Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene. NY!


Oieoie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, jeg tror jeg har løst mysteriet!

Det er ikke Arvin, men space-bar´en min som er synderen! Jeg bruker den for å scrolle ned på siden, og trykker noen ganger iherdig for å komme fort til bunn. Det kan se ut som om at hvert trykk som følger en posting lager kopi av posten :P

 

Skal prøve å la være med det i fremtiden. Sorry spamminga, Noen kan jo starte en ny tråd snart, denne begynner å bli laaang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Lurer litt på en ting. Hvordan er det med seksuallivet etter fødselen? Noen som har hatt samleie? Hvor lang tid etter fødselen og hvordan var det? Er litt usikker på om vi bør vente en stund, eller om vi bare kan prøve oss på det når vi har lyst. Noen som vet og har råd?

 

Hilsen en av oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!...

Har ikkje hatt sex enda,men dei seie som hovedregel at man skal vente til etter renselsen er over... dvs ca 6 veker.. Men om man er slutta og blø og alt er grodd og ok er det vel bare og køyre på om man har lyst :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke hatt noe sexytime siden fødselen. Det er bare 3 uker siden og jeg blør fortsatt.....

 

Hvis man har sex før renselsen er over bør man vel bruke kondom for å unngå fare for infeksjoner, men ellers er det vel bare å kjøre på om man ikke har sting som gror eller andre hindringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse nyckelpiga! Jeg hadde en mistanke da du ikke hadde vært aktiv her på noen dager:) Kjempe koselig! Har dere bestemt navn? Masse lykke til til deg Maren. Nå er det nok like før og da har du glemt den kjipe ventetiden.

Angående treffet på mandag. Skal vi ta med oss noe (lunsj etc) eller skal vi bare satse på å gå en tur i parken? Bør vi ha en back-up plan dersom været ikke går vår vei?

Skulle gjerne vært med på babykino i går men jeg kunne dessverre ikke. Men blir med neste gang :)

 

I kveld er jeg alene hjemme da min kjære skal på fest Kjeeedelig med andre ord men jeg og snuppa får vel prøve å kose oss litt allikavel :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, glemte å si velkommen til Gull09. Du blir nok like godt mottatt som jeg ble for noen uker siden, Jentene her inne er veldig hyggelige:) Jeg blir så glad når jeg hører at det er flere som bor i østensjø området :) Vil du bli med på treff på mandag kanskje?

 

Nyckelpiga: Jeg prøver å adde deg som venn på facebook men jeg får det ikke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som det er en veldig fin gjeng dette og så morsomt med folk som bor i området. Har kommet meg inn på facebookgruppen også nå.

Er i ferd med å psyke meg opp til treff på mandag. Jeg og snuppa har ikke bevegd oss lenger enn til Bølersenteret alene ennå så det blir en milepæl å skulle prøve oss på t-bane. Litt pysete ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tar på å få barn, hadde helt glemt hvor trøtt man ble fra forrige gang...

Jenta vår har ikke fått noe navn ennå, men hun var 47 lang og 3270 tung. akuratt passe!

Fødslen gikk fort ja... slmproppen gik på morgenen og vannet gikk i ett tiden på formidagen, og da begynte riene ca hvert 10 min. økte på ganske fort og år vi reiste i 17 tiden var de vonde, men ikke uutholdelige. var på sykehuset halv seks og ti på syv var hun ute... så deet var ikke mange timene med smerte!

 

Lykke til maren, håper hun kommer seg ut iløpet av helga. ABC er forøverig fantastisk, du kan glede deg!

 

Velkommen gull09, koselig med flere i området!

 

Gleder meg forøverig til å treffe dere, og få noen ansikter å plassere navnene på:)

 

Ingunnpia: skal prøve å adde deg jeg, merkelig at det ikke gikk...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Velkomme til dere nye. Maren heier på deg, tror hun kommer i dag jeg:) Sender masse fødselsstøv!!!

Her er vi begynt å komme litt i gjenge etter fødselen. Lille Oliver er nå inne i en rytme med mat hver 3/4 time, og vi begynner å tolke hva som trengs når han setter i å skriker. I dag har vi vært å kjørt t-bane, shoppet litt og gått i byen i tre timer. Oliver sov hele turen, jeg derimot kjenner det godt på kroppen.... Når det gjelder treffet på mandag vil jeg fortsatt være på "kanskje" listen, mannen min har mandag og tirsdag hjemme med oss før han begynner på jobb igjen, så litt godt å kunne nyte de få dagene sammen, i tillegg får vi besøk på ettermiddagen så kan bli litt mye!! Men jeg stemmer i for å kanskje ikke vente så lenge med neste treff, kanskje vi kan ha hver 14 dag som vi hadde før?!?! Hva synes dere?!?!

Ifht. sex så er det vel de 6 ukene som man bør la kroppen få for å komme seg igjen. Jeg har blitt tipset på å ikke vente alt for lenge etter det..At det er bra for begge parter å "komme i gang" igjen, tihi, man må vel kjenne etter hva som blir riktig for en;)

Er det noen som har kjøpt ammesingleter andre steder enn HM?? Eller har noen tips på ammetopper/skjorter for oss som er store over bryste??

Ha en fin helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Gratulerer så masse med babisen :)

 

Ang mandag så er der en kafe rett ved inngangen til frognerparken..: MEN det e vel mulig at vi ikkej får inn så mange barnevogner der.. :)

 

Kjem liksom ikkje på nokon andre plassa i område der som kan huse så mange heller... Krysse fingrane for godt veir.. :)

 

Vi har også vært i byn i dag... i 5 tima... :) Men i motsetning til Oliver så var ikkej Mathias like fornøgd heile tida hehe :) Han måtte ha mat heile 3 ganga i løp av dei 5 timane, men det var nok fordi eg ikkje gav han nok første gangen han fekk mat...men gikk så fint så.. Han er veldig snill og skrik heldigvis ikkje så høgt :) berre klynka og vise sin misnøye :)

 

Skjønna du ve ha siste dagane i lag med mannen din Wowo, stemmer for at vi setter opp litt hyppige treff ja :) Så er det jo mange som foreslår aktivitetar litt meir på sparket :) Rekna med det er mange som skal vekk på ferie i sommar og...

 

No skal eg gi han minien min litt meir mat, og satse på han får noken tima sammenhengande søvn så eg kan begynne og lage fotoalbum te mamma i bursdagsgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har snuppa funnet roen på pappas brystkasse, jeg har bakt pizza som står i ovnen og helgefreden er i ferd med å senke seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg var også bekymret for det, men det blir bedre:)

Vi prøvde først etter 5 uker, men da fikk jeg fortsatt flash-back etter fødselen og utpressingen, så da orket jeg ikke.

Så prøvde vi når det nesten var gått 6 uker, og da var det fortsatt vondt, så tror de har sydd meg litt vel mye igjen:s Er mye trangere nå, så det var det som gjorde vondt da, og det er jeg fortsatt enda.. Men nå har vi hatt sex mange ganger, og det går fint etter jeg er over et visst punkt, men før det gjør det vondt og jeg må bite det litt i meg...

 

Når det er sagt tar det jo bare et par minutt før orgasmen kommer, så det var nesten litt fortere enn jeg skulle ønsket, men er veldig glad jeg fortsatt har den da, var litt bekymret for det:D

 

Hilsen en av oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Jeg har en idé til hvor vi kan gå hvis været blir for dårlig på mandag. Nederst i veien ved begynnelsen av Frognerparken, ved rundkjøringen, ligger et United Bakeries. For de som ikke har vært der enda, så er det en café med sjokoladefontene og det beste bakverket i hele Norge. De klipper faktisk opp croissanter der, og fyller det med varm, flytende melkesjokolade. Interiøret er kjempekoselig også, litt som et gammeldags kjøkken.

 

Jeg har ikke vært på United Bakeriet på Frogner før, men jeg har vært på det i Bogstadveien mange ganger - og der er det alltid massevis av babyer. Vi kan vel alltids sette barnevognene utenfor? Og så er det bare 10 meter til parken hvis vi vil trille litt. Tror vi trenger å brenne av oss noen kalorier hvis vi tar en tur på dette stedet :o)

 

Ha ha ha - Rosaka - vi har heller ikke boltret oss i halmen siden W kom, jeg er sydd med et ukjent antall sting, og blør faktisk fortsatt enda selv. Men du utsatte det akkurat enda en uke ved å kalle det "sexytime".. jeg ser bare for meg Borat naken... ugh, ha ha ha, trenger tid til å glemme synet :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Scoob. Oliver er også slik om han ikke får nok mat når han først ammes, da er det kun kort tid før han "forlanger" mer. Har nå en viss kontroll på hvor lenge han bør ligge ved puppen for at han skal være mett og fornøyd etterpå..

Lurer litt på en ting for dere som har født for en stund siden.. Det er nå en uke siden jeg fødte, i dag synes jeg at det er "stikking" nedentil, er det stingene som gror?? Synes det er ubehagelig og til tider vondt.. Scoob. snakket du om noe grønnsåpe-vann på et av treffene eller er jeg helt på jorde nå?? Hvor lenge har man det slik?

Anonyme av oss som snakker om sex. Har lest at man kan bli "tørrere" av å amme og at det kan være lurt med glidekrem kan jo kanskje forsøke det om det er vondt hver gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!....

 

Ja akkurat det har ikkje eg heilt kontroll på :) Men han har daga der han skal ete og ete... men då vi kom heim så sovna han faktisk uten og få mat og våkna kl 9... 5 tima etter forrige måltid... rimelig svolten då ja :)

 

Wowo: det klødda, svei og stakk nedentil etter fødselen... kom og gikk litt... er snart 6 veker sida eg fødte og eg kjenne fortsatt at underlivet mitt har fått gjennomgå :) Eg brukte grønnsåpe ja.. kjøpte på apoteket... Er veldig sterk såpe så du må nesten lage grønnsåpevatn også vaske deg med det, eller sette deg ned i en balje med grønnsåpe :)

 

Har og lest at man kan bli tørrare av og amme ja, så kan være greit med glidekrem.. Vi har då hatt vår første "sexytime" , og eg kjenne fortsatt det eine stinget, nesten så eg begynte og lure på om dei har sydd meg litt mykje for det var ikkje bare bare og få til gitt ... Håpa virkelig at det er bare fordi det fortsatt er litt ømt og ikkje heilt 100 % ferdiggrodd eller noko....

 

Amming på natta er noko herk, i natt våkna eg faktisk såpass at eg ikkej fikk sove igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere natteranglere her :-)

 

Jeg har blitt bitt av "redebyggings-basillen"! Har hatt ca 8.4% i energinivå de siste ukene, men i går morges våknet jeg og det var fart i meg gitt! Dro med meg gubben på en Ikeamaraton på formiddagen, og etter det begynte jeg å ominnrede kjøkkenet, vaske tøy, rydde, pynte... i det hele tatt! Kom meg ikke i seng før kl 1 og kl 3 var jeg pip våken igjen... har brukt ett par timer på å sette opp bilder, se på soloppgang og organisere stelleplassen til snuppa... Funderer nå på om jeg skal ta frem vaskebøtten og kaste meg over hybelkaninene... Det er utrolig hvor mange kaniner som dukker opp når mannen har hovedansvaret for rengjøring... hahahaha...

 

Er det flere enn meg som har blitt angrepet at redebyggerbehov??? føler meg seriøst som ett helt annet menneske... zoom zoom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg sliter også med å sovne igjen, selv om jeg var trøtt som en dupp fra de to siste nettene og bare har sovet 3-4 timer i natt.

Satser på at både Arvin og jeg sovner etter denne amminga også så jeg kan vre menneske resten av dagen. Kanskje ta en liten tur ut på musikkens dag, som jeg syns er en av de beste dagene i året i Oslo :)

 

Jeg leser om flere som tror de er sydd litt for stramt igjen etter fødsel....hvor vanlig er dette? Er det noe jeg virkelig ikke trenger er det ekstra sting, så jeg er spent på å se på tilstanden der nede....

 

Maren, nå trodde jo jeg, som de fleste andre, at du skulle ha født noen ganger allerede, MEN: redebygging og plutselig økt energinivå er tegn på at fødselen er nær! Ingen bombe kanskje, ettersom du er mange dager over termin og Herculine eller Borghild-Ågot snart må ut om hun vil eller ei :P

 

Hvor lang tid bruker deres små p åå spise seg ferdig om natta? HEr kan en natt amming fort ta en times tid....noen ganger dupper vi begge av, og tiden går derfor ekstra fort, men strort sett er et kun spising, raping og kanskje et bleieskift. Det er liksom ikke nok timer på natta til x antall amminger på 2 time + og søvn...for å ikke snakke om all tiden som går med til trøsting og roing når magen er vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

For vår del, så går det sjelden under en time på amming og stell om natten, noen ganger opptil 1.5 time. W spiser, og han må skiftes på fordi det i 95% av tilfellene er business i bleien, og tillegg hender det at jeg må pumpe meg.

 

Jeg pleier å føle det som om jeg er den eneste i verden som er våken midt på natten, men her ser jeg jo at dette i allefall ikke stemmer! Her var det mange innlegg fra natteravner og morgenfugler :o)

 

Jeg pleier vanligvis ikke stå opp før kl 1000, for jeg trenger å ta igjen søvn etter siste amming. Har gjort et unntak i dag fordi W veiver med armer og ben, grynter og piper og er i det hele tatt som et enmanns-orkester (det eneste han ikke gjør er å gråte). Det går dårlig når sambo etterlyser mer søvn, og han ligger i kurv rett ved siden av sengen vår. (W altså, samboeren har ikke blitt forvist til kurven).

 

Vi tenkte oss ut og trille på musikkens dag vi også. En venninne feirer faktisk bursdagen sin i Birkelunden, og jeg ha lovet å komme innom. Vi får bare trille videre hvis musikken blir for høy for junior.

 

Forresten, så satt jeg i grønnsåpebad hver kveld etter jeg kom tilbake fra sykehyset. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye jeg er sydd, legen ville ikke fortelle meg det, men jeg både kjente og så at det var ganske omfattende. Jeg var redd for infeksjon, og jeg var ganske hoven i begynnelsen, så jeg tok min 10 min i grønnsåpe hver kveld. I tillegg synes jeg at renselsen luktet litt vondt, og håpet at såpen ville hjelpe mot dette også.

 

Jeg brukte vanlig Krystal - men dette skal visst etterlate en slags "hinne", så man må være nøye med å skylle seg med rent vann etterpå. Hvis man bruker medisinsk grønnsåpe fra apoteket skal dette være det beste. Jeg kjøpte dette, men var så langt inne i ammetåka på tidspunktet at jeg ikke stilte spørsmål ved såpen jeg fikk. Den hetere noe a la "Barnengens medisinske såpe. Har ikke brukt denne, for jeg er usikker på om jeg fikk det jeg ba om.

 

Jeg har bare positive erfaringer med grønnsåpen, det skader i allefall ikke ettersom leger anbefaler det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som fødselen ikkje er langt unna Maren med det energinivået du har :) Er mange som har det sann at man får plutselig meir energi, var einaste tegnet eg fekk på at fødselen snart var i gang og :) Mn eg fekk den energien noken tima før riene starta!....

 

Vi bruka fort 1 time på natta, men han et max i 10 min... så skal han rape og rape, og rape x antall ganga... :) men dei gangane han et på 10 min, rapa berre en gang og sovna på brystet mitt så går det ikkje meir enn 15 min, og det e digg det! :) I natt så sovna han med en gang igjen, var berre at eg ikkje fekk sove :S Så og være våken i 2 tima etter han sovna e lite morro når man veit at når eg fyst sovna no så våkna han igjen... og det var akkurat det som skjedde... 1,5 time etter eg sovna så var han svolten igjen...og var ganske så våken...då var jo kl 6!... Heldigivs stod pappaen opp med han og bytta på han og tok han med inn i stova, så eg fekk sove til neste gang han skulle ha mat :)

 

Vi skal og en tur på musikkens dag i dag, er jo så fint veir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk Rosaka, håper du har rett!

Begge jordmødrene som har undersøkt meg de siste ukene forespeilet meg fødsel innen ett par dager, men det viser seg at jeg er en av de kvinnene som går rundt omtrent helmoden og med åpning i evigheter før livmoren skjønner at her må vi lage ordentlig effektive rier... Håper redebyggingen er ett tegn på at det begynner å gå opp for livmoren hva den må gjøre :-D

 

Jeg har time til overtidsvurdering den 11, viser seg at de ikke setter i gang på en overtidsvurdering (noe jeg hadde høøøøøøøye håp om at de skulle gjøre), men legger opp en plan for igangsetting HVIS legen mener det er en fare for mor og/eller barn å fortsette svangerskapet stort lenger. Det var ett lite slag i trynet gitt! men men, om formen holder seg slik den er nå, så skal jeg fint klare å gå gravid en stund til.

 

Jeg tenker jeg blir med på treffet på mandag... om jeg får lov selv uten mai baby og har flyttet ut på landet ;-) Siden jeg ikke har egen baby å snuse på, så kan jeg snuse på en av deres? værsåsniiiiiiiiiiillll

 

Tviler på at det er noe problem å ta banen med mange vogner på den tiden en mandags formiddag, pleier å være god plass da... Men, jeg fikk plutselig ett bilde i hodet av barnevognsmafiaen som inntok en bybuss midt i rushen :-D, det så ikke like smidig ut...

 

Gleder meg til å treffe alle småtrollene!!!

 

Ha en finfin lørdag :-) hilsen "hybelkanindødaren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg hadde sex 1 uke etter fødselen og har nå sex slik som før svangerskapet slo ordentlig inn med 3-4 ganger i uka. Jeg opplevde at lysten kom tilbake med engang, noe den ikke akkurat var på slutten av svangerskapen, men nå er den tilbake slik som før.

Så lenge det ikker vondt eller ubehagelig for noen så er det vel bare å kjøre på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...