gått sykt fort. Sex 2 dager og vips.....

 

Så lei for at jeg sniker i køen. Håper også noen andre kan få en positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en positiv test!! Gratulerer så masse mumitrollet:) Hvor gammel er barna dine? Håper selv på å bli trebarnsmor snart:)

 

Men nå tror jeg det fæle tantetrollet er på vei her også. IKM sånn rett rundt hjørnet, har 24-26 dager sykluser, og på dag 26 idag!

 

Murrer fælt, typisk rett forut tanta kommer, så tipper den kommer iløpet av kveld/natta. Måtte jo selvfølgelig ta en test idag, negativ. Forrige gang fikk jeg positiv test på dag 24... Men med første barnet ble den ikke positiv før dag 30, så kan jo variere her da..

 

Ja, ja, er ved godt mot, og stresser ikke (enda;)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet:

Gratulerer så masse! Endelig en positiv test i denne tantehelvete tråden! :-))) Lykke til :-)

 

Håper det blir mange flere i innspurten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!! Gratulerer Mumitrollet, håper mange flere kommer etter og tester positivt!!! Dette trengte jeg, har hatt et par veldig tøffe dager.

 

Alle med tantebesøk, heier på dere videre i neste pp og venter å se dere i 1 trimester snart.

 

Jeg testet igjen igår og den var også positiv og litt sterkere enn den forrige. Nå begynner jeg nok snart å tro det selv også.

 

Men det er ikke langt fra stor lykke til redsel... igår fikk jeg en uventet tlf fra en overlege fra Rikshospitalet, forsto ingenting. For en tid siden ble det tatt noen prøver av mitt ene barn og de ble sendt til Rikshospitalet, men det var sikkert helt fint sa legen her hjemme til meg. Siden det nå er en tid siden tenkte jeg at alt var bra...helt til igår. vi har vært på Rikshospitalet i hele dag, er helt i sjokk. Barnet mitt må opereres allrede om et par uker og igjen så fort det har kommet seg nok antagelig i februar igjen. Jeg vet veldig lite om alt og hvordan dette vil ende nå, men er veldig utafor og redd. Beklager å plage dere her med dette, men er bare så fortvilet..unnskyld;-( Måtte bare sette ord på noe, har ikke pratet med resten av familien enda, tør ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære deg bondespira! Så forferdeles ekkelt og vondt. KVa er det dei mistenker, kva operasjon? Håpar du har fått snakka med familien din. Barnet ditt vil vera i dei beste hender, trur legane gjer ein ekstra god jobb når det kjem til barn. Eg tenker på deg. Sender gode tankar og håp og varme. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, lever i håpet her enda da. Ingen tegn til tanta, masse kraftige murringer i to døgn, som gjør at tankene spinner litt. Jeg får murring rett forut mens, ikke mange dager før.. Vi får se iløpet av helga da;) GOd helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner. Alt fint her. Litt "småuggen" om vi kan kalle det det. Merker liksom at blodpompa jobber hardere. Mye tyngre å trene, men er faringsvis bedrer deg seg ganske kjapt.

 

 

Høne Pøne: jeg har en jente på snart 5 og en gutt på 2,5. Håper du og er gravid.

 

Bondespira: Fy så fælt ang ditt barn og rikshospitalet. Masse varmer tanker går til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondespira: får håpe det går bra med din lille! skjønner du er fryktelig bekymra, men de små greier seg som regel ganske så bra... kjedelig med operasjon (uten at jeg vet hva det skal operereres for), men det går sikkert helt bra! selv ga legene meg bare 2 uker å leve, men her er jeg nå, og har knapt vært syk i mitt voksne liv!

 

 

Selv er jeg i elendig form for tida. Tror jeg kjenner feberen sniker seg på... Jobber i barnehage 2 dager i uka, og der går det både spysjuka og vannkopper nå for tida, men jeg håper virkelig jeg slipper unna spysjuka midt i eksamenstida! Det hadde vært forferdelig kjedelig. I går måtte vi nesten stoppe bila to ganger fordi jeg er så kvalm. Og jeg har vondt i absolutt alle ledd, spesielt i ryggen. Skikkelig febervondt. Jeg tenker jo at det kan være både mensenrelatert og babyrelatert.. håper mest på den siste! Har IKM i morgen... ingen tegn enda i hvert fall.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...