Gå til innhold

Vi som venter på vårt første barn !!


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

Som vi kan skravle jenter:-) Synes det er litt mindre leit å prøve å ikke få det til når vi har hverandre. Føler meg nesten helt alene i verden når jeg går rundt i min lille boble og planlegger å bli gravid, men nå føler jeg at det blitt en sosial hobby:-)

 

Velkommen tilbake Vårbarnet! Du har jammen vært gjennom mye må jeg si. Forhåpentligvis har du fått din porsjon uflaks, klaffer nok snart skal du se;-)

 

Var leit å høre at du testet negativt Metti:-( Men du må ikke miste troen! Det er tross alt bare 3 mnd siden MA! Dessuten er ikke håpet ute så lenge TR holder seg borte:-) *Klem*

 

Happy 87: Trist å høre at du ikke har hatt EL:-\ Håper dere snart får innkallelse til fertilitetsklinikken og får fortgang i sakene. Når var fristen for innkallelse? (du har nok skrevet det tidligere, men det går litt i surr)

 

Mobeloni: Så bra at det ikke er noe i veien med deg eller mannen din. Da er det nok bare et spørsmål om tid (forhåpentligvis). Husk at det bare er ca 30% (?) sjangs for at et befruktet egg fester seg, så det kan hende dere bare har vært "uheldige" frem til nå:-)

 

Murmelina: Hvordan går det med akupunkteringen? Har selv bestilt meg time nå:-) Akupunktøren er nettopp ferdigutdannet med bachelor i akupunktur. Hun var veldig spent og begeistret når jeg ringte og bestilte time og presenterte problemet mitt, så det lover jo godt. Hun sa at første timen kom til å vare minst halvannen time:-O Er det vanlig? Ikke var det dyrt heller, 550 kr for første time og 350 kr for vanlig.

 

Drømmer: Er så spent på morgendagen på dine vegne!

 

 

 

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer: 2dpo :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar

2 snart 3?: Jente 23 år, prøvd 1 år, MA i juni. Kjemisk gradviditet, venter på EL, CD 6. Time hos Gyn 3.08, begynner med akupunktur:-)

Murmelina: 26 år, null EL, null TR... prøvd over 1 år, prøver akupunktur :)

Monibeloni: 25 år, 3dpo, prøvere i snart 1 år. Venter spendt på min første bejbiiiii<3

Tinkasol:

Happy87: 23 år og har prøvd i 1 år. Har PCO og får ikke el verken av meg selv eller pergo. Venter på timeinnkalling på fertilitetsklinikken.

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet: Gift bondekjerring på 28 år. Prøvd i to år, og hadde tre graviditeter i fjor. En MA i Juli, var da i uke 18, hadde vært dødt siden ca uke 7, men jeg ble ikke trodd da jeg fortalte om blødninger og vondt. SA i oktober og desember. Hos priv.gyn i januar, men fant ikke noe galt på meg.

Siljeejelis:

Evigoptimist: 33år, pp16, bruker pergo, venter på kikhulsoperasjon og bekreftelse på venteliste på prøverør.

Carma78: 32 år. Pp 1 etter MA i mai. Starter med pergo i dag:) Snille legen skrev det ut til meg da jeg er så utålmodig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

murmelina: kanskje eggstokkene dine har gått i dvale?? det er derfor jeg ikke har hatt ordentlig tr og ingen el. det kan jo være en mulighet det. det samme skjedde med venninne av meg å. hun fikk den samme beskjeden som deg. er pga stress :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 snart 3: Jeg fikk brev fra fertilitetsklinikken i slutten av juni om at det var ca 4mnd ventetid fra da. (vanligvis 3mnd, men de har jo sommerferie) De har sommerferie til 8. aug så kan ikke forvente noe eventuelt brev om time fra de før etter det.. Siden jeg bor i samme by så står jeg på ringeliste også slik at jeg kan komme på kort varsel hvis de får noen avbestillinger.. Nå reiser jeg vekk 9.-13. aug, men tviler på de hadde hatt noe ledig da uansett..

 

Murmelina: pco er hovedsaklig cyster på eggstokkene (forstod jeg det som) så da har du nok ikke det.. Jeg hadde noen få cyster på begge eggstokkene så han konkluderte med at jeg hadde pco (ikke pcos for jeg har ikke andre symptomer) Gyn kalte det ikke cyster da, han sa det var tomme eggposer.. Egget inni hadde ikke utviklet seg.

Han trodde først at det var en ettervirkning av p-pillen og tok meg ikke veldig seriøst, men etter innvendig ul, hvor han så de tomme eggposene, var han veldig hyggelig og behjelpelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være med her? Sluttet med pilla i okt 2010, prøver aktivt nå. Har regelmessig mens og el, men er så utålmodig og synes dagene er forferdelig lange. Nettopp ferdig med TR så venter på EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da har jeg vel ikke pco eller pcos ihvertfall :)

 

Men dvale er det sikkert og vist, ikke skjedd noe på en laaaang stund her.. hmm...

får vel ta tiden til hjelp da! akupunktur ut aug, så provera to runder, og om ikke det virker får jeg mase meg til pergo... og så var det plutselig 2012 :(

 

Æsj, det SKAL skje saker og ting før den tid!! har ikke tid til å vente så lenge jeg!!!

 

Velkommen i sutregjengen yummi :) her fortviler vi sammen og støtter hverandre :) veldig godt å få snakket ut med likesinnede <3 Noen har ventet lenger enn andre, og flere har mistet her..

 

Du får sette deg på lista vår (du ser den litt lenger opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Da er du jo nestenl halvveis i ventingen :) og når du er på ferie går tiden alltid fort!! Når man er borte fra hverdagen er det jo ofte lettere å tenke på andre ting og (syns jeg ihvertfall) mye nytt å oppleve og se enn det samme gamle hjemme :)

 

Nå har jeg og sambo vært å svidd av aaaaaaltfor maaaaange penger på bilder hos fame!! uff, får litt klump i magen, men bildene var fine da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til dere flotte jentene her :)

sitter å sepper litt og titter på baby ting <3 <3

jeg gleder meg til:

-rulle ut av senga å stønne,for magen har blitt sååå stor <3

-ikke se beina mine,magen er i veien

-ikke klare å lakke tåneglene mine (vi får jo vakkre sommerbarn <3 )

-kjøpe babytøy

-dra samboer rundt i butikker, DEN vogna SKAL jeg ha :P

-grøsse over at det ikke er leggvarmere men ubarberte legger hehhee

-krabbe oppi soffan med en kopp kakao å kjenne babyen sparke

-ikke få på meg buksene

-få store pupper (lov til å håpe hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 <3 <3 <3

 

Drømmer, de ordene er som tatt ut fra mitt hode :)))))

hihihi...

*smiler*

 

Nå kryper jeg til sengs, og drømmer om BABYting <3

 

nattinatt jenter!

 

<3 <3 <3 <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er dagen her som jeg har ventet på i snart 6mnd hehe eller jeg håper det da. får jeg pergo i dag blir jeg mega happy <3 <3

snille snille lege,pliiiiiz <3

 

gooood morgen jenter,ny dag,nye muligheter,enda en dag nærmere gravidmage <3 <3 <3 det liker vi :)

har en dårlig feeling ved dette forsøke,akkurat som jeg ikke helt tror jeg hadde skikkelig el,eller om jeg hadde det så tror jeg ikke det klaffet.. alt formye tanker i hodet :S

 

Murmelina: regner med du hadde en super natt å drømte om baby ting <3 <3 hehe håper det, å håper du er litt sann drømmer :)

 

 

VI ER 1 DAG NÆRMERE DRØMMEN FOR HVER DAG :) :) <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med littpositive tanker her inne :)

 

måtte bare inn å sjekke tråden jeg, jenter ;) *knis*

 

Lykke til hos legen idag drømmer!! tvi tvi :)

 

og ha en fin dag i sommerværet jenter :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det store! Testet 2 dager før og fikk en skyggestrek!!!:0 den er super svak men du ser den er lyse lyse rosa. Kjenner tr er på vei så vil ikke håpe på noe. Men det er ikke kjekt med disse strekene:( men tar en cb på torsdag hvis tr ikke melder sin ankomst før. Merker jeg blir så distré på jobb:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende monibeloni !!

 

håper det sitter en spire hos deg :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer: 2dpo :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar

2 snart 3?: Jente 23 år, prøvd 1 år, MA i juni. Kjemisk gradviditet, venter på EL, CD 6. Time hos Gyn 3.08, begynner med akupunktur:-)

Murmelina: 26 år, null EL, null TR... prøvd over 1 år, prøver akupunktur :)

Monibeloni: 25 år, 3dpo, prøvere i snart 1 år. Venter spendt på min første bejbiiiii<3

Tinkasol:

Happy87: 23 år og har prøvd i 1 år. Har PCO og får ikke el verken av meg selv eller pergo. Venter på timeinnkalling på fertilitetsklinikken.

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet: Gift bondekjerring på 28 år. Prøvd i to år, og hadde tre graviditeter i fjor. En MA i Juli, var da i uke 18, hadde vært dødt siden ca uke 7, men jeg ble ikke trodd da jeg fortalte om blødninger og vondt. SA i oktober og desember. Hos priv.gyn i januar, men fant ikke noe galt på meg.

Siljeejelis:

Evigoptimist: 33år, pp16, bruker pergo, venter på kikhulsoperasjon og bekreftelse på venteliste på prøverør.

Carma78: 32 år. Pp 1 etter MA i mai. Starter med pergo i dag:) Snille legen skrev det ut til meg da jeg er så utålmodig;)

yummi: 28 år, har regelmessig EL og TR. Sluttet med prevensjon i okt 2010, men begynte på ordentlig for 2 pp siden. Begynner på min 3 pp denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg Metti? Har du testet mer eller har du fått tr? Mange som ikke tester positivt før etter ikm:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj monibeloni :) :) kanskje den sitter hehe det hadde jo vært helt supert :) :) når har du ikm?? du har kanskje skreve det,men akkurat nå gikk det meg hus forbi :S

 

æsj, nå har jeg vært igjennom DEN boksekampen og tapte (kjennes sann ut). Litt tårer og en god sommer is senere så skjønner jeg at det ikke er så mye annet å gjøre enn å fortsette å vente .....

fikk ikke pergo,fikk egentlig ingen ting unntagen en henvisning til sykehuset (kvinneklinikken gyn) han skrev at det hastet da men....

 

Heier på deg metti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikm på tosdag:) tørr ikke håpe på positivt helt ennå siden så mange opplever en svak strek som falsk alarm:/ jeg er litt i tåke verden idag, men det verste som finnes er dette baby temaet for oss jenter. Skikkelig sårbart tema, når jeg leser hvor spent og gla du var for gyn timen og kom tomhendt hjem blir jeg utrolig trist. Hvorfor må du vente:(men du er god som holder mot oppe og det er jo så positiv egenskap som kommer godt med i disse tider:) og er helt sant at vi er en dag nærmere målet vårt:) utrolig kjekt hvis alle sammen når dette før året er omme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter

 

Drømmer : nå skjønner jeg ingenting !! Hvorfor fikk du ikke pergo når du ikke har EL ? Min gyn er også veldig hard på pergo så jeg fikk ikke sist jeg spurte ... Er jo positivt at du fikk henvisning. Kanskje de vil gi deg noen hjelpemidler. Jeg blir også trist når vi ikke får de hjelpemidlene vi så sårt trenger og andre får så lett som bare det. ( sikter ikke til deg Happy . Er det noen som virkelig fortjener det så er det deg ) syns bare at gynekologene burde ha lik praksis i forhold til slike ting.

 

Monibeloni : jeg heier på deg ; )))

 

Alt håp for denne pp er nok ute for meg. Har ikke fått TR enda men spottingen har tatt seg mye opp. Kjenner det også i ryggen.

 

I dag har eg kikket litt på klinikk hausken sine sider og det føles godt at vi har bestemt oss for å kontakte de dersom det ikke lykkes neste pp eller gynekologen gir meg noe pergo eller lignende..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer: Jeg spurte etter pergo da jeg var hos legen i mai. Men fikk ikke annet enn henvisning til sykehuset, hun ville ikke gi pergo. For det virker jo som jeg har eggløsning, og pergo er vel mest for de som sliter med å få eggløsning. Skjønt, svaret fra sykehuset var jo at de ikke prioriterte meg da. Så jeg skjønner godt hva du mener med boksekamp og tape!!

 

Monibeloni: tenk om spiren hadde sittet hos deg a!!! Det hadde vært topp! Vi får tenke positive tanker!

 

 

Jeg klarer ikke helt å skjønne om jeg spotter om dagen. Hadde en pitteliten blødning på fredag eller lørdag. Kjempeutvannet og lyserosa. På søndag kom det enda en, kjempeutvannet og lyserosa. Men etter det har det kommet bare utvannet brunt - og kun når jeg trykker.... ikke noe ellers. Aner ikke om jeg spotter eller om det er festeblødning. Jeg håper jo i det lengste at det er en festeblødning. Puppene mine har vært vonde i over en uke nå. Men, de føles ikke så sprengte og tunge som den første gangen jeg var gravid... men, går rundt og narrer meg selv til å tro at det er fordi puppene vokste fra b til c cup under den første graviditeten, men aldri ble like små igjen etterpå.. hihi, så kanskje de ikke trenger å bli så sprengte med en gang ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hadde aldri trodd at det skulle bli ett sårt tema i det hele tatt,men nå kjennes det ut som ett slag i tryne. ja må ha litt godt mot,er så sinnsykt redd for å falle på tryne å ikke klare å reise meg igjen. høres kanskje rart ut,men er så mye som ikke går riktig vei. så hvis jeg kan bare få noe litt positivt så er det bare til å klamre seg fast <3 jeg fikk det ikke fordi jeg går på medisiner som heter puri-nethol, så da turte han ikke å gi meg noe føre jeg hadde vært på sykehuset.

off jeg bare ber om at det skal ha klaffet nå :(

 

skal sende deg masse gode tanker jeg monibeloni,at du skal få positiv test til torsdagen :) har du noen symptomer eller??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skravlejenter,o) her går det unna på innleggene... hehe

 

Lite innspill når det gjelder Pergo: Gynokologen min gav meg Pergo (uten at jeg spurte) pga han mente det ville stabilisere syklusen min (som har vært litt 4-5 dager lengre enn normalt de siste månedene). Tror derfor at om man har stabil syklus, så har man mest sannsynlig eggløsning og at de derfor ikke gir det uten grunn... Men det er sikkert mange meninger om dette, selv kan jeg altfor lite om dette:( Jeg tok Pergo forrige pp, og ble dessverre ikke gravid den runden heller.

 

Jeg er skikkelig lei, og føler dette "marerittet" aldri ender. Var hos min høygravide venninne igår, (som skal sies er min største støtte, hehe, og hennes høyeste ønske er at jeg skal følge henne!! Og hun har ikke tatt av på babypratet som så mange andre gjør, og jeg hater, jeg skal aldri bli en som prater bare uinterresante babyprat!! ) Heldigvis hadde jeg solbriller på, da jeg fikk tårer i øynene mange ganger.. skulle ønske sånn at jeg var i hennes situasjon. De ikke prøvde engang!!! *tute - tute*

 

Fikk en gledelig nyhet igår (er litt på Assistert befruktning forum og snoker litt), hvor det ble skrevet at det mest sannsynlig ikke er 8mnd venting på Riksen, og at vi kanskje får gå igang før... Det føles litt sånn kjipt at vi ikke skal klare det selv, men nå vil jeg gjøre alt for å komme meg ut av "marerittet"

 

Kjedelig du har mistet troen Metti, jeg skjønner deg så vannvittig godt "man har litt håp, og når det nærmer seg tr så daler alt av symptomer og troen..." Er Hausken klinikken privat?

 

Drømmer: Er det første steg i utredning du har vært på? Håper at du kommer inn om kort tid da, slik at det skjer noe. Alltid fint å vite at det hvertfall skjer er noe på gang (blodprøver, ul osv osv..)

 

Jeg er med på at VI ALLE ER GRAVIDE SENEST INNEN ÅRET ER OMME... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hausken er privat ja ; ) men gyn sa sist jeg var der at neste steg var ivf så kan godt være at han sender søknad neste gang jeg er der som er 25 august ..

 

Har vel ikke mistet helt troen men er bare veldig tungt når en innser at nok engang har det ikke klaffet. Så er det de vonde tankene om at når det først klaffer så ender det i ma eller sa. Veldig pessimist for tiden. Så det skal bli godt me ferie tror eg.

 

I morgen skal jeg på besøk til ei vennine me en tre uker gammel gutt. Kjenner jeg gruer meg men sånn e det.

 

Vi skal alle kose oss på julaften me spirer i magen ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert og visst at det ikke blir alkohol på oss på nyttårsaften, for da skal vi nemlig være gravide hele gjengen :) gleder meg til det *smiler*

 

 

Monibeloni, så gøy med svake streker, bare de blir sterkere nå :)))

 

Drømmer, så trist at gyn ikke ville hjelpe deg noe særlig... får håpe de på sykehuset vet bedre og "skaffer" deg en spire snarest :)

 

og vårbarnet, kanskje det er en bolle i ovnen hos deg også?

Nå begynner det virkelig å skje ting på tråden her.. kanskje det er smittsomt?? hehe, det hadde vært drømmen; oppsøk en gravid venn og bli "smittet" hihi..

 

Uff, kjedelig for deg metti... men så lenge TR ikke har dukket opp er jo ikke alt håp ute!? jeg håper for deg fortsatt ihvertfall :))) Er hausken klinikk spesielt for ufrivillig barnløse den eller? har ikke hørt om den..

Jeg er også privat hos gyn og aku, orker ikke lange køer og mer venting enn nødvendig. Om det ender med en spire føler jeg det er verdt pengene sine!!!

 

Evigoptimist, det var jo kjekt at man kan få hjelp før... 8 mnd er altfor lenge, når man allerede har ventet FOR lenge....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinikk hausken er en fertilitetsklinikk. Går privat pga at de er best i landet og for å slippe køene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere heier på meg:) Setter kjempe pris på det:))

Er så kjekt å kunne snakke fritt med dere.

Jeg har hatt typiske pms tegn, så kan ikke si jeg har noe som helst symptomer på graviditet. Er lik sånn som nesten alle andre pp. Derfor jeg er litt skeptisk:)

Men hvis det viser seg å være en spire er det 1 år siden vi begynte denne mnd, rart å tenke på, trodde jo jeg skulle gått høygravid til nå, men det fant jeg ut ikke var bare bare! Jeg heier på dere også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag av mensen i går, så da er det ny prøveperiode etter en stund med p-pillene for å få i gang syklusen :) Har anoreksi, så det er ikke helt på min side.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...