Gå til innhold

malingus -----Hvordan kan du sammenligne ABORT med DØDSSTRAFF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er å være i mor abort, men å sammenligne å ta abort på et embryo mot å ta livet av et menneske er vel litt i overkant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abortmotstandernes tro på at alt liv er like mye verdt helt fra unnfangelsen av fører til den helt logiske konklusjonen at en abort er mord. Noe annet ville verdt hyklersk.

Jeg synes ikke et 12 uker gammelt foster er like mye verdt som en foreksempel 5 år gammel jente, ergo sidestiller jeg ikke abort og mord. Jeg synes, for ordens skyld, at enkelte tar altfor lett på abort.

Skrevet

Hehe, jeg mener slike ikke er riktig friske i hodet og har vel hørt litt for mye på Ludivg Nessa. Greier ikke ta slike mennesker seriøst for fem øre. Jeg hadde heller tatt tjue aborter fremfor å drepe ei jente på fem. Morder jeg? Jupp!

Skrevet

har ei venninne som tok abort, hun aborterte ut fostret på sykehuset i en bleie..

Hun var 11 uker på vei...og hun kunne se at det var e nliten baby med fingre og tær..

Så for dere som mener dette bare er en celleklump og ditt og datt lurer dere selv...

Virkeligheten er hard...det er faktisk må babyer man tar livet av ved abort....

Skrevet

Herregud neffi, også..........? Trodde aborter mer enn 9 uker ble utført i narkose i følge sykehuset, hvorfor tok hun abort i en bleie da?

Man sammenligner ikke en abort med dødssraff.

Skrevet

Hva slags sykehus var dette da? Medisinsk abort etter uke 9 er vel ikke helt på nett?

Skrevet

Ingen aborter blir vel utført i narksose? har aldri hørt om det ihvertfall. Hun fikk piller som hun skulle ta...også ble barnet utsstøtt fra livmora i bleia, hun var helt alene på rommet når dette skjedde og visste ikke hva hun skulle gjøre...hun følte jo ikke akkurat at hun kunne kaste den i doen...

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge man bruker medisinsk abort ,men dette var et sykehus på østlandet.

Hun følte det selvsagt helt jævli når det skjedde på den måten.

Skrevet

Jobber liksom ikke du i helsevesnet?

Aborter som skjer før uke 7 skal bvære medisinske, mellom uke 7og 9 er det valgfritt og etter uke 9 skal det være kirurgisk.

Verden er overbefolket, så det er vel bare greit at noen tar aborter. Og jo mindre de er når vi fjærner dem, jo bedre!

Skrevet

Jo hvis du kan noe om det du diskuterer så gjør de faktisk det, alle etter 9 uker.

Skrevet

Man får ultralyd når man bestemmer seg for abort, er fosteret over uke 9 blir det kirurgisk abort, dette er slik sykehus, fastleger og alle lovlige distanser utfører dette.

Piller tar de hvis de er før 9 uker, selv på østlandet.

Nå har du lært noe nytt i dag også, kanskje din venninne juger.

Skrevet

Påstår ikke u at du jobber i helsevesenet? Kirurgiske aborter blir utført mens pasienten ligger i narkose. Du kan fortsatt velge om du vil ha medisinsk eller kirurgisk abort. Medisinsk abort (piller som dreper fosteret og piller som støter det ut) gjøres ikke etter uke 9.

Jeg begynner å tvile på om du snakker sant når du sier er en del av helsevesenet.

Skrevet

Jeg har utført abort og det var under full narkose heldigvis.

"ingen aborter blir utført i narkose.." -I alle dager...

Skrevet

Jobber på sykehjem ja, har derfor 0 peiling på abortsaker og slikt...

Uansett om min venninne juger eller ikke så kanskje hun var 8 uker da...enda verre det da og se en baby slik...

Skrevet

er det ikke et visst tidspunkt kvinnen må føde fosteret da? jeg kjenner to stk som fikk riefremkallende piller eller hva det nå var. for å føde fosteret.

de var nok rundt uke 11-12.

Skrevet

Deter de tabl man får før uke 9.

Skrevet

Det er så tåpelig, et embryo er ikke et ordentlig liv, men det kan bli det. Et embryo er ikke levedyktig og har ikke en gang hjerte. Håper ikke dere som sier at abort er det samme som dødsstraff har drept mygg og fluer. Det er liv det også.

Jeg er gravid og overlykkelig, men rakker ikke ned på dem som ønsker å ta abort. Er så utrolig gammeldags holdning.

Skrevet

Hjertet dannes i uke 4 , så der tar du feill...

og jo, DET er en liten baby...

Skrevet

En baby kan du holde i, en baby er et barn som er levedyktig ved fødsel også fortidligfødte, men dette er foster og har ingen mulighet å overleve en fødsel og på egenhånd. Det er ikke en baby, MEN et foster etter antall uker, før det er det et embryo.

Har ikke du gått skole i helsefag?

Skrevet

Mord?

Hehe..........Det er ikke et barn neffy og ikke en baby. Et foster lille venn. Et foster som blir født har ingen muligheter å overleve.

Mord er det når du dreper et levende menneske, det kalles mord.

Skrevet

dette er da noe levende, er det ikke? Hjertet banker jo...= liv...

ta et titt på abort.no så kanskje du skjøenner hva jeg mener...

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men dette livet har ingen mulighet å overleve hvis det støtes ut...eller tar jeg feil. Det vil si at det er ikke et fullkomment liv siden utviklingen ikke er ferdig, derfor kalles det foster.

Skrevet

jo, det stemmer at hjertet begynner å slå tidlig, men et foster på 12 uker overlever ikke om det skulle bli født/spontanabortert, dermed er det ikke levedyktig uansett. Men folk for nå bare mene det de mener. Enkelt å dømme folk når man ikke har vært i den situasjonen selv. Jeg har ihvertfall ikke dårlig samvittigvet for at jeg tok abort. Og jeg føler meg ikke som en morder. Jeg kunne aldri har slått noen eller myrdet noen som er født og lever i verden utenfor livmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...