Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #76 Skrevet 24. februar 2011 Jeg har også jobbet i en butikk som selger kjøkkenutstyr! En gang så kom det inn en dame som ville oppgratere sin "gammle" kaffemaskin i en annen og nyere modell...Hun mente at hun bare kunne komme med sin gamle modell og så bare betale mellomlegget på de to maskinene... Jeg sto bare og kikket på henne og sa at desverre det gikk ikke og at vi ikke tok i mot brukte kaffemaskiner...Det skjønte hun bare ikke for det betydde at hun ikke hadde råd til en ny kaffemasin og det var vist den reneste skandale mente hun. *knis*
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #77 Skrevet 24. februar 2011 Husker en gammel fyr som pussa nesa i et nytt håndkle på Kid, blåste godt og tørka seg før han la håndkleet tilbake på plass i hyllen! Tror ikke det var noen andre enn oss som fikk det med seg og vi var for paffe til å reagere!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #78 Skrevet 25. februar 2011 Dytter denne opp, den er for morsom til å bli glemt. Flere ubegripelige ting...?
Gjest Antarctica Skrevet 25. februar 2011 #79 Skrevet 25. februar 2011 Det ubegripeligste er de som ringer på døra en torsdags formiddag for å snakke om Jesus. Helt feil adresse, i alle fall hos oss!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #80 Skrevet 25. februar 2011 Jeg syns det er veldig rart hvordan noen kunder en gang kan være veldig hyggelige, for neste gang å være helt ufyselige. Jeg jobber som optiker og opplevde en gang at en kunde var veldig hyggelig og skravlete når han bestilte brillene og når jeg fortalte han at han måtte regne med tilvenningstid på brillene ettersom han ikke var vant til å bruke briller, så sa han at det var helt greit og han skulle gi dem tid, ikke noe problem og han sa det med et smil. Jeg presiserte at det kunne ta hvertfall et par uker før det virket ok å bruke dem (det er ikke uvanlig med den type styrke han hadde) og han var fortsatt helt enig at det var ikke noe problem. Omtrent dagen etter han hadde hentet brillene kom han inn i butikken og begynte å kjefte på meg og fortalte meg at jeg hadde svindlet han! Først var det umulig å få han til å fortelle hvorfor og det var jo selvfølgelig fordi jeg hadde solgt han briller som var helt umulig å bruke! Jeg prøvde forsiktig å si at vi hadde jo snakket om tilvenning på dem og hvis han syns de var helt umulige å bruke, så kunne han bli med inn på synsprøverommet sånn at vi kunne se på det der. Men han bare fortsatte å rope ut at jeg hadde svindlet han. Det endte opp med at i stedet for å kunne finne en løsning så han kunne få briller han så godt med og klarte å bruke, så måtte vi gi han pengene tilbake, for vi orket ikke at han sto der og ropte i butikken.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #81 Skrevet 25. februar 2011 Stod en gang i bank-kø, og det var ca fire stk foran meg og bak meg to stk. Plutselig kom en eldre herre og stillte seg rett foran nesa mi. Mannen som stod bak meg, pikket han i skuldra og sa at jeg og de to bak meg var før han. Da EKSPLODERTE mannen! Han rev så kjeft og var så høymælt at jeg fikk ringing i ørene etterpå. Av all bannskapen og gallen som kom ut av munnen hans, så var det noe med at denne mannen kun skulle i hvelvet og trengte en person som kunne følge han, og at vi var de frekkeste personene han hadde vært borti. Vi bare lot mannen stå der han stod, for han så ut til å få seg et hjeteatakk, men da det ble hans tur, så måtte han like forbaska vente fordi det ikke var noen til stede akkurat da som hadde myndighet til å gå ned i hvelvet (lunsj). Gubben kjeftet også til bankfunksjonærene om kalte MEG "det der helvetet der bak". Sjelden jeg skulle ønsket at jeg hadde hatt en avsaget hagle på meg, men da....!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #82 Skrevet 25. februar 2011 Har en til:-) Her om dagen skulle vi ut av et parkeringshus. Da vi tidligere hadde kjørt inn, puttet vi bankkortet inni automaten i bommen, men da vi kjørte ut og satte det inn igjen for å betale, så spyttet automaten kortet ut så kraftig at det havnet under bilen. Vi forsøkte flere ganger, men det samme skjedde. Det hopet seg opp med biler bak oss. På automaten var en ringeklokke til vakta, og etter noen sekunder svarer det. Her er samtalen: Jeg: Vi skal kjøre ut, men der er problemer med automaten, den bare spytter kortet ut. Vakta: Er det kredittkort? Jeg: nei, bankkort. Vakta: Funker det ikke? Jeg: nei, den bare spytter det kraftig ut. Vakta: Er ikke kredittkort altså? Jeg: Nei, der er god dekning på kortet. Vakta: Hva var problemet? Jeg: Automaten fungerer ikke! Vi setter inn kortet, og så kommer det susende ut igjen i samme farta, og nå sperrer vi for andre biler! Vakta: Skjønner ikke helt. Jeg: OK, er det mulig dere bare kan slippe oss ut sånn at vi får betalt kontant eller noe. Er ikke bare-bare og rygge her nå. Vakta: HVA?? Har dere ikke betalt?? I samme øyeblikk tok automaten kortet vårt, og vi kom oss ut ved egen hjelp. Men gud som vi lo på vei hjem. Snakk om goddagmann!!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #83 Skrevet 25. februar 2011 Mange år siden dette, men husker det veldig godt likevel. Jeg var på en Hennes og Mauritz butikk en ettermiddag et par uker før jul. Jeg skulle betale for juleantrekket mitt, og det var selvfølgelig masse kø i alle kassene. Da bak meg var det en middelaldrende mann som klikket helt, for selvfølgelig måtte jo HAN få gå foran alle andre; han skulle jo betale for JULEGAVER! Og han hadde det jo TRAVELT før jul! -Eeeh... -Hallo? Huff... Han lagde fælt leven, og kjeftet på alle "kjerringene" som tok opp plassen i køene..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #84 Skrevet 25. februar 2011 Var på H&M engang, og der er det jo ikke akkurat 4-feltsvei mellom stativene....Jeg ble stående litt inneklemt mellom reoler og vegghyller, hvor den eneste veien "ut" plutselig var blitt blokkert av et par med barnevogn. Jeg prøvde å komme meg forbi, og gå omveier, men nei, like fullt stengt. Jeg forsøkte til slutt å få oppmerksomheten deres, men de var helt vekke i noe annet. Kremtet, og prøvde å snakke til dem, men nei.....( og dette prøvde jeg leeeenge ) Plutselig ser mannen meg, og jeg spør da om å få komme forbi. Da ser han olmt på meg, og sier: herregud, det er da bare å spør vel!! Øøøøøø - var jo det jeg prøvde jo. Men jeg blei så paff at jeg fikk ikke sagt noe. Bare tusla kjapt derfra......;-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #86 Skrevet 26. februar 2011 Jeg jobber i et fotostudio og hadde en familie inne for å se på bildene som er tatt av dem. For det første hadde dem ikke fått med seg at det kostet å bli fotografert og for det andre sier dem bestemt at de er blitt lovet 20 bilder til priset av 10, fotografen hadde sagt at de skulle få en spesialpris. Siden det ikke er meg som tatt bildene så ringer jeg til fotografen som var på jobb den dagen, og hun garanterer at hun aldrig har laget noen "spesialavtale". Når jeg forteller kundene at jeg ringt så sier dem at de sikkert hørte feil bare. Hva, og dette har de hevdet i 10 minutter nå mens jeg sier at dette høres veldig rart ut for noe sånt gjør vi ikke her. Makan til frekke kunder. I tillegg så nektet de å betale den faste prisen for fotograferingen for det hadde dem aldrig hørt noe om. Jeg mener at det burde være helt normalt og sjekke det opp før man bestiller time. Vi har tydelig prisliste på nettsiden. Men de mente at vi burde opplyst dem om prisen når de bestilte time. Idioter sier jeg ass
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #87 Skrevet 26. februar 2011 Signerer 19:34, var som om jeg skulle skrevet det sjøl! Reklamering uten å ha med produktet = bortkastet tid. Og å mase på oss når vi står med en kunde = klar beskjed om å vente på tur. Og jøye meg så sure folk blir...men jeg er konsekvent på det! Det er uhøflig å bryte inn når man er opptatt!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #88 Skrevet 25. februar 2012 Denne er et år gammel. Men den er så morsom. Den bare Må dyttes litt!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #89 Skrevet 25. februar 2012 Moren min jobbet i en dyrebutikk for noen år tilbake. Dette var rundt juletider og butikken var stappfull. Inn kommer en dame som er asiatisk, hun orket vel ikke vente på sin tur så skriker av full hals til mamma: "Har dere noe fittemat her?" Mamma kunne ikke tro hva hun akkurat hørte så hun spør litt ydmykt; "Beklager, jeg fikk ikke helt med meg hva du sa, kan du være snill og gjenta?" Damen svarer: "Har dere noe fittemat her?" Mamma svarer da: "Om det er FISKEmat du mener så står det her" Etter at damen hadde betalt og gått, så bryter alle som var i butikken ut i latter. Skal ikke alltid være lett å lære seg det norske språk
NormaJean Skrevet 25. februar 2012 #90 Skrevet 25. februar 2012 På jobben min stjeler pasientene termometere, tisseflasker, fjernkontroller, m.m Utrolig kjedelig. Vi forsøker å informere at det er bare å kjøpe tisseflasker og slikt på apoteket, ikke koster det så mye heller. Men allikevel så må vi kjøpe nytt jevnt og trutt
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #91 Skrevet 25. februar 2012 Jeg opplevde også nedsvinet toalett på barsel. Blod over hele doen og på gulvet, og masse papir i doen slik at den må ha vært helt tett. Papir også utover hele gulvet. Begriper ikke at folk kan få seg til det. og så på en barselavdeling? Der er det jo ikke Så mange. Og uansett, hva tenker folk på? Har vært inne på tanken av at noen kan ha fått en plutselig og kraftig blødning, men det så ikke sånn ut. Da hadde vel dessuten de ansatte visst om det, men jeg måtte fortelle dem at doen var ubrukelig. Gikk forbi da rengjøringspersonalet vasket den, og jeg hørte den ene si til den andre at hun lurte på hvordan det så ut hjemme hos de som lå på barsel. Følte meg mistenkeliggjort der jeg gikk i morgenkåpen min Slik så det ut etter meg en gang på barsel, jeg hadde mistet masse blod og blødde stadig fordi blodet ikke koagulerte skikkelig. Jeg besvimte nesten på do da jeg plutselig fikk en stor blødning og ble assistert til sengs hvor jeg besvimte. Dagen etter oppdaget jeg at de hadde glemt å vaske slik de sa at de skulle, og hun jeg lå på rom med måtte gå på do på gangen. Det var pinlig det, men jeg kunne jo ikke noe for det.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #92 Skrevet 25. februar 2012 Jobba i kiosk da jeg var tenåring og i kiosken hadde vi diverse kartbøker. En dag kom det inn en dame som ville ha en kartbok over Skandinavia og som endte opp med å skjelle meg ut fordi kartboken var feil. Island manglet! Hun var, mildt sagt, dritforbanna og hun begynte å kverulere på at Island var en del av Skandinavia. Jeg ba henne skrive et klagebrev til kartbokforlaget. Det skulle hun jaggu gjøre!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #93 Skrevet 25. februar 2012 hehehehehe bananskallet faktisk!!Har jobbet selv på matbutikk og ja, kundene fjerner det meste fra grønnsakene. F.eks alle bladene på blomkålen og det grønne på gulerøttene. Må bare si at på sommeren fjerner jeg også det grønne på gulrøttene, ikke på grunn av vekta, men på grunn av at alt det grønne rett og slett etterlater seg "grønt" overalt. Putter du dem i en pose råtner det med en gang. I tillegg får vår lokale butikk ofte levert kasser hvor det grønne også ligger buntet sammen på en måte som gjør at du må grave for å få fram de gulrøttene du vil ha, hvis du vil ha med det grønne. Derfor; mye lettere å fjerne alt sammen der og da. Hvis det er et problem så får de evt ta mer betalt. Jeg kommer til å kjøpe gulrøtter uansett
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #94 Skrevet 25. februar 2012 Jobbet i en butikk hvor en skulle kjøpe noen gavekort til jul. Vi hadde en rabattordning for de som meldte seg inn i vår klubb. Han fikk alltid 10% på alle varekjøp. Da han skulle kjøpe gavekort krevde han å få 10% rabatt på det også. Jeg forklarte ham at gavekort er som penger. Det er ikke varer. Vi kunne ikke gi ham rabatt på gavekortene. I tillegg visste jeg jo ikke om de som skulle bruke gavekortene også hadde rabattkort. De kom evt til å få rabatten. Ikke ham. Dette kunne han IKKE forstå og nektet for at det kunne være riktig. Han jobbet forøvrig i den lokale banken og virket som en ganske så sindig mann sånn ellers. Mener å huske at han "aldri skulle handle i den drittbutikken vår mer". Dette var vel egentlig mer en slik hyggelig kunde "gone bad" når jeg tenker etter.
Von Hertelhofen Skrevet 25. februar 2012 #95 Skrevet 25. februar 2012 Jeg var kunde i en klesbutikk. Det var konkurssalg, varer til 50 og 75 prosent avslag. En mannlig kunde hadde fått et bonuskort i kundeklubben med 25 prosent avslag på varer. Han hevdet at de klærne som var 75 prosent avslag, kunne han få gratis pga bonuskortet. Han kranglet lenge med personalet om dette!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #96 Skrevet 25. februar 2012 Hehe, morsom tråd... mye rart mennesker gjør ja ;)Jobbet nattevakt på bensinstasjon for noen år siden.. å Hver uke tidlig tildig på morran kom en eldre dame å fylte bensin. Hun fylte alltid for 140 - 150 kr... eller 240 - 250 kr,,, Men hadde aldri mer enn en 100 lapp eller en 200 lapp på seg.. Hver gang sa hun det samme... ååååh har dere ikke reparert pumpene enda? Det går jo altfor fort for en kvinne i min alder.. Ikke rart jeg havner litt over hver gang... Gud as, måtte jo til slutt melde henne... For hun snek seg unna med 50 kr bensin 2 ganger i uka... Hvorfor ikkebare sende regning? Det veit jeg går a, for distre meg fylte bensin engag og kjørte hjem uten å betale. Fikk regning i posten! :-D Haha!
Tauriel Skrevet 25. februar 2012 #97 Skrevet 25. februar 2012 Jobbet på møbebutikk en gang, og vi solgte noen ganger varer via telefon som vi sendte med bil. Kundene måtte ringe oss og si hva de skulle ha og betale via bank. Jeg husker en kunde som vi konkluderte med ikke var helt rett (vi hadde hatt problemer med henne før). Jeg var uheldig og fikk henne som kunde en gang, hun hadde tatt en brukbar stor bestilling uten problem. Så ringer hun en dag og skal sjekke om vi hadde fått varene hun hadde bestilt, joda de har vi fått. Jammen den andre bestillingen lurte hun på. Jeg lette desperat etter den andre bestillingen hennes, måtte ringe henne opp pga jeg måtte forhøre meg med alle i butikken. Det viste seg at hun hadde hjemme bare regnet seg ut til det hun skulle betale og bare overført pengene, og regnet med at vi fikk med oss det. Samme kunde truet med via tlf, for at de på lageret og han som kjørte varene hadde glemt sofaen hun hadde bestilt. (greit at hun var sur, og jeg lovet og skulle få den sendt fortes mulig) Hun mente at jeg uten bil, tilhenger, lappen og null peiling på hvor hun bodde skulle legge ut på kjøre tur på min fridag. Vi hørte ikke mere fra henne
lille-my-april Skrevet 25. februar 2012 #98 Skrevet 25. februar 2012 Jeg jobber på et bilverksted... Her er det jaggu mye rart. Har bilen vært inne for å skifte dekk, kan de gjerne ringe tilbake noen uker senere å si at nå virker ikke baklukelåsen deres lenger, og at det skjedde etter at bilen var her for å skifte dekk. Eller at vi har skiftet viskere for de, så ringer de å klager at nå har radioen deres streika, og det var etter de var hos oss. Noen er bare så tette i hodet at det er til å le seg i hel av. Må bare ta med han som mente at plutselig virket ikke cruisecontrollen i bilen hans. Vi tar bilen inn, og konstanterer at den virker og at det ikke er noe gale med den. Kunden ringer igjen dagen etter og sier at den virker fremdeles ikke. Kundemottakeren tenker at han bare må spørre hvilken side på rattet kunden mener cruisecontrollen er på, og kunden svarer at den har alltid vært på høyre siden (den er på venstre for de som ikke vet det, i alle fall på våre merker). Kundemottakeren svarer da til kunden "okey.. ring meg igjen når du ikke får den til å virke på venstre siden da". haha.. ler meg i hel.
Linerlen og pipipen Skrevet 25. februar 2012 #99 Skrevet 25. februar 2012 Festlig når du er på tur i utlandet og henvender deg til noen på engelsk, så får du en laaaaang tale på lokalspråket.. De gir seg gjerne ikke før du begynner å gå derfra!!
Gjest overlord Skrevet 25. februar 2012 #100 Skrevet 25. februar 2012 Jeg skulle ta nattbussen engang i min ungdom. En 8 timers tur. Bussen var så full når jeg gikk på at det var ikke noen doble seter der det ikke allerede satt noen. Så da måtte jeg sette meg ved siden av noen. Jeg valgte meg ut en herremann på rundt 50 år som gikk pent kledd og så ordentlig ut, og spurte høflig om det var greit at jeg satte meg. Svaret jeg fikk var "nei, det kan du ikke, jeg vil sitte alene".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå