Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. februar 2012 #176 Skrevet 28. februar 2012 Er man så dårlig at man besvimer, har man neppe noen innsikt verken i seg selv eller omgivelsene. Selvfølgelig ikke, men da tar man også det i betraktning neste gang! Og sier i fra til personalet at man ikke vet hvilken tilstand man forlot toalettet i! Det er ikke vanlig for noen andre pasientgrupper å forlate rom i en slik tilstand (hvis man ser bort fra feks mennesker med moderat demenssykdom). Og det finnes mange som er minst like dårlige som barselmødrene. Hvis man er så dårlig som det beskrives, er det uforsvarlig å gå på toalettet alene!
lille sprelle Skrevet 28. februar 2012 #177 Skrevet 28. februar 2012 Som student jobbet jeg i en hall med diverse aktiviteter (for folk i alle aldre). Enkelte fant det helt greit at vi ansatte måtte passe på barna. Ble sinte da vi f.eks. sa at barna ikke fikk hoppe på flipperspillene (oppå glasset) osv. Enkelte kunder mente også tydeligvis at bakenden til oss ansatte var til å klype i også.... OG det var ikke alkoholservering, så dette var tydeligvis helt ordinær oppførsel for disse menneskene.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #178 Skrevet 28. februar 2012 Jeg var i butikken en gang, og da var det en mann som krabbet avgårde på gulvet, mens han plukket varer. Han bjeffet, siklet og virket som han var psykisk utviklingshemmet. Når han kom nærmere kassen, så reiste han seg opp som ingenting hadde hendt, og gikk helt vanlig ut av butikken og da var han helt vanlig i væremåten og. Noe annet jeg ikke begriper er de som kjører i 40\50 i en 70\80sone. Så kommer det en 40sone, og da freser de avgårde i 70igjen. Skjønner de ikke betydningen av skilt og veiforhold? Eller de som kjører så sent på motorveien, men når endelig forbikjøringsfeltet kommer, så gasser de opp, slik at man ikke kommer forbi de allikavel. Så skjønner jeg heller ikke de osm Må presse andre opp ifart. Jeg ligger som regel litt over fartsgrensa på veier jeg kjenner, og opplever allikavel at folk kjører meg i ræva for at jeg skal kjøre fortere. Da går det noen ganger en jævel i meg som sakker ned, slik at jeg ligger nøyaktig i fartsgrensa, så får de heller kjøre forbi når det er mulig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #179 Skrevet 28. februar 2012 Ang den som folk påpeker taushetsplikten til... Jeg synes heller ikke en så detaliert historie burde legges ut. Antakeligvis er noen detaljer endret, det er antakeligvis en kvinn istedefor mann, det er kanskje ikke sengesettet de klager på at blir slitt, men gardinene, osv... men likevel. Når det er sagt så er det "lov" til å fortelle anonymiserte historier. Under studier så har vi fått masse historier for å relatere i. Detaljene er selvsagt endret, navn, alder og bosted osv er også endret... men i og for seg såpass spesielle historier at de kan igjenkjennes, og kan alltids finne ut hvilken arbeidsplass vedkommende arbeidet på og hvilken by det var i tross alt. Likevel fortelles de i all åpenhet for store klasser, år etter år. Ingen av de som har mistet verken lisens eller arbeidet sitt. Så er ganske vanlig. Selv om noen drar den litt vel langt synes jeg.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. februar 2012 #180 Skrevet 28. februar 2012 Jeg jobbet på en matvarebutikk da jeg var yngre, og hadde mange spesielle kunder, men ei dame tok kaka! Hun var alltid litt "rar" og kanskje litt ensom, for hun skulle alltid prate lenge før, mens og etter hun betalte for varene.. Men i alle fall, en lørdag kom hun, med den vanlige ryggsekken på ryggen, men nytt var en teleskopfiskestang som stakk opp fra den. Ned fra den hang en fiskekrok, som nesten umiddelbart hektet seg fast i noe, og dermed ble snøret dratt ut i hele butikken etter som hun gikk rundt.. til slutt kom hun til meg i kassen og klaget på at det var fiskesnøre overalt i butikken.. Hahahahhahahahahahha!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #181 Skrevet 28. februar 2012 Jeg jobbet på en cafe, vi var blitt fri for veksle penger ifra (5 til 20) kroninger! Mens jeg ventet på ny veksel, hadde jeg masse 1 kroninger. Så når kundene bestalte, spurte jeg om de kunne være så snill og betale med kort, siden jeg ikke hadde veksel! Så og si alle vær greie med dette, til en eldre mann kom! Han kjøpte kaffe og vaffel og betalte med en 500 lapp! Han nektet og betale med kort, så sa ifra at da fikk han bare 1 kroninger i veksen. Han fikk jo de store beløpet tilbake i lapper. Så mått vel telle opp rundt 60 kr i små penger. Køen bli kjempelang, der sto han og fulgte nøye med. Når han fikk pengene sine, stilte han seg og telle dem i køen! Blokkerte for folk, så måtte si at han måtte la de andre få komme fram i køen. Han stilte seg litt bak, men lot brettet sitt stå på kassen. Når jeg hadde slått inn tingene til neste dame. Brøyt han seg gjennom, jeg hadde gitt han 1 krone for lite tilbake han var fly forbanna, nekta dama og betale! Dro kortet hennes utav kort holderen.. Jeg prøvde og forklare at jeg måtte la henne betale for at jeg kunne åpne kassen, siden når vi har slått inn en vare. Må det betales før vi kan åpne kassen igjen! Måtte til slutt hense sjefen så han fikk snakket og distrahert mannen. Så fikk damen betalt og han fikk sin 1 kroning. Han skulle også sende inn en skriftlig klage på meg. Men sjefen hadde fått med seg alt, og de andre som jobbet der. Så gjor ingen ting galt, fant ut at gamle folk e svarte mæ de mest frekke! Hvertfall på cafe!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #182 Skrevet 28. februar 2012 Gjorde ingenting galt? Du ga ham en krone for lite, for søren!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #183 Skrevet 28. februar 2012 Hehe, ja sku virkelig ha fått klapp på handa for d! Dumme hodet som ikke kan telle haha
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #184 Skrevet 28. februar 2012 Hehe, ja sku virkelig ha fått klapp på handa for d! Dumme hodet som ikke kan telle haha
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2012 #185 Skrevet 2. mars 2012 Vel, slik jeg fikk det forklart da jeg gikk gravid med treeggede trillinger så er de jo aldri 100% like. Noen har jo en føflekk som den andre ikke har etc. :-) Det var i alle fall slik Trine Prescott på medisinsk genetisk forklarte meg det:-) ..og jeg forholder meg selvsagt til henne fremfor dibbere :-) Men tre-egget er da noe annet enn en-egget. Det er jo hele poenget i spørsmålet!
Kortslutning Skrevet 2. mars 2012 #186 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har jobbet på et hotell for mange år siden, og der var det mange spesielle mennesker. Kunne sikkert skrevet en bok om det, men velger ut en episode eller to: En dame(velkledd, pen dame i 40-årene) sto og kjefta huden full på meg fordi en av veiene som leder til hotellet ikke var godt nok strødd. (Mange veier som leder til hotellet) Jeg forklarte at dette er en by med mange gater og vi kan ikke sørge for at alle veiene er tilstrekkelig strødd for våre gjester. Det er (dessverre) kommunen som har ansvaret for. Hun ga seg ikke, og mente at vi var et elendig hotell som ikke ordnet dette. Hun dannet kø, så jeg måtte bare be henne pent passe seg så de andre fikk sjekket inn. Tror ikke jeg har hørt en så sint dame før. Og de andre gjestene var helt lamslått. Jeg hadde min siste vakt på en uke, så jeg slapp heldigvis å se henne igjen:) Og vi har opplevd at folk driter(!!) i trappene. En gang fant stuepiken en skikkelig "mannsbæsj" midt i trappa opp til rommene. Helt ufattelig hva folk gjør! Og selvfølgelig verst når det er julebordsesong!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #187 Skrevet 13. juli 2015 Dytter denne gamle godbiten jeg. Anonymous poster hash: 5e27d...3e5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #188 Skrevet 13. juli 2015 22.32. Det er vanskelig å tro at det er sant. Altså, jeg tror deg, men at det går an??!!!! Jeg skal love deg, sånne folk finnes............... Anonymous poster hash: 8fa02...4a6
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #189 Skrevet 13. juli 2015 Jobbet 7 år på en bensinstasjon, så har en del godbiter derfra.En utenlandsk dame kom inn for å bytte 2 7'liters dunker med olje. Jeg visste godt at disse var stjålet, men hørte på alt oppspinnet hun hadde å komme med. ("Han mannen som var her i går sa jeg kunne bytte disse i dag, siden mannen min ikke var sikker på hvilke han skulle kjøpe.. bla bla bla")Da hun var ferdig så forklarte jeg henne at det er veldig dumt å forsøke å bytte tyvegods, og ba henne komme seg ut av butikken. Hun KLIKKA i vinkel. Ikke fordi hun forsvarte seg selv, men jeg var nazist, rasist og alt som var. Hun stod å hylte og skrek i flere minutter. Skulle anmelde meg for diskriminering og det var ikke måte på. Da jeg tok opp røret for å ringe politiet kom hun seg fort ut Anonymous poster hash: f7abe...f36
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #190 Skrevet 13. juli 2015 Vedr eneggede tvillinger. De har samme dna, men er ikke helt like alikevel. Hvis man tenker på dna et som to lyslenker (laaaaange sådanne) så er det ikke alle de samme lysene som er tent. Derfor er heller ikke eneggede tvillinger helt like. Anonymous poster hash: e2a0c...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #191 Skrevet 13. juli 2015 Vedr eneggede tvillinger. De har samme dna, men er ikke helt like alikevel. Hvis man tenker på dna et som to lyslenker (laaaaange sådanne) så er det ikke alle de samme lysene som er tent. Derfor er heller ikke eneggede tvillinger helt like. Anonymous poster hash: e2a0c...8fd Hææææ. feil tråd kanskje? Anonymous poster hash: 8fa02...4a6
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #192 Skrevet 13. juli 2015 Vedr eneggede tvillinger.De har samme dna, men er ikke helt like alikevel.Hvis man tenker på dna et som to lyslenker (laaaaange sådanne) så er det ikke alle de samme lysene som er tent. Derfor er heller ikke eneggede tvillinger helt like.Anonymous poster hash: e2a0c...8fd Hææææ. feil tråd kanskje? Anonymous poster hash: 8fa02...4a6 Nope. Les lengre opp. Anonymous poster hash: e2a0c...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #193 Skrevet 13. juli 2015 Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Har tvilling gutt og jente. En lys og en mørk. Får også eneggspørsmålet. Må smile, jeg visste dette før jeg fikk tvillinger og trodde alle visste st eneggede er identiske... Eneggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis identiske. Det kommer vel an på om egget deler seg før eller etter befruktning. Deler seg FøR befruktning? Skulle en frisk kjønnscelle dele seg uten grunn i egglederen...? Det er vel ikke helt bevist gjennom forskning ennå, og i så måte kan det ikke sies å være sikker kunnskap. Hos dyr kan tvillinger være resultat av en eggcelle og to sædceller. Mange forskere mener at dette forekommer hos mennesker også, men det er ikke forskningsmessig bevist. Spennende saker.. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png Og det har faktisk vært tilfeller av eneggede tvillinger med forskjellig kjønn. Såklart veldig sjelden, men det har skjedd. En eggcelle og to sædceller, gitt, ja med da har jo delingens skjedd idet de to sædcellene treffer samtidig. Og dersom forskere tror at det muligens kan forekomme hos mennesker, uten at det er bevist - da blir jo spørsmålsstillingen til de nysgjerrige menneskene ENDA mer åndsforlatt! "Er de eneggede?""Nei du ser vel at de er gutt og jente!" "Ja, men hos noen dyrearter er det mulig at en eggcelle og to sædceller kan gi opphav til tvillinger, og enkelte forskere tror det kan skje også med mennesker! Så, var det det som skjedde med dine barn?" HAHA.. Ja, jeg mener ikke at det blir noe mer normalt å spørre om det selv om man vet om dette da. De menneskene som spør om dette har da enten ikke fått med seg at det er gutt og jente, eller de bare kaster ut spørsmålet uten å tenke seg om. Og til tross for at det kan være slik jeg beskriver, så vil det være ekstremt sjeldent at slike eneggede tvillinger blir av forskjellig kjønn, da kjønnskromosomene ligger i eggcellen http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png Eneggede er alltid samme kjønn. Anonymous poster hash: e19b7...933
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #194 Skrevet 13. juli 2015 Jeg var på butikken for å handle en dag. Så da ei mor i barnehagen som hadde satt fra seg vogna med barnet i mens hun gikk og fant varer. Barnet strakk seg ut av vogna og nådde et eple som det fornøyd knasket i vei på. Da mora kom tilbake tok hun eplet fra det spisende barnet, så på det et øyeblikk, og la det fint tilbake blant eplene. Med bittsida vendt innover. (Og det var tydelig at moren hadde sett at 1/4 av eplet var spist opp) Anonymous poster hash: 2a596...06d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #195 Skrevet 13. juli 2015 Søsteren min var ute på reise og da hun var innom Gardermoen besøkte hun en butikk der som solgte bl.a øredobber. Hun var å kikket på utvalget da hun skulle ha seg nye og observerte to utenlandske damer som prøvde øredobbene på! De tok av sine egne og fysisk tok på seg de fra butikken. Heretter skal jeg rense øredobber jeg kjøper før bruk. Anonymous poster hash: 5942c...034
BareMas Skrevet 13. juli 2015 #196 Skrevet 13. juli 2015 Jeg syns det er veldig rart hvordan noen kunder en gang kan være veldig hyggelige, for neste gang å være helt ufyselige. Jeg jobber som optiker og opplevde en gang at en kunde var veldig hyggelig og skravlete når han bestilte brillene og når jeg fortalte han at han måtte regne med tilvenningstid på brillene ettersom han ikke var vant til å bruke briller, så sa han at det var helt greit og han skulle gi dem tid, ikke noe problem og han sa det med et smil. Jeg presiserte at det kunne ta hvertfall et par uker før det virket ok å bruke dem (det er ikke uvanlig med den type styrke han hadde) og han var fortsatt helt enig at det var ikke noe problem. Omtrent dagen etter han hadde hentet brillene kom han inn i butikken og begynte å kjefte på meg og fortalte meg at jeg hadde svindlet han! Først var det umulig å få han til å fortelle hvorfor og det var jo selvfølgelig fordi jeg hadde solgt han briller som var helt umulig å bruke! Jeg prøvde forsiktig å si at vi hadde jo snakket om tilvenning på dem og hvis han syns de var helt umulige å bruke, så kunne han bli med inn på synsprøverommet sånn at vi kunne se på det der. Men han bare fortsatte å rope ut at jeg hadde svindlet han. Det endte opp med at i stedet for å kunne finne en løsning så han kunne få briller han så godt med og klarte å bruke, så måtte vi gi han pengene tilbake, for vi orket ikke at han sto der og ropte i butikken. Ha! Slå denne du: jeg jobber ikke som optiker, men sammen med optikere. En dag kom det en dame inn som hadde hentet sine briller par uker tidligere, brillene var totalt ubrukelige!! Og vi som deg prøve å forklare det med tilvenning, ny progressivbruker osv. Ikke lydhør. Prøvde å få henne til å fortelle hva som var problemet, fikk ikke annet enn ubrukelig som mest fornuftig svar. I tillegg kunne hun fortelle at hennes bror hadde også prøvd dem(broren sto like ved og nikket samtykkende), og han hadde utmerket syn og ettersom ikke en gang han så i dem, da var det håpløst da! "Prøv dem selv da!!" Sa hun til optikeren vår. Det var bare å gi tilbake pengene der også gitt.
Stridsmøy Skrevet 13. juli 2015 #197 Skrevet 13. juli 2015 Jeg er tvilling. Har en tvillingBROR. Dummeste spørsmålet jeg får er om jeg og min tvillingbror er ENEGGET. Har fått det mange ganger. Jeg må da forklare at jeg er jente...broren min er gutt. Vi er selvsagt ikke enegget!! Jeg dævver! 😂
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #198 Skrevet 3. august 2015 Jobbet i en "billig" butikk og hver uke kom en dame å kjøpte samme produkter og hu ville absolutt pakke ned varene selv. Så vrengte hun posene før hu la oppi varene (slik at logoen ikke syntes på posen). Også kom det en mann en gang som forlangte å bytte en bare - kvittering hadde han og varen var GODT brukt og 1,5 år gammel 😳 Jobbet på en annen sjappe og der fikk jeg spm om jeg stjal. Noen penger var borte(1500). Hadde seriøs prat med sjefen. Noen dager senere fant sjefen de (jeg telte aldri den kassa). Da slutta jeg! Jeg fikk skyld fordi hu hadde rota til kontantene. Samme skjedde like etterpå (i billig butikken). Fikk ny sjef som var megge. Spurte om jeg visste hvor en 500 lapp var, og spurte om jeg hadde tatt den. To dager etterpå lo hun vekk beskyldninger jeg hadde fått fordi hun hadde funnet den i safen. Når jeg kommer på dette nå blir jeg kjempe lei meg. Jeg stod virkelig på å jobbet hardt på begge stedene. Blir beskyldt for å stjele da sjefene sjøl har rota. Tilfeldig og uflaks for meg at det skjedde to ganger 😟 Skal sies at det jobba fler der. Men å ta den ubehagelige samtalen med når jeg ikke har no å si er ekkelt 😥 Anonymous poster hash: 0c457...377
the amazing spidermamma Skrevet 3. august 2015 #199 Skrevet 3. august 2015 Jobbet i en "billig" butikk og hver uke kom en dame å kjøpte samme produkter og hu ville absolutt pakke ned varene selv. Så vrengte hun posene før hu la oppi varene (slik at logoen ikke syntes på posen). Også kom det en mann en gang som forlangte å bytte en bare - kvittering hadde han og varen var GODT brukt og 1,5 år gammel 😳 Jobbet på en annen sjappe og der fikk jeg spm om jeg stjal. Noen penger var borte(1500). Hadde seriøs prat med sjefen. Noen dager senere fant sjefen de (jeg telte aldri den kassa). Da slutta jeg! Jeg fikk skyld fordi hu hadde rota til kontantene. Samme skjedde like etterpå (i billig butikken). Fikk ny sjef som var megge. Spurte om jeg visste hvor en 500 lapp var, og spurte om jeg hadde tatt den. To dager etterpå lo hun vekk beskyldninger jeg hadde fått fordi hun hadde funnet den i safen. Når jeg kommer på dette nå blir jeg kjempe lei meg. Jeg stod virkelig på å jobbet hardt på begge stedene. Blir beskyldt for å stjele da sjefene sjøl har rota. Tilfeldig og uflaks for meg at det skjedde to ganger 😟 Skal sies at det jobba fler der. Men å ta den ubehagelige samtalen med når jeg ikke har no å si er ekkelt 😥 Anonymous poster hash: 0c457...377 Det forstår jeg kjempegodt, jeg har jobbet mange år i butikk, og når kassa ikke stemmer, er det veldig ubehagelig. Selv om man selvsagt ikke har puttet noe i lomma, føles det nesten som om man har gjort det likevel. Og da har jeg heldigvis aldri hatt en sjef som har beskyldt meg for noe. Jeg har også en del rare kunder. Noen som stjeler ut blekket fra kulepenner, f.eks. Eller åpner pakker og stjeler det de trenger fra den. Kan de ikke ha anstendighet til å stjele hele? Jeg kan jo ikke selge varen uansett. Og så har vi de som snakker i handsfree, og så ser du plutselig at de ikke har handsfree...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #200 Skrevet 3. september 2015 Så ei dame i burka skreve over et busstopp og risset en gang. Det var rimelig spesielt. Anonymous poster hash: 27c6c...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå