Gå til innhold

Ubegripelige ting som folk gjør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har rett, det er en tanke man må ha i hodet når folk oppfører seg spesielt. Men nå det gjaldt de eplene, så skjedde det nesten med en gang de var lagt ut. Hver gang. Og det er jo grenser for hvor mange psykisk utviklingshemmede som frekventerer kjøkkenutstyrsforretninger.

hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet på Nordkapp turistsenter i 2002 og 2003, og der var det mange som spurte om når midnattsola var/kom. Eh, sånn ca ved midnatt kanskje?

Og de dagene det var tykk tåke, så var det mange som lurte på når tåka skulle bli borte. Lett å svare på du.

Mange krevde pengene tilbake fordi dem ikke fikk se sola, for det var jo bilde av sola i brosjyren dem hadde fått hos reisebyrået, og da var det villedende reklame.

Kan legge til at dette ikke var Nodmenn (faktisk)

Kun utlendinger, som tyskere, spanjoler, nedlendere, italienere osv.

Skrevet

Haha, dopapir er jo ikke akkurat noe en brenner inne med, men mulig han hadde fått en forferdelig diagnoese og regna ut at han kun rakk å bruke opp en rull :D

Skrevet

Jeg hadde en mor i barnehagen som mente, på blodig alvor, at vi måtte ta imot barnet hennes på planleggingsdagen dagen etterpå fordi hun ikke hadde fått med seg at den skulle være akkurat da. Hun hadde da ignorert:årsplanen, månedsplanen, muntlig informasjon på foreldremøtet, en lapp spesielt om planleggingsdagen, en plakat på utgangsdøra og en plakat på oppslagstavla på avdelingen. Så først da jeg hilste "god helg" på en torsdag så demret det.

Da mente hun at siden vi ikke hadde informert godt nok (!), så var vi pliktige til å passe barnet,hvis ikke skulle hun pusse kommunen på meg. Jeg sa at det kunne hun jo gjerne gjøre, siden det var kommunen som arrangerte kurset vi skulle på alle sammen.

Skrevet

22.32. Det er vanskelig å tro at det er sant. Altså, jeg tror deg, men at det går an??!!!!

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si om denne tråden jeg, den viste i alle fall at mennesker er noen rare vesner!

Har en lignende historie fra da jeg var på Bunnpris. Stod i kø, men kom selvsagt bak denne mannen. Han klagde til kassagutten at han hadde kjøpt en appelsin som viste seg å være bløt og dårlig. Ok, sa han i kassa, har du med appelsinen? Nei, svarte mannen, den hadde han jo spist opp..! Så ble han sint da han ikke fikk tilbake de 7 kronene han hadde brukt på den.

Skrevet

Min mor jobber på bensinstasjon, hun fortalte om en dame som kom rasende inn å sjellet ut dem bak disken fordi hun selv hadde fyllet bensin på dieselbilen ( eller om det var diesel på bensin, husker ikke)! Men uansett, hun kan jo ikke kjefte på damene bak disken for noe slik, det er en feil hun selv har begått! hehe

Skrevet

Min bror jobbet på rema 1000, og de tok en mann som hadde stjålet i butikken... Han hadde da stjålet dametruser (!!!) haha

Skrevet

Jeg jobbet på en campingplass hvor de hadde hotell, hytter leiligheter osv.

De hadde også flere sanitærannlegg da det var rett med en strand. En morgen jeg skulle vaske der inne så luktet det så dritt. Jeg tenkte at det sikkert var noen som hadde kastet en bæsjebleie i søpla, så skyntet meg ut med den og lufta. Drittlukten gikk ikke vekk...

Da jeg kom inn i den ene dobåsen lå det ei SVÆR truse med masse bæsj i på gulvet :( Dritt over alt... selv om det var søppelkasse inni selve båsen hadde vedkommende da bæsja i trusa og lagt den igjen på gulvet!

Skrevet

Dette er en historie fra dib, og kanskje litt på siden av temaet, men handler om hvordan enkelte tror at ting fungerer:

En dame skrev et innlegg for noen år siden, der hun spurte om det virkelig kunne være tilfellet at man ikke fikk kontantstøtte etter at barnet fylte tre.

Det var helt horribelt, mente hun, for det betydde at hun ble tvunget til å jobbe. Og for å jobbe måtte hun jo sende barnet i barnehage, noe hun for det første var imot, og for det andre måtte betale 2600 kroner for.

Kunne det være meningen at hun skulle bli tvunget i jobb, barnet bli tvunget i barnehage, og at hun på toppe av det hele skulle tape 5600 kroner på det? Var den norske stat gått helt fra forstanden?

Jeg satt med ganske store øyne etter å ha lest det innlegget, for å si det mildt.

Skrevet

Hehe, morsom tråd... mye rart mennesker gjør ja ;)

Jobbet nattevakt på bensinstasjon for noen år siden.. Å Hver uke tidlig tildig på morran kom en eldre dame å fylte bensin.

Hun fylte alltid for 140 - 150 kr... eller 240 - 250 kr,,, Men hadde aldri mer enn en 100 lapp eller en 200 lapp på seg..

Hver gang sa hun det samme... Ååååh har dere ikke reparert pumpene enda? Det går jo altfor fort for en kvinne i min alder.. Ikke rart jeg havner litt over hver gang...

Gud as, måtte jo til slutt melde henne... For hun snek seg unna med 50 kr bensin 2 ganger i uka...

Skrevet

Haha. Mye morsomt folk gjør på bensinstasjoner.

Jeg jobbet på en og en gang kom det inn en mann og var rasende fordi den øverste tallrekka på kortautomaten mangla. Han skjelte meg ut fordi vi hadde fjerna den, måtte jo skjønne at han hadde tallene 1,2 og 3 i pin-koden sin, og hva slags idioti var dette???

Jeg måtte gå ut sammen med han for å vise han at om han bøyde seg litt ned, så ville de øverste tallene på magisk vis dukke opp under kanten på hullet hvor tastaturet ligger.. Tror han følte seg ganske så dum, ja... :)

Skrevet

Åååå, ja!! Også dama som mente vi lurte henne fordi hun hadde sett at tallene i feltet for kr begynte å rulle FØR tallene i feltet for fylte liter. Måtte dra fram en kalkulator og gå igjennom regnestykket med henne. Hun ble nok litt flau, men krangla like forb.. i 5 min til fordi det ikke så rett ut at tallene i kr. feltet rulla SÅ mye fortere...

Skrevet

For mange år siden når jeg jobbet på Bik Bok var det noen jenter som hadde byttet ut sine gamle truser med nye truser i prøverommet, hengt opp sine gamle truser på trusehengerene og hengt de opp igjen på stativet med nye (rene) truser.

En annen gang var det en kunde som hadde skiftet bind, limt bindet opp på speilet i prøverommet. ( tapen inn mot speilet ). For å si det slik, det var på tide hun byttet for det bindet var røøøødt!

Æsj altså, alt folk kan finne på å gjøre!!

Skrevet

Æsj, 11.53, motbydelig! Selv har jeg opplevd at et offentlig toalett var tilsmurt med mensblod. Så ut som om noen hadde dratt et bind/en tampong over hele ringen og over veggene. Fatter ikke hva som feiler folk som gjør slikt!

Skrevet

det er bare helt sykt hva enkelte folk får seg til å gjøre. en kan virkelig lure på hvilke gleder som ligger i å grise til offentlige toaletter eller prøverom.

selv jobbet jeg i min ungdom på en typisk billigbutikk, sånn der alt kostet 10kroner. der opplevde jeg og bli frastjålet en haug med bæreposer.... jeg fikk penger av mannen for varene han hadde kjøpt og i det jeg snur med rundt for å legge pengene i kassa så bøyer mannen seg over til der posene hang (i mellom der jeg sto i kassa og den delen av kassa der varene ligger etter at de et scanna) og tok en stor haug med poser og prøvde desperat og gjemme de sammen med varene sine for at jeg ikke skulle se de.

det morsommer er jo at vi tok ikke betalt for poser så hadde han spurt så kunne han fått de av meg gratis....

Skrevet

Uff, 11.59. Der minte du meg på noe som skjedde da jeg fødte nr 1. På barselavdelingen var det felles dusj og toalett for alle rommene. Der var det stadig folk som la skitne truser og blodige bind rett ned på gulvet istedenfor å legge det i søplekassa som var 50 cm unna. Fatter ikke tankegangen bak det.

Skrevet

Jeg opplevde også nedsvinet toalett på barsel. Blod over hele doen og på gulvet, og masse papir i doen slik at den må ha vært helt tett. Papir også utover hele gulvet. Begriper ikke at folk kan få seg til det. og så på en barselavdeling? Der er det jo ikke SÅ mange. Og uansett, hva tenker folk på? Har vært inne på tanken av at noen kan ha fått en plutselig og kraftig blødning, men det så ikke sånn ut. Da hadde vel dessuten de ansatte visst om det, men jeg måtte fortelle dem at doen var ubrukelig. Gikk forbi da rengjøringspersonalet vasket den, og jeg hørte den ene si til den andre at hun lurte på hvordan det så ut hjemme hos de som lå på barsel. Følte meg mistenkeliggjort der jeg gikk i morgenkåpen min :(

Skrevet

Hun med kontantstøtten tar virkelig kaka : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...