Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 45¸.?°´¯)?<8


Shina80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei eplet! Tror det harvært helt perfekt med aksjelegging for deg!! Man vet jo ikke helt når på LH toppen egget slipper, derfor sier de 12- 36 timer. La si at du testet på oppadstigende i går, at det var så mye LH at det slo ut på testen. Så kan det være heeelt på topp når du testet i dag, eller akkurat på nedadstigende så det er så mye LH ennå at testen slår ut. Det blir jo uansett bra det tenker jeg da. Viktigst med aksjer før EL. Leste et sted på nettet, tror det var overlegen på klinikken for assistert befruktning ved RH, som sa at det mest optimale var inseminering to dager før el!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:59 var ment til Cayenne72! :-) For min del venter jeg med bobleinntredelse en uke til tror jeg. :-)

 

Prinsessa: håper du har rett!! :-) Så det er faktisk optimalt at spermen må vente litt? Hmm, det visste jeg ikke! Det tar dem vel en stund å nå frm også har jeg hørt?

Men som med tanke på deg, du sier du la inn aksjer på dag 11, og hadde positiv test dag 12? Det kan da vel ikke bli med blink enn det da vel? :-)

Ikke alle har muligheten til å hoppe i høyet som Hali denne mnd( :-P) , men jeg tror da vi kanskje traff lell jeg da? Håpe, håpe. ***

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplefrø: Man skulle tro det ja - men nå er jeg bekymret for at vi har lagt inn FOR MYE aksjer...hehe.. men bedre for mye enn for lite??

 

Gleder meg til helgen, for da kan jeg smått flytte inn boblen :)

Hehe..flere som joiner meg? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali: hehe, man skal ALLTID bekymre seg for noe, er det ikke slik? :-D Du har nok ikke lagt inn for MANGE aksjer. De står nok i trange køer der inne. Heftig audition. 6000000000000000 mot ett egg. ;-)

 

For min dl tenker jeg at jeg skal sitte på boblekanten en stund, og heller snike meg inn når det nærmer seg. ;-)

 

Huff, har en syk kliten gutt her, med lungebetennelse denne gangen. Han har jaggu vært syk siden barnehagestaart i august. Og meg som sykepleier selvdiagnoserer de værste alvorlige sykdommer her jeg sitter.. Til oog med vært innom tanken på leukemi, siden han er så blek og syk hele tiden, så jeg tvang legen min til å rekvirere blodprøver så jeg får avkreftet mistanken. For en forferdelig følelse, sitter med en skikkelig knute i magen hele tiden.. Pappan blir så sint på meg for å tenke slikt, men .. som mor, så kan jeg bare ikke noe for det, og nei, jeg klarer ikke slutte å tenke på det, før jeg får avkreftet det..

Derfor, var det fryktelig godt å bare hoppe ut av bekymrings verden, og inn her i gledens og spennings verden littegrann.. <3

 

Noen andre som har hatt fryktelig mye sykdom på barn ved barnehagestart? Vi har seriøst Drop.in funksjon i barnehagen. 2 dager på , og 4 av...

 

Skal nok endel til for en liten spire å feste seg, i denne bekymringsbulten.

 

Nå var jeg fryyyyyktelig negativ her, men jeg måtte bare få det ut. Er ikke noe man har lyst å snakke med så mange om egentlig..

Det er sikkert ingeting. Men sånn er livet som mamma, fra spiren er festet, og sikkert livet ut, skal man ALLTID være bekymret for noe. :-) <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplefrø: Vet hvordan du har det. Det er ikke lett å se barnet sitt syk, og man ikke finner ut hva det er som plager det. For et år siden opplevde vi at gutten vår hadde pusteproblemer; det begynte først med at han hostet en del (noe dager før), han hoset så mye med at han begynte å brekke seg. Vi tenkte at det kanskje var forkjølelelse - så han fikk hostesaft osv men uten at det hjalp. Plutselig en kveld begynte han å puste tungt, man så liksom i brystet at han strevet med for å puste. Ble to turer til legevakten uten de visste konkrete hva det var. Etter andre gangen til legevakten ble han innlagt på sykehuset (for det var så ille), fikk diverse medisiner og tok tester på sykehuset. Var innlagt i 3 dager. De fant ut (tilslutt!) at han hadde astma og allergi. De ekstreme allergiene var hund/katt og peanøtter (og på den tiden hadde vi 2 katter, men de måtte vi gi vekk).

 

På den tiden tenkte jeg på alt mulig av sykdommer, men "heldigvis" det bare astam og allergi - og ikke noe ekstrem som hjerteproblemer.

 

Ikke gi deg, mas mye på legene fram til de finner ut av det! For det er tross alt deres (legene) jobb! Vet det ikke er så enkelt men tenk positiv, ikke diagnoser så mye ;)

 

Sender deg en stor klem!! Og ønsker lillemannen din god bedring! <3

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, hvordan skal man klare å huske alt når det er skrevet så mye?!!?

 

Eplefrø, enig med Hali at det var bra å mase på legen! Om du skulle ha rett, så er det jo bra å ha funnet det ut nå, enn senere. Mest sannsynlig er det jo ikke det, men da slipper du den engstelsen!

 

Skjønner virkelig ingen ting her! Tappen er fortsatt åpen!?!?! Hadde el-slim på søndag, og var jo superfornøyd med kortere syklus enn antatt. Og så plutselig idag oppdaget jeg el-slim? WHAT!?! Begynner å lure på om kroppen har problemer med å slippe egget. Er litt mer liv rundt eggstokkene, men smerten er mer sånn som den er etter el!! Blir ikke klok!

 

Har også lest at det beste er at spermiene liksom venter på at egget skal slippet. Så de møtes på halvveien på en måte. Og en aksjelegging for mye er jo uansett ingen krise! Jeg er absolutt ikke inne i, eller i nærheten av noe boble. Må jo først gjøre meg ferdig med el!!

 

Sorry litt ego innlegg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg anbefaller å tempe - kan ikke få sagt det nok!!!

Ja, det er kanskje stressende i starten, men man slipper å lure om man har hatt EL (man får et helt annet bilde av syklusen sin), og slipper å tolke disse el-slimene ;) Just a thought!! ;)

 

Babysyk: kanskje du skal kjøre på videre, just in case??

 

Spent på tempen imorgen, for da får jeg bekreftet om jeg har hatt EL idag eller om syklusen har blitt forlenget pga SA'en.

 

Hva skal dere ikveld da (eller i helgen), jenter?

 

Her er pizza i ovnen, så skal vi gjøre oss klar til romantisk aften med mat, film, massasje og litt hømping..hihi :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt skravlet mye ja!! :) Jeg får vel henge litt oftere her! Er så kjedelig å ikke gjøre det! ( har sluttet å henge her mens jeg jobber, føler at it- folka ser mer enn jeg tror)

Jeg er vel ca den eneste her som ikke har peiling på akkurat når el er?! Har ikke pelt, målt eller tempet! Ikke tror jeg at jeg hadde skjønt noe om jeg pirket "inni der"! Haha Har heller ikke sett etter el slim før! (hvordan ser man det blandt alle rumpetrollrestene??) haha nå følte jeg meg håpløs altså!

I alle fall.... Min 3. Pp og første gang jeg føler at jeg kan ha en sjangs! Jeg har angret som en hund de forrige pp på at jeg ikke orket mer! Men ALLIKEVEL var jeg inne i boblen begge gangene!? Hvordan skal det gå med meg denne pp da?? Kommer til å bli tullerusk!

 

Jeg skjønner godt bekymringen rundt syke barn! Da jeg kom hjem fra sykehuset og lille var nyfødt husker jeg at jeg tenkte: OMG er det dette som er livet nå? Skal jeg nå bare gå å være bekymret hele tiden?? Da var jeg såklart proppfull av hormoner! Ting har gudskjelov roet seg litt. Med fy da hun 4 mnd gammel fikk RS viruset følte jeg på det igjen! :S

Vel vel, det er verdt det... Gledene er fler enn bekymringene her ihvertfall. (gruer meg alt til hun blir ungdom, hehe)

 

Lykke til videre i sengehalmen folkens (dere som fortsatt fyller opp) jeg får holde på litt til iom at jeg er clueless :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro du jobbet med å selge termometere Hali ;-p hehe!

Tror jeg drøyer tempingen litt. Syns det virker litt stress. Jeg jobber turnus og har ikke fast døgnrytme, så jeg tror det blir vanskelig å få en fin kurve.

 

LillL, er det ikke frustrerende å ikke vite når EL er? Har du ikke peil liksom? Eller har du stabile sykluser. Hadde blitt sprø jeg, for jeg har ikke stabile sykluser. Syns også det er litt spennende å lete etter symptomer på EL. Litt skattejakt. Men nå er det frustrerende!!

 

"Fant" El-slim for litt siden også, og tappen er åpen. Her blir det garantert aksjelegging etterpå. Er noen dager siden sist og hvis EL er i morgen, så er nok de forrige aksjene døde. Håper de fordufter så det blir plass til nye ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom du, Babysyk.*smiler* Må jo få øke salget på termometere vettu ;)

Nei, skjønner at det blir vanskeligere hvis man jobber nattskift og sånt men det lar seg gjøre - fertility friend skriver faktisk noe om det.

 

Tror jeg takker for meg ikveld!!

Men kommer sterkere tilbake imorgen. Har jo fri imorgen (langhelg!!) så kommer helt sikkert til å sitte på pc'en.

 

Natta, søte jenter!!

 

Tenk positiv - vær optimistisk!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå ikke vært frustrert! Men klaffer det ikke denne runden skal du ikke se bort fra at jeg begynner å følge litt ekstra med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer! :-)

 

Er de fleste ferdige med humpingen nå eller?

 

Jeg har et lite spm.. Jeg har jo brukt El-stixer disse dagene, sikkert 10 stykker, for å følge El.;-))) Og i går kveld var den noe svakere enn tidligere, men fortsatt sterk, og i dag den desto svakere, Hvilket jeg tyder dit hen at El enten er her nuh, eller har vært i går... MEN, så dukker det opp EL slim på nytt i dag? Ahh.. det tyder kanskje på at kroppen ikke klarte å slippe egget? Men om det er tilfelle, så ville vel El testene fortsatt være positive, hvis kroppen prøver på nytt mener jeg?

 

 

Hali; Hvordan er tempen i dag? Er egget på vandring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplefrø: Kanskje du EL idag. Jeg er ikke så god på disse EL-testene dessverre. Men hvis dere la inn aksjer igår, så er det stor sjanse for at klaffer :) Men hvis du har mannen tilgjengelig ikveld, så skader det kanskje ikke å legge inn ikveld òg..

 

Tempen ser bittelitt lovende ut idag. Den var høyere enn de 6 siste tempene, men ikke høyere nok men siden den var høyere så tolker jeg det som om jeg hadde EL igår. Så da er jeg 1 dpo idag - woot woot!! :)

Får se hvordan den ser ut de neste dagene...

 

Så nå er jeg ferdig med aksjelegging, og kan endelig gå tilbake til det vi hadde før EL - some good all fashion sex/lovemaking!!!

 

Flere som er ferdig med EL?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok jeg ute av dansen :-( Ble bare aksjer på onsdag kveld, og i går vet jeg at jeg hadde el for hadde skikkelig vonde smerter i begge eggstokkene og i dag kjenner jeg ingenting. Vet at jada det kan klaffe siden aksjene ble lagt inn dagen før el, men vi har fått inn på begge såkalte toppdagene før og ingenting har skjedd, så da gjør det iallefall ikke det nå. Så nå er det bare å vente på tanta....igjen :-/

 

Lykke til alle sammen, jeg følger med dere og krysser alt jeg har for at ikm 45 er tråden som slår alle tråder i positive tester :-))

 

Fredagsklem til alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athina's: skjønner skuffelsen, men jeg syns ikke du skal gi opp så lett. Det er ennå håp!! Kanskje det er annerledes denne gangen :) Viktig å kanskje være realistisk men tenk også positiv :) Krysser fingrene for deg jeg!!

 

Klem til deg òg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei

 

I følge babycompen min så har jeg El i morgen..... Stoler jo ikke 100% på den - derfor så blir det sex hver dag frem til iallefall søndag. Klarer ikke å se om jeg har har noe El-slim heller. Får iallefall håpe at jeg slipper noe egg denne gang. :-)

 

Lykke til jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eplet! Jo jeg har jo en sjanse siden aksjer ble lagt inn mandag, dagen før første pos EL- test. Hadde altså pos EL test tirsdag, om om mulig litt sterkere på onsdag. Derfor tenker jeg at EL var på onsdag??!! Da har svømmerene vært "husvarme" i ca 1 1/2 til 2 døgn før Evt egget slapp. De skal jo leve 2-3 døgn, men jeg fant ikke noe El-slim, så vet ikke hvor optimalt disse svømmerne har hatt det liksom...???Derfor skulle jeg sååå gjerne ha lagt inn aksjer på den første dagen jeg fikk positiv el-test også, siden egget mest sannsynlig gikk dagen etter der igjen;-). La inn aksjer på kvelden jeg fikk siste positive el test også da.... Såååå nå er det berre å vente hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**********************************

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

 

**********

Tirsdag, 8.11:

-

**********

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

 

**********

Torsdag, 10.11:

-

 

**********

Fredag, 11.11:

-

 

**********

Lørdag, 12.11:

- Hali

- Et nytt Eplefrø

-

 

**********

Søndag, 13.11:

-Babysyk

-Harepus35

 

**********************************

♥ Gravid ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athina; er i litt samme situasjon som deg jeg da i denne pp... Forrige pp fikk jeg også inn aksjer på begge"topplagene", men det ble jo ingen spire alikevel.. Nå kun aksjer dagen før første positive el-test, og kvelden samme dag som siste positive el test. Føler jeg gikk glipp av "gullsjansen";-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali: Mannen er på jobb han serru,og er borte frem til mandag. Så de spermiene som er der inne får jaggu holde ut, om ikke EL har vært ennå. :-)

Men, jeg tror egentlig jeg hadde EL i går i grunn. Hadde lette smerter i høyre eggstokk. Og visst jeg ikke husker feil så hadde vi samme El dag forrige pp også(?), bare jeg hadde alt for mange dager dpo.:-)

 

Så vi håper og tror det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

 

**********

Tirsdag, 8.11:

-

**********

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

 

**********

Torsdag, 10.11:

-

 

**********

Fredag, 11.11:

-

 

**********

Lørdag, 12.11:

- Hali

- Et nytt Eplefrø

-

 

**********

Søndag, 13.11:

-Babysyk

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

 

**********************************

♥ Gravid ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplefrø: da satser vi at det holder, og så krysser fingrene for at det klaffer :)

 

Kjenner noen symptomer nå...hehe..neida, bare tuller. Så gira er jeg ikke -lol.

 

Hva skjer i helgen da jenter? (noen er sikkert opptatt med å få legge inn aksjer, kanskje for siste gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG TAR MEG FRIHETEN TIL Å LAGE NY TRÅD - SIDEN JEG REGNER MED AT DET KOMMER TIL Å BLI MYE SKRAVLING I DE DAGENE FRAMOVER!! og denne har blitt litt for lang, syns jeg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det lite i helgen. Skulle egentlig til Oslo for å bli med min kjære venninne som skal gifte seg, for å prøve kjoler. Men med lilletrollet sykt, blir vi hjemme hele helgen.

Skal til legen i dag, hvis han hadde tid til oss. Tror vi skal prøve noen astmamedisiner, for å se om det hjelper på formen hans.

 

Jah, er det bare astma, så blir jeg lettet. :-)

 

Ellers så skal jeg prøve å få flidd opp denne svinestien vi har laget igjennom hele huset i løpet av uken!

Tar vel frem hekletøyet mitt i løpet av kvelden. Driver å hekler sengeteppe til lilletrollet. SÅÅ mye gøyere med hekling enn strikking!! Mener nå jeg. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...