Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette kan jo ikke være seriøst.. Skulle tro dere skulle føde på gata, eller i ingenmannsland. En får jo morgenkåpe, bleier, håndkler, nettingtruse, bind, klær til baby. Jeg er 2. gangsfødene og har IKKE tenkt å ha med så mye, man er jo bare på barsel 2 døgn etter normal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist fikk jeg det meste en trengte. I allefall til baby, klær, bleier, tepper og kluter, babyolje o.l.

Også nettingstruser, bind, kluter og det som hører med der nede.... I tillegg syntes jeg "sykehusskjorta" var kjekk. Lett å åpne/lukke ved amming, ikke så stilig, men praktisk. Hadde med eget dopapir da alle sa det var lurt, men jeg brukte bare hånddusj og håndkle etter hvert dobesøk.

 

MØRKE bukser til etter fødsel. De lyse kose/pysjbuksene var ikke stilig med blodflekker....Kanskje ikke så delikat å tenke på at det er "usynlige" flekker på de mørke buksene, men er jo begrenset hvor mange bukser en tar med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytt

 

og et tips: bare pakk ned det du ville ha brukt dersom du skulle være hjemme. det du ikke bruker hjemme bruker du heller ikke på barsel;)

 

slenger på min liste som er en forenklet liste fra min første tur på føden/barsel med altfor mye i bagen:

 

i veska:

helsekortet, mobilen, kameraet og ladere, lypsyl og en bok.

 

i toalettveska:

mild såpe, shampo, tannbørste/krem, fuktighetskrem, litt sminke og hårbørste/strikk. ammeinnlegg, brystvortesalve, nattbind

 

i bagen:

2sett med myke bukser/jakker. (ikke genser. upraktisk ved amming) 2ammebh, 2 topper, flere truser med god elastikk, sokker

varm jakke/strikkejakke

slippers

 

til babyen:

eget babyteppe

klær til alle dagene dersom det ikke er tøy der/vil bruke eget

hjemreisetøy

 

til far:

ren tskjorte og deo. husker min hadde lyst på en litt mindre svett tskjorte og en deo etter jeg hadde født. han var like svett og sliten som meg;)

fullt skift til alle dagene dersom han skal være med dere på barsel/hotel

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! PureLan er helt super. Celina Midelfart bruker den faktisk som lipgloss, så det måtte selvfølgelig jeg også prøve. Super til det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dytte

PS ikke ta med alt for mye på sykehuset, andre pasienter behøver ikke å tro at man skal flytte inn der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow litt av en liste..... vi kan reise hjem etter 5 timer, og selv om jeg blir i 2 døgn trenger jeg neppe så mye greier :-) det meste får man på sykehuset! ellers deilig å ha med egne stelleting, en kosedress og undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...