Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene. NY!


Oieoie

Anbefalte innlegg

Maags: Jeg regner med du sikter til spmminga mi? :P

Nei, jeg tror ikke det, dessuten har jeg macbook og der er det ikke like vanlig å få virus (enn så lenge). Jeg er ganske sikker på at alle innleggene er et resultat av kombinosjonen posting + heftig trykking på spacebaren. Merkelig at det skulle kopiere innleggene mine, men det så veldig sånn ut da jeg testet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har meldt med Maren i dag, som måtte inn til akutt ks. Vet ikke så mye mer, annet enn at hun ba meg si i fra at hun ikke kommer i morgen. (tenker på alt den jenta). Jeg sendte at hun fikk oppdaterer når de var kommet seg, vet hverken hvorfor eller om hun da var på tur inn, vi får krysse fingrene for de!

Takk for tips om grønnsåpe vann jenter, tror jeg skal forsøke det. Nå som alle er "ferdig" med fødsler kan jeg si at jeg fikk en en 3c rift på min fødsel og måtte inn å operere rett etter fødselen. Det vil da si at jeg er sydd både her og der. Til nå har det gått greit, men kjenner at det gjør mer vondt foran (vil tro det er stingene som gror) I tillegg stresser jeg litt for å holde magen i gang... Syntes veldig synd på meg selv etter fødselen og tenkte masse på dette, men innså tilslutt av skjedd var skjedd og at det bare var å nyte tiden og ta det andre som det kom. Har fått rekvisisjon til fysioterap. for opptrening.. Heldigvis var riften litt inni og ikke i selve ringen noe som skal være bedre!

Nattvåke er ikke blitt et problem her. Jeg er så trøtt at jeg sovner med en gang vi er ferdig med amming. I natt har Oliver vært mer urolig, mest sannsynlig fordi jeg spiste masse reker i går.... Tror jeg skal vente litt med det til neste gang!! Er det noen av dere som har vært inne på den andre siden, den når du har fått baby?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!....

 

Gratulerer så masse til Maren, håper alt gikk bra med keisersnittet...

 

Wowo: har en venninne som også fikk totalruptur, tror det er det same som en 3c rift?... Hun måtte også inn til operasjon rett etter fødselen, og låg på operasjonsbordet i 3 timer. Hun har ikke hatt noe problem med dette i etterkant, vet ikke om hun revnet innvendig eller utvendig eller men vet de var redde for lukkemusklaturen i endetarmen..

 

Som ofest så gror jo alt fint, og man får ikke noen plager i etterkant... :)

 

Skal selv til 6 ukers kontroll den 18 juni, og er spent på hva hun sier, føler de har sydd meg litt mye...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Det var gøy å komme hjem å lese alle innleggene deres.

 

Har kost meg hjemme hos mamma siden Torsdag. Kjenner det var litt deilig å komme hjem til kjæresten min nå da.

 

Scooby, du har også en gulp-unge? Jeg har lissom på følelsen av at alt han spiser kommer opp igjen. Synes til og med han virker lettere. Herregud, jeg tror helt sikker bare små psykosen min som slår til igjen :-)

Da hadde han jo skreket som en vill-mann?

Nå har Martin forøvrig vokst seg til størrelse 62 han også! Himmel og hav å lang den gutten er blitt! :-)

 

Bra noen spurte om sex, har lurt litt på dette selv. Vi har ikke hatt sex ennå, og heller ikke prøvd. For å være helt ærlig så har jeg ikke hatt noe behov ennå. Hehe. Når kvelden kommer er jeg trøtt og vil sove :-)

Jeg har jo ikke blødd på 3 uker, så får jeg plutselig en blødning nå!? Er ikke det litt rart? Det har holdt opp idag. Kommer litt friskt blod på papiret bare. Men for 4 dager siden dtt det en stor klump med koagulert blod og annet snæks i gulvet i dusjen! :-S

Tror det er er sår-skorpen etter morkaken. Noen som har opplevd lignende?

 

Må stikke å se top model :-) Mitt og Martin sitt yndlings program.

Skriver mer senere :-)

 

Chiao 4 now

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse Maren du fortjener et trofe for lang og iherdig venting..

Mann i kurv ved siden av senga ...hehe..fikk et bilde lik Maren sitt av barnevogn mafian...DET var vi virkelig i dag!!!!! Vi blir husket av alle turistene, og det er oss skolebarna forteller om når de kommer hjem hehehe

lurte litt på hvordan sex kom til å føles men det gikk bra, og da var det nok fler enn en her som var fornøyd med ..ja altså hm..hm..vi er bare to da for ordens skyld, (den der kunne jo gått riktig galt avsted)

Jo bra du sa det der om blødning Thessa jeg lurte sannelig på om det var mens OG har akkurat lest at etter skorpen skulle man jo blø etter på dag 10-12....hm men det var litt økende i går og i dag men ..synd du ikke kunne i dag da. Wowos kjønner deg veldig godt..håper det går bra med et treff mandag 22. juni? da blir det i tilfelle siste raffe treff på en stund hvis det ikke passer seg sånn at vi er hjemme en gang da

Frognerparken var jo ideel ,men vi kan jo satse på piknikk da siden prisene på den kafeen var enda stivere enn .........nei fyyy glem det det bare ramlet ut ....kanskje jeg må skrive anonym hvis jeg ikke skjerper meg..leser litt i sånne amme brosjyrer og annet stuff fra sykehuset om dagen...på tide kanskje siden lille Robin blir 5 uker i morgen...men snapper opp litt her og der...både om amming og morkakeskorper hehe

vi fikk også en bok i gave siden 5. mai er den internasjonale jordmordagen. kanskje jeg skal lese den etterhvert også..men NU er det tid for litt søvn..å..jo det er veeeeldig viktig å slappe av ..tror jeg skal begynne litt aktivt med det...blir fort litt mange planer..jeg har jo fri...!!!..men er relativt helseløs som en venninne av oss så fint beskrev det...fort sliten ja..nei gud a meg nå får dere ha en fin natt,,og dag i morgen

 

 

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sliter med lite melk? Vil bare si at amme-te er helt suverent!

Jeg visste ikke om jeg hadde nok melk til min lille spurv som krever mer og mer. Så jeg hiver innpå med litt te, just in case. Og skal si det er action i meieriet mitt nå ja! Nå pumpes og fryses det for harde livet! :-)

Kan kose meg med mye vin i sommer jeg :-)

Eneste aberet er jo at det lekker endel da! Men da er elektrisk brystpumpe fint å ha! :-) Og masse mamma-melk i fryseren er jo GULL verdt. Mulighet for avkobling for sliten mor!

 

Fler som har fått smake på ammetåka? Jeg er lissom ikke med om dagen føler jeg. På vei til kjøkkenet har jeg allerede glemt hvorfor jeg gikk dit. Går tilbake til stua før jeg husker at jeg hadde kokt te.

Begynner på en setning men klarer ikke fullføre fordi jeg allerede har glemt poenget :-) Usj.

Sambo er riimelig oppgitt :-)

 

Maren, gratulerer igjen! Enig med det Raffen sier, du fortjener medalje!

 

Nei, nå er klokken ett gitt. Kanskje på tide å hive seg i seng?

Altfor glad i å sitte oppe om kveldene! Men Martin våkner vel i 6 tiden som vanlig, og da angrer jeg HVER gang. Men lærer jeg? Nei :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thessa: jeg har opplevd det samme med litt blod og sånn, men har aldri tenkt på at det kanskje har noe med morkaken å gjøre... hm... :)

Og jeg har nettopp begynt på amme-te, godt å høre at det funker da;)

 

Tusen takk for koselig treff igår!!

Siden vi egentlig ikke snakket når neste treff skulle være setter jeg opp ett neste uke og hvis det er dumt eller ikke passer så tar vi det neste uke etter der?

Eller hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!...

 

Hyggelig og se alle sammen i går ja :) såå mange nydelige babyer :)

 

Bare sett opp ett neste uke du Maags, så får man henge seg på de som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken!

Takk alle sammen :-) Skal si det er deilig å ha baby ute av magen! Nå er vel alle ute??

 

Skal si fødselsopplevelsen ble en litt annen enn hva jeg hadde forventet meg... Ble forvist fra ABC omtrent med en gang jeg kom inn siden jeg blødde litt mer enn en gjennomsnittlig stukken gris... Tilbrakte noen få timer på føde b før de bestemte seg for at denne mengden blødning ikke var normal, så de tok en UL og fant ut at den placenta previaen min ikke hadde flyttet seg vekk fra mormunnen alikevel, så her var det uaktuelt å føde på vanlig vis... noen timer etter det igjen (skal si det er lite motiverende å ligge med rier når man vet man ikke får bruk for dem), trillet de meg opp på operasjonsalen hvor jeg fikk spinalbedøvelse og de kuttet baby ut av meg... De minuttene på operasjonstuen før jeg fikk spinalen var noe av det værste jeg noensinne har opplevd, begynte å skjelve ukontrollert av en eller annen grunn...Etter at jordmor og gubben hadde fått vasket skjønnheten så fikk jeg ha henne ved hodet resten av operasjonen... Det ble litt oppstandelse på legesiden av teppet da det viste seg at jeg hadde noe så normalt som 2 morkaker... og grunnen til blødningen var ikke den morkaken som lå på mormunnen, bi placentaen. Men det var den "vanlige" morkaken som hadde løsnet... Og det kunne gått riktig galt, for det var den placentaen som navlestrengen satt i... Hva er oddsene for å pådra seg en uvanlig, en sjelden og en SVÆRT sjelden morkake tilstand samtidig???

 

Men men, ut av det hele kom verdens nydeligste (heeeeeeeeeeelt objektivt selvfølgelig) lille pike... Hun skal hete Luna Sofie :-)

 

Jeg var i overraskende god form etter snittet og ba om å få reise hjem så snart som mulig, er virkelig ikke glad i å være pasient... Etter 2 netter fikk jeg lov til å ta med meg nydelige lille Luna hjem... Hun fant ganske fort ut av dette med at pupp= mat og spiser som den lille keiserinnen hun er...

 

Vi er litt slitne etter stabasene og ett økedøgn, men det er sykt deilig å være hjemme igjen :-)

 

Ble litt langt dette her....

 

Håper alle sammen har det bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Velkommen hjem Maren, godt å høre at det er bra med dere!! Å igjen et veldig fint navn:)

Thessa høres ut som du har melk i massevis ja. Jeg brukte slik melkeoppsamlere fra avent i starten, funket bra de, er så kipt å bli kliss våt hver gang en ammer. Jeg har kjøpt meg pumpe i dag og skal forsøke å gi lille gutt flaske, en dag. Bør jeg da pumpe meg like før han skal ha mat og så gi det?? Litt grønn på dette, men vet at dersom man pumper øker produksjonen noe som jeg ikke har "behov" for.

Når er det dere planlegger neste treff og hvor?? Ser for meg "barnevognsmafiaen" i Frogner parken;) Raffen ikke lenge til du flytter nei, får håpe du får med deg et treff eller to før du reiser!!

Her i huset går det bra. Lille Oliver har funnet ut at han må gråte litt før han skal sove, og er ikke helt enig om at det er greit å falle til ro kl.00.00, så de siste dagene har vi sovet til langt på dag. I kveld skal jeg prøve å "legge" han i egen seng etter ammingen i ni tiden, må se om det kan hjelpe. Til nå har han ligget i vuggen i stuen og lagt seg samtidig som oss, vet ikke om han våkner litt ekstra da og så har vi det gående første del på natten. Lillemaiblomst og rosaka har dere forsøkt å "venne" de små av skjoldene?? Vurdere å ta turen på helsestasjonen for å få litt hjelp til det!!

 

Ha en fin kveld jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille keiserinnen, Maren! Kjempefint navn dere har valgt til henne!

Og bra at det hele endte bra og at du er i god form allerede! Litt av en fødselshistorie! Er det vanlig med to morkaker? Er det mulig at det i utgangspunktet var to befruktede egg?

 

Takk for koselig treff i går! Artig å se alle de andre små nurkene :)

Jeg er gjerne med på takterasse-treff neste uke. Får bare krysse fingrene for godvær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marita, jeg tror ikke jeg får vendt av Arvin med skjold....ihverfall ikke om puppene skal være sprengte og store hver gang de er litt fulle. Den ene brysvorta mi flater ut under trykket (den var innvover da jeg var yngre og har ikke helt nådd toppen av sin karriære som matportal), så han får ikke tak uansett hvor mye jeg klemmer og prøver å forme den for ham. Han har desverre også blitt dårligere til å ta den andre brystvorta uten skjold også:/ Noen ganger kaver han slik og blir så sinna til slutt at jeg bare lar ham få skjoldet. Andre ganger suger han helt feil, og jeg lar ham - og en gang i blandt tar han den riktig, og da får jeg håp om at det skal ordne seg igjen....vi får se. Han spiser ihvertfall nok, så jeg får bare bruke de metodene jeg må for å få matingen til å bli mest mulig lysbetont for oss begge :) Må jeg bruke skjold for alltid så får jeg heller gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Maren!!

Så bra alt gikk bra!!:)

He he he.. jeg skalv ukontrollert hele tiden på slutten og etter keisersnittet, men de sa de var vanlig når kroppen blir så sliten av hele oppstyre.

Men så bra at du kom deg så fort og fikk reise hjem;)

 

 

idag har jeg vært på IKEA for tredje gang på en uke, det har igrunn gått veldig fint, selv om jeg kunne ønske vi hadde bil, men idag måtte jeg gå alene og følte meg som superkvinne når jeg klarte å shoppe 4 puter, 4 lamper, persienner og kjøkkenstol som jeg studde på meg på bussen.. he he he

 

Jeg har satt opp treff, så sjekk om det passer for dere;)

 

God natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wowo: Om du pumper deg også gir han så øke du ikkje produksjonen, det blir jo som om du hadde gitt han pupp. Men om du pumpa deg utenom måltida hans som du frys ned så ve nok du få meir melk! Eg har pumpa meg et par ganga og gitt han på flaske etterpå!... Kjekt for sambo og resten av familien og få gi mat og :)

 

Men merka at alt blir litt ute av rute når eg pumpa meg og sett i kjøleskapet som blir gitt seinare på kvelden... Men går seg til dagen etterpå ... :)

 

I dag skal eg og Mathias på 6 veker kontroll, så skal vi fly heim aleine. litt spent på flyturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ Luna er nyyydelig navn..kjente en jente som het det en gang for lenge siden og hun var heeelt utrolig flink til å tegne, skikkelig kunstner ..til å være barn...To morkaker ..til prisen av 1?..hørtes kjempe skummelt ut..men bra det går bra med dere

Vel min plan for i dag..i tillegg til å amme og slappe av...for det er akurat det jeg skal gjøre i dag..jeg må i tillegg til å vaske den nusselige stumpen til mini ...baksere med en dvergvedder full av shiiit i rævva..den MÅ vaskes...mon tro om jeg kan bruke MILO?? i tillegg til burskift...den går nemlig for lut og kaldt vann i full offentlighet...her ser man hvem som steller med seg ja...og den er litt mer opptatt av de med 2 ben.

Den har hvertfall fått et sted å flytte til...til verdens beste venninne med massse tid til alle sine 4 beinte..så må på finn og se om jeg kan finne et utebur ...ellers må jeg bygge om et "kjøpesenter" av et bur vi har snekra

Snakkes da dere ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen;) Hørte dere hadde hatt en fin tur i går;) Skal virkelig slenge meg med en gang;) Må bare vente til bekkenet blir litt bedre igjen, kan ikke legge ut på langturer enda, da har jeg ett H.... hele neste dag og det orker jeg ikke, men det blir bedre og bedre for hver dag som går;) Heldigvis;)

 

Er det noen som bor i nærheten av Sagene/torshov her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. blei ingen ABC fødsel på hverken Maren eller Alexandra da.. eg som hadde håpt og få litt info om korleis det var... Nycklepia (mulig litt feil nick her) fødte vel der så får høre litt med ho! :)

 

2 morkake høyrdes jo spesielt ut ja, kan dei seie noko om korfor du hadde det eller? og korfor har ikkje det blitt oppdaga på ultralyda før?

 

I dag har Mathias vært på 6 vekers kontroll, 5425 gram og 59 cm, 39 cm rundt haudet. Stor gutt ja! :) Flyturen heim gikk kjempebra, heldigvis..han var så snill så :)

 

Er litt spent på nattesøvnen min i natt etter inntak av 2 vårrulla med kål og løk...jaja!

 

Gleda meg til neste treff, blir morro og helse på alle igjen og møte Oliver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren, du er one of a kind du da får man vel si. Så rart de ikke oppdaget det på UL da. Men, mye rart med disse kroppene våre.

Viktigste er jo at alt gikk så bra! :-) Nydelig navn og!! :-)

 

Æsj, jeg har fått urinveisinfeksjon jeg da! Svir som et helvete! Så driver å inntar store mengder vann, kjærringrokk, tranebær og juice! Her leker jeg lege selv :-) Den antibiotikaen som man får for UVI har ingen virkning på meg likevel. Hjelper der og da, men får sopp av den. Og da er UVI'en tilbake på et par uker likevel.

 

Har sååå lyst å handle på IKEA snart! Men jeg har ikke bil! Så om noen skal en dag og kjører forbi her så sitter jeg gjerne på en tur! :-)

Har melk i fryser'n! :-)

 

Jeg må vel ringe legen imorgen og bestille kontroll for meg selv. Er jo 6 uker siden på Fredag. Ups, ikke tenkt så langt jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så bra at det gikk fint på kontroll scoob, kjekt å se at han vokser og alt er bra. Thessa så kipt med uvi, du får helle innpå med alt som hjelper. Maags jeg har meldt meg på treffet, men nå har jeg avtalt at mamma skal komme så må se det litt ann. Her har mannen min hatt første dag på jobb og må reiser bort igjen allerede i morgen tidlig:( Jeg har dermed fått mamma til å komme, kjenner at jeg ikke makter å sitte alene med lille Oliver så tidlig!! Han har i dag hatt mye vondt i magen og gråter en del, jeg har forsøkt å holde meg unna det meste så vet ikke helt hva det er han reagere på. I morgen skal jeg på helsestasjonen for å få hjelp til å slutte med skjoldene, vet ikke om han svelger masse luft når jeg bruker de. Må si at det det er ganske frustrerende når han gråter og blir så sint, så jeg håper at det kan hjelpe å slutte med skjoldene evt.få andre tips på helsestasjoene. Grunnen til at jeg spurte ifht. pumping er at jeg skal på røntgen på mandag og da må jeg pumpe og kaste den første melken, og må da gi han på flaske, så må pumpe innimellom måltidene..Men høres jo ut som om at det kan gå greit å pumpe uten at produksjonen øker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Maren! Så godt at alt gkk bra med dere. Fint navn forresten!

 

Jeg fødte på ABC ja, kjempe bra sted å føde! Fødte førstemann på Fødelofte i Stavanger, ganske likt, men de har ikke sangerskapsomsorg. Begge stedene har vært veldig bra, men ABC var best. Det var, om mulig, ennå mer "naturlig" enn i Stavanger. Rolig stemning og god tid. De var flinke til å fortelle om alt de gjorde. Fødte i vann, ennå jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt til det. Det var veldig bra. Følte at jeg slapp den sviende følelsen jeg hadde under pressriene med førstemann da jeg fødte på krakk.

Jeg var litt redd for at det skulle komme mye blod og gørr i vannet, men det tror jeg ikke det gjorde. Iallefall ikke hva jeg la merke til. Det var helt supert, og anbefales!

 

Thessa: Har hørt det kan hjelpe med noe som heter propolis mot urinveisinfeksjon. Har ikke prøvd det selv, men har brukt propolis mot halsvondt og andre sykdommer, og det funker bra! Får kjøpt det på helsekostbutikker og mulig apotek også. Sies at det er "naturens antibiotika". Er laget av kvae fra bikaker, eller noe sånn... Smaker ikke supergodt, men det gjør vel ingen medisin:)

 

Mulig jeg blir med på treff til uka, må se ann lillejenta og min egen form. Føler meg fortsatt litt sliten etter den første uka som 2 barnsmor...

 

Ha en god kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Jeg hadde glemt at Arvin har 6 ukers kontrollen neste onsdag, da treffet er :( Eller, det er jo ikke æsj, for jeg gleder meg til kontrollen, men synd at det kræsjer med treffet. Jeg kan prøve å stikke innom før eller etter, avhengig av når dere avtaler å møtes :)

 

Han er bare 5 uker neste onsdag, så jeg syns det blir litt "juks" å registrere 6 ukers målene da, men det var visst ikke ledig tid uka etter :P

 

I dag er han 4 uker allerede! Tiden bare flyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go´ ettermiddag :-)

 

Da begynner vi å komme oss litt til ro her hjemme... Vel, å kalle det ro er vel litt drøyt da... her går alt i 100km/t føler jeg. Det er så ubeskrivelig godt å ha lille Luna ute av magen! Hun er så søt at jeg blir litt mo i knærne til tider. Så langt ser det ut til at ammingen går bra, hun hekter seg på og slurper i seg en masse ca hver 3 time. Jeg har ikke lært meg forskjellen på de forskjellige "gråtene" enda, men hun begynner å smatte noe infernalsk når hun vil ha mat...

 

I dag var vi i begravelsen til grandtanten min og folk var forundret over at jeg var på beina og ute i offentlighet såpass raskt etter en fødsel... Føler ikke at det er en bragd av de store. I går var jeg ute og gikk tur, måtte jo teste barnevognen! Føler meg i langt bedre form nå, enn jeg gjorde de siste 3 månedene av svangerskapet. Det er så utrolig deilig å kunne bevege seg 100m uten å få vondt i overalten. Greit jeg merker operasjonsåret godt og muskelmassen min er laaaaaaangt ifra hva den var, men pytt sann! såret gror og jeg får hjelp av fysioterapeuten min til å bygge opp musklene igjen. Er uhorvelig motivert til å bli kvitt bolledeig magen og de ekstra kiloene som dukket opp rundt omkring. Forhåpentligvis blir ikke det så fryktelig vanskelig om det er sant at man forbrenner 1000kalorier mer om dagen når man ammer.

 

Nei, dette med de to morkakene er litt av ett mysterium! Jeg har ikke orket å sette meg helt inn i det enda... Det må vel ha vært to befruktede egg til å begynne med, men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle utvikle seg en morkake uten foster? Kan det ha vært en blæremola eller no? Jeg ikke vite!

Men det jeg vet er at det er det rene vannvidd at dette ikke har blitt oppdaget på en av alle disse ULene jeg har hatt i løpet av svangerskapet! Jeg blir faktisk litt mer sint hver gang jeg tenker på det... De fant jo ut at jeg hadde en placenta previa på en UL, men på oppfølgingen til den så sa de at den hadde flyttet seg vekk fra mormunnen. Mulig de da så at toppen av hovedmorkaken lå såpass langt opp at den umulig kunne være previa lenger.

Jeg blir ikke sint fordi jeg måtte ta ett KS eller fordi kroppen min finner på mye sprøyt, jeg blir sint fordi jeg kunne spart meg for en ganske enorm psykisk belastning i dette med å ta ett haste KS fordi legene ikke gjorde jobben sin i forkant. Sannsynligvis hadde jeg også sluppet overtidigheten om de hadde fått planlagt dette. Tenker jeg skal skrive ett passelig iltert brev til Ullevål når jeg finner igjen en litt mer organisert tankegang. Enden på visa ble jo god, har tross alt fått ett nydelig lite nurk!

 

Himmmmel, ble litt langt dette også!

Ha en fortsatt fin torsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg tror jeg blir GÆÆÆÆRN....bare sutring hele går kveld og hele dag...vondt imagen han har sovet 2 timer til sammen siden 9 han..ellers bare 5min og opp igjen ....100 ganger ..herrrrlighet..returpunkt takk!!! når jeg pumper , som jeg faktisk fikk annledning til i dag kom det 60ml er det ikke litt lite på begge bryst da?? jeg skal ha 6 ukers i morgen så skal be henne om noe dråper mot magesmerter ,,for han lille hyle grisen min..mama mia...tror jeg skal gå en dag uten å spise noe jeg bare for å se om det hjelper..haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Da er jeg tilbake i Oslo etter fem dager på hytta i Arendal, uten tilgang til nett. Vi tok turen hjem med 1 avbrekk for å gi W mat, og ellers han lå som en liten prins i bagen sin hele turen, helt uten å gråte :o)

 

Wowo - nei, jeg forsøker ikke å venne William av med brystskjold. Det fungerer kjempefint, han for nok mat, puppene mine blir tømt når han spiser, og han klarer fortsatt ikke å ta brystvorten uten. Det motiverer ikke til å slutte, når det går så fint med! Han er i tillegg ekstremt utålmodig når han først er sulten, så jeg tror det skulle blitt litt av en kamp. Vi får se hva jeg gjør når han blir litt større.

 

Thessa: Jeg var veldig plaget av urinveisinfeksjoner før. Alt legene kunne gi meg var penicilin, og jeg fikk det minst en gang i måneden. Og det har jo som du skriver sine bivirkninger. Det var helt uholdbart å bruke det så ofte. Det som til slutt hjalp meg var akupunktur og naturmedisin (cantharis), i tillegg til tranebærkapsler for å lindre svien. Hvis du er plaget av infeksjoner ofte, anbefaler jeg homeopati / akupunktur på det sterkeste.

 

Huff, W har fått verk rundt navlen. Oppdaget det da vi var borte, hele undersiden av navlen sprakk liksom opp, og ut stakk en rød liten ert! Det var skremmende, så vi dro til legen med han - det viste seg å være ufarlig, noe kalt "gro-kjøtt" (ekkelt). Vi får ikke navlen til å tørke skikkelig opp, selv om vi pudrer med bacimycin og bruker en liten bandasje på. Det blir nok et tema på 6 ukers kontrollen på torsdag, selv om jeg håper det er bedre innen da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemai, takk for tips. Gikk mye til homeopat før, men da var det andre ting som var mer plagsomt. Alltid slitt med blærekatarr og svie. Utrolig kjedelig. Er jo så hinsides smertefullt! Jeg har svie konstant når det først kommer. Ikke bare ved vannlating slik som er vanlig. Det gjør at jeg blir relativt handicapet. :-( Men naturmedisin er nok en god løsning! :-) Får finne frem en her i byen.

 

Raffen, jeg også har en sutreunge idag. Og han ville ikke sove stort i natt heller. Så jeg har hengekøyer under øynene... igjen..

Ang pumping og melkemengde, jeg er så usikker på dette selv!

Jeg får ut forskjellig hver gang, og MYE mer fra den ene puppen enn den andre. Høyre pupp er en super pupp!

 

Men til alle dere som pumper: Hva får dere ut om dere pumper med ca 3 timers mellomrom?? Greit å vite hva som er nok! :-)

Her pleier det som regel komme ut 40 ml fra den ene og mellom 60 og 100 ml fra super-puppen.

 

:-) Fler som opplever mye gulping forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...