Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 45¸.?°´¯)?<8


Shina80

Anbefalte innlegg

God morgen!!! :)

 

I dag har jeg time hos legen. Jeg skal be om å få tatt en blodprøve for å kunne bekrefte at jeg har faktisk miste - ved å måle hcg nivået.

 

Men hallo, med så mye blod, så er det STOR sjanse for at jeg har mistet spiren men greit å få det på svart og hvit..hehe :)

 

Men jeg må ærlig innrømme at innerst inne så håper jeg på et mirakel :)

Men sånt skjer ikke meg, så jeg får prøve å ha et realistisk blikk på det hele.

 

Ha en fin dag, jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe..får snakke med meg selv idag da. :) Neida, jeg skjønner at andre har et liv liksom. Har ikke det for tiden - tatt meg fri (eller studieuke hjemme) fra skolen denne uken, fram til blødningen har blitt mindre.

 

Men nå har jeg vært hos legen. Dama var ikke akkurat så optimistisk men skjønner det da - er ikke så veldig optimistisk selv. Men på mandag får jeg det endelige svaret. Tatt blodprøve idag og så skal jeg en til på fredag. Så nå er det bare å vente!!

 

Men jeg kjenner jeg gleder meg til å bli ferdig med denne blodige uke, og begynne å legge inn aksjer :)

 

Her skal vi kjøre annenhver dag fram til mine fruktbare dager (3-5 dager) for da blir det hverdag ;)

 

Nå vet jeg òg hva slags symptomer jeg skal utelukke òg...

 

Nå babler jeg for mye... men jeg kjeder meg!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali: føler med deg! Hedigvis har jeg aldri mistet selv, så jeg kan bare forestille meg hva du går gjennom.. Håper du lykkes snart :)

 

Jeg er hjemme fra jobb med feber og tett hodet, så sexlysten er ikke helt på topp heller ;)

Satser på bedre lykke om noen dager :)

 

Vet faktisk ikke når jeg har EL, har tempet lenge, men det er aldri noen opphøyning i temperaturen min... prøver å ikke tenke på at det kan bety at jeg ikke har EL, derfor så overser jeg det lille faktum en liten stund til, og vi fortsetter med naturmetoden :) Sex hver 2-3 dag, og bare gjøre det koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, god bedring Ireyna :)

 

Å finne EL er tydeligvis ikke enkelt. Men har du prøvd å finne EL slimet, det òg kan være en indikasjon på om du er fruktbar eller ikke.

 

I følge fertility friend har man (ikke alle men mange) et slags fruktbar-vindu (fertility window) - og det kan være på 3-5 dager lang avhengig av hvor lang syklus man har, tror jeg. For å finne de dagene kan en kjenne på sekreten (utflod); enten er det slim (sånn som eggehvit) eller vannete.

 

Jeg pleier faktisk ikke ha slim men et vannete sekret - da er det tegn på at jeg er fruktbar.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, snupper! :-) Hvordan er det med dere?? Savner bobla som sprakk jeg, men vi får bygge en ny en!

 

Her er alt som vanlig igjen, merkelig nok så har jeg fortsatt den hersens metallsmaken i munnen, så da vet jeg nå at det er IKKE et graviditets symptom for min del! ;-))OG alle de andre symptomene jeg følte.. Snoodig greier, men da vet jeg det til neste gang!

 

Tror nok jeg, for min del, skal holde meg unna alt av medikamenter som hostesaft og geleer. Ser de har sine positive og negative sider.. Og heller bare la naturen gå sin gang, og heller legge inn litt extra aksjer. :-)

 

Kjenner meg mye roligere denne pp, men det tar seg nok opp når det nærmer seg El tenker jeg. :-)

 

Blir spennende dette, jenter!! Denne pp er det vår tur!!!!

 

Stor klem fra meg. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali: takk for tipset :) Har ikke egentlig tenkt over hvordan utfloden min er, men skalprøve å følge litt med denne måneden. Har til vanlig veldig lite utflod generelt.

 

Et nytt eplefrø: Lykke til denne gangen :) Håper det ordner seg denne måneden for deg også :)

 

Jeg bare håper at jeg ikke blir "lurt" slik som sist.. da ventet tr tre dager med å komme, så jeg gikk jo rundt og håpte/trodde jeg var gravid. Da blir skuffelsen litt ekstra :( Men denne gangen er jeg i gang med friskt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir tidsnok en boble fylt med spenning og symptomer ;-)

 

Heldig du som har blitt roligere. Jeg merker at jeg har blitt mye mer ivrig! Og jeg er jo bare i 2.pp!! Er superdårlig på venting. Men det blir vel en vane!

 

Jeg skulle jo egentlig skrive en liste med symptomer jeg har hatt som kan minne om gravid-symptomer. Tenkte det var SÅ lurt når IKM-datoen nærmet seg, men det har jeg altså helt glemt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ireyna: glemte helt å ønske deg god bedring! Bra det er nå du er syk, og ikke rett rundt aksjelegging ihvertfall! Jeg var også syk forrige uke. Håper det gir seg snart for deg også!

 

God-bedrings-klem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Snuppelupper ;)

Godt å komme hjem, har jobba i 13 timer i dag(!).

 

Lurte på om jeg kan spørre dere som ikke er gift om en ting? ...svare den som svare vil :)))

 

Jeg og sambo har snakket litt om hva vi må tenke på når man velger å få barn sammen mtp hvis det f.eks skjer noe med én av oss (faller bort). Hvis man er gift, så er det en selvfølge at den andre parten beholder barn, hus osv. Men hvis man ikke er gift, må det vel skrives en del ekstra papirer samt testamente osv...?? Har noen av dere tenkt på dette/tatt stilling til/gjort tiltak???

 

Bare sånn for å holde tråden i live i disse kjedsomme vente-dagene ;)) Pluss at jeg selvfølgelig lurer MYE på dette!! Så hvorfor ikke spørre dere?? ;)))

 

PS! God Bedring Ireyna og velkommen til tråden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali; Det hadde vært konge!! Men bare hvis du orker... Jobber du med det? Da er du sikkert 100 ganger kjappere enn meg til å finne ut sånt...! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 3. året i bachelor i barnevern, så vi jobber en del med lovverket. Du finner en del i barneloven:

 

http://www.lovdata.no/all/nl-19810408-007.html

 

(en del av lovverket er dessverre på nynorsk)

 

§ 4 3. ledd sier:

 

"Dersom sambuarar er folkeregistrerte på same adresse eller erklærer i melding til folkeregistermyndigheita at dei bur saman, kan sambuaren til mora vedgå farskapen etter paragrafen her, utan at mora medverkar etter andre stykket andre punktum. Mora skal få melding om vedgåinga. Dersom partane er usamde om farskapen, skal det offentlege fastsetje farskapen, jf. § 5. Departementet kan gje nærare reglar i forskrift."

 

§ 38 2. ledd (Foreldreansvar etter dødsfall)

 

"Bur barnet saman med begge foreldra og den eine av dei døyr, får den attlevande foreldreansvaret aleine, jamvel om berre den avdøde hadde foreldreansvar.(...)"

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder eiendommer (hus, bil osv) så må det skrives testamenter eller en avtale på forhånd. Hvis ikke så tror det vil gå til nærmeste "familier" til den avdøde (foreldre, søsken osv.). Men der er ikke jeg sikker.

Men lurt med (skriflig!)konrakter og avtaler for man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Hali! Dette var supert. Tror vi skriver kontrakt etter vi har kjøpt bolig (som forhåpentligvis er rett rundt hjørnet) :-*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplefrø: Jeg besøker gravid-boblen av og til nå for tiden - blør mindre nå, så jeg må ærlig innrømme at det finnes ennå håp i meg (selv om jeg er samtidig realistisk på at det kan/er over og forbi med spiren). Men alt dette får jeg bekreftet på mandag av legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shina, akkurat det med samboerskap og sånn tenkte jeg på for litt siden, før vi startet å prøve og tenkte, "Dette må vi fikse opp i før vi får barn" og så har jeg helt glemt det. Nå må jeg ta tak i det igjen. Er jo greit å ha i orden også når man går gravid - og vi vet jo ikke hvor lang tid det tar, det kan jo være rett rundt hjørnet! ;-) (håpe håpe)

 

Det vanlige er vel å skrive samboerkontrakt. Tror det minner litt om ekteskapskontrakt, at man har de samme rettighetene som ektepar. For oss har ikke dette vært så viktig (før nå) for vi har ikke felles økonomi, lån eller bolig. Kun en billig bil. Men nå som det snart (forhåpentligvis da) kommer barn inn i bildet blir jo det viktig.

 

Jeg har ikke lest i lovverket, så dette er bare noe jeg har hørt (dette gjelder uten samboerkontrakt): hvis man har bolig sammen og den ene faller bort, er det barna som arver etter den foreldren, ikke andre familiemedlemmer. Har man ikke barn, så er det nok andre familiemedlemmer. Har inntrykk av at når det gjelder penger så blir plutselig folk gjerrige og "vil ha, vil ha", så jeg ville absolutt skrevet en kontrakt om dere har noe felles.

Hørte ett tilfelle hvor dette skjedde, altså uten samboerkontrakt, og da ble den gjennværende foreldren nødt til å kjøpe boligene av barna. Litt usikker på om det bare var den avdøde som stod som eier eller begge to. Men det er ihvertfall superviktig med samboerkontrakt. For da er det den gjennværende samboer som arver.

 

Tror jeg må ta meg en prat med samboer jeg gitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ja - samboerskontrakt er veldig viktig å ha, for man vet liksom aldri hva som venter rett rundt hjørnet!! :)

 

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli utålmodig her!!

Det er 14-15 dager til EL...herregud, tiden går så sakte.

 

Må vel også bestille tester snart for å ha de - for det kan fort bli dyrt hvis jeg skal drive å kjøpe de på apoteket hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Håper jeg også kan bli med i IKM uke 45 klubben". Fikk TR 3 dager for sent denne gangen, så da er alt håp ute frem til neste EL som jeg håper er om 14 dager..... Krysser fingrene for at det slår til denne gangen da..... :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er IKM dagen? Kopier og skriv deg på lista:

 

**********************************

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

-

-

 

 

**********

Tirsdag, 8.11:

-

-

-

 

 

**********

Onsdag, 9.11:

-

-

-

 

 

**********

Torsdag, 10.11:

-

-

-

 

 

**********

Fredag, 11.11:

-

-

-

 

 

**********

Lørdag, 12.11:

- Hali

- Et nytt Eplefrø

-

 

 

**********

Søndag, 13.11:

-

-

-

 

 

**********************************

Gravid (?):

-

-

-

 

 

**********

 

LYKKE TIL, JENTER!!!

 

PS: Vi må passe på at listen er alltid oppdatert, og lett tilgjengelig slik at det ikke havner altfor lang opp etter all skravling vi gjør..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn i denne uka.

Tanta kom idag :(

 

Jeg har vært hos gyn idag, fikk innvendig ul og alt så fint ut.

Har fått resept på pergo så håper den gjør susen denne runden *smiler*

 

Krysser fingra for at dette er vår uke jenter :)))

 

 

 

 

 

**********************************

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

-

-

 

 

**********

Tirsdag, 8.11:

-

-

-

 

 

**********

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-

-

 

 

**********

Torsdag, 10.11:

-

-

-

 

 

**********

Fredag, 11.11:

-

-

-

 

 

**********

Lørdag, 12.11:

- Hali

- Et nytt Eplefrø

-

 

 

**********

Søndag, 13.11:

-

-

-

 

 

**********************************

Gravid (?):

-

-

-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du være med her Harepus. Er for alle med IKM i uke 45! ;-)

 

Så bra at alt så bra ut inni der Dossa! Håper pergo får fart på sakene! Det har du virkelig fortjent!

(Sorry Hali, måtte bare forkorte lista di litt, den blir jo så lang, må scrolle i milevis for å komme nederst jo),

 

**********************************

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

-

 

**********

Tirsdag, 8.11:

-

 

**********

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-

 

**********

Torsdag, 10.11:

-

 

**********

Fredag, 11.11:

-

 

**********

Lørdag, 12.11:

- Hali

- Et nytt Eplefrø

-

 

**********

Søndag, 13.11:

-Babysyk

 

 

**********************************

<3 Gravid <3:

-

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...merket det selv, Babysyk men gadd ikke å gjør noe med. Tenkte neste kunne få æren ;)

 

Hva skjer hos dere ikveld da, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det fint lite!

 

Jeg er gressenke i en uke. Nå bare slapper jeg av og strikker...

 

Hva skjer hos deg Hali? Noen andre som er her inne også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...