Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene. NY!


Oieoie

Anbefalte innlegg

Og jo forresten, vi gir både multivitaminer 5ml og tran 1ml. Men tran skal du ikke begynne å gi før etter 4 uker sier min ernærings-student venninne:) og jern etter 6 uker. Det gir ikke vi...

Tran begynner å gå greit, men hun liker det ikke så veldig naturligvis.

 

Scoobydo: Jeg skal på 6 ukers kontroll etter pinsen :) Spent å se på hvor mye skjønna har lagt på seg!!

Og tenker nok jeg får vente litt før vi kjører på med ny baby ja.. he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg sjekka ut babykino-alternativ, men det er dessverre bare Star Trek som går fram til 4.6:s Hvis dere har hørt mye positivt om den kan vi godt se den altså, men er ikke spesielt glad i Sci Fi i utgangspunktet da..?

Ellers starter "I Love You, Man" torsdag 4.6 kl.13, den syns i hvert fall jeg så veldig morsom ut, men da kunne ikke du Scoob, var d sånn?

Hva har dere lyst til?

 

Filippa er vel en av de babyene som ikke bæsjer så mye, ca 3 ganger i uke eller noe, men da kan det av og til komme 2 etter hverandre og ganske mye! Hun har faktisk ikke vondt i magen forde, men hun får fortsatt vondt når hun spiser pga luft da, så det er jo litt slitsomt for begge... Men klager virkelig ikke da hun er snill som et lam hele resten av tiden, så noe må man jo tåle!

 

Scoob: Når og hvor skal lille Mathias døpes da? Filippa skal døpes 14.juni, på vår 1 års bryllupsdag, så jeg også har hodet fullt av dåps-planlegging:) Redigerer bilder for å lage album & en videosnutt, (må jo lage album fra bryllupsfesten også til da hvis jeg rekker), men er heldigvis ferdig med invitasjonene da... Godt med det som er i boks!

Nå må jeg kose meg med selvangivelsen i helga, grrr, håper virkelig ikke det tar lang tid, nå som det er så fiiiiint vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maags: På Babysang-kurset synger vi sanger (kristne & ikke-kristne), sier regler med kroppsbevegelser på barnet, bruker rytmeinstrumenter og andre ting som skal være både spennende og utviklende for babyen. Det er veldig bra og gøy for både mor/far & barn, og for at barn får utforske andre barn, og så er det i tillegg veldig sosialt da vi spiser lunch sammen etterpå mens barna leker/spiser:) Vi starter med sang og musikk i 3 kvarter etterfulgt av lunch i 3 kvarter.. (Ingen høy terskel for god sangstemme vel å merke, for barna er jo vi de beste sangerne i verden uansett!)

 

For de ville bli med så kan vi jo ta en trilletur rundt østensjøvannet etter kurset eller noe, det ligger jo rett i nærheten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Songbride: Hvilken dag/klokkeslett skal babysangen være på? Og hvor holdes det? Jeg har vel aldri egentlig vurdert noe sånt, da jeg ikke har sangstemme å skryte av selv, og det hittil har vært Arvin og sambo som er mine eneste mer eller mindre begeistrede tilhørere :P

Men det høres jo unektelig veldig koselig ut, så hvis du fortsatt ha plass, og tid og sted passer meg skal jeg gå litt i tenkeboksen :) Stemmer det som Scoob sier over her vedr. pris (400 for 12 ganger)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykino høres utrolig artig ut!! :-)

Hvilken kino? I love you man er visst veldig artig :-) Star trek, haha! Ser for meg oss jentene og bebbisene på den! :-P Kjæresten min er storfan av det meste innen sfi fi, og han likte den IKKE, men det betyr egentlig at det kan være en grei nok film for meg. :-) Hehe, v ihar ikke lik filmsmak.

 

Og babysang høres kjempe koselig ut, hvor holdes det?

Jeg synger for Martin hver dag, det gjorde jeg også når han lå i magen. Han blir kjempe avslappet av stemmen min. :-)

 

Gratulerer så mye til deg wowo! Utrolig deilig at Oliver endelig kom!

Vi heier nå på deg Maren! Synes du er tapper jeg, søta! :-) Du får trøste deg med at du GARANTERT er nestemann! :-P (av oss i "gamlegjengen")

 

Martin bæsjer masse. Han bæsjer 3-4 ganger daglig. Også liker han å tisse når mamma skifter bleie! :-) Det blir veldig vått. De tisser mye til å være så små.

Men HIMMEL OG HAV for noen lyder det kommer fra lille søte gutten. Han fjerter som en voksen mann! Og de bæsje lydene er ikke bare søte små baby-bæsje lyder. Er deres også sånn? :-) Hehe..

 

Han gliser fortsatt bare i søvne! Men like nydelig er det. Etter han har spist seg mett gliser han så han mister taket på puppen, også sovner han! :-) Veldig søtt da! Men gleder meg til første ordentlige bevisste smilet! Burde vel skje snart nå? Han blir 4 uker 1. Juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Thanks Thessa ;-)

Ser ikke ut til at noe kommer til å skje i dag heller! like skuffa hver morgen jeg våkner uten sterke smerter...

Begynner å innfinne meg med tanken på at baby aldri kommer til å komme ut, tror hun kommer til å bli der inne til det er på tide å konfirmeres. Jeg har iallefall kontroll på hvor hun er til enhver tid og det er liten sannsynlighet for at hun kommer til å ønske seg sykkel med det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å se at det er noen som føder her... Tror heller ikke min lille baby skal komme ut, har mistet troen på det. Forrige kom 14 dager før termin, da slapp jeg hele ventingen. Trodde ikke det skulle være så uutholdelig å gå å vente.

 

Maren: Så de utfører stripping på ABC..!?! så flott. Jeg skal på kotroll på onsdag, da er jeg 8 dager over termin, men har ikke snakket om strpping. Var det du som foreslo det, eller er det noe de gjør på den kontrollen? Satser på a det skjer noe innen den tid, med oss begge! Blir også skuffa hver morgen når jeg våkner og ingen ting har skjed...

 

Thessa: Jeg skulle gjerne tatt banen med deg til parken, men vet ikke om jeg "rekker" å bli med. Babyen har jo ikke meldt sin annkomst enda, så den 8.juni vil den ikke være mer en uke, mulig ikke født.... også kommer jeg ikke på før på helsfyr, men det er vel kanskje bedre enn ikkeno..? er det forresten på østkanten du bor...?:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

4 juni kan ikkje eg nei, men dokke må jo berre gå likevel så kan eg slenge meg med neste gang. Er ingen S,f fan eg heller så den filmen kan eg klare meg uten.. Men I love you man kunne eg godt tenkt meg og sett :)

 

Så bra Arvin er bedre i magen Rosaka, kan bli litt slitsomt når dei har vondt.

 

Prompa og rapa som en mann Mathias og hehe :) Morro og høyre på hehe! :) Mathias hadde sitt fyste bevisste smil da han var ca 3 veke, så det kjem nok snart Thessa... :)

 

I dag har Mathias visst nok skjønt at det er helg... sovna kl 12 i går, og han sove fortsatt :) (Han har fått mat altsåå et par ganga i natt hehe)...

 

Nyckelpiga og Maren... Håper dei kjem snart sann at dokke slepp og vente lenger... Overtid er nok ei tolmodighetsprøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Songbirde: Vi har ikkje fått dåpsdatoen enda.. Preikelistene for juli var ikkje klare når eg ringte heim forrige veke. Så må ringe opp igjen etter pinse. Men trur vi skal døype i slutten av juli. Eine fadderen til Mathias er i afghanistan så han må komme heim først :) Skal begynne og lage dåpsinvitasjona i helga tenkte eg, men så var det så fryyyktelig fint veir i dag.

 

Har dokke bestilt takkekort og sann enda? Og kor gjer dokke det i såfall? Såg på fotoknudsen sine sider, men trur ikkje eg fant noken eg likte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyckelpiga; yes de gjør det :-) var JM som tok det opp... Hun ville av en eller annen grunn ikke gjøre det i går, men tirsdag skal hun røske litt i innsidene mine (om baby ikke har skjønt selv at hun må komme innen den tid). Men de setter deg ikke i gang der, for det blir man sendt til fødselspoliklinikken. Men man får ikke time til det før man er 14 dager over termindato, tror det er 10 juni som er grensen for meg. Håper jeg slipper det!

 

yeye, da skal jeg ut på verandaen og nyte solen! Virker som pigmentene mine er på steroider for tiden, får så fantastisk mye fregner... hehe.. de rødhåredes gleder...

 

Må forresten finne på ett ordentlig navn til baby... Hun kan nok ikke hete Herculine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren, jeg legger inn min stemme på Hjørdis :-) Åh, eller Ågot? :-)

Jeg har mange forslag, kjære! :-) Men nå må da lille jenta se å komme snart da!! :-) "GET OUT, ÅGOT!" Sånn, kommer hun idag må du nesten kalle henne det :-) Også vil jeg ha litt av æren.

 

Jeg har en sønn med merkelig døgnrytme. Han sover fra 15 tiden og ganske mye hele dagen, og som en stein fra 21.00 tiden. Men LYS våken fra 04.30! :-O GJEEEESP! Fy faen, å underærnert jeg er på søvn nå!

Igjen, jeg ser fremdeles ut som en vaskebjørn på heroin. Bare litt værre denne gangen. Hmm.

Pandabjørn på valium :-) Ja! Der har du meg.

 

Nyckelpi, Jeg bor på Lambertseter. :-) Eastside. Hehe.

Men du må jo for all del være med selvom beibien fortsatt er i magen?

Men det er kanskje ikke like lett å ferdes rundt lenger? :-)

 

Noen her som pumper seg innimellom og har mer melk i den ene puppen enn den andre?

Jeg pumpet seriøst ut 100 ml fra 1 pupp! Og 40 fra den andre.

Og de er faktisk like store altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Songbride: Du kan melde meg på babysangen. Gleder meg allerede :) Og ja jeg blir gjerne med å gå rundt Østensjøvannet etterpå. Blir så glad at det bor flere jenter i området.

 

Thessa: Jeg kan godt ta bane sammen med deg. Jeg tar 4'ern fra manglerud. Vi kan jo evt. avtale litt nærmere. Jeg synes også det er litt skummelt å dra ut helt alene, enn hvis hun våkner osv. Men som oftest sover hun kjempe godt så lenge vogna er i bevegelse :)

 

Nyckelpiga: Litt kjedelig hvis du ikke kan være med neste mandag men sjansen er jo MEGA stor for at du har en bitte liten nyfødt ved din side da. Men vi kan jo prøve å treffes ikke så lenge etter det :)

 

Håper dere alle har ei strålende helg med kjærester og bebiser. Min kjære mann har blitt syk så helgen har blitt litt amputert.

 

Forretsen hva har dere på bebisene i vona nå som det er så varmt? Synes det er så vanskelig å vite, vil jo ikke at hun skal svette heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Gratulere så mye, Wowo, fantastisk at Oliver endelig kom! Krysser fingrene for deg, Maren!

 

Scoob - jeg har ofte mer melk i den ene puppen, men de bytter på å ha superkrefter. Noen ganger er det ene puppen som er full, andre ganger tar den andre over. Jeg prøver å bytte på hvilket bryst jeg legger William til, nå om dagen spiser han 1.5 pupp på et måltid. Jeg skal egentlig pumpe ganske ofte fordi jeg bruker brystskjold, men det blir som oftest med en gang om dagen, hvis han har spist lite.

 

Jeg har forresten en av de babyene som bæsjer mye - men han spiser også mye, og vi trøster oss med at han helt sikkert har høy forbrenning.

 

Jeg misunner dere jenter som kommer inn i klærne deres, jeg har ikke sjans, ikke engang gravide-buksene mine :o( Demotiverende, men jeg har tross alt fått en frisk og nydelig gutt, og får være fornøyd med det :o) Kiloene forsvinner vel i løpet av det neste året, og samboeren min sier at han ikke bryr seg om at jeg er litt større nå enn før. Det hjelper jo også på.

 

Vet dere, jeg er helt forvirret mht treff. Når er det? Er det 9 juni i frognerparken? Babykino førstkommende onsdag? Trilletur rundt østensjøvannet? Jeg har kjempelyst til å være med på noe av dette, for jeg har gått glipp av for mange treff, synes jeg. Noen som har oversikten?? Ellers er jeg også med på spontane formidagsturer på cafe, hvis det er flere her som er glad i kaffe latte :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen...

 

Har jeg fortsatt baby i magen blir jeg med i frongnerparken, men jeg tror nok jeg melder pass hvis den komer før den tid. Blir litt raskt etter fødsel tror jeg, kommer nok til å ha mye besøk den første tiden også har jo far permisjon.

 

Sitter her med regelmessige kynere/rier (vet ikke helt hva det er for det gjør iksom ikke vondt) nå. 5 min mellom... kanskje det er noesom skjer, men tørr ikke håpe for mye, det gir seg vel igjen...

 

Ingunnpia, (og andre): Blir forresten gjerne med på et treff om ikke så alt for lenge hvis jeg ikke dukker opp på mandagen. kanskje kafe eller tur rundt østensjø, el.l.

 

nyt helga og finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingunnpia, Scooby skal også ta banen med meg! Men så moro at du kommer på Manglerud! :-) Er det der du holder til? Nesten "naboer" vi da!

 

Jeg er veldig impulsiv av meg, så har funnet ut at det beste for meg er egentlig å ikke planlegge for nøye. :-) Hehe.

Også er både jeg og lillegutt så veldig fine i formen på kveldstid, etter 18.00. Men da vil jo de fleste være hjemme og gjøre seg klar til kvelden og kose seg med mannfolket :-) Typisk! Hehe.

 

Lillemai, så kos å "se" deg igjen. Hvordan går det med dere? :-)

Jeg har ikke giddi å prøve klærne mine ennå jeg. De får ligge der til jeg VET de passer. For ellers blir jeg altfor deppa! :-)

Jeg går i gravidjeans og tights ennå jeg! :-D Selvom jeg sist jeg sjekket hadde gått ned de 17 kg jeg la på meg er kroppen absolutt ikke den samme som før jeg ble gravid! Magen har fått en fin "brett"" med slaskete strekkmerke-hud. Ganske så sexy! Men men. Pytt sann! :-)

Jeg har beibi!!! :-) Heller feit, stygg og lykkelig enn dum, deilig og ulykkelig :-P Aller helst skulle jeg jo seff vært slank, fin og lykkelig. Men det kommer!! :-) Og vi har da menn som setter pris på oss uansett hvordan vi måtte se ut. Vi har da tross alt bært frem barnet deres og presset noe stort ut av noe veldig smått! :-)

Amen.

 

Nå venter jeg på kinamat fra pizza kina ekspressen! :-) YUMMY!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Tolka det ut fra det du skreiv ut du har fått til amminga Lillemaiblomst?! :) Så bra! :) Gjer vel dagane litt enklare.. :) Korfor må du pumpe fordi du bruka brystskjold? Og det planlagte treffet er mandag 8 mai i frognerparken, møtes ved hovedinngangen kl 12 :) Ellers så har det vært forespørsel fra Songbirde om noken har lyst og være med på babykino... Og eg lurte på om det va noko intresse for trilletreff :) Vandra rundt østensjøvatnet en 3-5 ganga i veka og det hadde vært koselig med selskap :)

 

Eg går og i tights og gravidbuksene mine, er ikkje alle gravid buksene mine som passa en gang...

 

Ingunnpia: Har akkurat vært ute på tur no, og hadde på Mathias joggebukse, sokker, body og ei collegejakke. La oppå han et tynt vognteppe, og hadde på ei tynn hue... Til vanlig har eg hatt kortarma body på han også ei tynn jakke, men han er jo den gulpebabyen så i dag har vi gulpa på alle dei kortarma bodyane.. Bruka og myggnetting og et teppe over for og skygge for sola... Noken som har parasoll på vognene sine?

 

Thessa: eg har en samboer som jobba skift og ofte ikkje heime før halv ni - ni...så kan gjerne leike etter kl 18 og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen Scoob - nå har jeg meldt meg på treffet i Frognerparken, og jeg blir gjerne med på en tur rundt Østensjøvannet en dag det passer :o) Jeg får vel bryte sperren mot å amme ute snart, og ute i den frie naturen er vel ikke noe dårlig sted å begynne.

 

Jeg ble faktisk veldig imponert i dag: Vi var i parken og grillet, og der satt den en jente rett ved siden av meg med en mikroskopisk baby i armene. Vi begynte å prate, og det viste seg at hun fødte forrige søndag - babyen hennes var altså 6 dager gammel, og hun var både ute og ammet offentlig allerede.

 

Angående amming, så går ting mye bedre. Jeg bruker alltid brystskjold, og det gjør at W endelig klarer å ta brystvorten. Jeg ble advart på ammepoliklinikken at skjold reduserer melketilgangen for babyen med over 40%, og at brystskjold-ammere ofte ender opp med brystbetennelse hvis de ikke er nøye med å pumpe seg. William spiser så godt at det første ikke bekymrer meg, men det andre er litt creepy. Men skjer det så skjer det - dette er foreløpig den eneste muligheten jeg har for å amme, så da lar jeg det bare stå til enn så lenge. Det er mulig han klarer å spise uten skjold når han blir litt større, men jeg orker ikke stresse med det nå som ting endelig har løst seg.

 

Thessa: Jeg er enig i dine tanker om str. Det er litt av en jobb vi har gjort, vi har all grunn til å være stolte av oss selv alle sammen :o)

 

Nydelig vær i dag forresten. Håper det blir like fint i Frognerparken neste mandag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyckelpiga; ble det fødsel eller har du også lurelivmor?

 

Lille Ågot/Hjørdis/Borghild/Herculine holder seg inni magen. Jeg har ordentlig lurelivmor! Masse maserier hver dag, spesielt på kveldene... Men det blir ikke noe regelmessighet over dem... møkkakropp!

 

Om snella kommer innen de nærmeste dagene blir jeg gjerne med på treff, eller om hun fortsatt er der inne da... Så jeg melder meg tentativt på... hehe

 

Nyt nok en deilig dag i solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good mornng girls :)

 

Du må få ut Herculine da Maren sann at du kan være med på treffet :) Håpa ho kjem før pinsa er over :) Ho er vel ikkje der inne enda på treffet, då er du vel 14 daga på overtid i såfall?!

 

Blir skikkelig barnemognmafia i frognerparken :) Gleda meg til og sjå alle babisane :)

 

Vi var ute på shopping dagen etter eg kom igjen fra sjukehuset, så det var min første offentlige amming! Trur eg hadde grua meg meir til og ta med en 6 dager gammal baby ut i den varmen eller og amme han... Men er sikkert berre eg som er litt overnervøs for at han skal kokast i sola... ! :)

 

Er fortsatt ikkje noko god på diskre amming, men er liksom ikkje alle klær som er skapt for og amme i. Så no er det mykje man skal tenke på når man skal ut døra.. 1 så har man liksom nesten ikkje kle som passa, og når man først har funne noko som passa, så ser man sannsynligvis smellfeit ut i det... Og når man endelig har fått på seg noko som dekke alt overflødig magefett og den o store rompa så er det upraktisk og amme i og man må inn i kleskapet atter en gang!!!

 

noken som har kjøpt amme tskjorter noken plass? såg dei på babyshop men dei kosta liksom 400 kr for ei tskjorte... ei heilt vanlig kjedelig tskjorte... Men har ikkje funne det noken andre plassa... Anyone?! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og god morgen!

 

Maren: nei, ingen fødsel her.. har lurelivmor jeg også. Det ga seg etter et par timer, men håpa kanskje det ville skje noe i natt. Skuffa når jeg våkna og ingen ting hadde skjedd!

 

Scoobydo: Hva med h&m, de har sikkert noen billig ammetoper...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ammesingleter fra HM, og når jeg skal ut drar jeg over en ammegenser (har arvet et par fra en søster) eller en ammetopp fra HM. Jeg trenger også mer, men er bankerott for øyeblikket, og det fra HM funker veldig godt som basisgarderobe :)

Da står det verre til med buksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...