Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 45¸.?°´¯)?<8


Shina80

Anbefalte innlegg

Babysyk; *kremt* det hender at man ikke bare legger aksjer, men at man blir litt revet med i helgene ;) hehe..

 

Jeg har forsøkt å lese litt om denne tappen, men skjønte ikke stort av det.. skal se litt mer på det og lese meg opp litt mer..

 

Har hatt murringer både lørdag og i går, og i dag er jeg super oppblåst i magen.. ikke utypisk meg egentlig.. så nå er det vel bare å vente og se.. blir noen aksjer imorgen tenker jeg ;) om vi ikke blir litt ivrige ikveld da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stresset meg gjennom butikken i dag for å rekke bussen... Så jeg greide å kjøpe tranebærjuice og ikke grapefruktjuice!! ÅÅÅHHHH, så frustrerende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ireyna, går det an? Da telles det vel ikke som aksjelegging? ;p hihi

Hyggelig at dere blir revet med da! Du får lese mer om tappen, og så er det jo bare å kjenne etter om du finner den. Er jo ikke så stort inni der ;p

 

minimikro, huff da. Det var kjipt! Tranebærjuice er vel ikke så veldig godt det heller.... Det blir jo brukt i endel drinker, da syns jeg det er godt, men du skal vel kanskje ikke så mye på fylla framover... Tranebær er sunt for urinveiene da, så det kommer vel godt med. Du får ha grapefrukten til gode til neste svangerskap da, ingen krise om du ikke rakk det denne gang ;-)

 

Idag har jeg ikke noe slim på papiret, bare inni der når jeg sjekket tappen. Men om det er el-slim eller bare en god blanding fra igår kveld vet jeg ikke. (Æsj). Tappen er fortsatt åpen, så vi rekker noen flere aksjer her ;-)

 

Ligger dere høyt med rumpa etter sex? Jeg prøver å ligge sånn at alt ikke renner ut. Og så la jeg meg litt på magen etter en stund, i tilfelle de ikke hadde funnet veien på ryggen. Er sikkert kjempeteit, men jeg måtte bare.....

 

Hvor blir det av resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her!!

 

Jeg oppdaget EL-slim på papiret idag. Men ble jo usikker om det var el-slim eller rester fra igår kveld...hehe. Men da prøvde jeg testen: først å dra på den mellom to fingrer og så vanntesten. Og i mine øyne virker det som om det var EL-slim. Dessutten så har jeg kjent en del stikkinger idag og igår - så noe er på gang. Blir spennende å se på tempen de neste dagene.

 

Da må det bli aksjelegging idag og de dagene framover ;)

 

Babysyk: ligger ikke med rumpen i høyt opp. Ligger helt vanlig. Tenker at de (spermene) er jo laget til å svømme fram, og klarer å finne veien dersom forholdene er lagt til rette for de (hos kvinnen) - da tenker jeg på en fruktbar sekret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å teste slimet, det tenkte ikke jeg på når jeg stod på huk på badegulvet istad. Får gjøre det etterpå! Men siden tappen er åpen er jeg ganske sikker på at ikke el har vært!

 

Denne gangen har det vært veldig lite stikkinger hos meg. Er jo vanligvis velidg plaget av det, og må av og til ta paracet for å få sove, men ikke denne syklusen. Er fornøyd med det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, testing av slim, hører jeg? Hvordan gjør man det? Vanntesten? Nå ble jeg nysgjerrig, jeg klarer aldri å finne ut av hva som er hva i el-perioden. Noen som kan utdype? :)

 

Stå på, alle sammen! Krysser fingre og tær for oss alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet det på pernille.info. Istedenfor å forklare på en dårlig måte, kopierer jeg bare derfra:

 

* Dra en finger (eller et stykke dopapir) forbi skjedeåpningen.

* Se bort og gni det mellom fingrene. Føles det tørt, klebrig, fuktig, vått eller glatt ut?

* Se på det. Prøv å strekke det mellom to fingre.

* Er du i tvil om det er eggløsningsslim eller annet sekret så prøv vanntesten. Dypp fingeren med sekretet på i et glass med vann. Vanlig utflod løser seg opp i vann. Eggløsningsslim gjør ikke det, men former seg ofte som en ball og synker til bunns.

* Hvis du er i tvil om det er eggløsningsslim eller sædrester/glidemiddelrester, så noter det som et spørsmålstegn på kurven.

* Etter å ha tisset bør du følge med på om dopapiret sklir lett forbi eller om det er "som normalt".

 

Lurifax, det teppet du strikker, hvilket garn bruker du til det? Pinnenr og maskeantall? Syns det var skikkelig fint! Var det vanskelig å strikke de "stjernene"? Stemte det at det var sånne som på pickles,no?

 

Lurifax, hvis du har problemer med å finne el-slim, så anbefaler jeg å prøve grapefruktjuice, det ga meg mer slim, så da kan det jo hende du finner det lettere ;-) Men det må visst ikke drikkes etter el.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey sweeties! Tror jeg hadde el allerede på dag 13(!) mot normalt dag 17-18, så da hopper jeg over til IKM uke 44 og ventemodus :/.

 

Beholder ett ben her da. (Krysser ikke akkurat bena - eh, litt dårlig humor på tampen her...)

 

Lykke til med aksjeleggingen så lenge! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisa! Tok el test i går på dag 11, negativ. Fikk positiv på dag 11 forrige syklus, men også på dag 12. Er spent på å teste litt utpå dagen i dag på dag 12. Synes liksom det murrer litt, MEN er ikke sikker på om det er innbilning;-).., skal ikke tro på noen symptomer denne pp iallefall, hadde ømme(litt større) pupper forrige pp, og litt kvalm og syntes jeg var hardere i magen helt nederst. Var jo SIKKER på at jeg var gravid. Hadde lagt inn aksjer to dager før og to dager etter el også... MEN neida, TR kom, på sine faste 25 dagers dag.... Kanskje jeg får positiv el test dag12+13 denne pp da...

Håper alle gode ting ER tre, og at i denne pp må det skje!! Mitt 3 barn (Evt) og 3 pp, DA må det vel bli bra om alle gode ting er tre;-))

 

Hihihi cayenne72, nei du krysser vel ikke bena nå nei;-))) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker eggløsningstest altså!!;-))

babysyk85; Jobber du i helsevesenet? La merke til at du jobber turnus( o nattevakter). Jeg er sykepleier og har 60prosent nattestilling;-). Jobber endel eksta ved siden da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beina i kryss nå Cayenne er bare dumt, hihi!

 

Fikk tvunget samboer til en kjapp runde igår, Stakkars, han var egentlig kjempesliten og ville sove... Måtte til slutt si at jeg hadde el og at han bare hadde å stille opp.

 

prinsesse05 , st.hans prins09, håper du får positiv test nå da! Vil jo ikke at du skal hoppe videre til uke 46! Men du har enda litt tid på deg ;-)

 

Tappen min var fortsatt åpen idag! Nå syns jeg egentlig bare den kan lukke seg!!! Men så lenge det blir før søndag skal jeg vel være glad!

 

Ja, jobber i helsevesentet, men vil ikke si hvor;-). Der jeg jobber er det ikke mulig å bare ha nattestilling. Litt kjedelig, for det er litt deilig å jobbe netter (selv om jeg blir skikkelig groggy etterpå!!). Jobber dag, kveld og natt, og da blir det jo litt variert, så det går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så gleder jeg meg til denne uken er ferdig.

Kjenner at jeg har vært litt for gira denne pp - og det liker jeg ikke, og det er faen meg ikke så enkelt å ikke tenke på prøvingen heller.

 

Så nå vil jeg at EL skal komme og så gå, slik at jeg kan bare telle ned til testing.

 

Blir jo sliten av sex når man får så store doser av det!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali; signerer den! Vil veldig gjerne at el kommer og el går her også.. Uff ja...går sjelden en time uten at jeg tenker på prøving, klarer liksom ikke la være heller... ;-))

 

Babysyk85; selvfølgelig hadde jeg ikke forventet at du skulle si hvor du jobber:-)) . Det får da være grenser for hvor mye info man skal legge ut her;-)). Det er jo derfor vi kan snakke så intimt som vi gjør her, ingen vet hvem vi er. Og sånn må det jo forbli:-)). Tror nok ikke det blir uke 46 på meg uansett, for jeg har jo ikm på mandagen den uka, men kan ikke skjønne annet at det må bli positiv el test i dag og /eller i morgen. Hvis ikke kroppen hopper over el denne gang da... Håper ikke det. Skal teste utpå dagen i dag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp!! Positiv eggløsningstest i dag kl 13.00. Godt det ble aksjelegging seeeent i går kveld! Legger inn litt aksjer i kveld også da, det kan jo gå opptil 1 1/2 døgn før eggløsn finner sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk første mens etter MA 12.10. regnet på terminkalkulator at el er rundt 26. men mannen reiser bort i morgen og er ikke hjemme før til helga. la inn aksjer i går,planer om i kveld og i morgen tidlig. er det noe håp da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballongmage: Det er håp dersom EL befinner seg rundt 26. (altså imorgen). For å få det til å klaffe er det best å legge inn aksjer 2 dager før EL,på selve dagen og dagen etter ;) Og du har 2 av 3 ;) Lovende det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hali, nå vil jeg bare ha EL overstått så den evige ventingen kan begynne. Føler det er skikkelig lenge siden forrige gang jeg ventet på IKM. Tiden går bare såååå teigt!

 

Ballongmage, du har gode sjanser som Hali sier, så nå er det bare å vente i spenning!

 

Tviler på at det blir noe aksjelegging i kveld for oss, for samboer er litt gretten nå ;-)

Jepp, det var det jeg kom på for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det holder!:D Vet ikke om jeg har eggløsning etter MAen,har man det uansett om man har mens? El kan man ha blødning uten eggløsning??

Vet ikke om jeg rekker aksjer i morgentidlig,men rakk i sted og kjører på før natta:P

 

en annen ting-mannen slet litt med å få den opp den ene gangen,var så sliten sa han. er det normalt?? første gang det har skjedd. vært sammen i 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85, tusen takk for hjelp og info! :) Da gleder jeg meg til å se om jeg kan få oversikt over hva som er hva. Denne pp har jeg til og med gått til innkjøp av el-tester. Ble så sliten av iherdig innsats forrige pp! :)

 

Angående teppet, så bruker jeg et garn som heter Mirasol, men du kan sikkert bruke nesten hvilket som helst garn, feks alpakkagarn av ymse slag. Så brukte jeg pinne nr 6, slik at det ble mykt og komfortabelt. Jeg brukte 90 masker, men skulle jeg gjort det om igjen ville jeg kanskje plusset på tolv masker til for å få det litt bredere. Uansett hadde jeg syv masker på hver ende som jeg strikket rett og vrang for å danne en kant. De resterende maskene i midten danner mønsteret. Det var litt knotete i begynnelsen med tykke pinner og tynt garn, men ble mye lettere etterhvert. Maskene strikkes tre og tre sammen, og i en sammenstrikking skal du danne tre nye masker ut i fra den sammenstrikkede masken. Her finnes det gode instruksjonsvideoer på youtube som jeg kan finne for deg hvis det trengs!

 

Phew, det var kanskje vel i overkant nøye forklart! Heheh, lykke til! :)

 

Lykke till videre allesammen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig strikkeinfo Lurifax. Kjenner ikke til Mirasol garnet, men kan jo ta et søk på det ;-) Så hvis jeg har forstått det riktig så skal man bruke tykkere pinner enn det garnet tilsier - liker sånne prosjekter, de går fortere! hihi Den kanten rundt teppet, var det bare rillestrikk på den eller? (var vel sånn på bildet også?) Tror jeg skal klare maskene, på pickles.no har de lagt ut en video, tror også det er de som har laget oppskrift på teppe på bildet.

Teppet minner litt om sånn helseteppe man får på sykehus gjør det ikke? Bare mye finere selvfølgelig! Lyst å strikke sånn til min kommende baby!

 

Strikker du til deg selv, eller skal det gis bort i gave?

 

Da hopper jeg i seng! Lykke til med aksjeleggingen jenter!!

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ballongmage.

 

Jeg har EL disse dager, og det har blitt lagt inn mye akjser i den siste uka, (her skal de virkelig prøves...he...he...) men i går var mannen min ganske treg med å få den opp. Det har aldri skjedd med oss før heller, og vi har vært sammen i 6 år. Går det virkelig ann for mannfolk å få for mye.... Det hadde jeg aldri trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp i morges og jaggu har jeg ikke el i dag(monitor på førte dag med max, gikk rett fra lav til max), ikke har vi fått til noe etter jeg var ferdig med mensen så han må til pers i lunsjen i dag - men har ikkeno el slim eller el smerter så her i huset klaffer det helt sikkert ikke denne pp heller selv om det legges inn aksjer i dag og morgen :-/ Men men må tenke slik at etter pp 30 kommer pp 31, og snart er det faen meg jul også .... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athina, da! Første bud for å lage barn er å legge inn aksjer;-) Ja ja, kan jo hende det går!

 

Ellers fant jeg ut denne pp at jeg antakelig har el-smerter flere dager ETTER el! (Noe med at ett eller annet siver ut i bukhulen...) Så det er ikke noe å stole på.

For øvrig holder jeg meg for det meste på IKM uke 44, hvis jeg ikke er helt på bærtur, da.

 

Jul??!!! Shit! Det har jeg ikke tenkt på. Snakk om å være opphengt i prøvingen. Blir vel en razzia i år også, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne:

 

Hehe ja du sier noe der, men som regel er det jo bare en liten sperm som trengs da ;-)

 

Men det ser ut som jeg er helt ute nå, mannen måtte ut på reise og vet ikke om han kommer hjem i morgen engang... Må nesten le også for det er nesten umulig å få til dagen før positiv el test men de to dagene jeg er mest fruktbar, ja DA får vi det til, men blir så visst ikke gravid selv om gutta svømmer der inne og venter :-)

Siden monitoren slo ut på max har jeg vel i løpet av morgendagen eller på fredag, så teoretisk for dem så blir gravid lett er jo stor, men for meg fint lite vil jeg tro :-)

 

Lite å gjøre med så da slipper jeg å være i ikm helvete denne perioden i allefall :-)

 

Kanskje greit at julen kommer og alt som høre med så slipper man å tenke på prøving iallefall, greit å bli distrahert litt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...