Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #102 Skrevet 17. mai 2009 08:29, det er farlig, drøyt og meningsløst, ja. Man kan så absolutt ikke sammenligne abort med drap. Eller kan vi? Kan vi? Hva er det egentlig? Hva er det å gå inn med skarpe instrumenter å dra livet til et lite foster ut av sin mamma? Drap? Hva skal vi kalle det? Å, det kalles abort? Vi drar dem ikke ut med skarpe instrumenter lengre? Nei da kalles det ikke drap, nei. Vi tar piller? Medisinsk abort? Det var et finere ord for pengene, ja. Ok. La oss kalle det medisinsk abort, da. La oss begynne det hele på nytt. Vi tar en tablett. For å støte ut fosteret. Fosteret er i utgangspunktet festet til sin mamma uansett. Og må støtes ut fra sin mors livmor, der den lå i varmen, festet til blodkar i sin lille fostersekk, med alle sine ørsmå organer under utvikling. Kall det hva dere vil, alle sammen. Dere er forblindet. Kall det abort. Kall det medisinsk abort. Kall det akkurat hva dere vil. Det var uansett et bittelite liv. En begynnelse av et menneske som skulle ligne litt på deg og pappaen sin. En spade er ikke en blomst. En spade er ikke en gaffel. En spade er ikke en fjøsgaffel. En spade er en spade. Mord er mord.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #103 Skrevet 17. mai 2009 08:29, det er farlig, drøyt og meningsløst, ja. Man kan så absolutt ikke sammenligne abort med drap. Eller kan vi? Kan vi? Hva er det egentlig? Hva er det å gå inn med skarpe instrumenter å dra livet til et lite foster ut av sin mamma? Drap? Hva skal vi kalle det? Å, det kalles abort? Vi drar dem ikke ut med skarpe instrumenter lengre? Nei da kalles det ikke drap, nei. Vi tar piller? Medisinsk abort? Det var et finere ord for pengene, ja. Ok. La oss kalle det medisinsk abort, da. La oss begynne det hele på nytt. Vi tar en tablett. For å støte ut fosteret. Fosteret er i utgangspunktet festet til sin mamma uansett. Og må støtes ut fra sin mors livmor, der den lå i varmen, festet til blodkar i sin lille fostersekk, med alle sine ørsmå organer under utvikling. Kall det hva dere vil, alle sammen. Dere er forblindet. Kall det abort. Kall det medisinsk abort. Kall det akkurat hva dere vil. Det var uansett et bittelite liv. En begynnelse av et menneske som skulle ligne litt på deg og pappaen sin. En spade er ikke en blomst. En spade er ikke en gaffel. En spade er ikke en fjøsgaffel. En spade er en spade. Mord er mord.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #104 Skrevet 17. mai 2009 Da har jeg faktisk myrdet både mygg, flue, fisk og veps...er vel det man kaller en seriemorder jeg da.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #107 Skrevet 17. mai 2009 dere abortmotstandere som sier at "det er et liv", hvordan klarer dere tanken på alle de milliarder av sædceller som dør hver gang dere har sex? embryoet er ikke en baby bare fordi hjertet begynner å slå i uke 4. sædceller kan til og med svømme. det er også et liv! men ikke en baby! er det abort å ha eggløsning uten at egget befruktes?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #108 Skrevet 17. mai 2009 18:04 skriver: "og liv er liv..." Min kommentar: I mitt innlegg 00:00 definerte jeg drap slik "Slik jeg definerer drap er dette å avslutte et menneskeliv gjennom en bevisst og planlagt handling med formål å avslutte dette menneskelivet." La du merke til at det stod MENNESKELIV, 18:04?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #109 Skrevet 17. mai 2009 men det er ikke et menneskeliv før uke 12.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #110 Skrevet 17. mai 2009 Til 18:28 Livet starter VED EGG- OG SÆDCELLENS FORENING. Det er da den starter en utvikling ved at en celle blir to, blir til...... Og det er da (senest 30 timer etter, vitenskapen har ikke nøyaktig kunnskap) at den får sin "livskode", sin DNA-struktur. Konklusjonen på ditt siste spørsmål blir derfor NEI!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #111 Skrevet 17. mai 2009 18:33 sier: "men det er ikke et menneskeliv før uke 12." Mine spørsmål til 18:33 blir da: 1) Hvorfor er det ikke et menneskeliv før uke 12 - hva mangler for å kalle det et menneskeliv? 2) Når blir det et menneskeliv? Hva er det som gjør at det på dette tidspunktet blir et menneskeliv?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #112 Skrevet 17. mai 2009 Jeg lurer på hvor mange dyr dere har kjørt over med bilen? Dødsstraff. Funderer på om noen har drept kattunger? Dødsstraff Mange tar abort for å skåne et liv som kommer til. Manfe gjør det pga manglende mulighet å gi et liv rikelig med muligheter, omsorg og kjærlighet. Jeg er faktisk glad abort er til, med tanke på hvor mange drap, missbruk, voldsofferbarn osv som ville spradet forsiden av avisen. Bare les om antall barn som lider nå!! Nei, takk å lov for abort!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #113 Skrevet 17. mai 2009 Dette nekter jeg å forholde meg til, da definisjonen av drap, slik jeg har presisiert begrepet, omfatter menneskeliv. Dersom du mener at et foster ikke er et menneskeliv, vil jeg sette pris på om du kan besvare de helt konkrete spørsmålene jeg stilte i mitt innlegg 18:38
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #114 Skrevet 17. mai 2009 Tror du virkelig alle de 14 000 barna som ikke ser dagens lys hvert år i vårt eget land hadde lidd dersom de ble født? Tror du det er bare de som er dårlige foreldre i utgangspunktet som tar abort? Nei. Der tar du skammelig feil, anonym 19:12!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #115 Skrevet 17. mai 2009 Jeg har sett fosteret mitt i fosterets uke 10. Et perfekt lite menneske. Men nå hadde jeg utvidet UL hos et av landets beste leger, og de har det beste utstyret på markedet. Klare, store skjermbilder. Så tissefanten på gutten. INGEN skal komme her og fortelle meg at det bare er et foster uten rett til liv!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #116 Skrevet 17. mai 2009 Nei, men hvis du ser på statestikken i forhold til de som har en gyllen grunn. Da ser jeg bort i fra de som andvender dette som prevansjon. Hva mener du med dårlige foreldre? Dårlige mennesker kan elske sitt barn, gode mennesker kan forakte sitt barn. Oftes så er det en grunn for en abort og så lenge du IKKE har innsikt i hvert enkelt valg så mener jeg du bør holde kjeft faktisk. Abort som brukes til prevansjon er så feil og de burde bli sterilisert, og mange tar nok ikke abort med lett hjerte, MEN det som er rett til det tidspunktet.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #117 Skrevet 17. mai 2009 Folk som er så sterkt troende på enkelte ting, skremmer meg...dere har noen vanvittige syn på ting... abortmotstandere ja...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #118 Skrevet 17. mai 2009 20:18 Dine PÅSTANDER er registrert. Hva var dine ARGUMENTER?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #119 Skrevet 17. mai 2009 Hvorfor kan ikke dere abortmotstandere la mennesker ta sine egne valg, uten at dere dømmer de nedenom og hjem? Hvorfor gidder dere bruke tid, energi og krefter på det? Fei for deres egen dør, dere har ikke noe med hvilket valg andre tar. Fatter ikke at dere gidder! Abort blir ikke tatt for moro skyld, det ligger en grunn bak!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #120 Skrevet 17. mai 2009 20:30 Samme kommentar til deg som til 20:18. Og jeg skal dessuten få minne om at det var stilt et SPØRSMÅL i den tråden - et spørsmål jeg også formoder du ønsker besvart. Kan du fortelle hvordan det vil være mulig å besvare dette spørsmålet med ditt utgangpunkt, slik du presenterer dette i ditt innlegg?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #122 Skrevet 17. mai 2009 "dere dreper deres barn" osv! Dere uttaler dere før dere vet grunnlaget for at noen kvinner velger abort. Hvilken rett har dere til det?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #123 Skrevet 17. mai 2009 Selv om et embryo ikke har mulighet til å overleve selv før uke 12 betyr vel ikke det at det ikke er et liv? Det er en bitte liten baby som er i ferd med å utvikle seg, det ligger trygt i mammas mage, og det er vår oppgave å beskytte det. Det er mord. Det blir så dumt å bruke det som unnskyldning, at embryoet har ikke mulighet til å overleve om det skulle bli født nå, så da kan jeg like gjerne ta abort. Hallo, hva har egentlig det med saken å gjøre??
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #124 Skrevet 17. mai 2009 20:36 Jeg skal gjøre et forsøk på å uttrykke meg bedre dersom det jeg skrev var uklart. Du setter i ditt innlegg fram en påstand om at abortmotstanderne dømmer dem nedenom og hjem som tar sine egne valg. Hva er din begrunnelse/dine argumenter for riktigheten av denne påstanden. Du har kanskje ellers registrert at denne tråden faktisk starter med et spørsmål til en abortmotstander - og for så vidt til abortmotstandere generelt. Hvordan er det mulig for en abortmotstander å besvare dette spørsmålet og samtidig oppfylle dine ønsker i foregående innlegg om ikke å bruke tid, krefter etc på saken? Er det slik at du ikke ønsker en debatt om dette, forstår jeg ikke at du deltar med innlegg, så det vil jeg gjerne ha begrunnet. Er det slik at du ønsker en debatt, skal jeg da forstå ditt innlegg slik at du ikke ønsker deltagelse av den ene siden i saken? Bedre enn dette tror jeg ikke jeg er i stand til å uttrykke meg. Er noe uklart, vær vennlig å ta opp helt konkret hva som er uklart, så skal jeg likevel gjøre et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #125 Skrevet 17. mai 2009 Hva er det med dere som sier at vi abortmotstandere bare kan holde kjeft egentlig??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå