Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene. NY!


Oieoie

Anbefalte innlegg

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har og dei ammesinglettane fra HM, men syns det er dårlig hold i dei uten BH under og at det blir fryktelig klumpete med BH under! :/ Og har bare funne dei opp til str M, og med dolly partons puppa så heldt det dårlig!

 

Ammetoppa på HM har eg faktisk ikkje sett, får ta meg et raid innom alle HM i byn på tirsdag :)

 

FY FADER så varmt det er i dag...!!

 

No kjem mormor og besten på besøk :) Skal grille, og kose oss i sola.. I kveld skal min kjære og eg på Kino :D :D :D Mens momo og besten er barnevakt ... gleda meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-O

Hva skjer med alle postene fra meg da!??

Trykket jo bare en gang... Nå kommer vel denne 10 ganger også :s

 

Jeg bruker singletene uten bh, men nå passer M til meg, så jeg har ikke Dolly Parton pupper å holde oppe. Har bare funnet ok ammebh´er med spiler hittil, og det vil jeg helst unngå en stund til. Kanskje jeg kan bruke de senere, når jeg føler meg helt sikker på at det ikke skal lage krøll for meieriene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Songbird: du kan melde oss på kurs!! Høres kjempe gøy ut.

 

Og sånn generelt er jeg igrunn med på alt, kino, gå/trilletur, cafètur, parktur, you name it.

Jeg er ganske oversosial og alle mine venninne som forsåvidt ikke har baby, har eksamne til alle døgnets tider virker det som.

 

Jeg er ute nesten hver dag uansett, så hvis noen er på impulsen om å møtes så er nr mitt på facebook gruppa;)

Og så har jeg en fin takterasse om noen skulle ønske å komme å sole seg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosaka, er du ivrig på å bli hørt om dagen? :-P Hihi

 

Stakkars min Martin har blitt smittet av mamman sin. Så han er skikkelig snørrete og hoster masse! GUD, å bekymret man blir!

Aldri hørt om babyer på 1 mnd som blir forkjølet. Har dere?

Skal til legen imorgen, men hadde vært greit å blitt beroliget frem til da. Tør ikke ringe legevakten tilfelle de skremmer shiten ut av meg!

Han har ikke feber, men er litt slapp virker det som. Men har apetitt som normalt om ikke mer. Og masse søvn og mat er jo bra medisin mot forkjølelse. Hvis det er det det er da... Uff, nei.. Ikke tenke sånn!

 

Maren, hvordan går det? Er Ågot inne i finværet ennå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Thessa: er ofte at babya blir forkjøla... men sjelden dei får feber! Berre og køyre på med saltvatn sann at han ikkje blir så tett... Og følge med på søvn og mat, dvs at han et som normalt og ikkje virka unormalt slapp!...:) Så går det nok over....

 

I går var eg og sambo på kino :) Var godt og komme seg ut av huset og få litt aleine tid :) Samtidig så var det veeeldig godt og komme tilbake til Mathias etter 4 tima vekke og!...:)

 

Kor mykje kle har dokke på babyane i vogna?!...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoob, godt å høre! :-) Hvis legen sier at det kun er forkjølelse imorgen blir jeg gjerne med på en bytur! Gledet meg sånn til det! :-)

Bare håpe jeg får time tidlig hos legen da. Men melder deg så fort jeg har ringt de. De åpner sikkert halv ni, så ringer da! :-)

 

Hva så dere på kino scoob?

 

Igår hadde Martin på seg langarmet body og bukse. That's it.

Tok til slutt vekk teppet også. Det ble kokvarmt oppi vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thessa: Om han er veldig tett i nasa kan det være greit og bygge opp senga litt, sann at han ikkje ligg flatt...

 

I går såg vi engler og demoner :) veldig bra :)

 

Gi en lyd i morga når du veit du :) Viss ikkje så kan vi jo ta en is date på lamberseter og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Så utrolig nydelig og varmt det har vært i helga, har vært på sognsvann & nøklevann hver dag:D I dag hadde jeg bare på henne bleie og truse, hun ligger jo på lammeskinn, så hadde jeg et helseteppe over beina av og til..

Hun har vært litt snufsete hun også, men det er helt vanlig Thessa, har brukt nesesuger et par ganger, men hun er verken slapp eller har feber..

Jeg dryppet litt morsmelk i neseborene i morges, d funket kjempebra, nå snufser hun ikke mer..(foreløpig i hvert fall!).

 

Når det gjelder babykino foreslår jeg "I Love You Man" fredag 12.06 kl.12:30, passer det for de som hadde lyst å bli med?

(Hvis ikke er alternativet at vi ser "Duplicity" (m/Julia Roberts) før Frognerparken på mandag, men det er jo kanskje litt dumt å ha det på samme dag tenkte jeg...?) Hva har dere lyst til? Og hvem blir med?

 

Tenkte også at jeg kunne informere om at jeg skal ha et kort babysang-kurs nå på lørdag fra kl.12-12:30 (kan bare en halvtime da jeg har en vielse kl.14:(). Det er gratis og for alle som vil, da kan dere i tilfelle se hvordan det er dere som tenkte å begynne til høsten!

Er forøvrig mye annet gøy program som skjer der i forbindelse med Østensjø-dagene, så det kan være verdt å få med seg:)

 

I går hadde jeg forresten ikke trøbbel med at hun fikk luft når jeg ammet henne i d hele tatt, så herlig, og på vei hjem fra Nøklevann ammet jeg henne mens vi gikk, hehe.. Så sikkert veldig morsomt ut! Men må de ha mat så må de ha mat, og d var egentlig veldig praktisk, så var hun ferdig spist da vi kom hjem:)

 

Nå er jeg forøvrig ENDELIG ferdig med selvangivelsen som har hengt over meg i helga, så i dag føler jeg meg fri og uten dårlig samvittighet for å ligge og dra meg på stranda:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter! Har en pc som er så treg for tiden så det går litt tid mellom innleggene. Pia mi har også vært litt forkjølet og hun surkler fortsatt litt om morgenen, men så lenge hun ikke virker i dårlig form drar jeg ikke til lege. Men det er ikke artig å høre på surklinga heller.

 

Scooby: Jeg er med på trilletur rundt østensjøvannet når som helst. Går også ofte rundt der og nå holder jeg rett og slett på å kjede meg ihjel om dagene :) Så hvis du har lyst på en trillepartner i løpet av uka så er det bare å si fra.

 

Thessa: Jeg tar gjerne bane sammen med dere. Kanskje vi kan avtale å gå på siste eller første vogn eller noe ;) Og jeg kommer også gjerne på besøk, lambertseter er jo ikke langt unna :)

 

Songbride: Jeg kan dessverre ikke bli med på babykino den 12. Reiser til Trondheim snart, men jeg vil veldig gjerne bli med en annen gang :) Er mest glad i såkalte chick flicks men er med på det meste :)

 

Johanna har vært mer urolig disse dagene det har vært så varmt. Hun har nesten ikke sovet på dagtid og har hengt mye i puppen. I går kokte jeg litt vann som jeg avkjølte og ga henne og det gikk ned på høykant. De blir nok tørste disse små også :)

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi offesielt 6 dager over termin og snella gjør ikke tegn til å komme ut i sola... Vanskelig å beskrive akkurat hvor lei jeg er nå!

 

Skal til stripping i morgen, håper det setter litt fart på sakene

 

AAAAAAAAHHHGGGGGGGGGGG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvordan du har det. En uke over her, og skal ikke på kontroll før onsdag!

Føler meg som en kokt hvalross etter den varme helga også....

 

Lykke til på stripping i morgen. Blir spennende å høre om det har noen effekt!

Kanskje vi sees på ABC..:)

 

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !!!

Her går det unna og gratulerer wowo,,kos kos, presse ut noe stort av noe så lite ja..humre humre

Gleder meg til Frogner parken mandag, 8 vi var på baby kino forrige mandag og "lille love" sov gjennom hele engler og demoner ..det var skikkeig bra både konseptet og filmen..råå...fiikk pappa overraskelses besøk vi torsdag..gjett oom det var kos etter 2 uker alene ..men drar til onsdag igjen og da blir det nye 2-3 uker til vi see sog så er det Tyrkia!!!!!!!!!!!!!!!!!! mye spennende som skjer..godt en kan være her inne selv om vi er i utlandet !!!!!

Ha en fin uke og god kino og trille turer ..vi sees etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffen, tenkt at du snart flytter til Tyrkia! Jeg skal gi deg navn og arbeidsplassen til en du MÅ hilse fra meg! :-)

 

Kino, hvor er kinoen? Altså hvilken kino går filmen? :-)

 

Sender en klem til overtidsjentene! RESPEKT! Sier jeg bare. Ikke det at dere har så mye valg da, men jeg skjønner sinnsykt godt at dere er LEI!

Det er varmt for oss ikke gravide nå, så kan tenke meg det er rimelig hett for dere nå ja. Og tungt ikke minst. Men, hang in there! Nå er ventetiden så snart over! Håper de røsker godt i deg idag, Maren! :-) Så kan lille Borghild-Ågot være med i frognerparken! :-P

 

Dere som har hatt forkjøla beibiser, har babyene hostet også? Synes det er så ekkelt med den slim hosten på min lille baby. Tror jeg har sovet MAX 2 timer i natt. Ligget og fulgt med at han puster.

To ganger i natt som han har hostet til han har brekt seg, og får lissom ikke igjen pusten ordentlig på en stund. :-( Mammahjertet brister!!

Men skal ringe legen om litt under en time! Hurra for leger!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Akkurat denna veka får eg besøk av ei venninne, ho kjem i morga og blir te freddan :) Men neste veke må vi få til en trilletur ingunnpia :) Eg reise fresten te vestlandet på onsdag 10 songbirde, så ingen babykino på meg då. Er det ringen kino du tenkte? Har veldig lyst og gå på babykino en anna gang... :)

 

Håpa strippinga på ABC er effektiv, og at herculine melde sin ankomst! :) Må være fryktelig varmt for dokker no ja!...

 

Har tenkt på det der med og koke vatn eg og, dei må vel bli tørste i varmen? Tenkte eg skulle spørre på helsestasjonen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Her er "vi":) Takk for gratulasjoner:) 28 mai kom endelig Oliver, gjett om vi er glade og lykkelig:)!?!?! Jeg hadde hatt murringer hele onsdagen, men tenkte at det var lureri og kynnere. La oss i 00.00 tiden, lå å lurte på om jeg hadde en rie, og plutselig gikk vannet, kom meg opp av sengen og tror jeg da fikk en "film" "splas"vannavgang:) Litt hysterisk latter der jeg stod og rant en stor bekk ut av meg. Den neste timen kom det vann hver gang rien kom, helt merkelig. Kom inn til Ullevål kl.05 og Oliver kom til verden kl 14.56. Slitsomt og tøft men en fantastisk opplevelse.

Søndagen var vi hjemme igjen. Jeg har som deg lille maiblomst begynt med skjold. Jeg lå på barsel fra torsdag til fredag, og var en ammehjelper der som kom med skjold på fredagen. Jeg pumpet meg også i starten, eller det vil si mannen min handpumpet mens jeg ammet og så gav vi Oliver det som ble pumpet ut på kopp. Lørdagen var jeg litt oppgitt for Oliver ble rasende på puppene og gav seg med amming fort, jeg mente at han fikk mer enn nok selv med skjold og det var nok riktig:) Leverte 6 bek-bleier på et døgn og hadde kun gått ned 30 gram fra torsdag til søndag.Trene nå i perioder på å ta bort skjoldet når han har puppet en stund og øver også inn flere ammestillinger..

Melken har slått inn for fult her, har i perioder måtte gå med "kopp" på den ene puppen, mens han ammer på den andre. Håper det går seg til. Oliver var svært rolig første natten hjemme, i natt har han våknet hvert 30 minutt til kl. var 05 i dag tidlig, gjesp;) Tror kanskje jeg spiste noe i går som ikke har falt i smak hatt vondt i magen jeg å.. Nå har han sovnet i vuggen og ser ut til å ha falt veldig til ro, og nå skal jeg også t meg en hvil:)

Jeg får se om jeg kommer på treff på mandag, må finne litt rutine her hjemme, og også få litt ro over ammingen.

Til dere som ikke har født, føler med dere. Husker ennå veldig godt hvor utålmodig og dritt lei jeg var på slutten. Vet ikke om det er noe trøst, men den dagen det satt i gang, var jeg sikker på at dette bare var nok en dag med lureri. Så som alle sa til meg det skjer plutselig!

Babysang, kino, trilleturer ol.. jeg skal henge meg med etterhvert jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem wowo!

 

Nå stikker jeg, gubben og lurelivmoren min opp på Ullevål for å finne ut om ABC stripping har noe for seg ;-)

 

I optimismens navn så tar vi med både bilstol og fødebag... hahhaha... Er nok tilbake her om noen timer, men det er jo lov å håpe...

 

Kan skrive under på kokt hvalross følelsen nyckelpiga... men nå kan det ikke være så mange dagene igjen! uansett hvordan man vrir og vender på det! ooooouh søte vonde rie kom og ta meg! *maren er ei skruuulllle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Maren! Selv om min erfaring med stripping ikke hadde så mye for seg annet enn at jeg fikk mer maserier som fort avtok, men det er jo forskjellig fra person til person:)

 

Velkommen hjem, wowo & Oliver!

 

Thessa: Filippa har hostet litt hun også, men bare tørrhoste og ikke mye, men tror uansett ikke det er farlig at de brekker seg, så lenge de ikke gjør det veldig ofte og dypt nedi lungene da.. Men er jo greit at en lege sjekker han når du er bekymret uansett:)

 

Siden Scoob ikke kan den 12. heller, så foreslår jeg babykino nå på torsdag (4.juni) kl.13; I love you, man, hvem er med? Den går på Saga, i sal 1.

Vi trenger ikke bestille billetter da det er "open seat", men greit å vite hvem som blir med så ikke Filippa & jeg står der alene, tihi..:)

 

Nei, nå må jeg hoppe i dusjen, håper noen blir med på torsdag da..!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å være med på kino på torsdag, men det er helt klin umulig å planlegge noe her, for arvin styrer showet nå... og hvis han f.eks har mageknip og uler som en sirene akkurat da er det gasken uaktuellt for meg å dra ham med på kino :P

Men jeg skal gjøre et tappert forsøk på å komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...