Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist gang skulle jeg ønske jeg hadde pakket litt mer. Følte meg ufresh, var på sykehuset i 4 dager. Deilig å kunne stelle seg litt, sminke, ordentlige klær etc... Skader jo ikke om man ikke får bruk for alt. Mat/drikke er kjempelurt å ha med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med en slik liste!! :D Leste at det er et par klager over at det kan bli altfor mye. Jeg har født før, men på et annet sted enn det jeg kommer til å føde på nå så tar et par ekstra forhåndsregler. Men for de som skal føde i Tønsberg så er det hårføner montert på badet. Legger ved min redigerte og forkortede utgave av listen som ligger her.

 

Sykehusbag:

1.HELSEKORTET!!!!!!!!

2. Matpakke til mor og far! (kjøp noe salte kjeks og brus - sukkerholdig). Ha klart i kjøleskapet når det nærmer seg.

3. Fotoapparat

4.

5. Lader til kamera og mobiltelefon

6.

7.

8.

9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset

10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær.

11. Sokker!! (du fryser på bena)

12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ?

13.

14. Skift til begge etter fødsel

15.

16.

17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell).

 

Til oppholdet:

1.

2.

3. Et lite teppe til babyen

4. klær til babyen

5. Bleier!

6.Hårføner (ikke bare til hår, men og for å tørke underliv)

7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende.

8. Egne rompekluter da de på sykehuset er harde servietter

9. Truser

10. 2 sett behagelige klær

11. Sokker

12. ammebh

13. ammeinnlegg.

14 brystvortekrem. Lana eller purelan.

15. Vivag underlivssåpe (mild med melkesyrebakterier for god flora nedentil)

16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er.

17.Toalettsaker

18.

19. Blader/babybok og penn

20. Bilstolen må stå klar i bilen:)

 

21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Fin liste forresten. HI sier jo selv at man skal tilpasse listen til eget behov, så dette er jo bare en tips-liste. Har forstått at det varierer mye fra sykehus til sykehus hva man får.

 

Alt av kremer og piller, bleier og håndklær regner jeg med vi får på sykehuset. Babyklær og tepper, sykehusklær til mor har de også, men det er nå hyggelig å kle babyen i noe eget :)

 

Det jeg brukte sist var:

- egen shampo og balsam (deilig å lukte litt fresh etterpå)

- toalettsaker

- litt sminke

- kosedress

- ammesingletene fra H&M

- eget babytøy

- snacks til far (!) under fødselen

- og selvsagt kamera og mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns dette var helt sinnsykt rett å slett! du trenger ikke halvparten engang.

 

sist lå jeg to dager, og hadde med meg en ammebh, truse, et klesskift, shampoo,balsam, tannkost/tannkrem og telefon.

 

trenger da virkelig ikke noe mer.

 

mat får du på sykehuset, drikke får du på sykehuset, smertestillende får du...

 

bleier, bind, nettingtruser(som by the way er MYE bedre å bruke til gigabindene du trenger etter fødsel enn vanlige truser) tok faktisk med meg hjem av de også.

 

10 bleier skulle da holde i massevis for dere som det var aktuelt for om dere ikke blir liggende i ukesvis, da babyen faktisk ikke tisser/bæsjer før mange timer etter fødselen. Bruker ikke 10 bleier mens du ligger der i to dager.

 

bind får du ikke kjøpt så store og gode som de har på sykehuset engang, så det er helt bortkastet å tenke på. men greit å ha når du kommer hjem da. fikk forøvrig med meg det jeg ville ha når jeg dro også.

 

 

dopapir kommer du ikke til å bruke etter fødselen likevel så også bortkastet, da man heller bruker hånddusj og tørker seg litt med håndkle etterpå. derimot lurt å ha en flaske med sportskork på hjemme for samme formål om du ikke har en hånddusj.

 

så her er min liste:

helsekort

et klesskift

ammebh

tannkrem/tannkost

hårbørste

shampoo/balsam

smokk

lanolin salve

 

trenger ikke noe mer! mobil er faktisk ikke det første du leiter etter når du er ferdig å føde heller, men er jo kjekt å ha med selvsagt. men telefon og lommebok klarer iallefall min mann å få med seg uansett hva han skal.

 

her har vi kort vei til sykehuset, kun 15 min så skjønner jo selvsagt dere som har timer å kjøre at dere vil pakke ned litt mer, men man trenger faktisk ikke så mye. å sminke meg var iallefall det SISTE jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns dette var helt sinnsykt rett å slett! du trenger ikke halvparten engang.

 

sist lå jeg to dager, og hadde med meg en ammebh, truse, et klesskift, shampoo,balsam, tannkost/tannkrem og telefon.

 

trenger da virkelig ikke noe mer.

 

mat får du på sykehuset, drikke får du på sykehuset, smertestillende får du...

 

bleier, bind, nettingtruser(som by the way er MYE bedre å bruke til gigabindene du trenger etter fødsel enn vanlige truser) tok faktisk med meg hjem av de også.

 

10 bleier skulle da holde i massevis for dere som det var aktuelt for om dere ikke blir liggende i ukesvis, da babyen faktisk ikke tisser/bæsjer før mange timer etter fødselen. Bruker ikke 10 bleier mens du ligger der i to dager.

 

bind får du ikke kjøpt så store og gode som de har på sykehuset engang, så det er helt bortkastet å tenke på. men greit å ha når du kommer hjem da. fikk forøvrig med meg det jeg ville ha når jeg dro også.

 

 

dopapir kommer du ikke til å bruke etter fødselen likevel så også bortkastet, da man heller bruker hånddusj og tørker seg litt med håndkle etterpå. derimot lurt å ha en flaske med sportskork på hjemme for samme formål om du ikke har en hånddusj.

 

så her er min liste:

helsekort

et klesskift

ammebh

tannkrem/tannkost

hårbørste

shampoo/balsam

smokk

lanolin salve

 

trenger ikke noe mer! mobil er faktisk ikke det første du leiter etter når du er ferdig å føde heller, men er jo kjekt å ha med selvsagt. men telefon og lommebok klarer iallefall min mann å få med seg uansett hva han skal.

 

her har vi kort vei til sykehuset, kun 15 min så skjønner jo selvsagt dere som har timer å kjøre at dere vil pakke ned litt mer, men man trenger faktisk ikke så mye. å sminke meg var iallefall det SISTE jeg tenkte på.

 

klær til minsten får du på sykehuset, og når dere skal hjem drar iallefall pappan her hjemmom en tur.

 

får dra et par timer etter fødsel her så kan jo tenkes vi pakker ned det vi trenger til det også sånn siden jeg aller helst vil hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der er man nok ganske forskjellige, for mobil var nettopp det første vi strakk oss etter da snuppa var født ;) Måtte jo skryte! Og litt sminke brukte jeg faktisk også de fleste dagene.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...