malingus Skrevet 18. mai 2009 #176 Skrevet 18. mai 2009 Oi, Mylian, det var saklig. Og ihvertafll ikke dømmenede... eh... Alle som mener noe annet enn meg er dumme og teite (syns å huske slike utsagn fra barnehagen...)
malingus Skrevet 18. mai 2009 #177 Skrevet 18. mai 2009 Har lurt på en stund igjennom denne debatten hvorfor jeg er den eneste abortmotstanderen som ikke signerer anonym her. Mens veldig mange abortforkjempere signerer med nick. Tror mange er redd for å stå fram å si at de er imot abort, i frykt for å bli hengt ut. Heldigvis er ikke jeg det. Står for alt jeg sier. Er jo nesten ikke lov å være imot abort! Da er man dum, dømmende, korttenkt og har dårlige argumenter. Synes alle saklige argumenter som er kommet fra i denne debatten er like bra. Det handler ikke om dårlige argumenter, men om uenighet i spørsmålet om når et menneske er verdt noe! Er forøvrig helt enig med sauen. Mye mer interessant å diskuterere hva vi kan gjøre for å få ned aborttallene, som er altfor høye.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #178 Skrevet 18. mai 2009 Mange av dere er liksom så "tøffe" fordi dere signerer med et nick. So? Blir ikke gjenkjent av den grunn! Og visst du ikke har skjønt det Malingus, så er dette et anonym forum:) *ler*
malingus Skrevet 18. mai 2009 #179 Skrevet 18. mai 2009 *hånler* burde du heller skrive, vennen! Bare litt påfallende at det kun var jeg som signerte med nick av abortmotstanderne, mens flere aborttilhengere gjorde det? Hvorfor? Selv om ingen vet du er i virkeligheten, kan man bli uthengt, forhåndsdømt og risikere at folk ikke tar deg seriøst når du bruker nicket ditt ved senere anledninger, skjønner du!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #180 Skrevet 18. mai 2009 Da er det bare å bytte nick, verre er det ikke. Det er flere her inne som virkelig ikke har noe respekt med nicket sitt lenger.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #181 Skrevet 18. mai 2009 Jeg synes disse abort trådene er blitt for dumme. Abortmotstandere får mene det de mener, men respekter de som tar abort, og selvsagt gjelder det samme andre veien. Dere kommer aldri til å bli enige.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #182 Skrevet 18. mai 2009 Ja redd verden og gi forbud mot abort. Nei,nei,nei dette er helt hårreisende. Abort er et alternativ til de som ikke kan gi barn det de trenger og mange har ikke støtteapparat rundt seg. Mange tragiske barneverninstittusjonstilfeller som desverre ikke har hatt foreldre som bryr seg. Mange av disse barna vokser opp med lite empati,sympati og kjærlighet og vil da ha større sjanse for å utføre vold og bli kriminell. Så tenker jeg på han der voldsmannen som drepte sin familie, tja hadde kanskje vært best om han ville ha vært et aborttilfelle osv.... Personer som utnytter abort som prevansjon utnytter seg av dette tilbudet som er gitt til menesker som virkelig har behov. Ingen av dere kan vel sette seg i situasjon av å føde et barn til en voldteksmann og da mener jeg abort er ikke drap,men noe som faktisk er med på psykisk hjelpe et voldtektsoffer,...heldigvis. Enig blir man ikke, artig debatt faktisk, men jeg syntes det er skummelt å kalle noe som fordømmer veldig mange mennesker. Ikke bra.
Brokade Skrevet 16. juni 2009 #183 Skrevet 16. juni 2009 Jeg er for selvbestemt abort. Har aldri tatt abort selv. Har derimot mistet når embryoet var ca. 1 uke gammelt. Jeg så på dette som en forsinket mens. Dere som er mot abort må være konsekvente. Dersom dere mener abort= drap må stå for dette og ikke vike fra dette. Ser dere virkelig på jenter som har tatt abort, likestillt med drapsmenn?? Tenk dere følgende scenario: 1. En kvinne blir voldtatt gjentatte ganger. Hun blir gravid og ønsker å ta abort. Dette ser dere på som mord. 2. En kvinne blir gravid, men kan ikke bære dette frem uten å risikere sin egen helse. Hun ønsker å ta abort. Dette ser dere på som mord. 3... andre scenario der man velger å ta abort. Økonomiske, helsemessige, alder, barnets helse, miljøet rundt ol. Tenk dere en verden der abort ble likestillt med drap. Der abort er forbudt. Det er ikke en verden jeg ville leve i. Det betyr for meg å ikke kunne bestemme over sitt eget liv - man blir tvunget til å gjennomføre et uønsket svangerskap. Har dere tenkt ordentlig over konsekvensene over det som dere prøver å gjennomføre - hvordan verden ville være å leve i? Dersom abort = mord ... hva er da spontanabort ? Da er spontanabort uønsket dødsfall - men vi kaller det ikke dødsfall gjør vi? Fordi det er ikke et ordentlig liv, ergo ikke en ordentlig død. Det er at kroppen frastøter seg noe, et embryo eller et foster. Jeg er veldig logisk av meg.. alle mine synspunkter her i verden er basert på logikk. Det er slik jeg føler ting kan bli rettferdig. Det er typisk for konservative å ikke være logiske. Som feks. ekstreme konservative som leser bibelen. De tolker ting som det står svart på hvitt. De leser ikke mellom linjene. De tenker ikke utenfor boksen. De har misforstått - de tenker ikke logisk. Det er som å snakke til stein- de hører ikke og vil ikke høre. De er ikke mennesker. De er roboter. Det finnes selvsagt "logiske" mennesker som skjønner seg på Bibelen. Dette er bare en digresjon, for å bli forstått. Ekstremt konservative mennesker er vanskelig å rikke. De går gjennom hele livet sitt med antennene nede og tar ikke imot impulser fra andre kanaler. Noen ganger går dette på bekostning av andre - men alltid går dette på bekostning av seg selv. Logikk er nøkkelordet mitt her.. logikk er suksessfaktor for rettferdighet. Det er ikke logisk at abort = mord. Det er heller ikke rettferdig å leve i et samfunn der abort blir likestillt med mord.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #184 Skrevet 17. juni 2009 malingus har da alltid hatt særs sprengte meninger her inne. har diskutert med henne før, og hun har aldri peiling på hva hun egentlig preiker om:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #185 Skrevet 17. juni 2009 Man utfører ikke medisinske aborter i uke 11, neffi.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #186 Skrevet 17. juni 2009 dette er en diskusjon man aldri blir enige i!! men skal man tro det er liv etter døden får vi vel svare for oss der..!? takker høyere makter for at jeg aldri har trengt å ta abort! født alle mine "fostre" å selv om det er slitsomt til tider så angrer jeg ikke et sekund! å de var bare "ubetydlige" emryoer først de å.. jeg har mistet 2 ganger.. INGEN viste om det men en klarsynt venn av meg sa "sønnen" min var rundt meg,hehe.. har faktisk sett han 1 gang. han dultet borti meg å sa at alt er ok, smilte å borte var han. det andre fosteret jeg mistet aner jeg ikke noe om, bare at "det" har det bra:)
malingus Skrevet 17. juni 2009 #187 Skrevet 17. juni 2009 He he Morsomt å høre! Særs sprengte meninger... Ja, ja det kommer vel an på hvem man sammenligner seg med det! Alle har vi forskjellige meninger. Noenganger har man ikke fullt så god peil, men kommer med sin mening likevel. Andre ganger har man fryktelig god peiling! Sånn er det, så bare prøv å godta det du søta!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #188 Skrevet 17. juni 2009 Man trenger vel strengt tatt verken å ta livet av en fem år gammel jente eller å ta 15 aborter. For en tåpelig sammenligning.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #189 Skrevet 17. juni 2009 Nei nå har jeg lest mere nok og velger å svare... Av den grunn: JEG var hos legen i dag og ba han sende søknad (som man må i dag) for å få utført abort. Jeg spurte da om jeg kan få utført en klinisk abort, som vil si å gå under narkose. Jeg fikk den beskjed at siden jeg er så kort på vei så blir det nok mest sannsynlig medisinsk abort, tabletter. Jeg og min mann, ja jeg er faktisk gift og alt, er enige om at dette er den beste løsningen for øyeblikket, da vi ikke har økonomi eller mulighet til å ta til oss et barn til. Vi ønsker flere barn seinere men ikke nå! Hvis det hadde vært mulig å fryse ned dette i en 3-4-5 års tid så hadde jeg gjort det i stede, men det kan man ikke! Å få utført en abort er en privat sak, det er et valg man tar og man skal ikke sitte der å få høre masse dritt fra alle andre om at man er morder eller en dårlig person for det! Hva vis man blir voldtatt og blir gravid, skal man forsatt beholde det? Hva vis man VET at det i magen ikke vil få et fulverdig liv pga funksjonshemninger, skal man forsatt beholde det? Hva vis en 11 år gammel jente har sex og blir gravid, skal man forsatt beholde det? Hva vis man får beskjed om at man risikerer sitt liv hvis man er gravid, skal man forsatt beholde det? Jeg mener ikke at ALLE gjør riktig når man utfører abort, er ikke vits i få et klippekort hos sykehuset fordi man er inne annen hver mnd for å få utført en abort. Men i noen tilfeller så fines det ikke andre utveier. Og alle har sin menniner. Men disse videoene og slikt er helt groteske. En dings inni magen kalles ikke for foster før etter uke 12 og før uke 12 så kan det skje masse som kan føre til at man må ta abort.... Jeg velger å være anonym, av den grunn til at jeg ikke er inntresert i å få postkassa mi full av dritt.... "m_anonym"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå