Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene. NY!


Oieoie

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Vi har ei facebook gruppe ja... Ehm... Oslo BIM mai09 jentene eller noko i den dur? Har lukka gruppa så du må berre melde deg inn så blir du godkjent :)

 

Er 25, kjem fra sogn og fjordane, har budd i oslo siste 7 åra. Jobbar på en avlastningsbolig for funksjonshemma. Fikk gutten vår 28 april, etter 24 tima med rier. Gav etter for trangen te smertelindring etter og ha hatt rier i 18 tima! Det var fra helvete til himmelen gitt :) Fødte på ullevåll, kjempefornøgd :)

 

Prøver og sette opp et treff no i juni i en eller anna park...blir litt kronglete og ha kanskje 12 barnevogne inne på en kafe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Som ingunnpia skriver over her joiner jeg også (etter tips fra Rosaka og Scoobydo) denne gruppa.

 

Jeg er 26 år, og bor på Teisen sammen med samboer og datteren vår på 2 1/2år. Vi venter nå utolmodig på nr 2. Har termin om 3 dager og har allerede hatt en masse maserier og trodd at fødselen har vært igang 3 ganger allerede... Utrolig kjedelig å gå å vente, og vente, og vente!

 

Jeg har veldig lyst til å bli kjent med flere med barn og permisjon i det nærmeste året, så jeg blir gjerne med på treff.

 

Gratulerer til alle dere som har født og lykke til til dere andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Velkommen til Nyckelpiga og Ingunnpia, det skal bli morsomt å møte dere :o)

 

Rosaka - jeg gir flaske til stort sett alle måltider, for den lille ulven min har nok engang lagt puppen for hat. Nå om dagen bæsjer han enten på seg, eller sovner hvis han i det hele tatt tar vorten i munnen. Han bruker tydeligvis puppen min som kombinert avførings / sovepille :o(

 

Men, ingenting er vel så galt at det ikke er godt for noe, for i milliliter-debatten kan jeg delta :o) Sambo og jeg bruker nemlig store deler av dagen til å diskutere antall ml som W spiser. Han er veldig glupsk for alderen (2 uker i dag), og kan nå spise opptil 120-130 ml per måltid. Istad spiste han faktisk 160, men da var han så mett at han ble urolig. 80 ml har blitt for lite for han, men 120 pleier å holde fint. Jo mer han spiser, jo bedre sover han, små porsjoner gjør at han våkner fortere og vil ha mer.

 

Jeg er med på neste BIM møte, gleder meg masse til å møte dere igjen, og ikke minst se de nye små englebarna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at den 8 el 9 passer fint for meg, og håper at Wowo og Maren er ute av Ullevål for leeeenge siden innen den tid. Krysser fingrene for dere hver dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Nyckelpiga og Ingunnpia :)

Jeg heter Lene, er 31, bor på tøyen og fikk en liten gutt (Arvin) 13.mai.

 

Høres ut som en sulten liten gutt du har lillemaiblomst :P Pumper du ut all melka, eller gir du mme?

Jeg tror ikke Arvin kan få i seg så mye mer enn 60ml på hvet måltid...men jeg er ikke sikker, det bare virker ikke som om jeg har så mye melk i hver pupp at det kan bli noe særlig mer...I tillegg sovner han ved puppen flere ganger og får nok ikke spist alt som er til rådighet.

 

I dag syns jeg Arvin høres litt tett i pusten. tror det kommer fra nesa og ikke halsen da... kan man dryppe morsmelk i nesa mot tett nese? Evt. saltvannsoppløsning? Noen som vet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lillemaiblomst har nok rett ja :) Dei anbefala 125 ml visst nok! :) Står på pakken for MME! :)

 

Rosaka: kan hende han har fått melk i nasa. Då høyres det ut som dei er tette, dei ordna i såfall opp i det sjølv med å nyse :) Eller så kan det jo hende han har blitt forkjøla, morsmelk kan man dryppe i auga, kan jo høyre på apoteket i fh til saltvatn?

 

Setter opp et treff eg da? Noken som har forslag til plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei,

litt ang. tette små neser: Det er helt i orden å sprute morsmelk i nesene til de små. Det skal vist nok fungere godt mot tette neser. Jeg synes å huske fra forrige gang at det var litt vanskelig å treffe de små neseborene med melka.

Saltvannsdråper og nesesuger er også bra. Får det på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Nyckelpiga og Ingunnpia!! Alltid koselig med nye ansikter :-)

 

Tusen takk for alle lykkeønskninger og kryssede fingre! Håper det skjer noe snart for nå har det virkelig rabla for meg her... Det er ille nok at jeg har regnet ut %vis hvor mange dager det er igjen av ett normalt svangerskapet i noen dager alt, men i dagtidlig bestemte jeg meg for at nå er det på tide å regne ut oddsen for å føde i dag... joa... Tok utgangspunkt i at det er 3 dager til termin og jeg kan gå 14 dager over... Regner vi med en lineær distribusjon så er det 5.8% sjanse for at fødsel skjer i dag. Jeg likte ikke disse oddsene, så da regnet vi ut med normal distribusjon, langt bedre odds; 12%...

 

SKRULLE!

 

Tror uansett ikke det kommer til å skje noe i dag... Herculine er rolig der inne og jeg har knapt nok kynnere... Har hatt en del slim de siste par dagene, vet ikke om dette er slimproppen eller hva, kan like gjerne være utflod (merker vi optimismen i dag?). Også smaker alt metall, yuk! Frokosten min kunne like gjerne vært en stekepanne som frokostblanding.

 

Det hjelper ikke på humøret at hodet mitt fortsatt er like tett. Skyller med saltvann hver dag, men det har liten effekt for tiden... Har krøpet til korset og kjøpt inn otrivin og den lindrer en del. Gleder meg til jeg kan kan ta renixin igjen! aaaah søte bihulerensende dop!!!

 

Wowo, hvordan går det med deg? Er Oliver flink pjokk og melder sin ankomst snart??? eller begynner du å bli like skrullete som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Velkommen til dere nye. Jeg er 29år ( i noen mnd til) og bor på Grønland. Venter en gutt den 30 mai, men håper på at han kommer i dag!!:)

Nei har ikke født ennå.....%"=(%)#=(%)#=#) Ikke har jeg murringer lengere og ikke kommer det mer slim.¤()%#=%()#=?#. Akkurat nå er jeg irretert på legen, som jeg likte så godt på onsdag da hun lo og sa at jeg nok ikke rakk noe jordmor time på tirsdag. Må jo irretere seg på noen.. Nei, er ikke så ille, er jo ikke på overtid og har jo faktisk 6 dager til termin, men hadde liksom innstilt meg litt på at ting kom til å skje i løpet av helgen, hjelper jo ikke akkurat å tenke på at han vokser for hver dag... I går var vi hos svigers, og der er det trampoline. Vurderte at jeg skulle sitte å drikke et glass vin på den, mens mannen min hoppet, hahaha hadde blitt et hærlig syn:) Maren krysser fingrene for oss begge, og hvis det er noe trøst så vil oddsen min være svært mye mindre da jeg har termin mange dager etter deg!!

Jeg er gjerne med på treff så lenge formen er bra!! Ha en super dag jenter, så satser jeg på at jeg sitter med en liten godgutt i armene neste gang jeg skriver her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt komme før helga er over Wowo, det kan iallefall begynne! :) Eg skulle både te jordmor og te akupunktør den dagen mini kom, rakk ingen av delene nei... så skjer plutselig :D

 

Hehe..det hadde nok blitt litt av et syn ja! :) Har ingen tru på at du går over termin, så satse på at du har rekt og komt deg etter fødselen til den 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Da har lille Leander endelig kommet til verden og sånn skjedde det:

 

Jeg hadde jordmortime onsdag 20.mai, på termindatoen min. Snakket med henne ang prolapsen og hun ringte føden. De ville jeg skulle komme en tur. Så vi pakka bagen for sikkerhets skyld og dro på Ahus. Der fikk vi først vite at de skulle ta vannet for å sette i gang fødselen. Endelig, tenkte vi, men den gang ei. Etter å ha venta i noen timer ble vi sendt hjem pga manglende kapasitet på sykehuset.

Vi skulle komme igjen dagen etter kl halv elleve.

 

Torsdag dro vi igjen på Ahus og denne gangen fikk vi vite at vi skulle ikke fra derfra uten en baby :)

Fikk en modningspille vaginalt halv ett på dagen. Den virka heller dårlig, så fikk en ny klokka fem. Da ble det fart i sakene :)

Begynte med svake tak som sterke menssmerter. Disse ble bare verre og mer intense etter som tida gikk. Jeg lå litt og var ute og gikk for å få littjelp fra tyngdekraften.

Sånn rundt klokka sju sjekka jordmora åpningen og den var ikke mer enn 2-3 cm. så vi fortsatte som før, men det ble bare vondere og jeg merka nesten trykketrang.

Da var det på tide at vi fikk en fødstue. Klokka var vel sånn rundt ti på halv ni da vi var inne på fødestua og fikk hilst på jordmora og barnepleieren som skulle ta i mot babyen vår. Og etter det ble det hektisk, skal jeg si dere!! Jordmora hadde så vidt rukket å funnet fram alt hun trengte, så ville denna gutten ut ja. Klokka 20.52 torsdag 21.mai kom han til verden. Han var 3890 gram og 51 cm lang.

Det ble en kjapp og intens fødsel, med tanke på at jeg gikk fra 3 cm til gutten var ute på bare to timer. Syns ikke det var vondere enn forrige gang, bare mer intens og riene kom mye tettere uten større pauser.

Måtte sy litt og stingene svir som et helv..... når jeg tisser, men alt kommer til å bli helt bra igjen i følge jordmor :)

 

Kom hjem fra sykehuset i går, så nå koser vi oss bare her hjemme :)

Leander er en skikkelig kosegutt og skal helst ligge ved puppen hele tida. Enten om han spiser eller ikke. Men tenker at alt er jo ukjent for han også, så vi kommer nok inn i rutiner etter hvert.

Adelén er en veldig flink og stolt storesøster :)

 

Håper dere som er igjen nå får babyene deres snart :) Masse lykke til til dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ariel!!!

Håp og lykke til til Maren og wowo, dere høres u som det ikke er mange timene igjen ,,,,,men god innstilling da wow...ha får bare komme når han skal, kjipt med masing...vi sa ingenting til foreldrene mine vi at noe var i gjære når det satt i gang i kveldinga!!!! Herman smurte jeg matpakke til og han sov hjemme alene(med naboen i huset som bakvakt)tilfelle vi ikke skulle kome hjem igjen.De fikk seg nok et sjokk når de fikk melding om lillebror hehe, men pappa sa ingenting til Herman da han hentet han på skolen. Han sa de skulle besøke oldefar som også lå på ullevål.....så han fikk seg også en liten overraskelse når han kom inn av døra på hotellrommet vårt!!!! litt mageknip her altså om dagen ...vet ikke hva jeg skal gjøre jeg ingen myke oster i dag og litt bedring.....i morgen kjører jeg en melkeprodukt fri dag...fikk et tips av søstern...Morsmelksdoneringen min gikk i dass , da lille larven aldri mett spiste halve lageret i et jafs ørdag,,,og resten i dag...det var jo dumt men men...er med på treff hvertfall..da tro jeg det omtrent må blijordas undergang for at jeg ikke skal kunne kommegleder meg til å legge meg snart merker at jeg ikke har sovet på dagen siste dagene ...kjenner det temmelig godt i dag etter Kontiki ekspedisjon!! til bygdy...puh....det er jo ikke bare bare og kjøre og ha med gutta og kompiser ..når er det mat og hvor skal man skifte bleier?????????Innerst på sjøfarts museet skiftet jeg på et bord ....!!!!i en mørk ubrukt krok.....der var det ikke særlig lagt til rette for å si det sånn....ute toaletter egner seg ikke for å skifte på da...Har du hatt det bra i Moss Thessa..men tipper det er godt å komme hjem til seg selv også.....klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå..glemte å si velkommen til våre to nye oslo jenter..Raffen her 36, i Prinsdal,med en på 13 år og lille Robin Can født 5.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, søte små og store :-P

 

Therese heter jeg, er 24 år. Bor på Lambertseter. Martin ble født 1. Mai.

Kjapp fødsel på 2t 15min. Alt gikk kjempe bra da! :-)

Jeg har en liten puppe-terrorist! Idag har jeg sikkert ammet han 10 ganger! Han vil helst ha hele tiden. Så nå tok endelig gubben litt ansvar og gikk ut med han. Så jeg er hjemme alene faktisk! :-)

Så nå skal jeg legge meg på sofan å prøve å sove litt.

Begynner å bli syk kjenner jeg, har kjempe vondt i halsen og hodet! :-(

Håper ikke jeg smitter gutten min altså!

 

Gratulerer så mye med Leander, Ariel! :-) Hørtes ut som en lignende fødsel jeg hadde! Det er jævlig intenst når det går så fort at man ikke rekker å puste mellom riene en gang!

Jeg også hadde noen sting som sved helt sinnsykt. Men etter 1-2 uker kjente jeg ingenting til de lenger! :-)

 

Nå har jeg sluttet helt å blø jeg! Deilig! Har egentlig ikke blødd ordentlig på 2 uker! Er det vanlig?

:-D Klager ikke! :-)

 

Jeg krysser armer, ben, fingre og alt annet som går ann for dere som ikke har født ennå på at noe skjer NÅ! :-) at dere slipper å gå overtid, og at fødsel går helt smertefritt :-P

 

Raffen, ja! Jeg hadde det KNALLfint hos mamma! Det var så deilig å komme dit å bli dulla med! Og at de tok seg av Martin så jeg fikk sove litt! :-) Må si jeg gleder meg til mannfolket i huset her begynner å gjøre litt mer!

 

Ha en fin dag i solen jenter! :-) Jeg skal se på det fine været ut av vinduet fra sofaen! :-) Har ikke dårlig samvittighet for det engang :-P

 

Hej då

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Thessa!!!

Så dere den førstesiden nå om ORGASME som smertestiller...my god.......det må unektelig være det siste jeg trengte og tenkte på akkurat da..............men varme flasker JA..hvis dere ikke har født enda wowo så skaff deg det eller fyll de hvite søple posene på ullevål med varmt vann..det duger og det var en TYRKER mann som har gjort det før deg ...hehehe..ble bare akkurat flyttet over til føderom så fikk ikke brukt det så mye men det er godt...hvis man rekker det..hehe..våkna et par netter med sånn skikkelig fryse skjelving...hm....kroppen skjelver seg varm igjen liksom..og så går det over...rart

øm øm i den ene puppen ..hm tror jeg må passe litt bedre på dem.....

13åring til tannlege i morgen ...sa at han grudde seg jeg , men sannheten er vel at det er mor som gruer seg mest....jeg har nemlig somla og surra og latt det gå ett par år siden sist.....tror jeg melder meg selv til barnevernet!!!!!!!! det er bare sååå utrooolig dårlig,,,men noen ganger blir ting litt..for mange ting...uff dårlig dårlig samvittighet.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet for det Raffen. Jeg er vokst opp med en mamma som gruet seg til hvert tannlegebesøk med oss. Fordi vi var hysteriske! Så hun også drøyet litt mellom hver gang! Det gikk så fint atte! :-) Skjønner kjempe godt at du gruer deg. Jeg var med lillesøs til tannlegen sist, fordi mamma ikke turte :-P Det gikk sååå fint atte! :-)

 

Orgasme som smertestillende ja! Herregud å mye rart folk får seg selv til å gjøre! Synes det høres helt riv ruskende feil ut å ligge der å "stønne" i en fødsel av nytelse lissom. Forran jordmødre og hele pakka. Nei, vet du hva. Fødsel er vondt og sånns kal det lissom være!

En annen ting, hvordan i HELVETE skal det hjelpe mot smerte? Så vonde mine rier var hadde ikke det hjulpet. Tror ikke jeg hadde registrert en orgasme i det heletatt for å si det sånn! Og hvordan klarer de å komme under sånne omstendigheter?

 

Nei, ikke noe for meg merker jeg! :-)

 

Var det fler som skalv som aspeløv etter fødselen?

Når jeg ble tvunget opp på do og i dusjen en halvtimes tid etter fødselen holdt jeg jo på å svime av. Og frøs som bare pokker selvom jeg sto under glovarmt vann.

Og herreguuud så støl jeg var i hver eneste lille muskel som fantes i kroppen. Pluss en skikkelig kink i nakken. Hehe.. Klarte ikke snu hodet mer enn et par cm i hver retning. :-P

 

Hvordan apgarskår fikk dere andre? :-) Vi fikk 9. Fikk trekk for fargen hans. Han var blå som en smurf stakkars :-) Noen som vet hvorfor noen er så blå når de kommer ut?

 

Dagens spørreundersøkelse fra meg! :-)

 

God bedring puppen til Raffen! Du må passe godt på de ja! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Orgasme under fødselen ja.... Må bare slenge meg på den, helt enig med dere andre der. Hvordan kan man tenke på sånt når man ligger der med de smertene?? Er som det har blitt sagt før her, det skal være vondt å føde, ikke opphissende. Har lest om det før faktisk og en dame sa at det var den beste orgasmen hun noen gang hadde hatt. Da er du litt rar i hodet, mener jeg.

 

Skalv etter fødselen ja. Du er ikke den eneste der, Therese. Jeg hadde null kontroll og skalv noe helt sinnsykt!! Stakkars jordmora som skulle prøve å sy mens jeg lå der og skalv.

Jeg var også helt utrolig sliten i kroppen når jeg skulle dusje etterpå. Ville bare tilbake til senga samtidig som det var veldig godt å dusje.

Men det er jo også litt av en påkjenning for kroppen å føde, så er ikke så rart om man er sliten.

 

Leander er ikke så fornøyd med bare puppen da, så han får erstatning i tillegg. Da sovner han jo som en stein etterpå.

 

Litt uvant å ha en liten baby og en på tre år i tillegg, må jeg si. Hadde nok litt bedre tid forrige gang når det bare var oss og den lille. Men det er jo også veldig koselig med hun snuppa vår da :) Hun er stolt av lillebroren sin.

 

Ser det er mange som har fortalt litt om seg selv her, så da kan jo jeg gjøre det samme.

Jeg heter Stina, er 32 år og bor på Lørenskog. Så egentlig er jeg ikke oslojente, men syns det er så koselig her inne, så jeg trenger meg på :)

Har samboer og en datter på tre år.

Skal gifte meg 15.mai til neste år og gleder meg helt sinsykt til det!!! Har vært gifteklar lenge og hadde nesten gitt opp, men før jul gikk han ned på kne og fridde :)

Jeg jobber på en småbarnsavdeling i en barnehage og trives kjemegodt i jobben min.

 

Hm....Ble visst litt langt det innlegget her. Ja ja, les det den som gidder.

Ha en strålende tirsdag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Skalv eg og, hadde nada kontroll... Trur kroppen rett og slett var utslitt ja. Hadde hatt rier i 24 tima og alle musklane i spenn sikkert, så var ikkje så enkelt og skulle slappe av etterpå.

 

Blei uvel etter dusjen, så måtte legge meg ned igjen før vi skulle over til pasienthotellet.

 

Fikk og 9 i apgarscore pga at han var blå, kom med navlestrengen rundt halsen. Pulsen hanss sank når eg hadde pressrie, så suuupte oksygen so det holdt mellom pressriene for at han skulle komme opp igjen.

 

Ka gjer mannfolka dokka med babyane? er dei flinke og hjelpe til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Lenge siden jeg har skrevet noe nå. Er veldig flink til å lese innleggene deres da, men jeg er ikke så flink til å skrive noe selv. Skrev et innlegg på søndag, men mistet det før jeg rakk å publisere..

 

Alt er bra her i gården. Sliter litt med å komme meg ut blandt folk. Tror ikke turen ut i dag gjorde ting bedre akkurat. Var en tur til skøyen og besøkte jobben. Mathilde sov pent hele tiden, men etter jeg hadde dratt derfra satte hun i å hylgrine, var nok mat som var problemet. Fant en kafé hvor jeg kunne brette ut puppene og gi henne litt mat. Hun roet seg litt, men etter jeg hadde gått derfra begynte hun igjen. Og så begynte det å regne, og jeg ville ikke ta regntrekket på vognen, i tilfelle jeg måtte løfte henne ut igjen (har et trangt regntrekk). Så jeg var våt, vogna var våt og kaffen jeg hadde kjøpt med meg klarte jeg å søle utover vogna i et forsøk på å kjappe meg over veien. HELDIGVIS sovnet Mathilde av vuggingen på vognen, så hun grein ikke på bussen, og vi kom oss på et vis velberget hjem igjen. Men det er lenge til jeg skal ut på langtur igjen merker jeg. Sliter litt med det der med å mate henne offentlig også, siden hun har litt problemer med å "hekte" seg på puppen. Om jeg skal ut blandt folk igjen skal jeg psyke meg opp, og planlegge matpauser underveis, FØR hun selv ber om det..

 

Samboern er flink med babyen, tar gjerne noen bleieskift og han er også flink til å bysse henne når hun er urolig. Ikke stort mer han får gjort enda. Han får poeng for alt han gjør i huset da. Matlaging og støvsuging og sånne ting jeg ikke rekker til tross for at jeg er hjemme hele dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også flinkere til å lese enn til å skrive her om dagen. Tror det kan henge sammen med at jeg sitter her mest når jeg ammer, og da har jeg bare en hånd å skrive med = stress :P

 

Arvin fikk 9 på apgarscoren...Det står ikke hva han fikk trekk for, så vidt jeg kan se.

 

I morgen er siste dagen av pappas omsorgsperm. Gruer meg litt til å være alene med ansvaret hele dagen, for selv om jeg jo selvfølgelig gjør mest har bidragene til pappa MYE å si for mitt frustrasjonsnivå :P

De nettene Arvin ikke vil sove før i 2-3 tiden har Robert vært opp med ham så jeg får sove litt før nattevåk og mating starter. Han skifter litt bleier, gir øyedråper/salve (gulletet har øyekatarrr, og mammahjertet mitt taklet ikke den såre gråten når jeg måtte få denne salven inn på øyet hans 3 ganger om dagen), bysser og koser så jeg får gjort litt andre ting innimellom slagene. Også har han vært flink og hatt ansvaret for middaslaging og litt andre nye huslige oppgaver :) Og han triller vogna! Jeg får nesten ikke lov til å rtille, for pappa syns det er så gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enelig kom prinsessa vår;) 5 dager over termin datoen;) Alt er bare bra med alle mann;) Hun skal forresten hete Michelle.. Kanskje jeg får slengt meg med neste gang dere skal treffes også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Gratulerer til dere siste som har fått! Må si at jeg også er en aktiv leser her inn om dagene. Er kjekt å følge med og få litt info om ting man kanskje ikke tenker på før babyen er her. Jeg har som dere sikkert skjønner ikke født ennå...... Kjenner at jeg ikke klarer å la være å bli utålmodig. Tror jeg har hengt meg litt for mye opp i det som leger/jordmor har sagt om å føde før tiden, og så klarer jeg ikke bare å nyte de siste dagene, sikkelig dumt!!! Torsdag skal jeg på kontroll hos jordmor, tror jeg kommer til å be henne strippe meg igjen, hun sa sist at hun ville undersøke meg da så kan jo bare gjøre det samtidig. Maren og jeg har jo forsøkt å ha "møtes i kantiene på Ullvål" avtaler i dag, men ser ikke ut til av Oliver hører på det!! Hvordan er det med deg Maren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Skjønna godt du er utolmodig Wowo, eg var drit lei på slutten og...og hadde ikkje fått noken antydning av noken fagfolk om at eg kom til og føde før tida. Bare i mitt lille hode som var veldig innstilt på det... hadde heile tia en følelse av at eg kom til og få før termin...så syns det var drit kjipt og gå fram te termindato. MEN når han endelig kom så syns eg egentlig det var likegreit, så mista eg ikkje noko av permisjonen min...og slepp og gå tilbake i jobb i januar :) GIkk berre og venta eg og...og når eg endelig skjønte at eg nok kom til og få mai baby så starta riene gitt! :)

 

Godt at mannfolka hjelper til... Sambo var også veldig god og ha dei 14 dagane han var heime etter fødselen. Trur nesten ikkje eg tok et einaste bleieskift då :) Er og veldig ivrig på og trille, og er ofte han som tar initiativet til at vi skal ut på tur.... Han har og vært aleine med Mathias, mens eg og mamma var på shopping :) Var en liten overgang at han begynte og jobbe igjen ja... Men eg fekk mamma ned den dagen, så fekk hjelp nesten ei veke til! :) Godt med besøk som kan ta stell, få han te og rape og passe han så eg kan få sove :)

 

Gratulerer så masse med jenta Vero85 :) Håper du får til og bli med på neste treff..

 

EHm..en ting te: korleis gir dokker d vitamin/tran dokke som har baby på over 4 veker?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...