Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 45¸.?°´¯)?<8


Shina80

Anbefalte innlegg

Da er vi i samme båt, Athina! Har to godunger fra før, men føler veldig sterkt at det er en til som skal være her. Så det er ikke verdens undergang om det ikke går, men...

 

Her gikk det også superfort med de to vi har, men 5 pp tærer på tålmodigeten! Er vel alderen som tynger, ja :/

 

Har du forresten sjekket eggene på ul? Ifølge gynekologen min hadde jeg mange, store og fine egg igjen. Kan jo være greit å få en pekepinn hvis du ikke har gjort det?

 

Krysser fingrene for deg (og alle oss andre) denne pp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.

 

Jeg fikk tante rød i dag.. jeg tror jeg har syklus på 26 dager, så jeg har regnet meg frem til at min IKM er søndag 13.11.... Er ganske usikker på dette, da det ikke er lenge siden jeg slutta på p-piller... mulig syklusen er ustabil enda! Kan noen hjelpe meg? Jeg hadde første dag i syklusen 24.09 sist, og nå er det 19.10... blir ikke dette 26 dagers syklus? Eller blir det 25 dager? Uff, hjelp meg :(

 

Ellers plotter jeg meg inn her foreløpig på søndag.

 

 

 

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

- Prinsesse05, St.hansprins 09.

**********

Tirsdag, 8.11:

-

 

**********

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

-Athina

**********

Torsdag, 10.11:

-

 

**********

Fredag, 11.11:

-

 

**********

Lørdag, 12.11:

- Hali

- Et nytt Eplefrø

-

 

**********

Søndag, 13.11:

-Babysyk

-Harepus35

-LillL

- Lurifax

- minimikro

**********************************

<3 Gravid <3:

Lurifax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søt da Babysyk som ønsker sliterne en positiv test *smiler*

Jeg synes jeg har venta ei stund, men huff det er mange her inne som har ventet enda lengre. Synes det er mange sterke jenter her inne som går løs på pp etter pp :-)

 

Føler ikke jeg kan klage så høyt med mine 15pp, men håper det snart kan bli min tur :-)

Jeg er jo utrolig heldig som har 3 skjønne gullunger. De er mine øyensteiner *smiler*

 

Jeg er blitt dårlig, feber og forkjøla :-(

Må bli bedre neste uke når el dukker opp *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ireyna, grapefruktjuice skal visst gi mer el-slim. Fikk tipset her inne, så da tenkte jeg å spre tipset videre, og å prøve dette. Jeg lurte litt på å ta solvipect - slimløsende hostesaft, som visstnok skal gjøre el-slimet tynnere at jeg fikk tipset. Vil tro kroppen er mer fornøyd med grapefrukt enn solvipect. Er litt skeptisk til å proppe i meg medisiner sånn.

 

Dossa, huff a meg! Hørtes ikke godt ut! Du får legge deg godt under dyna og drikke masse te. Lakris skal visst også hjelpe, for bakteriene liker ikke lakris ;-) Når du først ble syk, så er det jo bra det var nå, og ikke neste uke, kan se for meg at det kunne blitt slitsomt ;-p

God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurifax, ser du lurer litt på strikking i et annet innlegg. Tenkte jeg skulle prøve å hjelpe deg litt. Jeg syns det ligner på daisy's sånn som pickles-jentene lager de. Sjekk her:

 

http://www.pickles.no/lekeplass-sett-med-sukker-p/

 

Forklaring på hvordan man gjør det finner du her:

 

http://www.pickles.no/daisy/

 

Så fant jeg akkurat ut at du hadde funnet ut av det selv, så da var jeg ikke til hjelp allikevel ;-( Men fint at du fant ut av det da!

Si ifra hvis det var riktig da, for jeg syns teppet var veldig fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minimicro; leste gjennom innleggene i denne tråden, og så at du lurte på ift sykluslengde. Det blir jo flisespikkeri, men ut ifra de datoene du nevner så er det 25 dager. Du teller fra og med første blødningsdag og til og med dagen FØR neste blødningsdag;-). Jeg har selv 25 dagers syklus.

 

Ellers da jenter!!! Nærmer seg el for oss nå;-)))))). Nye muligheter, blir spennende;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar prinsesse05, st.hans prins09!

Begynte å lure på om det var et så fryktelig teit spørsmål at ingen gadd å svare engang... Det positive med 25 dagers syklus er jo mindre ventetid.. men nå syns jeg det er enda vanskeligere å vite når EL er! Kan den fortsatt være 14 dager FØR IKM? Eller blir det også forskjøvet nå tro? Huff, ikke godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nærmer seg EL her. Fra og med neste onsdag begynner aksjelegging for fullt..hehe... eller dvs hverdag isteden for annenhverdag.

 

Jeg skal jobbe hele helgen, så da vil det si at helgen kommer til å gå veldig fort, noe som innebærer mindre venting :)

 

Masse lykke til, jenter!!

 

Krysser fingrene for julibaby!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisa minimicro!! Synes ikke det var noe som helst teit spm;-)). Jeg har som sagt 25 dagers syklus jeg også. Har for moro skyld brukt eggløsningstester disse to pp jegsnal hatt nå, ogmhar fått positiv eggløsningstester på 11 og 12 dagen. Altså telte elleve dager fra første blødningsdag og frem. Det er absolutt ikke alltid at det er 14 dager fra eggløsning til ikm. Det er bare gjennomsnittlig!! Alt fra 10 -16 dager er normalt. Men bør ikke være kortere enn 10 dager, for da kan egget bli skylt ut med mensen før det rekker å "si" ifra at det er i livmoren. Perioden fra dagen etter el og til dagen før neste mens kalles for lutealfasen;-) . Og ba, har lest myyyye på Pernille.info hehehe;-). Men EN kvinnes "personlige" lutealfase varierer stort sett ikke med mer enn +- 1 dag!

 

Hali; hehehe hurra for aksjelegging hihihi!! Jeg begynner for fullt på søndag! Det er dag 10 i syklusen her, og regner eggløsning på dag 12. Det har jeg testet ut i to pp'er nå med el-test..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsesse05 , st.hans prins09: Hadde pernille.info vært en bok, hadde jeg slitt ut den boka. Har lest innpå der sikkert tusen ganger!!! Hehe

 

Her begynner aksjelegginga til helga. Bedre med for tidlig enn for sent. Syklusen varierer med 32-35 dager så nå er vi på den sikre siden. Pluss at samboer ikke vil vite når el er, for å slippe å føle sex-presset.

 

Ha en fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85; hihihi ja hadde det vært i bokformat så hadde pernilleinfo vært rimelig lefsene ja;-)))). Veldig kjekt å lese på den siden da, for det er jo mye info som er veldig interessant! Kjekt å vite hvordan kvinnekroppen fungerer;-)) lykke til med aksjelegging;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, masse nyttig som står der. Jeg har ikke tenkt så mye over hva som skjer i kroppen. Har bare visst at mensen kommer ca en gang i mnd. Var først etter at jeg begynte å lese der inne at jeg lærte mye som syklusen.

 

Det må jo være prøvernes bibel ;-)

 

lykke til med aksjeleggingen du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med aksjelegging i helgen (for dere som begynner da). :)

Tror ikke jeg kommer til orke det i helgen...hehe..jobber i psykiatrien (ungdom) og jeg kjenner at det blir en hektisk helg - ikveld for første gang på lenge har jeg faktisk ikke tenkt noe særlig på baby, aksjelegging, EL, livmortapp osv..

 

Men etter helgen, DA... :)

 

Happy humping, jenter!!

Think happy thoughts <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så stille det har vært her i helgen!! Ligger alle i senga med rumpa hevet?

 

Dossa, er du blitt frisk igjen og klar til innsats til uka? Dette er din syklus vet du, med ekstra power på egget! hihi ;-)

 

Vi har begynt med aksjelegging og jeg har drukket grapefruktjuice. Vi var ute og kjørte igår, og jeg ba samboer stikke innom en butikk å kjøpe juice til meg. Idet han gikk ut av bilen sa jeg "Husk at det er grapefruktjuice da!" Han svarer idet han slenger igjen døra "Ja, men hvis ikke de har det, så får du bare en annen juice". Jeg rakk ikke å si noe til han. Var litt spent på hva han kom tilbake med! Heldigvis var det grapefrukt. Han vet jo egentlig veldig godt hvorfor jeg drikker det, så jeg ble litt overrasket. Jeg tvang han til å smake, så han skulle skjønne at dette ikke er noe jeg drikker fordi jeg syns det smaker godt! Han syns det smakte spy ;-)

Jeg har også blitt lei av ettersmaken, den er utrolig bitter, men når jeg minner meg selv om hvorfor jeg drikker det, så går det greit!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt en uke før antatt EL. Jeg begynte litt før, kun fordi jeg var så ivrig. Sluttet ett par dager fordi jeg kjente murringer rundt eggstokkene, og samboer var bortreist på den tiden. (Hvis el hadde kommet da, så hadde vi ikke hatt noe sjangs!) Har sikkert ingenting med grapefrukt å gjøre det da, men tok ingen sjanser!

 

Jeg har drukket nesten 2 liter til sammen. Tar meg noen slurker nå og da, når jeg er litt tørst. Tenker å ta siste innspurt nå! FOR:

 

Jeg oppdaget el-slim når jeg var på do istad ;-) ;-) Jippi!!! Ekle detaljer kommer: Det var mer slimete og litt tynnere enn det pleier å være, og så var det mye mer! Har ikke kjent inni der, så vet ikke hvordan det står til der, bare det som kom ut. Vil sjekke heller, for jeg tenker at det sikkert er greit å ha det der til svømmerne kommer! Vi la inn aksjer på fredag og skal gjøre det i kveld. Kjenner jeg blir litt småspent. Har avtalt med samboer at jeg ikke skal si noe om når el er, men spørs om jeg klarer å holde meg, thihi...

 

Så konklusjonen min er at grapefruktjuice funker for meg! Så får vi se om det blir en spire ut av det også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du el da? Tidligere har jeg bare hatt en en dag, og kun ved et dobesøk (det var disse detaljene igjen da, sorry) så dette gjør det jo lettere å oppdage el.

 

Om det er mindre enn en uke til el, så får du bare helle innpå. Hun jeg fikk tipset av hadde drukket nesten 1 liter hver av de 2 siste dagene før el, og noen glass i dagene før det. Har dere begynt å legge inn aksjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi startet å legge inn aksjer.. syns det har murrer i magen i dag, så vi la aksjer både fredag og i går, og det blir nok en runde ikveld også ;)

 

Når vi ikke har lagt aksjer har i vært på Bygg Reis Deg messe, og stått med hodene i støv og maling.. Gjør iallefall at helga går fort :)

 

Grapejuice blir nok neste runde for min del, om jeg ikke er heldig denne ppen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag? Skal dere holde på lenge sånn Ireyna? Her holder vi oss til annenhver dag ;-) Har lest at det skal være bra nok. Da får samboer også ladet opp litt, så det er noen svømmere der!

 

Dette blir spennende jenter, kjenner at jeg begynner å bli utålmodig allerede jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Imorgen er jeg på dag 15 i syklusen og det vil da si 2-3 dager til EL :)

Vi begynte siden dag 7 med aksjelegging annenhverdag.

Nå blir det hverdag framover, fram til FF oppdager EL på temp.kurvet min (ca dag 20-21).

 

Jeg har ikke tatt noe ekstra "hjelpemidler" denne pp. Kun temping, sekret og tappen. Så nå er jeg spent om vi får det til igjen. Ser at det er mange som blir gravid nesten med en gang etter SA - jeg håper jeg er en av de!!

 

Men det får tiden vise!

 

Etter fredagen som kommer, er det bare å nedtelle til testing for min del :) Jeg (må) teste den 11.11.11, ikke pga datoen i seg selv men fordi jeg får overnattingsbesøk av to gode venninner, og da skal vi ut på og slå ut håret litt. Så da må jeg vite før de kommer om det blir baby i magen eller alkohol i magen den helgen ;)

 

Ja, jenter - vi får håpe det blir julibaby på oss :)

 

Happy humping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er formen min bedre og det kunne ikke ha passet bedre i og med at EL er ventet mot slutten av denne uka *ler*

 

Jeg har att en lei hoste, hoster til jeg brekker meg og får såå vondt i hodet av all denne hostinga, og ikke minst smerter i brystet..ja ja....får bare håpe det snart gir seg.

 

Jeg er på dag 12 idag, EL pleier å dukke opp på dag 15-17 :)

Har ikke begynt å teste ennå, men begynner nok idag for jeg vil ikke gå glipp av EL denne runden i og med at jeg har tatt pergo *smiler*

 

Jenter, er EL overstått hos dere?

 

Jeg har en fritime nå, så da skal jeg sitte mest mulig i ro *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er bedre Dossa! Slitsomt med sånn hoste! Får bare håpe at det er helt borte eller ihvertfall nesten borte til siste innspurt.

 

Når jeg kjente på tappen min idag tidlig, var den fortsatt åpen. Så litt usikker på om el har vært eller skal komme. Får bare se når tappen lukker seg, da må jo el ha vært og jeg kan beregne nøyaktig ikm dato. Ligger an til å ha ikm før søndag i uke 45 ihvertfall!

 

Jeg er jo ganske ny i prøvingen, og det slo meg igår etter aksjelegging at det er ganske lite man kan gjøre for å få det til å klaffe. Føltes liksom ikke som vi prøvde i det hele tatt, fordi det bare var vanlig sex. Det var jo akkurat det samme som øvingen!

 

Tror vi må legge inn litt aksjer idag også, føles litt bedre, da har vi gjort litt mer for å få det til å klaffe. Men har jo lest så mange steder at annenhver dag er det beste... hmm....

 

Ha en fin mandag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sender spire støv fra 1 tri !!!!

 

ønsker dere lykke til med aksjeleggingen av hele mitt hjerte!!!!

 

Ser samme gjengen holder sammen, så koselig. Venter på at dere kommer etter damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...