Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Mye bra info her - og som førstegangs så tok jeg utgangspunkt i det når jeg pakket. Praktisk å ha flere små vesker, og ta noen opp etterhvert. Men med en tøff fødsel og opphold på barselavdeling (ikke hotell), var det veldig mye jeg ikke fikk bruk for. Rett og slett fordi jeg var så "skutt".

Vi fikk nettingtruser og bind der - og jeg LOVER at de var helt supre, hehe. For det første så blør man jo rett gjennom bleier og bind og det meste de første dagene (iallefal gjorde jeg det). Veldig greit å kunne kaste trusen da. Og myke, tykke bind var det eneste aktuelle - de libresse night som jeg hadde kjøpt med er heeeeelt uaktuelle; harde og stive. Og med et rimelig herjet underliv så vil man ha det mykt!

 

Ellers vandret jeg rundt i sykehusskjorte og morgenkåpen de hadde der, de første dagene. Orket ikke tenke på å kle på meg + det var enkelt å skifte til rent. Og jeg brydde meg nada om andre folk - de fleste så akkurat like ut ;-) Sminken kom heller ikke på før vi skulle reise hjem.

Ellers godt med ullsokker, ullskjerf, et sjal ol når man plutselig blir kald. Og min lange, varme "gravid-cardigan" var super! Oppdaget at det jeg hadde tatt med av topper og gensere var ALT for trangt og kort - med mindre man ikke vil skjule bleien,hehe...

 

Under selve fødselen orket jeg ikke noe mat, men tror det kom godt med med druesukkeret + den ene flasken energidrikk + en saft/juice.

 

Beste bind jeg kan anbefale å ha hjemme etterpå, og evt m på sykehuset er TenaLady sine "super" utgaver. De er mykere og bedre oppsuging enn de du får på sykehuset...

Ellers var leppepomade et MUST! Og jeg brukte Purelan brystvortekrem også til leppene - veldig god.

Store ammeinnlegg i ull reddet meg når de var såre og vonde (brystene) - men her hjemme prøver jeg å gå mest uten bh og innlegg. Merker at det beste er å smøre på melkedråper som lekker, og så lufttørke de.

Vel, bare noen tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del ting som var unødvendig men...

Som å ta med seg håndkler og sånt, tenk på vasken når du kommer hjem..da vil du helst kose og sove med bebisen,ikke henge opp håndkler.. det kan sykehuset få ta seg av! Heller mase enn vaske...

Jeg brukte de deilige store skjortene til sykehuset jeg, puppa er jo mer eller mindre fremme hele tiden?

Bleier skal de ha på sykehuset! Samt. smertestillende, grønnsåpe, reserve babyklær til oppholdet (ikke hjemreisen).

 

Jaja,å pakke mer enn vi trenger gjør vi jo jenter uansett!:D

Samma det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...