Gå til innhold

Vi som venter på vårt første barn !!


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

No problem 2snart3? ;) Skjønner det er lett å rote litt når man svarer på innlegg, når man er så mange.

 

Happy87: Jeg må si at jeg synes du er tapper, forferdelig å ikke ha el. Jeg håper virkelig at de 3 mnd går fort for deres del, og at du kan komme igang med behandling. Hva er planen til f.klinikken?

Selv har vi også satt oss opp på venteliste på prøverør. (8mnds venting på Riksen). Bare det føles som en evighet, men deilig å se lys i tunnelen. Håper jo at vi skal klare det selv i mellomtiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter :)

Håper dere har hatt en fin helg i god-været!! jeg har kost meg på hytta med bading og soling, og faktisk, tro det eller ei, klart å ikke tenke såååå mye på barn. Måtte ta en grav-test idag for moroskyld da, og den var jo så klart blenda hvit... grrr.... visste jo det, men håpet lever :)

 

Gratulerer med :) testen drømmer!!! håper dere har hoppet massssse i høyet og at spiren sitter :)

 

Metti, det er jo strålende at du ikke spotter :) det er jo fremgang :)

 

Ang akupunkturen, har jeg bare hatt to timer, om det hjelper eller ikke vil jo vise seg, siden jeg ikke har hatt besøk av tanta siden oktober merker jeg jo fort om hun dukker opp... hadde noen murringer og sånn som lignet litt på EL og tok en test som var neeeesten positiv, men om det var det eller ikke vet jeg ikke enda...

Jeg håper, jeg håper, jeg håper at det var EL, og at syklusen stabiliserer seg snart!!!! blir GAL av alle ventingen... må jo ha den på plass før jeg kan begynne å tenke på alt annet...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper så inderlig du er gravid metti <3

hadde aldri klart å vente helt til tirsdag med å teste jeg....

*smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godt folk :)

 

Da er jeg tilbake igjen fra Kristiansand !! Har hatt det kjempe fint med 28 grader og by og strandliv...

Var bare kjedelig komme hjem igjen til 17 grader fytti var jo kaldt jo

 

Ellers så har det ikkje skjedd så mye. Har begynt å spotte men ikke så mye så det bekymre meg ikkj. Som sakt så spottet eg den mnd eg ble gravid. Men det er mye mindre enn normalt så det e good. Pluss at det begynte MYE senere. Litt stikkinger og trykk i underlivet og snev av kvalme er mine symptomer...

 

Tenker å teste på onsdag da ikm er Tirsdag.

 

Murmelina : etter utallige skuffende negative tester så har eg lært med å bare vente på tanta og tar heller test om den er en dag forsinket.

 

2 snart 3 eg og e spent på gyn timen din den 3 . Får du pergo så vet eg ka eg ska gjør. Bestille time deg !!!

 

monibeloni : gir deg en goe klem og kjenner så altfor godt til hvordan du har det !!

 

Drømmer : hurra for smilefjes !!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå gjorde eg samme feilen som 2 snart 3

 

den som det sto monibeloni på var til evigoptimist

 

men monibeloni vi gir ikkje opp før tanta kommer. Men vet så godt hvordan det er når de velkjente tegnene dukker opp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: eneste problemet mitt er jo at jeg ikke aner når ikm er siden syklusen min er helt på bærtur... men skal være tolmodig og vente på tanta :) (er i det positive slaget idag)

 

På onsdag blir det ny akupunkturtime, så da er jeg enda et skritt nærmere en løsning tenker jeg...

 

Spent på timen til 2 snart tre på onsdag jeg å!! tenker at jeg får satse på akupunkturen ihvertfall ut august før jeg gjør noe nytt...eller hva synes dere?

gyn sa jeg skulle ringe etter ny proverarunde, men...

 

Har deres menn foressten testet seg? Ikke min sambo.. vet ikke om det er helt aktuelt enda heller, han er nok redd for å bli skuffa og "syndebukken"... siden min syklus er på tur, virker det jo foreløpig som om det er hos meg problemet vårt sitter, men det kan jo være hos begge....

 

Uff, der ble jeg litt negativ igjen... :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vert deg så hadde jeg spurt etter pergo... Det skal jo sette i gang eggløsningen.. Je

 

Min mann har testet seg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes herlig ut Metti! Sykt hvor stor værforskjell det kan være når avstanden er så liten vel å merke....

 

Så søtt at dere er spent på mine vegne <3 er veldig spent selv også! Tenk hvis hun finner noe "feil" med meg? Uff blir så nervøs. Hihi tipper gynekologen begynner å lure hvis hun gir meg Pergo og plutselig har hun en lang liste med nye pasienter:-D Men stemmer også for at Murmelina bør bestille seg time til gyn å be om Pergo, samme med deg Drømmer. Deg Metti har jeg veldig troen på denne PP så du trenger nok ikke

Pergo;-p Onsdag blir en spennende dag både for meg og deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter :) er tilbake fra båttur,eller egentlig i går :) begge sovna i går så ikke noe aksjer da,men fredag å lørdag satset vi :)

jeg håper ikke det er noe galt med deg 2 venter 3. men tror som du skriver at vi er noen pergo jenter sikkert hehe.

1 dag igjen her til lege time :) :) håper jeg kommer ut med det jeg vil ha hehe.

Metti:nå er jeg spent på onsdagen ass hehe håper du får en positiv test :)

 

huff da happy, har tenkt på deg å håpet el hadde kommet, er kjedelig å gå å vente sann. de legene veit liksom å ta ferie når det passer dårligst for oss hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer: 2dpo :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar

2 snart 3?: Jente 23 år, prøvd 1 år, MA i juni. Kjemisk gradviditet, venter på mens...

Murmelina: 26 år, null EL, null TR... prøvd over 1 år, prøver akupunktur :)

Monibeloni: 25 år, 3dpo, prøvere i snart 1 år. Venter spendt på min første bejbiiiii<3

Tinkasol:

Happy87: 23 år og har prøvd i 1 år. Har PCO og får ikke el verken av meg selv eller pergo. Venter på timeinnkalling på fertilitetsklinikken.

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet:

Siljeejelis:

Evigoptimist: 33år, pp16, bruker pergo, venter på kikhulsoperasjon og bekreftelse på venteliste på prøverør.

Carma78: 32 år. Pp 1 etter MA i mai. Starter med pergo i dag:) Snille legen skrev det ut til meg da jeg er så utålmodig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Jeg har tatt litt ferie fra BIM, så denne tråden var blitt en god del lengre siden sist. Klarer ikke heeelt å få med meg alt som har skjedd. Kan ikke sitte å studere så veeeeldig, for jeg sitter egentlig på jobb ;) hihi.

 

Men jeg skriver meg inn på lista;

 

Metti: 5 dpo ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai

Drømmer: 2dpo :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar

2 snart 3?: Jente 23 år, prøvd 1 år, MA i juni. Kjemisk gradviditet, venter på mens...

Murmelina: 26 år, null EL, null TR... prøvd over 1 år, prøver akupunktur :)

Monibeloni: 25 år, 3dpo, prøvere i snart 1 år. Venter spendt på min første bejbiiiii<3

Tinkasol:

Happy87: 23 år og har prøvd i 1 år. Har PCO og får ikke el verken av meg selv eller pergo. Venter på timeinnkalling på fertilitetsklinikken.

Tyrjente:

Mizuno:

Lykkelig:

Augbarn:

Vårbarnet: Gift bondekjerring på 28 år. Prøvd i to år, og hadde tre graviditeter i fjor. En MA i Juli, var da i uke 18, hadde vært dødt siden ca uke 7, men jeg ble ikke trodd da jeg fortalte om blødninger og vondt. SA i oktober og desember. Hos priv.gyn i januar, men fant ikke noe galt på meg.

Siljeejelis:

Evigoptimist: 33år, pp16, bruker pergo, venter på kikhulsoperasjon og bekreftelse på venteliste på prøverør.

Carma78: 32 år. Pp 1 etter MA i mai. Starter med pergo i dag:) Snille legen skrev det ut til meg da jeg er så utålmodig;)

 

 

 

Det ble en litt lang presentasjon av meg det... det var ikke meningen. Men, litt vanskelig å korte ned. Jeg venter fortsatt på brev fra sykehuset om time på gynekologisk. Jeg skulle få en time innen 4 måneder sa de.. i mai.

Ellers kan jeg fortelle at det idag er to uker siden eggløsning, og hittil bare negative tester. Det er vel fortsatt litt tidlig tenker jeg. EL var ikke før dag 20 i syklusen min heller. Men, jeg har ømme bryster da... og hadde en liiiiiiiiiiten rosa blødning i går, og ikke noe mer. Aner virkelig ikke om TR er på vei, eller om det var en festeblødning. Håper jo selvfølgelig på det siste ;)

 

Jenter, jeg krysser fingre for oss alle sammen!!! Både når det gjelder eggløsninger, temperaturer, prøving, osv.

Som sagt, jeg har bare skummet over - så jeg nevner ingen "navn" denne gangen...... i tilfelle jeg bare roter ;) hihi, hjernen min er ikke helt med ennå ;)

 

Oi, dette ble langt..... hihi - det var ikke meningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjekt å høre fra deg vårbarnet ; )

 

I dag er jeg skikkelig deppa og lei av at det aldri blir klaff. Temperaturen er ikkje høy nok til at det kan være en graviditet på gang. Men jeg tar en test i ettermiddag for å drepe det bitte lille håpet som fortsatt er der. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette tærer sånn på psyken min Og ønsket mitt er så vanvittig stort...

 

Denne Mnd hadde jeg faktisk troen på at det kunne gå men nok en gang er det noen som setter krokfot på meg slik at jeg faller ned igjen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj Metti. Så kjedelig!

Jeg har aldri prøvd på denne tempingen selv, men familien min er så rar når det gjelder kroppstemperatur så det er ikke sikkert jeg hadde fått det til om jeg hadde prøvd heller ;)

 

Lykke til med testingen!!! Håper sammen med deg jeg!!!! Jeg skjønner godt at dette tærer på psyken.

 

Jeg hadde så ekstremt troa på forrige måned jeg, så det ble så veldig tungt da TR kom. Denne måneden har jeg vært veldig opp og ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testingen ble negativ !! Så da er håpet ute ... Vet snart ikkje om eg orke mer. Etter ferien blir det enten pergo eller fertilitetsklinikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi opp håpet metti.

Ikke gi opp helt. Vi klarer dette. Vi skal klare dette!!! Vi skal bli mamma en gang vi også!

Lykke til med enten pergo eller fertilitetsklinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kjipt Metti!!

 

Fårstår fustrasjonen, med temp som kunne virke låvende og itillegg spottingen som begynte mye senere enn den pleier. Blir et slag i trynet med en negativ test.

Hver gang jeg tester er jeg alltid forberedt på negativt resultat, men det stikker i hjerte for hver blendavit resultat:(

Jeg har vert hos gyn og fikk kjempe gode tilbakemeldinger. Alt så veldig bra ut, eggløsning er det ikke noe gale med. Tok med en test fra sambo som han sjekket i et mikroskop, og han sa at vi kunne bli gravide på egenhånd. Så jeg lurer på hva som gjør at jeg etter 1 år ikke har blitt gravid. Tar på psyken som du sier, vet jo at en dag blir vi alle gravid:) men denne ventetida er helt forferdelig. Selv kan jeg teste på onsdag, men etter disse pms dagene er det liten sjangs, så får bare holde ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, metti :(( det var trist :((

MEN du har fortsatt flere muligheter før jul!! det er jo innen jul vi alle på tråden skal ha en bolle i ovnen :)

 

Velkommen tilbake vårbarnet! skjønner hva du mener med å ikke få med seg alt, var borte i tre dager jeg, og jeg ble forvirra bare av det!! hihihi...

 

kanskje vi blir den nye pergo.tråden nå.... uff, skjenner jeg blir mer og mer utolmodig som dagene og timene går.....baaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre Monibeloni :) (at ingentingen er gale med dere) men samtidig skjønner jeg frustrasjonen over å vite hvorfor det ikke har skjedd noe... Du får legge aksjer i det vide og brede fremover ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er superpositivt at ingenting er gale:) Men håper på å få full kontroll over oss begge hvis det ikke har klaffet innen september., Men hva kan jeg ta da? siden jeg har el.. Leser om pergo og provera men er ikke det for manglende el? hmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, leste du hadde en nesten positiv el test:) Har du testet mer etter det? kansje du har skrevet om der, men er på mobilen, er så vanskelig å lese alt siden det er over 200 innlegg, vi skravler så mye:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei... tester i hytt og gevær, og synes aldri de har vært helt klart positive, sånn at kontrollstreken er sterkest.. men synes ofte de er nesten like.

 

men så sa akupunktøren at jeg burde ta pause fra testinga til jeg er tilbake i syklusen igjen.

 

men jeg kan jo strengt tatt ikke ha hatt EL når TR aldri dukker opp, de to henger jo isammen..

 

Ang hva du skal gjøre om det ikke skjed noen saker er jeg mer usikker på. både pergo og provera (etter hva jeg har skjønt og fått med meg) er for de om ikke har EL av seg selv, eller hvoe syklusen er på sykkeltur, og er veldig langt mellom hver TR..

 

Det må vel være å assistert befruktning da? siden det ikke er noe galt med hverken hans svømmere eller dine egg, må det jo gå an det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten et sted her igår (husker ikke hvor, men på nettet et sted..) at mange nesten positive EL tester kan være fordi kroppen produserer mye HG, som den gjør før EL, og at det kan være tegn på PCOS... siden den bare forbereder seg til EL, men at det aldri skjer noe mer...

 

Vil jo ikke ha PCOS jeg.. :(

men det tyder mer og mer på at det kanskje er tilfellet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ikke kjekt å gå uvitende når el eller tr dukker opp:/

Går du på noe pergo lignende?

Ja det er assistert befrukning jeg også tenker på hvis det ikke klaffer, vet at det er en stor påkjenning det også, men kommer det en liten spire ut av det så er det verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt om du hadde vært hos gyn eller ikke Murmelina, men de resultatene på testene dine har jeg også.. Får alltid to streker på el-testene i varierende styrke.. I begynnelsen ble jeg ofte lurt, men siden den ene gangen jeg hadde el så vet jeg hvordan testen må se ut for at den skal være positiv for meg.. Det er dessverre en ulempe med PCO som jeg har.. Siden du også har manglende sykluser og alltid to streker på el-testene (vanligvis så er testene hvite utenom el)

 

Nå har jeg satt svigerinna mi på saken for å se om hu kan finne resultatet på blodprøva jeg tok forrige uke (for å sjekke om jeg har hatt el) Siden gyn og legen min har ferie så skulle hun se hva hun kunne gjøre.. Hun jobber på legesenteret der jeg går og vet om at vi prøver..

 

Metti: Så synd at humøret sank idag, men ingenting er avgjort før tr forhåpentligvis ikke kommer..

 

vårbarnet: krysser fingrene for deg..

 

Husker ikke hvem som sa det, men jeg er helt enig med det at vi alle skal ha vår første spire i magen innen jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger INGEN julegaver i år dersom spira sitter :) da blir jeg overlykkelig <3 og det vet jeg vi alle vil bli her...!!

 

 

Jeg var hos gyn ja, men trodde ikke det var uvanlig at testene ble sånn, så jeg tror ikke jeg sa noe om det.. Har alltid fått to streker, aldri bare en, og har sikkert brukt over 50 tester i det siste.. men aldri har jeg fått den sterke streken jeg lengter etter :(

 

men må man ha cyster på eggstokkene for at man har pco? for gyn tok innvendig ul på meg og sa at alt så perfekt ut.. "mange fantastiske fine egg"(hans ord) som ligger å venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...