Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vil tipse om at sånne energidrikker sikkert er lurt. Det jeg var VELDIG fornøyd med å ha under fødselen var en slik tutflaske (eks Imsdal), mye bedre å drikke av når man ligger. Jeg hadde bare vann på min, og fikk kjeft av jordmor når jeg ikke drakk av safta hun hadde ordna men av mitt eget vann. Jeg hadde en veldig lang fødsel og hun var ganske nazi på at jeg skulle få i meg sukker underveis. Problemet mitt var at jeg liker virkelig ikke saft...

Jeg hadde med en liten notisbok, etter anbefaling fra bimmere. Den ble veldig mye brukt, faktisk. Jeg noterte ned når og på hvilken side jeg amma, jeg glemte fra det ene sekundet til det andre. Mine tips altså;

 

Tutflaske med foretrukket drikke. Helst noe sukkerholdig for å gjøre JM fornøyd;)

Notisblokk til ammetåkemamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom liste. Som tredjegangsfødende tar jeg vel med meg en liten brøkdel av det som står på den opprinnelige lista, men greitt nok med en oversikt. Har født på to forskjellige sykehus før, og også ligget på sykehotell og begge gangene fått alt jeg trengte til baby og meg selv av bind, truser, salver, kremer o.l Mat fikk vi også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner eg har fått redebygging og hamstre tendenser. Er "berre" i uke 30 men har allerie satt fram ein bag på barnerommet som skal fylles opp med sykehus ting etterhvert. Er det normalt å byrje å planlegge so tidlig mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å pakke bagen. Skrevet ned det jeg skal ha med meg ut fra tipsene deres. Men må tilføye en ting. Det som nesten var viktigst for meg sist jeg fødte var å ha med varmeputa mi (spnn som du har noen minutter i microen). Den hjalp utrolig mye på smertene fra etterriene. Anbefales...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nerme seg! Så da dytter vi opp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekjekk liste ;0) Myyye jeg ikke kommer til å ta med, men kjekt å bruke som mal dersom man er redd for å glemme noe.

av erfaring, så tar jeg med 3!!! ammebh`r. Uansett hvor mange innlegg jeg puttet inn forrige gang, var det kliss vått på morran, så klok av skade;0) men utover det så MÅ jeg ha mascara, jepp, etter mange timer med prusting og pesing, så hjelper det litt å føle seg freshere. Og jeg MÅ ha med ullsokker, selv om jeg har termin midt i juli, så fryser jeg alltid på bena og på sykehuset hvertfall, kanskje litt blodtap og...

Og risputen min, så jeg kan varme opp og legge på rygg og skuldre underveis.

 

ellers så bor vi ikke så langt unna sykehuset, så jeg tar nok bare med det jeg trenger for en dag eller to. Klær og alt til Jr som kommer, skal storebror få kjøpe etter han har kommet. Det blir liksom "guttejobben" her hjemme, så det stresser ikke jeg med.

 

 

Dytter Dytter Dytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha, ha- seriøst at dere tar med alt dette? Hvor lenge har dere tenkt å være på sykehuset?

 

(Jeg har kanskje hatt med en femtedel av dette ved mine tidlligere fødsler men meg om det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere flytte inn på sykehuset??

Ta med mobil med lader, fotoapparat/filmkamera, som er ladet opp.

Klær og toalettsaker, truser bind og bleier får du på sykehuset, dette gjelder også for dopapir. Drikkeflaske kan være lurt, til både mor og far.

evt. noe spiselig til far, mor får dette på sykehuset. hjemreiseklær til babyen. og helsekort.

Salver, kremer og paracet har de faktisk på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...