Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En veldig fin hjelpeliste for mange, spes. de som aldri har født før.

 

Og den må sef. tilpasses hver enkelt ettersom hvor lenge de skal være på sykehuset og hvilket sykehus de skal føde på.

 

Det er vel også et lite tips, forhør dere med jm eller det sykehuset dere skal føde på hva de mener dere trenger å ha med av bleier, bind, salver osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi-hi... jeg bare ler når jeg leser gjennom innleggene her :D Fin liste, dog litt lang, men for et engesjement blandt leserne...!!! Nettingtruser, blod, gørr, grønnsåpe å spreng-amming... Knis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter :)

Selv er jeg andregangsfødende og har mye mer med meg i bagen nå enn sist! Grunnen er at jeg ikke hadde med noen klær til meg selv sist, så jeg følte meg helt blæh når jeg kom ut av den første tåka og følte trang til å børste håret litt etc. Dessuten hadde jeg uplanlagt keisersnitt, og måtte ha bukse med løst liv, evnt gravidbukse, og det hadde jeg ikke med meg. Det var sommer når jeg fødte sist, nå blir det januar, så jeg har med meg mer varme klær.

 

På Gjøvik sykehus har de alt du trenger til babyen også, men vi brukte egne klær til tulla, de hadde bare store bodyer. Og massevis av bind og kremer av alle slag hadde de også.

 

På den andre siden er det vel ikke noe trafikk på barsel nå som det er svineinfluensa, så ikke noe stress om man tasser rundt i nettingtruse og sykehustrøye :)

 

Uansett, bra med liste, jeg gleder meg!!

 

PS: energidrikk er et bra tips, jeg lå i 48 timer med rier med 2 min mellomrom, ingen tid eller ork til å spise ( jeg sovnet mellom hver ri til slutt), så løp og kjøp med energidrikk! Og begynn å drikk en uke eller to før, ellers er ikke kroppen forberedt på å ta til seg all energien (tips fra ernæringskonsulent).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var mest spesielt at jeg måtte ha med svæææææære truser, gjerne XL....

Viss defenisjonen på en svæææææær truse er XL da er det mange der ute som jeg vil si er enoooooooorme.....

 

ellers er det jo bra med lister... men jeg kommer til å ligge på barsel avd og tror kanskje listen passer bra til de som skal på hotell :)

 

men tar utgangspungt i en bra liste :) og pakker dte jeg føler jeg trenger utifra den :)

men lista må jo være god den har blitt dyttet langt og lenge, og lengre en langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg fødte (i Skien) så fikk jeg beskjed om å bruke egne truser . fikk bare en nettingtruse resten måtte jeg holde sjøl. så lurt å ta med seg truser. tar med meg en hel haug i tilfelle ulfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt :)

 

Syns det er greit med veldig innholdsrik liste, så kan hver og en bestemme hva de vil ta med.

Jeg er sikker på at jeg kommer til å ta med for mye, men tenker ikke noe over det. :)

 

Jordmora som jobber som kommunejordmor der jeg bor jobber også på Ullevål.

Hun sa på svangerskapskurset at der får man bare 10 bleier til babyen. Så da er det jo lurt å ta med noen.

Spørs nok helt hvor man skal føde, hva man får og hvor mye.

Enig at hvis man føler seg mer komfortabel med egne truser, bind osv, så ta det med! Tar ikke så altfor mye plass.

 

Energi-/sportsdrikke har jeg hørt og. Hørtes lurt ut å drikke det før fødselen. Ikke så artig med mageproblemer etterpå hvis man har drukket mye av det. :P Vet at jeg kan ha følsom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...