Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene. NY!


Oieoie

Anbefalte innlegg

Snufs jeg sitter her og ler og snufser om hverandre...Maren hvis jeg kan trøste deg med at det er heeelt nyyyyydelig å bruke hele ungekapasiteten...lunge-kapasiteten.ønsker at det skjer snart for din del...vaskebjørn på heroin Thessa...og fødsel omtrent i heisen opp til føden ....på fler...

Gleder meg til treff neste gang altså...wowo..

Vi er bare sååååååååååå utrolig heldige.....babyer er bare sååå......alt mulig

 

....jeg vil melde meg inn i mai 2010 klubben....

Jeg har vært på morsmelksentralen og meldt meg som giver....men må inrømme at je ble vel"litt blek om nebbet"

når hun kom med 8 halvliters spann!!!!!!!!!!!

spurte om hun ikke hadde litt mindre beholdere looool.....bare og spørre hvis noen lurer på noe..har jo ikke akkurat såååååmye men tenkte at noen dråper om dagen kanskje kunne være bedre enn ingenting...hvertfall når lille mann sover 5t om gangen så må jeg jo pumpe ut litt........det er jo ikke garantert at de kan bruke det heller for de er fryktelig strenge på bakterieinnold o.l.. de er fra 600gr de som skal ha det så det er nesten til å snufse av det også,,ellers er jeg i godt humør hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snaps: Har du prøvd og bruke ammeskjoll?! Lure på om det var vero09 som brukte det fordi jenta bare glapp puppen?! Er kanskje verdt et forsøk?

 

Er bekymra for han sjølv om han har bikka 4 kg eg altså hehe :) Og våkna nok rimelig kjapt ja, men prøver alltid med smokken først :) Han har en tendens te og begynne og lage lyd en halvtime før han egentlig våknar.... roar seg med smokken og kan då drøye det en halvtime til UTEN all den gryntinga hans :)

 

HALVLITERspann?! hehe...eg pleie og pumpe ut maks 80-100 ml om gangen eg då... Men no er det faktisk noken daga sida eg har hatt melkespreng...når han tar puppen kvar 2 time så får man liksom ikkje det!...Har et melkelager i frysaren allereie :) Kjekt og ha når eg skal bevege meg utendørs uten han... Har pumpa sann at pappaen har gitt han på flaske! Han tar den heilt fint, så må vel fortsette og gi han flaske innimellom sann at han plutselig ikkje ve ha den lenger....

 

Et spm til: korleis ligg babyane dokka når dei søve? Mini legg haude alltid mot høgre... prøva og snu det te venstre sann innimellom sann at han kje skal få sove bare på den eine sida.. Men han ligg aldri med haude rett opp..? Trudde det var vanlig eg? høyre jo ofte om dei som blir så flate i bakhaudet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... NÅÅÅ er jeg SÅ lei av å vente på denna jenta her;) Heldige alle dere som har født føøør tiden, jeg er snart 2 dager etter termin=/ Litt deprimerende må jeg si, meeeen prøver å holde mote litt oppe fordet da...

 

I dag har jeg hatt mageknip i så å si hele dag, akkurat som om jeg skal ha skikkelig magesjau, men det har jeg ikke.. Å med en gang jeg beveger meg så trykker det nedover og magen strammer seg... kanskje det er ett tegn på at noe er i ferd med å skje;)

 

*håpe, håpe*

 

Ellers, GRATULERER så masse til dere som har fått babyene deres;) Og lykke til, til de som ikke har fått sine søte små enda... Skal se om jeg kanskje får slengt meg med sammen med Alexandra neste gang dere skal ha treff, så fremt denna babyen har kommet og alt er bra... Kjedelig at jeg ikke har fått vært med på noen hittil.. men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle nybakte & snart nybakte mammaer!

 

Gratulerer dere 3 som har født siden sist, blir kjempegøy å treffe alle igjen, begynner å savne dere nå:)

 

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, er mye ute og farter og har som dere andre mye besøk, så blir mest til at jeg er på Facebook..

Gratulerer med dagen og seieren på etterskudd, det var jo halleluja-stemning hos oss på lørdag! Lenge siden jeg har giddet å se Grand Prix da det har vært så mye useriøse innslag, men i år fikk jeg flash-back til da vi var små og benket oss foran tv'en med hvert vårt poeng-ark og var skikkelig seriøse:) Go Alexander, tenk å slå alle poeng-rekorder! (Jeg syns også Synnøve hadde kule kommentarer, men det er jo smak og behag).

 

I går kom vi hjem fra kjøretur fra Stavanger til Oslo, og snuppa vår var såå snill å ha med på tur. Hun sov fra Stvg-Kr.Sand, så fikk hun mat og "passet på" å bæsje da vi hadde stoppet. Så sov hun til Bamble (hvor vi skulle spise middag hos svigers), fikk mat der og sov så fram til Oslo:D Flink jente, passer oss bra da det kommer til å bli en del reising & turnéer på oss.. Skal til Kr.Sand i helga, det blir koselig!

Hun storkoste seg i Stavanger for første gang, var gøy at hele familien/slekta fikk møte henne også..

 

Hører flere sliter med amming, men det pleier å gå seg til ganske raskt. Jeg sliter litt med at hun får en del luft når hun spiser noen ganger, og da får hun så vondt at hun ikke klarer å spise like mye, det er litt kjipt:s Men jeg pumper meg bare da, og gir resten på flaske, det går veldig fint! Er jo glad hun tar flaske, men er veldig glad når hun spiser et helt måltid uten å få vondt uansett, det er jo det beste... Håper det går seg til det også, selv om det ikke skjer så ofte. Litt rart at hun får mer luft av pupp enn av flaske, har noen andre opplevd det? Trodde det var noe jeg spiste, men kan umulig være det når det går bedre med flaske:s

 

Når det gjelder soving har vi også gjort som deg scoobydo, hun sover i senga si på rommet sitt hver natt (hvis ikke vi er på besøk og ikke gidder hente vognbagen, da ligger hun mellom oss), og hun klager ikke på det. Hun pleier å være hos meg etter morgenmåltidet av og til da, for vi drar oss jo til 11-13 på dagen hvis ikke vi har planer:s (Skal prøve å legge meg før selv da, så ikke jeg må sove så lenge, at hun sover så mye vil jo ikke vare evig, så like greit å forberede seg på å måtte stå opp tidligere!). Tenker det er greit at hun vender seg til å sovne selv i si egen seng tidlig, så vi legger henne alltid våken i senga, da slipper vi og å vende henne av med å sove hos oss senere.. Men de første ukene spiller det jo ikke så stor rolle hvor de sover, er bare redd hun skal bli for vant til det jeg, derfor vi begynte fra 1.dag. Men nå har jo ikke vi hatt problemer med soving heller, så hadde kanskje vært annerledes hvis hun gråt mye om natta selvfølgelig! Krysser fingrene for at det holder seg sånn:)

 

Ellers fikk jeg nok et skikkelig "rørt-mors-øyeblikk" i går kveld. Hun SMILTE bevisst for FØRSTE GANG:D:D Fikk et utbrudd da det skjedde, så mannen min kom springende og fikk det med seg! Helt fantastisk følelse når de blir mer med og fester blikket skikkelig, gled dere:)

 

Ha ei strålende lang-helg, så håper jeg det snart blir treff igjen!

Lykke til med de resterende fødslene, og ja wowo, det er jo veldig greit å få med seg erfaringer før du selv skal i ilden, så noen fordeler er det absolutt med å vente;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for første gang holder jenta oss våkne langt over tiden... skjønte ikke helt frustrasjonen over gråtende barn.... men oj, det gjør jeg nå!!!

 

Takk for tipset med ammeskjold. Skal prøve det med en gang butikkene åpner igjen.

 

Hørte av en fysioterapaut at baby'n snur seg normalt sett lettere en vei. Det har med høyre/venstre hendt het... Tuva snur seg mest mot venstre bla. Også trykker hun hodet masse bakover... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Høyres ut som dokker ha fått ei jente som e glad i å køyre bil Songbirde :) Lenge dokke lot ho sitte i bilen i gangen før dokke stoppa? Vi skal heim i juni, men har bestilt fly... orkakje og køyre 10 tima med han for ei helg heilt enda...! Ang luft, så e han og begynt og svelge en del luft når han får mat... prøva og ta han fra og "koble" han på igjen. Syns det har funka litt...Det kom etter vi begynte med smokk? Kan hende at han sug feil på puppen no?

 

I natt drømte eg at Wowo fødte..! :) Så våkna eg te ei melding fra ei venninne som hadde fått gutten sin i natt/dag... 2 veker før tida!

 

Frustrasjonen er nok stor med gråtende barn ja.. har fortsatt til gode og oppleve det. Han gir seg som oftest med smokken! Dei har visst nok ei favoritt side ja... har og sammenheng med korleis dei låg i magen visst nok. Men vi snur han fra høgre til venstre etter han har sovna, sann at det skal bli litt likevekt mellom dei to sidene. Og i går valgte han faktisk venstre til ei forandring...

 

Trur eg og har fått en gutt som lika og sove lenge...hehe :) Han la seg i går i halv 11 tida, og søve faktisk fortsatt... han og pappaen! Han vekte jo meg for og få mat i halv 10 tida og dermed så fekk ikkje eg sove igjen....

 

Vi og legg han i vogga når han e våken, så han sovna der sjølv. Ligg Filippa på eget rom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk eg to smil som eg e ganske sikker på er skikkelige smil og:) OG blei såå rørt... nesten så tårene trilla ja :) Kjekt når dei begynne og smile skikkelig og ikkje berre dei "knipe" smila dei har når dei nyfødde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Angående det der med hvordan hodet ligger når ungen sover. Jeg leste i en sånn babybok at det er veldig bra om man klarer å få ungen til å sove begge veiene, ikke bare med hodet mot venstre feks. Det er ikke farlig at ungen gjør det, men de anbefalte å prøve ihvertfall. Et tips kan være å la ungen sove annenhver natt med hodet i fotenden, om det er mulig. For de snur seg etter lyder og lys. Leste jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

Enig med wowo, noen fordeler skal vi etternølere også ha, godt å være litt forberedt på hva som venter oss etter fødsel... Er en ting å lese bøker, men det gir litt bedre "innsyn" med faktiske opplevelser...

 

Planen min gikk litt i dass i går... Fikk meg ikke til å spørre etter noen ting! Men siden jeg har kjent en del mindre liv i det siste så satt de meg på en ctg maskin og tok UL... Herculine har det fint der inne virker det som. Fikk en vekt estimering på henne og legen mener hun er omtrent 4% større enn landsgjennomsnittet. Det er iallefall ikke gigantisk... Hodet hadde iallefall en helt gjennomsnittlig diameter og det er hodet jeg er mest bekymret for...

 

Funderer litt på om jeg har lekket litt fostervann i natt, truseinnlegget hadde en gammelrosa farge i morges... men det har ikke kommet noe mer i løpet av dagen (sorry detaljer!) hmmm...

 

vil ha baby ut av magen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Her var det mange spennende innlegg siden sist. Jeg synes det er så lærerikt å lese hva som skjer med babyene til resten av gjengen! Man får innsikt i så mangt :o)

 

Her er det tilbakeslag mht amming. Han tok puppen to ganger i går, og da trodde jeg at det var over det verste. Men i dag har ikke villet vite av den igjen, det er akkurat som om han har glemt det han lærte :o( Ett skritt frem, og to tilbake - men jeg gir meg ikke enda. Selv om det psykisk sett er slitsomt, så vil jeg ikke se meg tilbake og angre på at jeg ikke forsøkte hardere mens jeg kunne. Det blir en balanse mellom å gi alt man har, samtidig som man ikke skal stresse seg så mye opp at det ødelegger kosen med å ha et lite knøtt å ta vare på.

 

Scoob: W har gått gradene fra kopp til sprøyte, smokk, flaske, en svipptur innom pupp, og nå tilbake på flaske. Fordelen er jo at samboeren min også får matet William når han spiser fra flaske, og det vet jeg han setter pris på.

 

Jeg hadde forresten en ekstrem stelleopplevelse i dag. Vi ler alltid av at W promper så høyt når han "gjør i bleien". Man kan til tider høre det fra naborommet. Jeg skulle skifte på han isted, og han lå naken på stellebordet, da han plutselig kom med en kjempepromp - i et nanosekund skjønte jeg hva som skjedde og rakk akkurat å hoppe til side før spruten sto ut fra han. Han er 12 dager gammel, og han bæsja over to ganger sin egen kroppslengde!! Og rett etterpå dro han til enda en gang, så jeg turte ikke annet enn å skifte på han fra siden. Samboeren min måtte tørke opp og vaske gulvet etter han, og han flekkene rakk over en meter fra stellbordet. Jeg er glad refleksene mine var såpass gode, ellers hadde ullkjolen min vært klar for søppelkassa

 

Be ware, sier jeg bare. Ikke stol på de, selv om de ligger der og ser så uskyldige ut.

 

Ha en super kveld :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig lilemaiblomst...har et "par" håndklebytter på stellebordet etter uoppmerksomhet ved bleieskift...Vero ja long time!!!!!!håper du har det bra og laaaang tur da sonbride...har vært frem og tilbake fra rygge, og i dag på besøk på Årnes. Idag sov han jo fra vi dro til vi kom hjem, avbrutt av to melkepauser, så den saken var jo grei.

Maren det hørtes ut som en begynnelse..samme til deg wowo,,vedder på at dere føder samtidig!!!!!hehe..ta med dere de siste også så vi kan treffes om et par tre uker da!!!!!!

Noen ganger må jeg si høyt til meg selv at "du har en baby" ...herlighet...er det sant???kommer jeg til å våkne fra en drøm ,,,eller? noen ganger ,,som i går ..the extreem day våken fra 13-24.15..da behøvde jeg ikke si det ....håp om en god natt i natt hvertfall....trooor det var en del løk i den pizzan ..eller var det en pakke nøtteroser som utgjorde det stOre magepine-slaget i går kveld..skal gå å veie gosse-mosse til uka, det blir spennede..har ikke tenkt så mye på det der med soving til høyre og venstre men jeg legger han på siden jeg!!! kanskje fordi jeg syns det er best og sove sånn...hm..en i dag tidlig etter frokost hadde han trillet over og lå på magen men jeg legger en sånn lekeballforan magen hans så han ikke skal trille over i sin egen seng...å..jeg må prøve å la han sovne i egen seng da ..det gjorde aldri Herman og jeg ser tendenser her til å sovne ved puppen og bli bært i seng...det er ikke alltid lurt kanskje..ha en fin natt jenter med ønske om fødsler for resten av girlsa...`jeg fant et bilde jeg ikke registrerte at ble tatt gitt!!! meg på magen over en sacco på fødestua med lystgass maska i hånda!!!!!!!!!jaggu...tenk om de hadde fylt tanken med helium!!!! det er de gjør på abc Maren???????!!!!!lurer på om jeg må tipse brodern om det til en"torsdag kveld fra Nydalen!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Hehe..kjenne igjen det ja lillemaiblomst! Mini presterte og bæsje på badedøra her om dagen... Har hatt mange uhell ja, og blir som raffen seie mange handklebytter :) Her står vi på sida og stelle han på grunn av at det e lettast når badet vårt er så lite :)

 

I natt sovna eg når eg amma han, og våkna av at han gulpa opp igjen masse melk. Niice! Amming når eg ligg i senga e liksom kje så lett nei :) Men han sovna så mykje raskare igjen enn om eg sitt og amma han...

 

Noken som merka noko på mat? sann at babisane får luft i magen?

 

Lillemaiblomst: veldig koselig for samboer og få gi han flaske...også er det jo veldig greit at han tar flaske sann for din frihet og. Anbefala dei deg og slutte med flaska om han begynne og ta puppen eller?

Har pumpa meg sann at sambo har fått gitt han mat og, tenkte og fortsette med og gi han flaske en -to ganga i veka iallefall sann at han ve ha den når han blir større og :) Kjekt og kunne få sove ei heil natt innimellom :)

 

For dokke som har babya over 4 veker, korleis gjer dokke det med tran/dvitamin dråpa?

 

Korleis går det med Maren og Wowo?

 

Er etterlyst neste treff på facebook... skal vi berre sette opp ett sann at folk kan planlegge litt? rekna med det e mange som har mykje besøk osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Sambo har perm og vi har vært på

Hytta og kost oss.

Gratulerer til alle nye bebiser og nybakte mammaer:) Og til dere som fortsatt venter så er det

Sikkert rett rundt hjørnet. Den som venter på noe godt osv ;)

Må bare si til dere som sliter med ammingen, prøv brystskjold. Jeg fikk det anbefalt av en jordmor på

Syke hotellet på sjette dagen. Da hadde vi strevet så mye, jeg var super frustrert over at hun bare glapp puppen. Etter jeg startet med skjoldet har det gått kjempe fint. Lillemor spiser godt og lenge :) Hørtes ut som en liten reklamekampanje dette her heheh

Håper det blir nytt treff snart. Kunne jo møtes i parken el noe, bare det blir litt sol så..

 

Kos dere i helgen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsesøster var innom her i dag og hun sa til meg at A hus og Bærum gir barn fra fødsel av multivitamin (multibarn). Så det gir vi nå på sprøyte 5ml x2 daglig. RIksen og Ullevål har gått bort i fra dette for noen år siden da dette inneholder en del syntetiske stoffer. De derimot vil gi barna folsyre og jern. Dette får du respet på fra legen din (eller lege på helsestasjon). Jeg kommer til å bytte til det sist nevnte så fort jeg får resepten... Om det hjalp Scooby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jo Scoob. går nå bra her. Sitter litt på vent føler jeg:) Var på Ullevål på onsdag da jeg har kjent mindre liv den siste tiden, spesielt på dagtid. Alt var bra med vår lille gutt. Han ligger langt ned i bekkenet, faktisk slik at hun ikke klarte å måle hode. Men hun kunne tenke seg at han kom til å bli en plass mellom 3,5-4 kilo, nærmere det siste, jippi, nope... Så lurte hun på om jeg hadde hatt en annet termin en ul termin da alt virket veldig klart, hadde jo ikke det! Fikk henne til å sjekke meg 2 cm åpning, og tror ikke bare hun sjekket men også strippet, for en periode var rumpa løftet opp fra benken,auuu.. Hadde murringer på onsdag kveld, og de har kommet og gått siden da. I går ettermiddag begynte det å komme slim, som bare har fortsatt, så nå håper jeg på at jeg går i fødsel snart!! Jeg skal sende dere melding når han har kommet. Har valgt å ikke si det til så mange da det er nok at mor og svigermor ringer et par ganger om dagen og viser omtanke, som jeg oppfatter som mas nå.... (hormonell), så er fint om dere ikke spør på facebook om jeg har født ennå:)

Maren hvordan er det med deg, hadde vært hyggelig og møtt noen kjente på sykehuset;) Gleder meg til å kunne kose med den lille gutten vår nå!

Lykke til videre til dere med babyer! Er vel bare å sette opp et treff, håper jeg har født til da og at jeg er i så bra form at jeg kommer trillende;) God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

Lite spørsmål.... Er det nødvendig med en stelleveske? Hvor mye saker og ting trenger man egentlig ta med seg rundt? *føler meg liiiiittttttttt lost på det området*

 

Det går ganske greit her... Funderer på om jeg ikke har noen rier eller noe på gang, mulig jeg inbiller meg ting, men jeg har tak som gjør vondt og kommer litt oftere enn hvert 10ende minutt... Satt fram bagen sånn i tilfelle, og gitt gubben streng beskjed om at han ikke får lov til å være gretten om jeg skulle måtte vekke ham i løpet av natten... *spent*

 

yeye, om ikke annet må dere ha en fortreffelig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Wowo, ville vært kult om herculine og oliver begge kom i løpet av helgen! kjekt å ha ett kjent fjes på hotellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg holder på med ´trådspamming´her... Falsk alarm... sovnet noe etter 3 i natt og da jeg våknet igjen ett par timer senere kjente jeg ikke så mye som en kynner... lurebaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha Maren, er noe lureri her også tror jeg. I dag har jeg ikke en eneste murring, masse slim(sorry detaljer), så har gitt opp hele greia!! Har hatt en "god" natt søvn og er i enda bedre form, godt er det. Har planlagt å grille med svigers i dag, og så får nu Oliver melde sin ankomst når han gidder;) Lykke til i helgen, krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger slett ikke ha mange og lange forvasler, så jeg heier fortsatt på at dere føder i helga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Var litt rask til å poste! Jeg lurer nemlig på en ting :) Dere som gir fra flaske innimellom/fast, ca hvor mye spiser nurkene per måltid?

 

Jeg prøver å pumpe opp et lite fryselager, men er usikker på hvor mye jeg skal ha i hver kopp som jeg fryser ned.... Jeg får jo ikke ut så utrolig mye ekstra heller enda, for Arvin skal jo også spise :P

Til nå har jeg fryst ned et par behldere på 60 ml, men dette er kanskje litt lite?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Hmm..veit ikkje kor mykje han et. Ofte har eg berre pumpa meg for og få vekk melkesprenget, satt det i kjøleskapet og gitt han flaske etterfulgt med pupp... Men har gjort som du, fryst ned beholdara på ca 60 ml. Er ikkje værre enn at man kan ta opp 2 stk til ett måltid. Men trur det er mellom 60-80 ml dei et kvart måltid i begynnelsen? Eg hadde egentlig tenkt og sjekke det opp, mn så langt har eg ikkje komt.

 

Maren så kjedelig at det berre var lureri! Ikkje så mange dagane igjen til termin no :) Håpa babisane kjem snart :)

 

Ka med og sette opp et treff 8-9 juni? i en eller anna park? sikker på at maren og wowo har født og komt seg på beina igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde fresten verken murringa eller noko tegn til fødsel den dagen det begynte...! Fikk plutselig VELDIG mykje meir energi i 7 tia på kvelden, etter og ha lagt i senga nesten heile dagen...og et par tima etterpå var nok riene i gang :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Etter tips fra Rosaka og Scoobydo så joiner jeg her. Har ikke vært aktiv på BIM under graviditeten men har sniklest litt innimellom. Har veldig lyst til å bli kjent med noen jenter i Oslo, nå som jeg skal være hjemme et år. Tenkte jeg kunne fortelle bittelitt om meg selv for de som er interessert :)

Er 26 år og opprinnelig fra Trondheim. Bor på Manglerud sammen med samboeren min og vår king charles cavallier og arbeider som leder på IKEA. Jeg fikk jenta mi 2.mai på A-hus. Fødselen var lang (hadde rier i to dager før jeg endelig ble lagt inn). Der ble lystgass min beste venn, sammen med litt akupunktur mot slutten. Jeg var nok litt i sjokk rett etter fødselen men alt er selvfølgelig glemt nå :)

 

Er glad i å lage mat, pusle i leiligheten og lese interiørblader. Har også et stort shoppehjerte samtidig som jeg elsker å sitte på kafe :)

 

Så det var litt om meg for de som gidda å lese dette :) Er det noen andre som har lyst til å fortelle litt om seg selv? Er det noen facebook gruppe for mai-mødrene fra BIM?

 

Masse lykke til til dere som ikke har født ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...