Gå til innhold

Vi som venter på vårt første barn !!


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært å lest litt om hausken klinikk metti, og en sånn skulle vi jammen hatt i oslo og! sikker noe som ligner her og men... føler ikke at jeg er helt der enda jeg, vet ikke helt.. men ender vel opp der skal du se!

 

På jobb idag var det faktisk en som spurte om jeg var gravid! ikke sånn ut av det blå da.. men det er en litt eldre en meg med to barn som jeg snakker mye med, og det meste egentlig (bortsett fra det her)

 

Jeg sa noe sånt som .."det der skal ikke jeg gjøre med mine barn ihvertfall.." eller noe sånt, så smilte hun til meg og spurte, "å?? er det noe på gang, er du gravid??" hun så så forventningfull ut, og skjønte tegninga med en gang ut fra mitt skuffende svar... "ehh, nei, hadde det vært så vel..." jeg sa vi hadde prøvd et år nå så...

 

da ble hun så "sint" og snakket høylytt over hvor urettferdig det der er! "her kan jeg bare vaske undertøyet mitt med mannens så blir jeg på tjukka, så må andre slite årevis.". hun snakket også om de som "ikke burde hatt" unger, men som de bare tyter ut av, og folk som virkelig ønsker alt de kan som ikke får det til..

 

så jenter, selv om ikke alle sliter sånn som oss, er det flere som forstår vår frustrasjon, sorg, etterlengta ønske og drømmer <3

 

Hun jeg snakker mest om dette med,har en datter og venter en til om noen måneder! hun slet veldig med førstemann, i over tre år prøvde de. så ga de nesten opp, og flytta utenlands, fant seg nye jobber for å få sorgen og ønsket på avstand. så tok det tre-fire uker, og hun var gravid :))

det finnes solskinnshistorier dere, og vi skal få våre egne snart :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skrudde jeg akkurat på tv´en, og gjett hva jeg ser... jo sykehuset og bittesmå babyer... åååhhh, jeg vil å ha!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på sykehuset. Er på jobb og brukeren min vil bare se på tv i dag ...

 

Ja klinikk hausken er spennende syns eg. Har vert litt i kontakt me de. De trodde kanskje jeg hadde lutealsvikt og redusert eggreserve. Derfor jeg kommer til å bruke de ...

 

Jeg snakker endel med søstera te mannen som har gått igjennom ivf pga mannens sædkvalitet. Er godt å snakke litt me hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei BabyLizz :)

velkommen til oss :)

her har vi alle noe vi sliter med,så her er det lov til å skrive triste,glade og sinte innlegg :)

er en gjeng med flotte skrævlehøner :)

sett deg opp på lista :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Hausken klinikken har jeg ikke hørt om Metti. Tror jeg også må lese meg opp der... Hvordan er forresten ståa hos deg? Testet noe mer? Fått TR?

 

Kjipt at du ikke får Pergo Drømmer:-\ Men legen vil nok bare være på den sikre siden og sender deg til gyn som har mer kompetanse:-)

 

Så spennende Mobeloni, skal nok se at streken blir sterkere og sterkere:-D

 

Så godt du møter forståelse på jobben din Murmelina, i motsetning til meg. Jeg fikk spørsmål om jeg snart var gravid igjen 5 uker etter MA, 5 UKER! Blir oppgitt. Men tror det er viktigere å viktigere å være åpen om at en prøver jo lengre tid det går... Hvis folk spør meg hvordan det går og om jeg er gravid så sier jeg bare at de tidsnok skal få vite dersom jeg blir gravid. Det er liksom unødvendig å spørre mener jeg.

 

Forstår godt at du syntes det er vanskelig med høygravid venninne Evigoptimist, det er liksom en konstant påminnelse om hva en selv ikke har:-( Hvor lange syklusser har du?

 

Håper det er noe på gang hos deg vårbarnet:-) Vet du hvilken oppfølging du vil få ved neste gradviditet?

 

Jeg er enig med at vi alle er gravide innen nyttår!!! Det er litt trøst å prøve å se langt frem i tid i stedet for neste uke. Tenk, det er stor sjanse for at vi alle sitter med barn om et par år, og da tror jeg at vi har glemt mesteparten av frustrasjoner rundt dette stresset med å prøve:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter:-) da er jeg på vei til hinnaklinikken for gyn time, sjit nervøs og spent. Oppdaterer dere senere.... Ha en strålende dag:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på prøveperiode nummer 20!!!

 

Jeg klarte å manne meg opp for å møte noen venninner igår. Jeg er egentlig skikkelig stolt av meg selv. Selv om jeg gråt i bilen før jeg skulle møte de, og gråt nesten hele veien hjem også. (Heldigvis for meg så har jeg etterhvert blitt god på å sminke meg med vannfast sminke slik at jeg kan gråte en skvett uten at noen ser på meg at jeg har grått...)

Den ene venninna hadde med seg barnet sitt - som ble født samme dag som jeg ble lagt inn til utskrapning i fjor. Den andre var veldig høygravid - hele tiden klaget på at "jeg MÅ sitte godt ellers blir jeg gal. Det er SÅÅÅÅ vanskelig å finne gode stillinger når man er så gravid. Magen er jo såååååå stooooor". Mens den tredje har ikke barn ennå, og skal heller ikke ha sånn riktig med det første. Hadde det ikke vært for henne hadde jeg aldri i livet klart å holde ut de to timene jeg holdt ut.

 

Da jeg kom hjem følte jeg at noe var "galt". Ryggvondten begynte å komme, og vondt i lysken.. så da skjønte jeg hva som skjedde. Den JÆ*** tanta kom på besøk. Da sendte jeg en melding til mannen min og sa at jeg låste meg inne på guttestua for å trene på Wii Fit - for å trøste meg selv. Han hadde lagt seg da jeg var ferdig. Sa ikke et ord da jeg kom å la meg, bare strøk meg over ryggen. Det var i grunn akkurat det jeg trengte da.

 

Jeg er skikkelig deppa rett og slett! Og ganske grinete!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på klinikken 2 snart 3? Gleder meg til oppdatering;)

 

Vårbarnet: Jeg skjønner deg sååå godt!! Helt forferdelig å møte disse høygravide happy venninnene, når man blir bare påminnet om at man ikke klarer å få det til selv. Så forbannede urettferdig, og i tillegg da få den *h* heksa på besøk, aaarrrghhh!! Snakk om å toppe dritten!!

Har selv blitt mer og mer vanskelig for meg med 4 gravide, som nettopp har født eller skal føde denne våren/sommeren. Hadde det ikke vært for den påminnelsen og alt snakket rundt dette, så hadde prøvingen vært noe lettere.

 

Jeg fikk dato for Laparoskopi/kikhulsoperasjon i oktober i posten igår. Begynte nesten å grine, og ble redd. Jeg VIL ikke ha narkose og at de skal inn med kamera i systemet mitt, buhuuu! (men joda, det er jo greit å finne ut, men.... ååååhhh!!) 2 ppèr før den tid, så håper vi klarer det..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig og dommen har falt, jeg har pcos.. Vet ikke om jeg er lettet eller skuffet, kunne jo vært så mye verre.... Pergo fikk jeg, men legen sa hun var veldig restriktiv med å skrive ut... Jeg tror nok at Pergo er blitt litt rosemalt, i følge gynekologen så er det ikke større sjangs for å bli gravid ( en får jo EL, men ikke større sjangs for at egget fester seg) og det er større sjangs for abort pga at slimhinnen i livmoren blir tynnere enn ved naturlig EL....

 

Kunne begynne på tbl i dag om jeg ville men vi ble enige om at jeg skal vente til neste syklus for å så starte på Pergo. Som sagt, litt blandede følelser, har jo fått forklaring på mine lange syklusser, samtidig har jeg fått en diagnose:-p

 

Hun snakket mye om viktigheten av riktig kosthold og trening, noe som ikke er så problematisk for meg. Normalvektig, spiser lavkarbo og trener 3-4 timer i uken. Men jeg må nok slutte å snuse tror jeg:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...