Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #126 Skrevet 25. februar 2012 Jeg er tvilling. Har en tvillingBROR. Dummeste spørsmålet jeg får er om jeg og min tvillingbror er ENEGGET. Har fått det mange ganger. Jeg må da forklare at jeg er jente...broren min er gutt. Vi er selvsagt ikke enegget!! Det visste ikke jeg. Er det sånt som alle vet? Jeg er dårlig på tvillingkunnskaper kjenner jeg. Heller ikke så god på tegnspråk heller. Er det rart at man ikke kan slike ting? Beklager, men ja: dette er nok barnelærdom... så det ER rart folk ikke vet det. Mht tegnspråk så var vel poenget hennes at når folk spør og tegnspråktolken svarer, så godtar de ikke svaret hennes! Jeg var ikke så god i O-fag. Skal innrømme det
Lillepromp blir storesøster Skrevet 25. februar 2012 #127 Skrevet 25. februar 2012 Jeg er tvilling. Har en tvillingBROR. Dummeste spørsmålet jeg får er om jeg og min tvillingbror er ENEGGET. Har fått det mange ganger. Jeg må da forklare at jeg er jente...broren min er gutt. Vi er selvsagt ikke enegget!! Det visste ikke jeg. Er det sånt som alle vet? Jeg er dårlig på tvillingkunnskaper kjenner jeg. Heller ikke så god på tegnspråk heller. Er det rart at man ikke kan slike ting? Beklager, men ja: dette er nok barnelærdom... så det ER rart folk ikke vet det. Mht tegnspråk så var vel poenget hennes at når folk spør og tegnspråktolken svarer, så godtar de ikke svaret hennes! Helt riktig Pashla. Hvis de bare kunne godta svaret mitt så hadde det vært helt greit. Forstår at folk flest kan tro at tegnspråk er internasjonalt. Likens med han fyren som mente hardnakket at jeg kom fra Voss-området. Jeg sa at jeg er Sunnmøring, og at det faktisk er et helt fylke imellom Hordaland og Møre og Romsdal. Han ga seg ikke han heller. Artig at det er så mange som ikke forstår seg på biologien bak tvillinger
Gjest Antarctica Skrevet 25. februar 2012 #128 Skrevet 25. februar 2012 Altså, alle skjønner jo at du er fra Voss. Hører det på tegnspråket ditt...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #130 Skrevet 25. februar 2012 Jeg jobber på bibliotek, og vi har en fast kunde som stadig spør etter utenlandske eller ganske gamle bøker som vi ikke har. Vi forteller ham alltid at vi kan bestille dem inn fra et annet bibliotek, men det tar et par dager. Det godtar han aldri, han skal ha dem Nå. Vi sier at det går ikke, så setter han seg og venter til det er vaktskifte, og så spør han på nytt, og sier at den forrige i skranken sa at vi kunne ordne det straks. Får han nei igjen, setter han seg på PCen og sender mail til oss (i skranken) og spør etter den samme boka enda en gang, og sier at han har fått beskjed om at det kan ordnes i dag. Dette har han holdt på med i mange år, og jeg skjønner fremdeles ikke om han tror vi kan få Posten til å ordne det på dagen hvis han bare maser, eller om han tror vi har den i kjelleren men holder det skjult for ham. Det hører med til historien at han har hatt en høy stilling i departementet i mange, mange år og burde være mentalt frisk. Kanskje er han alt for vant til å få viljen sin...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #132 Skrevet 25. februar 2012 Jeg jobbet tidligere på fakturaavdeling. Jeg hadde sendt ut en kreditnota på noen tusen til en kunde som hadde sagt opp en avtale. Hvorpå jeg får en rasende kunde på telefonen som fortalte meg at han "for f... i helv... ikke skulle betale mer". Jeg forklarte han i en vennlig tone at han hadde fått en kreditnota og dermed var det vi som skylte han penger. Og sa også at hvis han var vennlig og oppgi kontonummeret sitt så skulle vi overføre pengene til kontoen hans. Noe han så absolutt ikke gikk med på, for vi kunne ikke bare trekke penger fra kontoen hans mente han. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at det var vi som skulle overføre penger til han. Men han gav seg ikke. Mente det vi holdt på med var tyveri, han skulle anmelde oss og gå til media. Han slang på røret til slutt. Vi fant heldigvis kontonummeret hans fra tidligere betalinger han hadde gjort og fikk overført pengene. Og hørte aldri noe mer fra han:)
I scream for icecream! Skrevet 25. februar 2012 #133 Skrevet 25. februar 2012 Jeg trodde alle visste dette med tvillinger. Eneggede tvillinger er jo utviklet fra ett egg og deler likt dna, derfor er de samme kjønn. Toeggede tvillinger blir til ved at moren slipper to egg i samme syklus. De er dermed ikke noe likere enn vanlige søsken. Håper jeg har forstått det riktig nå da, så ikke jeg driter meg helt ut. Men ville hvertfall ikke spurt en gutt og en jente om de var eneggede.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #134 Skrevet 25. februar 2012 Enegga tvillinger kan være ulike kjønn om den befruktede cellen har fått kjønnskromosonet XXY. Men er i ekstremt sjeldne tilfeller da. :-P
Gjest Antarctica Skrevet 25. februar 2012 #135 Skrevet 25. februar 2012 Syns det er mer komisk at folk spør "er dere eneggede" overhodet, når de møter en tvilling - når de ikke vet hva enegga betyr.
Gjest Ganske Skrevet 25. februar 2012 #136 Skrevet 25. februar 2012 Jeg får ofte spørsmål om jentene er tvillinger, gjerne sånn "Ååååh de er jo prikk like jo, er de tvillinger?" Eh ja, de er like store, ser nesten helt like ut, noe annet ville jo vært rart. Hvor effektivt tror folk jeg kan produsere barn? Et nytt hver 14 dag siden er er like store?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #137 Skrevet 26. februar 2012 Så dette på bussen her om dagen: Bussen er stappfull, tre barnevogner på allerede, folk står i midtgangen hele veien bakover. Bussen stopper på en holdeplass, der er det en dame med barnevogn som SKAL på, sjåføren roper bak at det dessverre er fullt og at hun må vente. Dama brøyter seg på med barnevogna si (folk måtte bokstavelig talt hoppe unna for å ikke bli truffet) mens hun roper "jooooda, her er det plass!". Det var da så trangt at hun ikke kommer seg fram til sjåføren for å betale og vogna hennes sto på tvers rett foran dørene. Hver gang noen skulle av, måtte de åle seg forbi/over vogna for den dama flyttet den ikke en millimeter. Sjåføren forsøker å forklare at dørene ikke kan sperres sånn fordi de regnes som en rømningsvei, men dama rikker seg ikke og begynner å skrike at han skal passe sine egne saker og bare kjøre den jævla bussen. Altså, jeg skjønner det er kjipt å stå igjen på holdeplassen med barnevogna, har vært der selv et par ganger, men det går an å ta litt hensyn selv om man er en stresset mamma. Spesielt når det bare er 7 min til neste buss kommer.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 26. februar 2012 #138 Skrevet 26. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #139 Skrevet 26. februar 2012 Morsom tråd!!! )jeg jobber i barnehage, og nå i januar fikk vi et nytt barn på avdelingen. Han er 3 år og ganske aktiv, glad i å være ute, og den som alltid blir blaut fra topp til tå Så var det altså en torsdag, og han skulle på overnatting fredagen. Da han kom i barnehagen sier mor:" Dere må nesten ta på han regntøy i dag og i morra, for dressen Må være tørr til helga"Jeg: "Javel.. det er ganske kaldt ute, men har han noe varmt å ha under regntøyet i tilfelle?"Mor leter i hylla og sier: "Nei, jeg kan ikke finne noe.... men dressen Må være tørr!"Jeg: "Men det er flere minus ute. Han må i tilfelle ha noe varmt under.."Mor: "Ja altså IKKE VET JEG HVORDAN DERE VIL LøSE DET, BARE DRESSEN IKKE BLIR BLAUT!"Eh.... javel... ?? Jeg gadd ikke si noe mer. Tok på dressen, han kunne jo ikke fryse heller! Tørka den flere timer i tørkeskapet før helga..(drittdress, bare så det er sagt..) Her var jo barnehagepersonalet like håpløse som mora... Er jo bare å ta på regnklærne utenpå dressen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #140 Skrevet 26. februar 2012 [Min søster jobbet for mange år siden på Adelsten Oslo City.De hadde problemer med en ukjent person som bæsjet inni noen klær og la de i prøverommet.. Det er sykt as. Personen ble aldri tatt.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #141 Skrevet 26. februar 2012 På jobben min har vi en autistisk og hjerneskadet mann som overhodet ikke er renslig.Han er tynn og vi er pålagt å tilby han mat så ofte som mulig.Som regel spytter han på gulvet eller kaster maten veggimellom.Han skiter også ustanselig overalt så vi må vaske gulv og klær opptil 12 ganger i døgnet.Familien til mannen skjønner ikke hvorfor han bruker så mye penger på mat,vaskeartikler osv. De mener at VI spiser opp maten hans og bruker såpe o.l.Gikk til media og klagde og nå til retten med advokat og greier.Er det mulig.. De tror heller ikke på at vi må vaske sengeklær ofte,derfor de blir slitt.. Blir så oppgitt....familien kjenner han tydeligvis ikke og er heller ALDRI på besøk.Mannen bruker altfor mye penger mener de,men er jo de som har ansvar for økonomien hans og ikke vi.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #142 Skrevet 26. februar 2012 På jobben min har vi en autistisk og hjerneskadet mann som overhodet ikke er renslig.Han er tynn og vi er pålagt å tilby han mat så ofte som mulig.Som regel spytter han på gulvet eller kaster maten veggimellom.Han skiter også ustanselig overalt så vi må vaske gulv og klær opptil 12 ganger i døgnet.Familien til mannen skjønner ikke hvorfor han bruker så mye penger på mat,vaskeartikler osv. De mener at VI spiser opp maten hans og bruker såpe o.l.Gikk til media og klagde og nå til retten med advokat og greier.Er det mulig.. De tror heller ikke på at vi må vaske sengeklær ofte,derfor de blir slitt.. Blir så oppgitt....familien kjenner han tydeligvis ikke og er heller ALDRI på besøk.Mannen bruker altfor mye penger mener de,men er jo de som har ansvar for økonomien hans og ikke vi. Noen som jeg finner ubegripelig er at mennesker som jobber i helsevesenet kan finne på å legge ut en pasienthistorier på dette forumet. Ikke nok med at det er ulovlig til ifht taushetsplikten (uansette om du er anonym) men i tilegg bruker du ord som får meg til å vremmes over at du i det hele tatt jobber med mennesker. Jepp, det var min historie over ubegripelige ting som folk gjør.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #144 Skrevet 26. februar 2012 Morsom tråd!!! )jeg jobber i barnehage, og nå i januar fikk vi et nytt barn på avdelingen. Han er 3 år og ganske aktiv, glad i å være ute, og den som alltid blir blaut fra topp til tå Så var det altså en torsdag, og han skulle på overnatting fredagen. Da han kom i barnehagen sier mor:" Dere må nesten ta på han regntøy i dag og i morra, for dressen Må være tørr til helga"Jeg: "Javel.. det er ganske kaldt ute, men har han noe varmt å ha under regntøyet i tilfelle?"Mor leter i hylla og sier: "Nei, jeg kan ikke finne noe.... men dressen Må være tørr!"Jeg: "Men det er flere minus ute. Han må i tilfelle ha noe varmt under.."Mor: "Ja altså IKKE VET JEG HVORDAN DERE VIL LøSE DET, BARE DRESSEN IKKE BLIR BLAUT!"Eh.... javel... ?? Jeg gadd ikke si noe mer. Tok på dressen, han kunne jo ikke fryse heller! Tørka den flere timer i tørkeskapet før helga..(drittdress, bare så det er sagt..) Her var jo barnehagepersonalet like håpløse som mora... Er jo bare å ta på regnklærne utenpå dressen. Ikke sikkert dressen holder seg tørr for det
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #145 Skrevet 26. februar 2012 Eks-svigermora mi er en storrøyker, da jeg hadde fått yngste datteren min, så møtte jeg henne tilfeldig mens hun sto ute og tok seg en røyk. Kom i snakk om at jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg hadde røyket i begynnelsen av svangerskapet. Så sier hun smarta: " Jeg tror nå ikke det er så farlig å røyke i svangerskapet, jeg røket nå med alle mine..... Ja, de har jo astma alle tre da, men jeg tror ikke det har noe med røykingen å gjøre" ehhhhh, neivel???!?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #146 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har jobbet i nav en stund, i mottaksskranken. Det er en ganske festlig opplevelse av og til. Spesielt når det kommer mennesker som nekter å gi seg og påstår at vi er Skatteetaten, rådhuset eller et eller annet generelt "hjelpekontor". Det er greit at det er mye du kan få hjelp til hos nav, men at flybillettene dine ikke har kommet i posten, at du skulle ha ringt til bestemor i Polen og kontantkortet ditt er tomt, eller at du vil endre skattetrekk får vi ikke gjort noe med. Jeg hadde en mann en gang som kom for å levere selvangivelsen sin. Jeg sa at den var det ikke vi som skulle ha, men han ga seg ikke, "for dere er jo ligningskontoret". Samme hva jeg sa, så ga han seg ikke. Jeg fikk en kollega til å bekrefte at vi var nav og at skatteetaten lå et par kvartaler unna, men nei, ingen ting vi sa bet på han. Til slutt sa jeg bare, ok, du vinner, og tok imot selvangivelsen, puttet den i en konvolutt, frankerte den og sendte den til skatteetaten. Han gikk triumferende ut...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #147 Skrevet 26. februar 2012 Eks-svigermora mi er en storrøyker, da jeg hadde fått yngste datteren min, så møtte jeg henne tilfeldig mens hun sto ute og tok seg en røyk. Kom i snakk om at jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg hadde røyket i begynnelsen av svangerskapet. Så sier hun smarta: " Jeg tror nå ikke det er så farlig å røyke i svangerskapet, jeg røket nå med alle mine..... Ja, de har jo astma alle tre da, men jeg tror ikke det har noe med røykingen å gjøre" ehhhhh, neivel???!? Ikke for å forsvare de som røyker i svangerskapet, men jeg kjenner flere som ikke har røyka i svangerskapet og fått barn med astma og atopisk eksem. Samtidig kjenner jeg flere som HAR røyka i sv.skapet, som har fått barn som IKKE har noen plager.
MamaLadyBug Skrevet 27. februar 2012 #148 Skrevet 27. februar 2012 Å guri... har utallige historier om enkelte kunder i butikken min! Det er helt utrolig hva noen fÅr seg til Å gjøre. det verste jeg har vært med pÅ var den gangen noen dreit i en tom ølboks og sendte den gjennom panteautomaten.... Festlig nÅr all dritten blei spredd i hele kammeret pÅ tur gjennom komprimatoren....Det var gøy.... ogsÅ har man dem som aller helst vil ha det dyreste og beste brødet men ikke vil betale for det. Løsningen? Jo man bytter om brødposene, teiper godt igjen og hÅper vi ikke legger merke til det. eller alle dem som ombestemmer seg pÅ tur rundt og kaster fra seg varer hvor som helst. Og spesielt i fryseren. Alt havner i fryseren!! Salater, melk, ferskvarer, øl osv osv. noen MÅ ogsÅ Åpne og splitte varer som helt tydelig er en 2-3-4pakning. 4pk med rømme f.eks. blir ofte delt. yoghurt i 4pk ogsÅ. 3pk mais er en gjenganger. til tross for at singelboksene stÅr rett ved siden av. batterier ogsÅ. "jeg trenger jo bare ett batteri". Folk Åpner løkposer og bananposer. River i stykker 3pk med gilde grillpølser fordi de trenger bare ei pakke. veldig festlig er det jo nÅr noen skal ha en vare og plukker seg ut en pris de liker og fÅr apoplektisk anfall nÅr kassen slÅr inn 20kr mer. At prisen de har plukket ut befinner seg lysÅr unna varen de skal ha er uviktig. En gang ringte en kar til butikken og krevde erstatning pga av brusflaske som hadde eksplodert pÅ trappa hans og griset til hele inngangspartiet og døra hans. Han ville vi skulle betale for nedvaskingen. Noen vil kanskje synes at det var vÅrt ansvar siden flasken kom fra oss, men nÅ var det slik at mannen ikke husket nÅr han hadde kjøpt den og flasken hadde stÅtt ute pÅ trappa i uviss tid. En annen krevde erstatning av oss fordi han hadde kræsjet i et skilt som sto pÅ utsiden av senteret. Vi fikk kravet fordi skiltet var vÅrt. Ikke senterledelsen fordi de ikke hadde sørget for Å strø godt nok..... mange raringer i verden
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #149 Skrevet 27. februar 2012 Jeg får ofte spørsmål om jentene er tvillinger, gjerne sånn "ååååh de er jo prikk like jo, er de tvillinger?" Eh ja, de er like store, ser nesten helt like ut, noe annet ville jo vært rart. Hvor effektivt tror folk jeg kan produsere barn? Et nytt hver 14 dag siden er er like store? Jeg fikk ofte det spørsmålet med mine gutter. Det er to år mellom dem. Men eldstemann er noe liten for alderen og yngste er lang og kraftig. Fra minstemann var rundt 1 år fikk jeg tvillingspørsmål og frem til de kom i skolealder. Så man KAN ta feil
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #150 Skrevet 27. februar 2012 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå