Gå til innhold

Vi som venter på vårt første barn !!


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

næææ:) herre min hatt hva jeg har gått glipp av a 2 snart 3 ? :) :)

tror du må bytte nick til 2 snart 3 <3 istede for jeg ser streken wæææ :) :)

håper alt jeg har for deg at spira sitter og testene blir sterkere og sterkere :)

så kul nyhet å komme hjem til :) nå fikk du liksom opp gnisten her å hehe.

 

ååå samboer å jeg har vært på båttur i regnet hehe drukket vin og koset oss <3 <3 har ikke drukket vin på ett halvt år hehe eller noe med alkohol i det hele tatt :P så båten svinga fort hehe

 

har dere andre hatt en fin helg da?? :)

 

murmelina: får håpe det skjer noe hos deg nå da :) dette er spennende :)

 

fikk jeg en sann feeling at alle stkker fra meg snart :S æsj bare den el kan komme :S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare murringer hos meg da..ingen TR eller EL enda!

Og så må man jo gjennom litt til.. føler det er lenge til jeg kan juble over sterke streker på testene.. men lever i håpet som alle dere andre her inne :)

 

Glad på alle andres vegne her inne når det skjer noe da, vi er jo liksom i samme båt, så seier for en av dere, er et skritt nærmere seier for meg og <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper også at det går bra. Men som sagt, jeg er bare 8dpo og har ikke hatt IKM enda... Kommer nok ikke å forlate dere med det første for å si det sånn:-) Holder meg her til jeg eventuelt skal over til 2. trimester. Trivs så godt på bli gravid, her tar vi vare på hverandre og bryr oss om hverandre:-) På 1.tri er det bare "meg og mitt".. "Er dette normalt?" "Mister jeg?"

 

Så bra at dere har hatt en fin helg på båttur Drømmer. Ingenting er vel så avslappende som et glass vin og bølgeskvulp:-)

 

Krysser fingrene for at du får mensen og kontroll på syklussen din Murmelina:-)

 

For min del var vi i bryllyp i går, og nå skal jeg snart på jobb... Skal jobbe hver eneste dag neste uke + doble vakter, blir tøft men godt når lønnen kommer:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

murmelina: så lenge det er litt forandringer er det håp, ta det fra ei som har ventet på forandringer siden februar hehe.

 

ja det er jeg enig med deg 2 snart 3? håper vi alle kan følge hverandre på veien :)

sammenligne mager å følelser og forandringer :) :) satt å leste fødselshistorier på babyverden, lo godt og tårene trilla :P

 

oj da, høres ut som en heftig uke :S men ja det er sant at det er godt med litt ekstra penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skravles det for fullt ; )

 

Nå er jobbehelga mi over og fri i morgen. Gu som eg glede meg hehe. Mannen har laget nachos te meg så nå ska eg kose meg ; )

 

2 snart 3 kjenne eg e veldig spent på de neste testene dine !! Håper det har klaffet for dere !!

 

Murmelina : tenk om syklusen din har balansert seg nå . Det hadde jo vert fantastisk..

 

Så da krysse eg fingrene for at drømmer og murmelina skal få TR igjen og 2 snart 3 enda sterkere test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her det er koselig :) kan jo bli her til ungen er født, og etter det og.. :) er jo flere som har fått flere barn, og som er gravide her :)

 

metti, så deilig med litt fri på deg og :) jeg skal på jobb imorgen jeg, så er det resten av uka fri igjen :) deilig med ferie..

 

2 snart 3, hvordan var det i bryllup nå som denne tragedien henger over alle? har faktisk ikke orket å se på nyhetene idag jeg, tv´en har jo stått på siden det skjedde... det blir en havy uke på deg da, men som du sier, en desto hyggeligere lønning ;)

 

drømmer, hvordan går det med prøvingen din? noen reultater, eller tar du det med ro om dagen? ferie og andre tanker kan jo løse det :) er syklusen helt på bærtur som med meg?

 

Håper og satser på at det løser seg for alle her, slik at vi kan "ta følge" til de andre sidene, og fortsette skravlingen der da :))) *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja tenk så koselig det hadde vært :) jeg kjenner ingen som har brukt så lang tid eller har ventet sååå lenge som oss her inne <3 derfor er det liksom ekstra koselig :)

 

her går det sakte,trodde jeg fikk tr igjen her om dagen for da blødde jeg litt,men ga seg på dag 2. men kan jo hende jeg får el etter hvert da :)

tar vitex,wild yam og maca så får se om det kan gjøre susen hehe rene cocktailen :P

 

ja har ikke hatt el eller tr siden jeg mistet. gyn sa i mai at eggstokkene mine hadde gått i dvale, litt pga stress og fordi jeg gikk på høydose kortison. men nå går jeg på lavere dose så jeg håper det hjelper :)

 

synes det er sååå trist det som har skjedd å skjønner liksom at de må holde folk oppdaterte. men synes det er så sinnsykt mye nå. folk blir jo kjempe redde og barn. de hører det på tv,radio aviser hele tiden :S

 

tenk om vi alle kan ha fått det til i løpet av november :) metti,var det deg som også skulle til legen i august?? mener det var en til som skulle det se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også strekene 2 snart 3:) Er ennå veldig tidlig, men blir nok sterkere etterhvert. Krysser fingrene:)

Metti: Jeg hadde tolket kvalmen positivt, mange som merker kvalmen tidlig:) Jeg har hatt skikkelig menssmerter siden mandag, el var torsdag, men merker ennå stikninger( håper dette er positivt, aldri hatt det slik før) :)

Hadde vert fantastisk om det klaffet for oss alle innen november <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vert en drømmesituasjon om vi alle kulle følgt hverandre videre. På den andre skravletråden er det jo flere som har barn så er derfor ekstra deilig å skravle me dere i samme situasjon..

 

jeg skal til legen 25 august og kommer hjem fra ferie 23. Da blir liksom ventetiden litt mindre... Ska spørre om pergo og evt veien videre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååhh ja, veeeldig gjerne en spire hos oss alle før jul! *smiler*

 

Jeg skal prøve akupunktur videre i en mnd nå, om ikke det får syklusen igang er det provera en-to runder, og så sa gyn at jeg skulle ta kontakt om det ikke fugerere, da SKAL jeg ha pergo føler jeg.... (er jo i første omgang EL som må være på plass her...)

 

Hva har dere prøvd av behandlinger o.l.? tar imor alle råd her :) :)

er det noen her som har prøvd akupunktur? har bare hatt en time, men er positiv til alt :)

cocktailer har jeg også vært gjennom (i pilleform) alt av vitaminer og tull jeg har lest om.. men nå holder jeg meg til folat og noe homeopatgreier jeg fikk hos akupunktøren...

 

Har jo fortsatt noen måneder på oss frem til jul jenter :))) tomlene opp for at vi klarer dette sammen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ditt den 2. håper så inderlig at jeg ikke må til gyn for å få pergo.

ventetiden er umennskelig :S kjenner en blir helt smårar av å vente å vente :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kun til gyn jeg, liker ikke legen, så "hopper" over det leddet...

(blir dyrere, men kan ringe når som helst å snakke med han, så er bedre det enn å betale for en legetime, der jeg ikke får noen bra svar)

 

Men en ting jenter, spurte i den andre skravletråden, men ikke fått svar (er er det litt mer aktivitet, så kanksje noen her vet...

 

I den tråden med nyttig info står det at anbefalt dose med folin/folsyre er 400 mg. På den esken jeg tar står det at hver tablett inneholder 0,4 mg og at det er anbefalt å ta en tablett, men at legen kan ha forskrevet annen dose...

 

Litt rart dette, mg er vel mg?? skal jeg liksom ta 1000 tabletter da :o /

det går jo ikke! hva er riktig?

Hvor mye tar/tok dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar 0,4mg 1 tablett om dagen :)

 

jeg har en ganske lugn lege, så inngikk en avtale med han at jeg skulle få hjelp hvis det ikke klaffet innen august. men får jeg ikke det jeg vil ha nå så blir det priv :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmer : det er bare gyn som kan gi ut pergo så du må nok kontakte en gynekolog ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner drømmer, da er du heldig :)

jeg har byttet lege jeg nå. så fra 1.aug har jeg en ny en :)

Men siden jeg allerede er i kontakt med gyn, så tar jeg alt med han føler jeg.. han er jo klar over situasjonen, og visstnok kjent med ufrillig barnløshet. akupunktøren min som også er det, kjente til han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra :) jeg mistet helt trua på min gyn etter jeg hadde vært der,sikkert derfor jeg satser på legen nå. har en kronisk tarmsykdom og derfor fått beskjed om at jeg burde bli gravid føre jeg må operere (de klarer ikke helt å få kontroll på den). så legen min er klar over dette og at jeg må få det til i en god periode :)

 

Gyn ville ikke gi meg noe så kroppen kunne komme igang, sa liksom ingen ting som var til hjelp.sa bare at jeg måtte smøre meg med tålmodighet.

 

Har vært på nett å lest masse om dette og de aller fleste har fått noe for å sette det igang igjen. så må jeg bare si, synes han er mega DUM :S

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå ja, ja da får jeg bestille meg time hos privat :) tusen takk metti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. ikke bra! prøve en annen gyn da kanskje...? en som har leitt peilig på ufrivillig barnløshet kanskje?

kan du ikke få noe å sette igang syklusen med pga sykdommen din eller er det bare gyn som sa han ikke ville? teiting..

 

men legen kan gi deg det da eller?

metti sa legen ikke kunne skrive ut pergo.. vet ikke hvrdan det er jeg..

men har du prøvd provera? fungerte med en gang for meg, så så skjedde det liksom ikke mer... (det er på en måte litt snillere med kroppen enn pergo sa gyn min, så han ville prøve det først)

 

huff, du får smøre deg med tålmodighet frem til timen din da, ikke lenge igjen!! men vet hvor sakte tiden kan gå iblant, særlig når man venter spent!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vi trenger en liten oppdatering :) nå som vi er blitt en liten "familie" her på tråden <3

klarer ikke helt å følge med jeg (er kanskje bare meg men...)

 

Metti:

Drømmer:

2 snart 3?:

Murmelina:

Monibeloni:

Tinkasol:

Happy87:

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet:

Siljeejelis:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle leger kan skrive ut pergo men som oftest så er det bare gyn som gjør det. Men kan jo være du har en veldig snill lege da.

 

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer:

2 snart 3?:

Murmelina:

Monibeloni:

Tinkasol:

Happy87:

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet:

Siljeejelis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida,han ville ikke gi meg det siden vi hadde klart å bli gravid en gang :)

nei har ikke fått prøve noen ting :S

 

ja det blir våres tur en gang :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer: venter på el og tr :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar

2 snart 3?:

Murmelina:

Monibeloni:

Tinkasol:

Happy87:

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet:

Siljeejelis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda... teite-leger!!!

 

nesten "bra" vi ikke har klart det da, man får tydeligvis mer og fortere hjelp da.. snodig :S

 

 

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer: venter på el og tr :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar

2 snart 3?:

Murmelina: 26 år, null EL, null TR... prøvd over 1 år, prøver akupunktur :)

Monibeloni:

Tinkasol:

Happy87:

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet:

Siljeejelis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bra da... skulle selvsagt ha klart det på egenhånd!!!!!!!!

det ville vi jo helst alle sammen... :)

men sånn iforhold til deg som har hatt en SA mener jeg... ingen vil jo gjennomgå det, og da trenger man jo like mye hjelp som meg som ikke har det mener jeg..

 

uff..krølll.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...