Gå til innhold

SKRAVLETRÅD for Metti, Leah, Cornflake, Jubeldumbo, Rina, Gullis, Happy, Tigerlise, Snuppa, Lykkelig, Esperanza, Dossa og andre som vil skravle med oss :)))


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i 1 år så tankene om at vi aldri kommer til å få det til er absolutt tilstede ... Jeg spotter jo fra 4-5 dpo så det gjør det nok vanskelig !

 

Kjenner at jeg har litt panikk for å ikke bli gravid før jeg fyller 30 ! Men har heldigvis over 1 år på meg enda. Hvor i Rogaland er du fra da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Dossa:) Jeg elsker barn, så det gjør meg ingenting å høre om deres barn. Synes det er kjempekoselig å høre hva dere gjør sammen med ungene, gir meg håp og ideer om hva jeg har i vente. De fleste vennene mine har barn, jeg trives godt i deres selskap med små tasser som springer rundt. Så dere som har barn må gjerne fortsette å fortelle hva dere gjør sammen med de og forteller om de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint det Dossa. Er jo koselig å høre om livet som småbarnsforeldre !!

 

Det værste er faktisk å se gravide både kjente og ukjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende å høre jenter :))

 

Jeg er 11 CD idag, har ikke begynt å teste etter EL ennå, venter til imorra.

Har aldri opplevd at EL har kommet før dag 14.

Regner med at EL testen blir positiv på fredag og lørdag ::))

 

Inn med aksjer i tida før og på de dagene *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt i hormonland nå..gråter av barnetv og er irritabel og utålmodig, lå på magen og leste og solet meg i dag..og det var ømt i puppene, så det må bare bety at el har vært ja:) Vi fikk nå lagt inn aksjer i dag også da, skal prøve å være flink til det resten av uka også..men tror det kan bli værre på torsdag og fredag når Leah skal være hjemme og samboern er på jobb om kvelden og natta :P

 

Jeg har lyst til å lese den boka til Natacha Kampuch (hvordan skrives det?)..hadde ikke klart å lese den hvis jeg ikke visste at hun kom seg unna til slutt, jeg blir helt ødelagt av sånt:/ Har lenge tenkt at jeg skal lese den, men har ikke kommet så langt enda.

 

Dossa: Det blir sikkert gøy med bursdag i morgen:) Er det mange som kommer? Leah skal feire sin 4-års dag i august og da ber vi hele avdelinga hennes på ca 18 unger..men siden det er på sommern så regner jeg med at ikke alle kan komme da, men håper så mange som mulig kommer. Hun har så mange ønsker når det gjelder kaker og hvordan ting skal gjøres at jeg blir helt svett :P Men det blir Hello Kitty-tema uten tvil ;)

 

Metti, håper virkelig du får full klaff igjen snart! Du har jo vært gravid en gang, så du kan jo bli det uten hjelp..Denne pp håper jeg er "the one" og at spiren klamrer seg fast i 9 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært til å skrive i dag :-) Kjempekos å åpne tråden!! Her har omsider sola tittet fram igjen. Var skikkelig grått og trist da jeg dro på jobb i dag, men etter lunsj strålte det opp og nå er det DEILIG vær :-D

 

Metti og Cornflake og dere andre som ikke er så heldige å ha barn enda, ikke gi opp! Sjansen for at dere lykkes til slutt er stor, selv om det tar tid. Vi måtte jo også prøve i 5 år før det klaffet, så det er håp for alle. Med litt hjelp hadde det nok kanskje gått fortere. Jeg var 32 (nærmere 33) da gutten kom, så ingen krise om dere runder 30 :-) Men håper jo selvsagt at dere lykkes før den tid, da! Og ta gjerne imot all den hjelpen dere kan få, det kommer jeg til å gjøre denne gangen. Og som Dossa sier: Morsfølelsen overgår alt! Å få barn er virkelig en gave :-)

 

Jeg tok en test i morges, bare for å bekrefte at det ikke er noe der. Og den var selvfølgelig negativ. Hadde blitt temmelig overraska av noe annet. Selv om TR kommer snart og jeg kommer i gang med prøvene, så lurer jeg på hvordan det blir. Har jo fastsatte dager i syklusen de skal tas, men om jeg ender opp med 50+ dager igjen, så hjelper det vel lite? Regner med de skal måle bl.a. EL, og ikke sikkert den kommer før lenge etter at siste prøven er tatt. Må ringe Medicus om dette, tror jeg.

 

Jeg begynte plutselig å tenke på noe: Hva skjuler seg bak nick'ene deres, hvorfor har dere valgt akkurat disse navnene? Jeg kan jo begynne med meg selv: Mora mi strikket en tiger til meg da jeg var lita, og den var med meg OVERALT i mange, mange år. Jeg var så utrolig glad i den :-) Og den het jo da Tigerlise. Har den forresten enda. Dobbelt så lang (særlig halsen som var veeldig fin å bære etter, hehe) og full av minner :-) I tillegg går jeg under tilnavnet "Tiger'n" på jobb. Hmm, kan det ha noe med temperamentet og sleivkjeften min å gjøre, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metti er kallenavnet mitt på skolen ; ) kommer av navnet mitt Merethe ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..da Leah ble født var hun bitteliten(2,6 kg og 45 cm), samboern syns hun var på størrelse med en liten kjøttrull, men så søt som karamellpudding..og dermed begynte han å kalle henne for puddingen sin:) Og etterhvert begynte jeg også å kalle henne Leahpudding..Da jeg ikke fant på noe kult nick tenkte jeg å kalle meg Leah og mamma..så slengte jeg på pudding bak sånn at det ble litt mer oppfinnsomt :P

 

Har forresten fått streng beskjed fra Leah om å IKKE kalle henne pudding mer..det er bare BABYER som kan være puddinger nemlig!! Og gud forby at jeg skal være så uheldig å si "lille venn"..større fornærmelse skal du lete lenge etter..hun er jo STOR jente nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nicket mitt er helt tilfeldig;-) i mangel på dårlig krativitet ble det bare jubeldumbo:p hehe... ikke fordi jeg har blitt kalt dumbo eller noe slik:p

 

en ting jeg lurer på er; hvor gamle dere er`?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 her :-) Morsomt å høre historiene bak nick'ene. hehe. Kan tro Leah ikke liker å bli kalt liten pudding lengre, nei, selv om det er såå søtt, da :-)

 

Hvor gammel er du Jubeldumbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er "bare" 24 år jeg da:-) det samme er mannemannen min:-)

har en pjokk på 15mnd som sagt med cp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 :) Samboeren min kalte meg Cornflake en stund, så dermed navnet :)

Metti: Jeg er fra en liten plass utenfor Stavanger. Kan ikke si helt hvor det er, i tilfelle noen kjente her...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter!!!

Da er jeg tilbake i Norge igjen.. Har hatt en fantastisk tur i Ålborg med MASSE shopping i to hele dager:) Har kjøpt masse fint til gubben, huset og meg selfølgelig:) Var i en butikk og så på brudekjoler og det var utrolig moro, men de andre (mamma,søster og tante) var nok litt mer begeistret enn meg.. Jeg ønsker jo egentlig at bryllupet blir utsatt.. Ikke fordi jeg ikke vil gifte meg, men fordi vi ønsker barn først..

 

Har lest gjennom her og skal prøve å svare på noe..

For det første:

Metti, så utrolig kjipt at tr har kommet, men er enig med Tigerlise at neste pp så sitter den:)

 

Dossa: Meget flink du er, veldig imponert:)

 

Leah: Krysser fingrene for at dette er det STORE GULLEGGET!!!

 

Cornflake: Så flink du er med treningen, jeg gikk ned 7kg siden jul, men har vært veldig lite trening nå i sommer så har nok gått opp litt igjen:/

 

Jubeldumbo: Jeg er 23år (blir 24 i Desember) og har ingen barn fra før.

 

Snuppa: Krysser fingrene for positiv g-test på deg om noen dager..

 

Selv har jeg endelig fått tr idag.. 8dager etter siste proveratablett (vanlig er 2-7dager) Så idag er jeg på CD1 og begynner på trippel pergo om 3dager.. Imorgen skal jeg på fertilitetsklinikken og ta noen blodprøver som jeg må ta før jeg blir innkalt til time (måtte tas på syklusdag 2-5) Det var en liten oppdatering fra meg... Nå skal meg og gubben opp å legge oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cornflake; du etterlyste tips til å gå ned noen kilo... Det som har funket for meg er sunt,fornuftig kosthold, spise lite og ofte(aldri gå sulten) og drikke masse vann! (vann fordriver vann!)

Og selvfølgelig trening:-) startet med 2 ganger i uka, økte til 2-3, så 3-4, nå trener jeg 5 dager i uka:-) Elsker trening <3

 

Happy; når i desember har du bursdag? har bursdag i desember selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, så nå at jeg skrev litt feil..

Det var du jubeldumbo som er så flink til å trene. Meget imponert:) takk for tipset også.. Har dessverre blitt litt for mye godteri på meg de 2 siste ukene så har sklidd litt ut.. Er også sommerferie på zumban som jeg pleier å gå på så har blitt lite trening også.. Huff jeg håper bare jeg ikke ødelegger for meg selv.. Synes det er så moro nå som jeg kan handle klær i 1-2 str mindre enn før:) ønsker å gå ned enda mer hvis ikke jeg blir gravid selfølgelig;)

 

Jeg er født 18. Desember.. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år og en av gamlingene her :- )

Nicket mitt er en del av det ordentlige navnet mitt pluss litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!!!

 

Leah, det kommer vel ca 16 unger i bursdagen til søta idag.

Har att å lage sjokoladekaken, ellers er alt annet i boks.

Må pynte litt, men det gjør jeg en time før de kommer.

 

Happy, takk. Det var snilt sagt. Høres ut som du har hatt en kjempe fin tur, deilig tenker jeg *smiler*

 

Rina, du er ikke den eldste av gamlingene her inne *gliser*

 

Jeg er blitt 36 år.

Nicket mitt er kalle navn som mamma bruker på meg :))

Det har ho gjort siden jeg var liten baby og det henger att ennå *ler*

 

Dere er flinke som trener jenter, skulle ønske jeg var like flink.

Skulle gjerne ha gått ned noen kilo sjøl :)

Men det stresser meg ikke. Tar det som det kommer *ler*

 

Har dere planer for dagen idag da jenter?

 

Jeg skal fortsette å grunne deler til lekehuset :)

Også må jeg jo få gjort klart til feiring idag.

 

Ungene sov til 0730, deilig.

Nå skal vi spise litt frokost.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy: Er henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn og skal prøve enda

en ny runde med trippel pergokur i ventetida.

Leah: SA i juni. Tror el har vært og er 1 dpo:) IKM 20.juli.

Metti : TR

Dossa: Venter på EL ca 8 juli, CD 12

Rina: Venter på EL, ca 6. juli..

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter og venter og venter påTR... Dag 53 (!)

Lykkelig1984: 3 dag på "overtid" ingen tegn til tantebesøk.

Esperanza84: ER GRAVID

Cornflake: Venter på El

Snuppa: Symptomjakt! IKM 9. juli.

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;)

Jubeldumbo: Venter på EL. Forventet el ca 6.-7. juli:-) CD 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubeldumbo, du har en liten skatt med cp. Kan jeg spørre om han er hardt rammet? Eller er det kanskje ikke grader av den tilstanden....håper det er greit at jeg spør :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er selvfølgelig helt greit at du spør.

Foreløpig tester viser at han er grad 2-3, mest en 2 enn 3. (gradene går fra 1-5 der 1 er de som går hele livet uten hjelpemidler osv).

Han går ikke enda, og er sent utviklet motorisk, men både vi og legene/fysioterapeutene er overbevist om at han vil gå, forhåpentligvis innen han er 3 år :-)

 

Ellers; takk for hyggelige ord:-)

 

Moro å se at det er såpass stort aldersspekter her, men likevel skravler vi såpass godt sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig Jubeldumbo at du ville svare meg. Takk :))

 

Jeg har ikke god hukommelse, og det hadde vært artig om vi på lista vår hadde skrevet div ting, som alder, bosted i landet, ant unger + deres alder, etc :)))

Hadde det vært noe?

 

Jeg gjør det bak mitt nick :))

 

Happy: Er henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn og skal prøve enda

en ny runde med trippel pergokur i ventetida.

Leah: SA i juni. Tror el har vært og er 1 dpo:) IKM 20.juli.

Metti : TR

Dossa: Venter EL ca 8 juli, CD 12. Er 36 år, Østlandet (Jessheim), 3 unger (6, 4 & 2 år), lærer :))

Rina: Venter på EL, ca 6. juli..

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter og venter og venter påTR... Dag 53 (!)

Lykkelig1984: 3 dag på "overtid" ingen tegn til tantebesøk.

Esperanza84: ER GRAVID

Cornflake: Venter på El

Snuppa: Symptomjakt! IKM 9. juli.

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;)

Jubeldumbo: Venter på EL. Forventet el ca 6.-7. juli:-) CD 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter såå godt i hele huset :))

Sjokoladekaka er ferdig, må pyntes når ho er blitt kald, med rosa strøsel :)) Jentungen har bestemt hva hun ville ha av kaker.

Så da ble det sjokoladekake, muffins og gele :))

 

Blir nok att rester, så imorra kommer det et vennepar til oss.

De er naboene våre. Da skal vi kose oss med kaker og spille brettspill :))

 

Fikk grunna noen deler men må vente til de er tørka før jeg kan snu de og grunne der. Så da er det leketid med ungene *smiler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Nå er jeg 2 dpo og føler meg helt normal :P Har fått treg mage og det driver å murrer litt. Gleder meg veldig til det nærmer seg testetid:) Har forresten begynt å nyse igjen..vet ikke om dere husker det, men noen dager før jeg testet positivt da jeg var gravid så nøys jeg noe vanvittig hver dag..og det varte helt til et par dager før jeg mistet!! Siden har jeg knapt nyst en eneste gang, men nå i helga begynte jeg å nyse igjen og holder fortsatt på :-O Det er selvsagt IKKE et tegn eller noe vits i å tenke at det betyr noe som helst..men man håper jo :P Men da må jeg nå i såfall ha hatt el tidligere enn jeg tror..Ventetiden blir laaaang ;)

 

Dossa: Når dere har barnebursdag..hvordan foregår det? Har dere aktiviteter? Hvor lenge varer det? Vi hadde jo i fjor, men da var det ikke så mange unger og alle var jo 3 år eller yngre så da var det ikke noe aktiviteter, de lekte så fint selv:) Da varte det i 2 timer på formiddagen på en lørdag tror jeg. I år har jeg egentlig heller ikke tenkt å ha noe aktiviteter, bare kanskje flasketuten peker på når gavene skal åpnes..Har vært med i både 4-års dager uten aktiviteter og med, og må si at de leker jo så fint selv at aktiviteter bare blir stress med så mange små..men jeg vet liksom ikke:p Jeg har litt lyst til å ha barneselskapet på en fredag ettermiddag, fra 17-19 kanskje..så kan familien komme dagen etter som er selve bursdagen..Alternativt kan barnebursdagen være fra 12-14 på selve dagen og familien komme senere eller på søndagen. Hehe, bekymrer meg alt for mye for dette her ser jeg ;) Men uansett fint å høre dine erfaringer med barnebursdag :)

 

Nå har jeg vært 2 timer i byen..fikk sjokk da jeg dro der fra og så at hele 2 timer hadde gått :P Gikk bare rundt å så på alt mulig og kjøpte et par småting, koste meg rett og slett:) Det var veldig få bikinier igjen i butikkene, prøvde absolutt alle bikiniene på absolutt alle butikkene...og takk og lov så fant jeg en svart bikini, som i tillegg var på salg så jeg betalte vel 130 kr eller noe sånt :D Så nå har jeg en svart og en rosa, og det bør vel holde..da kan en tørke mens jeg har den andre på meg tenker jeg :P

 

Nå skal jeg prøve å få vekket samboern, siste dagen med mulighet for morgensex, så det bør vel utnyttes ;)

 

Happy: Er henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn og skal prøve enda

en ny runde med trippel pergokur i ventetida.

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. Tror el har vært og er 2 dpo:) IKM 20.juli.

Metti : TR

Dossa: Venter EL ca 8 juli, CD 12. Er 36 år, Østlandet (Jessheim), 3 unger (6, 4 & 2 år), lærer :))

Rina: Venter på EL, ca 6. juli..

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: Venter og venter og venter påTR... Dag 53 (!)

Lykkelig1984: 3 dag på "overtid" ingen tegn til tantebesøk.

Esperanza84: ER GRAVID

Cornflake: Venter på El

Snuppa: Symptomjakt! IKM 9. juli.

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;)

Jubeldumbo: Venter på EL. Forventet el ca 6.-7. juli:-) CD 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...