Gå til innhold

SKRAVLETRÅD for Metti, Leah, Cornflake, Jubeldumbo, Rina, Gullis, Happy, Tigerlise, Snuppa, Lykkelig, Esperanza, Dossa og andre som vil skravle med oss :)))


Dossa :)

Anbefalte innlegg

Rina ; sier som snuppa gla maten er et must !! Men det skal jo regne hele uka ; (

 

Snuppa ja jeg er på dag 16 i dag . Tempen er litt rar de siste dagene. Liksom mellom før og etter EL temp. Så jeg vet ikke om hva jeg skal tro enda !

 

I dag ska eg te frisøren. Ska tynne håret ut og kanskje forme det litt. Etterpå er det jobb. Det er jeg som har ansvaret nå som andre har ferie. Litt merkelig når folk komme te meg og spør om lov til ting . Lille meg ; )

 

Dossa , lykkelig og jubeldumbo krysser fingrene for at dere får en positiv test snart !!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp jenter:)

Imorgen reiser vi til Danmark:) Vi gleder oss:-)

 

Nei, jeg har ikke testet igjen. Skal heller ikke teste før...OI, IMORGEN! :-) Har ikm på torsdag eller fredag.. er plutselig litt usikker, men tror kanskje det er fredag. Da bør det uansett ikke være for tidlig å ta test i morgen. Da er jeg enten 1 eller 2 dager før ikm. Da burde jo testen slå ut... Men har en sterk følelse av at den er negativ og jeg våkner min første natt i danmark med TR! Hun sniker seg nok ned i kofferten og blir med på tur om jeg kjenner henne rett!!

 

Ellers er jeg småkvalm og rar i magen idag. Håper virkelig det er et godt tegn siden jeg ikke kan bli syk nå!! Det går jo ikke!! Det MÅ bare være et godt tegn!:-)

 

Nå skal jeg reise å hente Mathias...Han har vært hos mommo og moffa i natt:-) Deilig å ha hodet klart til pakkingen uten mas fra lillemann;-)

 

Skal prøve å få oppdatert etter testen, håper jeg rekker:)

Ellers, fortsatt god sommer fra meg:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Er henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn (4mnd ventetid fra slutten av juni og skal prøve enda en ny runde med trippel pergokur i ventetida.

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. CD 35 og TR kom i dag :(

Metti : Cd 10 . 28 år gift , ingen barn , Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerrike), 3 unger (6, 4 & 2 år), EXU i april, jobber som lærer :)) CD 26 & 10 DPO & IKM 22 juli.

Rina: 34 år, forlovet og samboer. Opprinnelig fra Trøndelag (Fosen), men bosatt på vestlandet. Har ei jente født i november 09.

Har antakelig hatt el rundt 6. juli, hadde sex 3. juli så regner med tanta kommer til vanlig tid denne mnd.

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 19 mnd. Kontorrotte:) Snart ferdig med TR. Starter blodprøver for utredning på Medicus nå. Første time 9. aug.

Lykkelig1984: På dag 20 i syklusen, IKM rundt 23 Juli vil jeg tro:) Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Esperanza84: ER GRAVID

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, 6dpo, TR på besøk

Snuppa: 30 år, gift, Rogaland, jente på snart 2 år. Kontorrotte. Venter EL i slutten av uke 29.

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;)

Jubeldumbo: 24år, samboer,Buskerud, 1 gutt med cp:) CD 27,11 DPO, Ikm 22.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu jenter!!

 

Lykkelig, det var en bra film ungene og jeg så igår. 3D jo, kjempe kult. Første gangen jeg har sett en film i 3D :)))

Åååå ja da det ble kjempe stor popkorn og M sjokolade på meg *digg*

Ungene satt og koste seg med popkorn og små godt, ble att en del som jeg og mannen kunne kose oss med på kvelden *smiler*

 

Vettu, idag har det ikke regnet her hos meg og vi har fått gjort en kjempe jobb med bunnen til lekehuset.

Vi har gravd ferdig hullet, lagt på duk, singel, isop plater og satt de 9 lekablokkene på plass.

Da er det bare å få satt ramma på plass og begynne å bygge lekehuset :)))

 

Idag er det bursdagsfeiring hos svigers.

Middag og kaker *nam nam*

Så jeg får løpe over :)))

 

Jubeldumbo, ha en riktig god tur og ferie og husk og kos dere masse !!!!

 

 

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Er henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn (4mnd ventetid fra slutten av juni og skal prøve enda en ny runde med trippel pergokur i ventetida.

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. CD 35 og TR kom i dag :(

Metti : Cd 10 . 28 år gift , ingen barn , Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerrike), 3 unger (6, 4 & 2 år), EXU i april, jobber som lærer :)) CD 27 & 11 DPO & IKM 22 juli.

Rina: 34 år, forlovet og samboer. Opprinnelig fra Trøndelag (Fosen), men bosatt på vestlandet. Har ei jente født i november 09.

Har antakelig hatt el rundt 6. juli, hadde sex 3. juli så regner med tanta kommer til vanlig tid denne mnd.

Gullis: Er GRAVID

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 19 mnd. Kontorrotte:) Snart ferdig med TR. Starter blodprøver for utredning på Medicus nå. Første time 9. aug.

Lykkelig1984: På dag 20 i syklusen, IKM rundt 23 Juli vil jeg tro:) Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Esperanza84: ER GRAVID

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, 6dpo, TR på besøk

Snuppa: 30 år, gift, Rogaland, jente på snart 2 år. Kontorrotte. Venter EL i slutten av uke 29.

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;)

Jubeldumbo: 24år, samboer,Buskerud, 1 gutt med cp:) CD 27,11 DPO, Ikm 22.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker søsken til snuppa: Tusen takk for lykkeønskningen!:)

 

Man må jo bare tenke at vi alle her kommer faktisk til å bli gravide en eller annen gang, med eller uten hjelp!:) Det funker veldig bra for min del og tenke sånn ihvertfall:) Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt, og det er befriende! Ikke tester jeg tidlig, ikke analyserer jeg ting som ligger oppi... ja.... (som jeg ikke husker navnet på) ikke tester jeg etter EL, og lever egentlig helt som ellers.. Forstår GODT at ikke alle kan tenke sånn, men det anbefales faktisk på det sterkeste:) Uten å tråkke noen på tærne.

 

Og blir jeg ikke gravid, da blir jeg ikke gravid:) Da blir jeg sikkert lykkelig uten barn og:)

 

Lykke til Jumbeldumbo med testingen i morgen! tvi tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Lykkelig :) tusen takk for lykkeønskningen Snuppa *smiler*

 

Er enig med deg i det du sier Lykkelig, sikkert ikke lett for alle å tenke slik som du gjør, men vil sikkert være det beste i lengden.

Det eneste jeg gjør er å teste etter EL, må gjøre det, for jeg merker ikke på kroppen når jeg har EL.

Men jeg analyserer ikke kroppen, merker jo ikke noe likevel :) av symptomer, kroppen min vil ikke gi meg noen tegn jo *ler*

Synes tida fra EL til IKM er såååå lang, men jeg tester ikke før IKM dagen har passert.

Blir jo så skuffa hvis testen er negativ, også så kjedelig å bruke masse penger på tester.

Men jeg har full forståelse for dere som vil teste før :)))

 

Vi skal alle sammen bli gravide, slik at vi kan følge hverandre på 1-3 trimester *smiler*

 

Lykkelig 1984, liker holdningen din. Du er virkelig optimist *klapper deg på skuldrene*

Men vettu at du blir gravid!!!!

Det er planen våres nå, vi skal teste positivt!!!

Har du begynt å spotte?

Det har ikke jeg ennå *håper den holder seg unna*

 

Masse lykke til med testinga imorra Jubeldumbo!!!!

Måtte det bli en positiv test på deg *smiler*

 

Snuppa, godt med en real fest en gang iblant. Nyte vin mens man kan og bare leve livet til du står der med en test i handa som skaper lykke og jubel *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er fult klar over at ikke alle har like lett for å tenke positivt! Og det forstår jeg veldig godt, lysten er jo så stor!:) men en vakker dag så får vi alle guleroten vår, det er jeg sikker på!:)

 

Hehe, takk for klapp på skulderen Dossa:) trodde jeg kom til å få kjeft her inne jeg nå, så jeg hadde begynt å pakke sammen;) hehe!

Samboeren sa til meg her en dag at barn ikke var alt i verden, at uansett så har vi hverandre! Og ikke minst friheten til å gjøre akkurat det vi vil, når vi vil:) Det synes jeg var godt sagt!:)

 

Men ja, som sagt, det blir ikke et problem... vi blir gravide!:)

 

Forstår at du tester etter EL når du ikke "kjenner" det dossa! Jeg kjenner det altfor godt;) hehe. AU! Har enda ikke begynt å spotte nei, men har hvit utflod (og det er vel et tegn på at livmorhinnen et-eller annet begynner å bryte sammen?) Og sist spottet jeg bare dagen før TR kom:) Hvor lenge før kan du spotte da?:) Bare legg bena i kryss.... ingen spotting eller TR her i gården må du si!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare temper ; ) får så god kontroll på syklusen når jeg har alt fra 25 - 50 dager . Kjenner ingenting under EL heller. De første Mnd tok jeg EL tester og masse g tester. Men nå tester jeg somregel hvis TR er forsinket og det er ikkje så ofte...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å begynne å spotte 2-3 dager før IKM.

Av og til bare dagen før også, men som regel noen dager før denne ekle tanta er forventet.

 

Metti, dette med tempen før EL, under EL og etter EL, kan du forklare det veldig greit slik at jeg skjønner det *gliser* ?

 

Nå er det jordbær og is hos svigers *nam nam*

 

Og sola skinner ennå *hurra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Nå gleder jeg meg til å høre gode nyheter fra dere som snart har ikm :)

Dere er så flinke til å ikke teste dere. *klapp klapp*

 

Jeg er nå på min cd3, gleder meg til denne ekle mensen skal bli ferdig. Jeg har ofte veldig vonde menssmerter :( Det var jo derfor jeg begynte på p-piller. Trodde jo at jeg hadde vokst av meg smertene siden det ikke gjorde så vondt de tre siste mnd, men neida...jeg kunne nesten ikke reise meg fra senga i går :(

 

Jeg tar temp jeg også, jeg har nokså lav temp før el (ca. 36,00) Etter el så vil tempen stige ca. 0,2 (hos meg er da rundt 37-37,20) og hvis man da blir gravid så vil tempen stiger enda et hakk. På denne måten får du bekrefte at du har hatt el, det er nemlig ikke en selvfølge at du får el selvom testen for el er positiv. Jeg får da et lite hint om jeg kommer til å får mensen eller ikke ved å observere tempen min rett før forventet ikm, den synker nemlig til samme nivå som før jeg fikk el. Var dette her forklarende Dossa? Hehe...er ikke så flink til sånn. Men det er info om det på Pernille da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen min ligger rundt 36.00 før EL og ca 36.50 etter EL... Når du har tempet en stund så ser en fort mønsteret i sin egen syklus. Rundt 7 dpo kan en se en ekstra øking i tempen dersom en er gravid. Når jeg var gravid lå den på 36.80 ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en herlig dag i sola :-) Trodde sommeren skulle være over her, men jammen våknet jeg til finvær i dag også. Herrrlig!

 

I går kveld var vi "barnløse" og endte opp med shopping og middag ute. Etterpå dro vi hjem og koste oss med iskald hvitvin og tv... Deilig å sove utpå i morges (sov i 9 (!) timer), men kanskje enda deiligere å hente hjem Anton *smiler*. Rakk å savne ham kjempemasse de timene han var borte... Men han hadde selvfølgelig hatt det som plommen i egget, så ingen fare med ham, hehe.

 

I morgen skal vi på sommerens ferietur: Dagstur til IKEA... Var faktisk mannen som foreslo det :)

 

Spennende å følge dere som snart har IKM, og kjipt med dere som fikk tanta likevel! Hun har det med å holde seg vekke nå! Jeg spotter fremdeles, og da gidder jeg heller ikke noe sengekos. Vil være "ren" når det skjer, men er vel ingen fare for EL enda heller, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Tigerlise: hørtes ut som en herlig kveld :) Og jeg pleier også å glede meg masse til å hente Leah igjen dagen etter, hihi :)

 

I dag er jeg på dag 2 i syklusen..syns jo at mensen har vart i en evighet allerede også er jeg bare på dag 2?! Hehe, jaja..dagene går vel etterhvert:p

 

Cornflake: når blir din ikm nå da? Min blir 21.august..en av de første dagene vi er i Tyrkia:( Hvis jeg ikke blir gravid denne pp så blir det jo litt kjipt med mens den første uka der da:/ Får skrive opp tamponger, bind og paracett på huskelista:p Hadde akkurat 35 dager denne pp, så får gå ut fra det når jeg regner neste ikm:) Pleier å gå mellom 32 og 36 dager.

 

I dag har Leah vært hjemme, og vi har bare kost oss masse:) Samboern hadde også fri, og det var deilig:) Har fått vasket kjøkkenskapene og litt utearbeid, handlet og spist softis :D I morgen skal hun i barnehagen, da har hun vært hjemme i 1 uke, så tror hun trenger å leke med noen barn igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må lage ny tråd snart jenter! 241 innlegg igjen ;) Vi er flinke til å skravle! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da steg tempen slik at jeg ikke er i tvil lenger EL har vært. Dersom jeg får TR kommer den uken før jeg reiser ... Yey kunne ikke passet bedre

 

Jeg er mellom 1 og 4 dpo men tror mest på 1 ; )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj hvem er det jeg lurer...?! At det skulle klaffe så fort hadde vel vært et under!

2 dager før ikm og negativ test! Yey dette blir en fin start på ferien!:(

Er lei meg, var jo så sikker på at jeg var gravid. Alle tegn var jo der!

 

Jaja, da er det vel bare å vente på den ekle tanta da og starte på ny pp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da jubeldumbo !! Men håpet er ikke ute før tanta kommer.....

 

Sitter på jobb eg ! Har kontor i dag og må derfor leie inn folk til vakter. Det er en kjedelig jobb men hører desverre med.

 

Er så deilig å være dpo ; ) Nå kom den senest på dag 16

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubeldumbo: Alt håp er ikke ute før tr kommer, det er fortsatt håp:)

 

Metti: Vi satser på at det klaffer denne gangen, så slipper du tr på tur:) Jeg vil heller ikke ha tr i tyrkia, så det må bare klaffe nå!

 

I dag er dag 3 i syklusen og tr er gått over til det jeg tror kalles spotting, så da er det nesten over da:) Blir lang venting fram mot el og neste ikm, men det er jo sommer og den skal nytes:)

 

Samboern har ikke tatt en røyk på 5 dager nå(og er sur og vanskelig)..men håper virkelig at han klarer å slutte denne gangen, det er jo bare bra for kvaliteten på svømmerne det:)

 

Nå skal Leah snart i barnehagen og jeg skal gå en tur, tror det nærmer seg 2 uker siden sist jeg gikk en tur alene, så det blir sikkert tungt i dag:p

 

Ha en fin dag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...