Gå til innhold

Vi som venter på vårt første barn !!


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

her hører eg heime.. Har hatt noen måneder pause fra BIM nå på grunn av at eg blei litt sliten av alt baby fokuset. Hadde en MA i uke 12 i slutten av januar og etter det er det visst klin umulig å få positiv test igjen uten at eg veit hvorfor. Første gangen klaffa det på første forsøk så derfor eg lurer på hvorfor det tar så mye lenger tid nå. Kan det ha skjedd noe under MA en?? Noen som har noen erfaring rundt dette?

 

Me har akkurat fløtta fra Trøndelag til Sørlandet og startet i nye jobber begge to. Stortrives begge to men skulle ønske me var tre og ikkje to. Eg blir tretti i august og føler virkelig at tida er inne nå. Nesten alle mine venninner har barn...

 

Vi har seks misnt annenhver dag rundt eggløsning så synes jo eg burde bli gravid snart.....

 

Lykke til alle sammen:) Håper vi alle lykkes etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akurat slik føles det Happy87! Jeg klarer ikke glede meg på andre sine vegne lengre, for jeg føler at de berøver meg noe (selv om det absolut ikke stemmer) Fikk vite at en annen venninne av meg skal ha liten i dag, godt jeg ikke fikk vite det face-to-face for jeg tror ikke jeg hadde klart å virke overbevisende i gratulasjonen. Kjennes ut som "a slap in the face" Uff det blir så feil, dette er jo noe som jeg må venne meg til:-( Har en tung dag i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 2 snart 3 det føles ofte som om alle får det til utenom en selv. Derfor synes jeg det er litt godt med denne siden der en både prater og hører om andre som er i samme situasjon..

 

Jeg har ei vennine på Facebook som har samme termin dag som det jeg hadde før jeg mistet. Hver gang hu skriver noe om graviditeten så har eg lyst begynne å grine..

 

Det er en tung tid dette men jeg tror og håper at det blir vår tur snart og da er det vi som kan komme me den nyheten. Jeg tenker mange ganger på hvordan det blir å få mAge og fortelle det til folk.. Gleder meg ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det som holder meg oppe:-) Uff må virkelig jobbe med meg selv kjenner jeg, kan ikke drive å unngå gravide venninner, da sitter jeg her igjen alene, barnløs og venneløs...

 

Men som du sier Metti, vi må tenke at det snart er oss. Jeg kommer til å ringe en privat gyn å bestille time til høsten tror jeg. Legen min har ferie i 3 uker og det er vel en del ventetid etter en har fått henvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: Nei vi vet ikke om det er sånn, har tatt prøver men ikke fått svar enda. Han har den ulempen av at han røyker endel da og begynner å frykte at det kan ha noe på saken å gjøre.. Selv røyker jeg IKKE.

Er glad i kaffe å sånt jeg da, men har kuttet veeeldig ned på det nå i håp om at det hjelper..

Håper å få pergo når jeg skal til gyn i August. Hører om folk i nærmiljø daglig som blir gravide.. Stesøstra mi venter nå nr 3.. ¨Kjenner liksom at det stikker skikkelig når det blir lagt ut termin datoer, UL bilder og sånne ting. En kusine av meg har termin rundt disse dager, jeg er så klart veldig glad på hennes vegne men alikevel skulle jeg så uendelig gjerne vært der hun er.. :( Noen flere som kjenner at det gjør vondt å se og høre om andre gravide??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt !!! Det er noe av det som gjør at denne prosessen er tung.. En tur på kjøpesenter kan være tung for meg. Er jo gravide over alt ... Men helt klart er det de nærmeste gravide som er værst ..

 

Mannen er så positiv og er derfor litt frustrert over at jeg ikke er det !! Har mistet litt troen på at det skal gå bra for oss... Men eg har kanskje bare en liten down periode for tiden. Men har vart en stund nå..

 

Håper og eg får pergo i august men tvile på det for gyn ville ikke gi meg det for noen mnd siden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe da er mennene våre like Metti! Jeg blir lei meg og frustrert når andre er gravide, eller vi vet at noen prøver... Hvis jeg sier dette til han blir han rett og slett sjokkert over at jeg ikke klarer å glede meg på andres vegne.. Det er klart jeg gleder meg på andre sine vegne, men det er en påminnelse av hva jeg ikke har:-(

 

Ikke gi opp! Om du ikke får Pergo finnes det jo andre alternativer, og som sagt tidligere så har dere jo klart det før;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja målet mitt er å klare det før jul !! Så har ikkje gitt opp ; ) som du sier så har jeg gjort vært gravid selv om det gikk galt. !!

 

De mennene er gode å ha ; ) holder alltid motet oppe .. Min syns nok det er værst å se at jeg blir så lei meg når det ikke klaffer !

 

Sier hele tiden at vi skal få det til ; )

 

Nå har vi bestilt tur til Italia og skal innom Roma , pescara og Venezia.. Da skal vi prøve å nyte tiden og bare være kjærester ; ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Det blir spennende:-) Viktig at dere reiser mens dere kan, er nok siste sommeren dere har mulighet til å reise bare dere 2 på maaange år:-) Skal nok se at det klaffer når dere kommer dere bort fra hverdagen og skifter litt fokus:-)

 

Jeg har hatt moderate EL smerter til og fra siste uken, torsdag negativ EL test, fredag og lørdag trooor jeg var positiv og negativ i dag igjen. Smertene tiltok i går utover dagen, men alikevel ikke så sterke som ved tidligere EL, har heller ikke merket EL slim eller ømme brystvorter så jeg pleier, så jeg vet ikke om kroppen har klart å slippe egget eller om den bare prøver. Har i hvertfall ikke smerter i dag. Hadde vært herlig å komme i gang igjen:-) Vi hadde egentlig tenkt å vente en prøveperiode, men siden det er 5 uker siden MA tenker jeg at slimhinnene har fått god tid til å bygge seg opp igjen? Dessuten har jeg så laaaange sykluser at vi vil slå til når muligheten er der. Lever i den tro at kroppen ikke blir gravid dersom den ikke er klar:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.. Er heldigvis nett i huset vi er i i Danmark så da får jeg vært her inne og sjekket litt:) Det ble en lang reisedag igår, men idag har vi vært å kikket litt og tatt et lite bad..

 

Jeg har også en veldig positiv samboer her hjemme, men akkurat nå smitter det ikke over på meg.. Er i en skikkelig down-periode hvor alt som har med barn og gjøre er helt pyton.. Vet ikke hvorfor, men siden vi fikk vite at han kameraten skulle bli pappa så merker jeg at frustrasjonen har gått mer over i sinne.. Jeg er rett og slett forbannet over at det skal være så jævlig vanskelig for noen og så innmari lett for andre..

 

Jaja, nå skal jeg bare kose meg resten av ferien og så håper jeg det kommer brev om timeinnkallelse etter at sommeren er over. Jeg trenger absolutt noe å klamre meg til for det blir nok ikke el på meg denne pergokuren heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy : det har jeg også vært forbannet på flere ganger ! Syns det er så urettferdig !! Det er så kjipt at du ikke får EL. Det burde ikke vert lov men takk og lov for hormoner og ivf....

 

Det som jeg synes er enda mer urettferdig er at vi som har prøvd lenge mister det når vi først klarer å bli gravid !!!

 

Tror vi virkelig trenger den ferien ! Komme oss vekk litt og slippe å høre og se alle vennene som har det så bra med de søte små. Vi skal nyte solen og hverandre !! Blir veldig bra tror eg ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter :)

hvordan går det med dere?? :)

 

huff Happy,kjipt at du ikke har fått el :( håper du kommer hjem fra ferien til ett brev i postkassen så alt kan snu seg litt for deg :)

 

her er det ikke noe forandringer, ingen el,ingen tr og ingen positiv test. Å når jeg tenker over det, egentlig litt sur å. Har sett frem til den 2 aug. da skal jeg til legen, men hva hjelper det a når det er bare gyn som kan skrive ut pergo :S

enda mere venting....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du kan være med oss helt fra danmark Happy:-)

 

Nå har jeg fått ut fingen og bestilt meg time hos privat gynekolog på Hinnaklinikken 3. august. Timen kostet 1000,- kroner, synes det var litt i overkant jeg men:-\ Krysser fingrene for at jeg får Pergo! Du får be om henvisning til gyn <3 <3 <3 drømmer <3 <3 <3, så får vi håpe det ikke er lang ventetid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hinnaklinkken har jeg gått mye til ; ) hun er veldig grei hjalp meg da jeg hadde ma ! Dersom du får pergo av hu må du gi beskjed for da tar jeg meg også en tur te hu Rosa ; ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver over her Happy87. At det føles som om noen sparker bort beina under deg hver eneste gang du tror du har kommet deg litt opp.

Jeg har samme følelsen.

 

Vi har prøvd i to år nå. Og jeg orker ikke lenger ha kontakt med vennene mine. Jeg har ingen nære venninner igjen uten barn. Og kameratene til mannen min begynner også å bli fedre. Vi har begge to krøpet litt inn i skallene våre. Orker ikke lenger dra på besøk til folk, det er bare babyprat overalt.

 

Vi har vært gravide tre ganger, men endte i Ma første gangen, og Sa de to siste. Nå skal vi bli tante og onkel i tillegg... Jeg føler overhode ingen glede ved det. Jeg føler bare at jeg blir slått i trynet gang på gang på gang. Vi kvinner er liksom skapt til å føde barn - så hvorfor klarer jeg ikke engang det jeg er skapt til? Jeg var hos legen og ble henvist til utredning, men sykehuset mener at jeg ikke er en prioritert pasient, så de har ikke rare greine å tilby.

 

Nervene mine har aldri vært særlig sterke, og jeg kan ikke si at de blir sterkere av å gå å lengte etter et barn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja men var hos gyn i mai, han ville ikke gi meg noe for han syntes det skulle ordne seg selv :S men lurer på om han har gått ut på dato og jeg må finne meg en annen :P

 

får du pergo å spiren sitter da er det hvert i 1000 kr :) :) men det er jaggu mye penger :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne deg godt eg vårbarnet !! Ei vennine av meg spurte meg om når eg sko komme ut av bobla ..... Ei annen vennine av meg fødte nettopp og det gjør vondt bare lese det hu skrive på Facebook...

 

Har du vurdert å gå privat ? Siden de sier du ikkje er prioritert. Det skal vi gjør til høsten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Vårbarnet -1ma2sa-19.pp, du har virkelig fått din kvote med uflaks... Forstår godt at du er frustrert og oppgitt... Gikk det lenge mellom hver gang du ble gravid eller skjedde alle aborte i løpet av kort tid? Kan tenke meg at det blir vanskeligere å reise seg for hver gang:-\

 

Det er som du sier <3Drømmer<3, det er verdt pengene om det kan hjelpe meg å bli gravid, håper bare ikke det blir sa mange timene:-p

 

Var det på Hinnaklinikken de ikke ville gi deg Pergo Metti?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom bim før eg legge meg ; )

 

Nei det var ikke på hinna det var ein offentlige som eg går te i byen.. Kan være Rosa er snillere så eg vente spent på å høre ka hu seie te deg ; )

 

Natta !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff vårbarnet, det er så dumt at det skal være så forskjell for folk.. Har følgt deg lenge her inne og synes det er urettferdig at noen skal gå rett videre på 1-3.tri mens vi andre bare blir værende her inne. Det kan heller ikke være noe lettere når du i tillegg har mistet flere ganger. Synes det er dårlig gjort at du ikke blir prioritert. Alternativet er jo som de andre sier her og gå privat.

 

Jeg skjønner, etter å ha lest fleres historier her inne, at jeg har vært veldig heldig og blitt tatt på alvor ganske raskt. Jeg står på venteliste til fertilitetsklinikken og rundet 1år som prøver for 4 dager siden. Men hva hvis grunnen er at mitt tilfelle er ekstremt, og det er utrolig vanskelig å bli gravid selv med hjelp? Håper virkelig ikke det..

 

Akkurat nå prøver jeg å stable meg på beina, men merker det er veldig tøft. Blir sur bare jeg ser samboeren mate hu ene jentungen her vi er. Får dårlig samvittighet, men jeg er så drittlei nå at jeg spyr. To av de som er med vet at vi prøver (søstrene hans) og de sier hele tiden "ikke tenk på det så ordner det seg" Det er ikke så forbanna lett det da. Blæ, jeg er i skikkelig dårlig humør om dagen kjenner jeg. Heldigvis så er vi på ferie og jeg klarer og koble av og nyte dagene. Idag har vi ligget på stranda og solt oss og grillet og koset oss i hagen. Så akkurat nå skal jeg ikke klage;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke tenk på det så ordner det seg"? Dummeste jeg har hørt, tror ikke søstrene til samboeren din har strevd med å bli gravide nei... Det er lett å ikke tenke på noe når det er en selvfølge, men når det skal være så forbanna vanskelig er det jo det eneste vi tenker på.... Spør dem hva deres fokus hadde vært dersom de ikke hadde fått til å gå på do en uke? "Ikke tenk på det så ordner det seg..." pøh.. Sur på dine vegne...

 

ps: unnskyld min barnslige usaklige holdning, er også i dårlig humør om dagen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg måtte le av din barnslige usaklige holdning 2snart3?. :) For det er jo nettopp sånn vi tenker... Ihvertfall jeg.

Hver eneste gang noen sier "ikke tenk så fælt, ting tar tid. Ta det med ro, så skjer det fortere enn du aner" så holder jeg på å spy. Så det er ganske god sammenligning - ikke gå på do en uke, så får du se hva som står i hodet ditt hele tiden!

 

Jeg var hos privat gyn på nyåret, men jeg fikk bare beskjed om at alt så bra ut. Vi gikk ikke videre og fikk gentestet oss og sånn, men det er fordi jeg orka ikke akkurat da. For da hadde jeg nettopp hatt siste SA'n. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å bli henvist, men da fikk jeg det teite svaret. Men, har for så vidt hatt en liten opptur de siste to periodene. Det virker som kroppen min klarer å få ordentlig eggløsning igjen :) Hadde skikkelig trua på forrige måned, men det funka jo ikke. Så derfor har jeg trua på at det går denne måneden. Ihvertfall akkurat i dag ;) haha - det går ganske opp og ned :)

 

Jeg har vel blitt for raskt gravid igjen etter abortene, det er vel kanskje derfor det har blitt så tull med kroppen min. Gikk 18 uker før jeg fikk konstatert MA i fjor. (døde vel rundt uke 6 eller 7, men jordmor mente at det var helt normalt å blø...) Da gikk det 3 måneder før jeg ble gravid, som endte i Sa uke 6-7. Gravid igjen etter 2 måneder, og Sa i uke 6-7.

 

Happy87 - ja, jeg har fulgt litt med på deg også :) det er liksom noen gjengangere her som jeg kjenner igjen. Det hender jeg henger litt inne på Gravide slitere også, for der er nesten hele den gjengen som var her inne på Bli gravid da jeg begynte her inne.

 

 

Men jenter - NÅ klaffer det for oss :D JAAAA DAAA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt godt være inne på denne tråden kjenne eg. Føle at dere vet koss eg har det !! Andre plasser føle eg bare at eg syte hele tiden... Jeg er også inne i en veldig tung periode.. Føler det bare er vi som sliter i vennegjengen. De klager på at jeg har blitt så rolig og tar lite kontakt..

 

Kver dag tenke eg på det samme . Ja eg prøve å slappe av men feks når eg ser på tv så handler jo det og om folk som blir gravide. Så tre program i går og alle tre kom inn på temaet... OMG.

 

2 snart 3 kjekt at vi er fra samme område. Greit kunne gi hverandre tips ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant Metti, vi får gå systematisk til verks, teste ut hver eneste gyn i hele Stavanger til vi finner noen som vil gi oss Pergo:-)

 

Vårbarnet: Så alle 3 gangene har utviklingen stoppen opp i uke 6-7? Det kan da vel ikke bare være uflaks? Har du snakket med lege om evt oppstart på Albyl-e og progesteron støtte ved neste gradviditet? Syns det er helt på tryne at ikke dere blir prioritert når du har 3 aborter bak deg! Nå er jeg sint på dine vegne også:-)

 

Er forresten enig i at det er alt for mye fokus på gradviditet og barn rundt omkring. Spesielt i reklamer og tv-serier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo kjøpe barsel presang i dag . Så mye fine klær ! Eg og vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...