Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #151 Skrevet 27. februar 2012 Eks-svigermora mi er en storrøyker, da jeg hadde fått yngste datteren min, så møtte jeg henne tilfeldig mens hun sto ute og tok seg en røyk. Kom i snakk om at jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg hadde røyket i begynnelsen av svangerskapet. Så sier hun smarta: " Jeg tror nå ikke det er så farlig å røyke i svangerskapet, jeg røket nå med alle mine..... Ja, de har jo astma alle tre da, men jeg tror ikke det har noe med røykingen å gjøre" ehhhhh, neivel???!? Ikke for å forsvare de som røyker i svangerskapet, men jeg kjenner flere som ikke har røyka i svangerskapet og fått barn med astma og atopisk eksem. Samtidig kjenner jeg flere som HAR røyka i sv.skapet, som har fått barn som IKKE har noen plager. Allt statistikk viser at det ER en større risiko for luftveisplager hos barn når mor røyker i svangerskapet.. Din anekdote er like valid som alle de som mener at røyking ikke er farlig fordi "min bestemor røyket hver dag og levde til hun var 100"... Tror ikke de mange tusener som får KOLS eller kreft pga røyking hvert år er enig i den gitt....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #152 Skrevet 27. februar 2012 Blir så oppgitt....familien kjenner han tydeligvis ikke og er heller ALDRI på besøk.Mannen bruker altfor mye penger mener de,men er jo de som har ansvar for økonomien hans og ikke vi. Lite tips til deg som skriver denne historien, les gjennom tausheterklæringen du har skrevet under en gang til er du snilll og ALDRI legg ut slike historier med så lett gjenkennelige personer på nett igjen .. Håper virkelig ikke noen kjenner igjen historien din her for da risikerer du jobben og autorisasjonen din.... Om jeg var deg ville jeg bedt moderatorene slette innlegget ASAP...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #153 Skrevet 27. februar 2012 Vi bor for tiden i et veldig spesielt borettslag (skal heldigvis flytte!). Det er stort sett bare pensjonister her. Vi har fått beskjed om å være så snill å fjerne de pappeskene som synes fra vinduet, det var visst så stygt å se på. Og vi er midt i utflyttingsfasen! En annen vi kjenner i blokka måtte også være så snill å parkere den oransje bilen sin en annen plass enn i garasjen (hvor han betaler for sin parkeringsplass), for den gjorde seg ikke blant de andre bilene. Vi har dessuten flere ganger fått hørt at de ønsker at folk skal leie bolig i blokka, for all denne flyttingen sliter sånn på fellesområdene. *rister oppgitt på hodet*
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #154 Skrevet 27. februar 2012 Eks-svigermora mi er en storrøyker, da jeg hadde fått yngste datteren min, så møtte jeg henne tilfeldig mens hun sto ute og tok seg en røyk. Kom i snakk om at jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg hadde røyket i begynnelsen av svangerskapet. Så sier hun smarta: " Jeg tror nå ikke det er så farlig å røyke i svangerskapet, jeg røket nå med alle mine..... Ja, de har jo astma alle tre da, men jeg tror ikke det har noe med røykingen å gjøre" ehhhhh, neivel???!? Ikke for å forsvare de som røyker i svangerskapet, men jeg kjenner flere som ikke har røyka i svangerskapet og fått barn med astma og atopisk eksem. Samtidig kjenner jeg flere som HAR røyka i sv.skapet, som har fått barn som IKKE har noen plager. Statistisk sett har det null verdi hvem vi kjenner og ikke kjenner. Jeg kjenner ei som ble frisk av malaria og flere som ble friske av kreft, så da er det ikke dødelig? Selv har jeg ingen plager av å ha røyka, så da er det ikke farlig? Hun som hadde 3 astmatiske barn men som LIKEVEL nekter å se sammenhengen tar jo kaka.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #155 Skrevet 27. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Deler seg FøR befruktning? Skulle en frisk kjønnscelle dele seg uten grunn i egglederen...?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #156 Skrevet 27. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Deler seg FøR befruktning? Skulle en frisk kjønnscelle dele seg uten grunn i egglederen...? Det er vel ikke helt bevist gjennom forskning ennå, og i så måte kan det ikke sies å være sikker kunnskap. Hos dyr kan tvillinger være resultat av en eggcelle og to sædceller. Mange forskere mener at dette forekommer hos mennesker også, men det er ikke forskningsmessig bevist. Spennende saker.. Og det har faktisk vært tilfeller av eneggede tvillinger med forskjellig kjønn. Såklart veldig sjelden, men det har skjedd.
SmellyCat Skrevet 27. februar 2012 #157 Skrevet 27. februar 2012 På jobben min har vi en autistisk og hjerneskadet mann som overhodet ikke er renslig.Han er tynn og vi er pålagt å tilby han mat så ofte som mulig.Som regel spytter han på gulvet eller kaster maten veggimellom.Han skiter også ustanselig overalt så vi må vaske gulv og klær opptil 12 ganger i døgnet.Familien til mannen skjønner ikke hvorfor han bruker så mye penger på mat,vaskeartikler osv. De mener at VI spiser opp maten hans og bruker såpe o.l.Gikk til media og klagde og nå til retten med advokat og greier.Er det mulig.. De tror heller ikke på at vi må vaske sengeklær ofte,derfor de blir slitt.. Blir så oppgitt....familien kjenner han tydeligvis ikke og er heller ALDRI på besøk.Mannen bruker altfor mye penger mener de,men er jo de som har ansvar for økonomien hans og ikke vi. Snakk om brudd på taushetsplikten!!!!!!! Du har faktisk ikke lov til å snakke om hva som skjer på jobb til NOEN, selv om de ikke vet hvem det gjelder. å legge ut en så identifiserbar historie på nett er et grovt overtramp. Du får håper ingen kjenner den igjen. Håper du sletter hele greia fort som f.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #158 Skrevet 27. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Deler seg FøR befruktning? Skulle en frisk kjønnscelle dele seg uten grunn i egglederen...? Det er vel ikke helt bevist gjennom forskning ennå, og i så måte kan det ikke sies å være sikker kunnskap. Hos dyr kan tvillinger være resultat av en eggcelle og to sædceller. Mange forskere mener at dette forekommer hos mennesker også, men det er ikke forskningsmessig bevist. Spennende saker.. Og det har faktisk vært tilfeller av eneggede tvillinger med forskjellig kjønn. Såklart veldig sjelden, men det har skjedd. En eggcelle og to sædceller, gitt, ja med da har jo delingens skjedd idet de to sædcellene treffer samtidig. Og dersom forskere tror at det muligens kan forekomme hos mennesker, uten at det er bevist - da blir jo spørsmålsstillingen til de nysgjerrige menneskene ENDA mer åndsforlatt! "Er de eneggede?" "Nei du ser vel at de er gutt og jente!" "Ja, men hos noen dyrearter er det mulig at en eggcelle og to sædceller kan gi opphav til tvillinger, og enkelte forskere tror det kan skje også med mennesker! Så, var det det som skjedde med dine barn?"
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #159 Skrevet 27. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Deler seg FøR befruktning? Skulle en frisk kjønnscelle dele seg uten grunn i egglederen...? Det er vel ikke helt bevist gjennom forskning ennå, og i så måte kan det ikke sies å være sikker kunnskap. Hos dyr kan tvillinger være resultat av en eggcelle og to sædceller. Mange forskere mener at dette forekommer hos mennesker også, men det er ikke forskningsmessig bevist. Spennende saker.. Og det har faktisk vært tilfeller av eneggede tvillinger med forskjellig kjønn. Såklart veldig sjelden, men det har skjedd. En eggcelle og to sædceller, gitt, ja med da har jo delingens skjedd idet de to sædcellene treffer samtidig. Og dersom forskere tror at det muligens kan forekomme hos mennesker, uten at det er bevist - da blir jo spørsmålsstillingen til de nysgjerrige menneskene ENDA mer åndsforlatt! "Er de eneggede?" "Nei du ser vel at de er gutt og jente!" "Ja, men hos noen dyrearter er det mulig at en eggcelle og to sædceller kan gi opphav til tvillinger, og enkelte forskere tror det kan skje også med mennesker! Så, var det det som skjedde med dine barn?" HAHA.. Ja, jeg mener ikke at det blir noe mer normalt å spørre om det selv om man vet om dette da. De menneskene som spør om dette har da enten ikke fått med seg at det er gutt og jente, eller de bare kaster ut spørsmålet uten å tenke seg om. Og til tross for at det kan være slik jeg beskriver, så vil det være ekstremt sjeldent at slike eneggede tvillinger blir av forskjellig kjønn, da kjønnskromosomene ligger i eggcellen
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. februar 2012 #160 Skrevet 27. februar 2012 Da jeg var gravid, skulle jeg ta ut penger i minibanken. Det vil si: Jeg satte inn kortet, trykket beløp og pin-kode, tok med kvitteringa og lot pengene ligge igjen til nestemann. Huff, ja det har jeg også gjort i gravidetåke....
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2012 #161 Skrevet 27. februar 2012 Nå nei du. Det ligger X i egget, og enten X eller Y i sædcellen. Fars bidrag er det som gir ulike kjønn. (derfor så paradoksalt når menn i macho-kulturer klandrer kona for at familien bare får døtre...)
MrsMilla Skrevet 27. februar 2012 #162 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kunne aldri forlatt blodflekker eller bind/truser etter meg, hadde skjemtes for mye. Hadde jeg vært så utmattet hadde jeg heller måttet be om assistanse slik at jeg slapp å forlate det slik, synes det er helt på sin plass. At man blir dårlig/får et illebefinnende en gang, og i tillegg får lovnad om at noen andre skal rydde opp men så ikke gjør det, er en helt annen sak. Da har du ikke hatt skikkelig hard medfart på barsel før. Når man har svimt av på do på barsel skal jeg love deg at du ikke tenker på hvordan det ser rundt omkring deg eller hva som foregår. Jeg hadde tangfødsel og totalruptur - og kunne ikke ta smertestillende av medisinske grunner. Sykepleierne mente jeg kunne gå på do selv dagen etter. Jeg sa at jeg trengte hjelp, men fikk ikke dette. Prøvde da selv siden man ikke ønsker å tisse seg ut i senga - og det var blodspor av meg hele veien fra senga til do. Trodde jeg skulle svime av hele veien, klarte egentlig ikke å gå skikkelig. På do svimte jeg av, klarte akkurat å rope på hjelp veldig stille og ei annen dame hørte meg. Hun må ha tilkalt hjelp, for jeg våknet av at to sykepleiere slepte meg tilbake i senga igjen i alles påsyn (ikke kjempeartig akkurat!). Etter dette var de litt flinkere til å hjelpe meg og jeg fikk assistanse til å gå på do og annet.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 27. februar 2012 #163 Skrevet 27. februar 2012 (endret) På jobben min har vi en autistisk og hjerneskadet mann som overhodet ikke er renslig.Han er tynn og vi er pålagt å tilby han mat så ofte som mulig.Som regel spytter han på gulvet eller kaster maten veggimellom.Han skiter også ustanselig overalt så vi må vaske gulv og klær opptil 12 ganger i døgnet.Familien til mannen skjønner ikke hvorfor han bruker så mye penger på mat,vaskeartikler osv. De mener at VI spiser opp maten hans og bruker såpe o.l.Gikk til media og klagde og nå til retten med advokat og greier.Er det mulig.. De tror heller ikke på at vi må vaske sengeklær ofte,derfor de blir slitt.. Blir så oppgitt....familien kjenner han tydeligvis ikke og er heller ALDRI på besøk.Mannen bruker altfor mye penger mener de,men er jo de som har ansvar for økonomien hans og ikke vi. Taushetsplikt, hørt om det? Smakløst rett og slett.. Skjerp deg! Endret 27. februar 2012 av ღTyrkiskPepperღ
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. februar 2012 #164 Skrevet 27. februar 2012 (endret) Og til tross for at det kan være slik jeg beskriver, så vil det være ekstremt sjeldent at slike eneggede tvillinger blir av forskjellig kjønn, da kjønnskromosomene ligger i eggcellen kjønnskromosomene ligger da i sædcellen? Sædcellene er enten x eller y, alle eggceller er x. Om en x treffer blir det jente, om en y treffer blir det gutt. Er det foreldet kunnskap det kanskje? Endret 27. februar 2012 av den perfekte mor
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. februar 2012 #165 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kunne aldri forlatt blodflekker eller bind/truser etter meg, hadde skjemtes for mye. Hadde jeg vært så utmattet hadde jeg heller måttet be om assistanse slik at jeg slapp å forlate det slik, synes det er helt på sin plass. At man blir dårlig/får et illebefinnende en gang, og i tillegg får lovnad om at noen andre skal rydde opp men så ikke gjør det, er en helt annen sak. Da har du ikke hatt skikkelig hard medfart på barsel før. Når man har svimt av på do på barsel skal jeg love deg at du ikke tenker på hvordan det ser rundt omkring deg eller hva som foregår. Jeg hadde tangfødsel og totalruptur - og kunne ikke ta smertestillende av medisinske grunner. Sykepleierne mente jeg kunne gå på do selv dagen etter. Jeg sa at jeg trengte hjelp, men fikk ikke dette. Prøvde da selv siden man ikke ønsker å tisse seg ut i senga - og det var blodspor av meg hele veien fra senga til do. Trodde jeg skulle svime av hele veien, klarte egentlig ikke å gå skikkelig. På do svimte jeg av, klarte akkurat å rope på hjelp veldig stille og ei annen dame hørte meg. Hun må ha tilkalt hjelp, for jeg våknet av at to sykepleiere slepte meg tilbake i senga igjen i alles påsyn (ikke kjempeartig akkurat!). Etter dette var de litt flinkere til å hjelpe meg og jeg fikk assistanse til å gå på do og annet. Hva vet du om min barseltid? Jeg sier jo at å få et illebefinnende er noe annet, en besvimelse klassifiseres også som et illebefinnende. Du ba om hjelp, men fikk det ikke før det gikk galt. Jeg snakker om det som hun som skrev første innlegget om dette mente, at enkelte etterlater seg slikt opptil flere ganger. Hvis de er så himla dårlige må de jo ha selvinnsikt til å be om hjelp. Det er det jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #166 Skrevet 27. februar 2012 Er man så dårlig at man besvimer, har man neppe noen innsikt verken i seg selv eller omgivelsene.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #167 Skrevet 27. februar 2012 Morsom tråd. Jeg leser en del blogger. Og i forrige uke, leste jeg en av mine faste blogger, der hun postet et bilde av noen slipperser hun hadde knabbet på et hotell, da hun hadde vært på julebord. For å si det sånn, hotellet har jeg vært på mange ganger, og vi var der sammen på julebord. Dessuten tror jeg mange ser hvilket hotell hun har stjelt slippersene fra... hehe
¤Hippie¤ Skrevet 27. februar 2012 #168 Skrevet 27. februar 2012 Huff, dette var ikke morsom lesing lenger.. Fra å høre om merkelige folk som skreller bananer før de veier dem, til å diskutere heftigt om hvem som hadde det værst på sykehuset, taushetsplikt osv... Jaja, da var den "gleden" over
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2012 #169 Skrevet 27. februar 2012 Ja den tok litt av i feil retning? Hva med å starte en ny, din største tabbe el lign.
¤Hippie¤ Skrevet 27. februar 2012 #170 Skrevet 27. februar 2012 Ja den tok litt av i feil retning? Hva med å starte en ny, din største tabbe el lign. Da ligger det en ny tråd på skravlesiden, "Noen som har flauser de vil dele" eller noe sånt Håper den IKKE blir en krangle-tråd
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. februar 2012 #171 Skrevet 28. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Eneggede tvillinger er alltid samme kjønn og deler 99% av arvestoffet. De er alltid identiske, samme hva du sier om det
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. februar 2012 #172 Skrevet 28. februar 2012 Eneggede tvillinger er alltid samme kjønn og deler 99% av arvestoffet. De er alltid identiske, samme hva du sier om det 99 %? Hvor får de arvemateriale til den siste prosenten da? De deler vel 100 %?
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. februar 2012 #173 Skrevet 28. februar 2012 Vel, slik jeg fikk det forklart da jeg gikk gravid med treeggede trillinger så er de jo aldri 100% like. Noen har jo en føflekk som den andre ikke har etc. :-) Det var i alle fall slik Trine Prescott på medisinsk genetisk forklarte meg det:-) ..og jeg forholder meg selvsagt til henne fremfor dibbere :-)
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. februar 2012 #174 Skrevet 28. februar 2012 Vel, slik jeg fikk det forklart da jeg gikk gravid med treeggede trillinger så er de jo aldri 100% like. Noen har jo en føflekk som den andre ikke har etc. :-) Det var i alle fall slik Trine Prescott på medisinsk genetisk forklarte meg det:-) ..og jeg forholder meg selvsagt til henne fremfor dibbere :-) virkelig? Vi dibbere er jo allvitere Neida, du har sikkert rett, det høres bare så rart ut. Jeg fikk forklart at føflekker og slik da kom av ytre påvirkninger.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. februar 2012 #175 Skrevet 28. februar 2012 Hehe, ja, vi er jo det. Men slik jeg fikk forklart det deler de ikke 100% men oppmot 100% :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå