Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Wowo: hadde en venninne sm var i uke 22. Hun fikk mye bedre bilde enn hva jg fikk så det er fult mulig... Hun gikk også fordi de ikke såg kjønn på ordinær ultralyd.. :)

 

Thessa: spiser en del godteri her også... myye sjokolade til tider :( Har ikke lagt på meg mer enn 4 kg eller noe, men de kunne sikkert vært unngått hadde det ikke vært for snopet...

 

Blir morro å se dere igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei søtnoser! :-)

Kom nettopp hjem fra UL! For en herlig opplevelse!

Fikk endel uklare bilder, men ble bra film og bra profilbilder! :-)

Han har litt bollekinn allerede. Og smilehull! :-) Og min nese! Stakkars!

:-) Men han var så fiiin <3 Jeg er helt forelsket i min lille gutt!

Kunne gjerne vært med på fler 3D ultralyder!!

Anbefaler han i sandvika på det STERKESTE!!! Han var utrolig hyggelig og flink! :-)

Idag føler jeg at jeg har vært på oppdagelsesreise!

Jeg var hos legen idag tidlig. På vei dit stoppet all T-bane trafikk så jeg måtte gå kjempe langt på ikke-måka veier halvveis ute i bilveien. Klarer da selvfølgelig å skli og faller! Men på det ene sekundet klarer jeg å snu meg så jeg lander omtrent på alle andre kroppsdeler enn magen. Hehe...

Så det gikk veldig bra, men føler meg litt mørbanka!

Sykemeldt ut svangerskapet. Blodtrykket var fint idag, men jeg skal ta det helt med ro. :-)

 

Gleder meg til jordmor imorgen. Er 28 uker idag! :-) Spennende!!

Men gleder meg jo selvfølgelig mest til å treffe dere igjen da!

 

Min lille gutt er forresten ca 1300 gram allerede. Og vil mest sannsynlig være mellom 3500-4000 gram ved termin.

Men det er vanskelig å si noe sikkert. De vokser så i rykk og napp!

:-)

 

Er en glad Therese idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅ det blir så spennende gleder meg nå er det bare 6 timer igjen til ultralyd

må jobbe noen timer først, men det får tiden til å gå litt fortere.

Men tenk hvis den bare ligger med ryggen til og ikke vil vise seg frem da...men det blir gøy å ha med storebror er spent på hva han kommer til å si. Igår formiddag var det så stille at jeg kjente et snev av bekymring, men etterhvert ble det bevegelser igjen..lurte på om den var slått ut av likør-sjokoladen(e!!!!) jeg spiste...

Spent på størrelse og alt annet og gleder meg til i kveld..hehe for en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 3D ultralyd i dag tidlig! Det var veldig spennende å se hvordan hun blir seende ut. Tror kanskje hun får mine trekk i pannen-øynene-nesen.

Jeg ble så fryktelig uvel under undersøkelsen. Noen andre som har opplevd det? Ble svimmel og varm og kald og all lyd ble som bomull. Veldig fælt. Fikk et glass vann og da kviknet jeg til igjen med en gang. Alt er bra nå. Sitter og ser på bildene av ungen min nå. Fin er hun. :) Stedatteren min var veldig veldig stolt og syntes det var kjempeartig å få være med. Hun tok med flere bilder til skolen for å vise frem til de i klassen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ikveld! ;-) Veldig koselig som vanlig.

 

Nytt treff er satt opp! Håper det passer for alle.

24. Feb. Samme klokkeslett og samme tid! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme klokkeslett og samme tid? Ehhh..

Trykkleif :-P

 

Mente selvfølgelig samme klokkeslett, samme STED! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Takk for i går var veldig koslig:) Ble så inspirert av 3d bildene og så nysgjerring på hva som var i magen at jeg bestilit ul på nettet når jeg kom hjem.

Hadde time 10 på Lysaker i dag, men der var det ingen. Da vi var tilbake i Oslo ringte en og beklaget så mye, han hadde sittet fast med toget.. Fikk komme tilbake igjen og til halv pris.. Denne gangen var ikke den lille så blyg, er en liten Oliver i magen min ja:) Fin gutt som 28 mai kommer til å være 3500g, har ti fingrer og tær og ellers ser frisk og fin ut!! Akkurat nå sitter han i seteleie, men han kan jo snu seg!! Fantastisk opplevelse og så hærlig å vite hva det er!!! Var etterpå å kjøpte noen gaver til et par nieser, måtte bare ta med meg en supermann pysj i str.50, syntes det var litt rart og handel inn til den lille!!

Fint at du har satt opp treff thessa, og så kipt at du ikke kan blir med scob. Jeg tror det går helt fint for meg, skal skrive med på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Så morro da Wowo :) POkker så dårlig eg er til å tippe på kjønn altså... har foreløbig berre treft på 1 av 4 trur eg... ingen synske evner her i gården :)

 

Eg kjøpte supermann pysj i str 50 til tantungen min, og den fekk eg med systa no :) Syns den e sååå kul hehe :)

 

Kjipt at han ikkje var der då, men dokke sparte jo litt peng på det og :) Fekk dokke noken fine bilder eller? Funne navn og alt ja :) Ikkje verst... her er det fortsatt ingen navn, og han går som mini og lillingen.... :)

 

Ja var kjedelig at det ikkje passa, men får slenge meg med gangen etter igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! :-) Wowo! Gratulerer!! Guttebebbis på deg ja. Det ante meg :-)

Oliver er et av de fineste guttenavnene i verden! Men jeg fikk ikke med meg sambo på det :-( Det er så fint!

Blir nok en Jonas i stedet :-)

 

Men så koselig, og bra at alt ser bra ut og du endelig fikk vite kjønnet! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter;)

 

Ser mange har vært på 3D nå;) Jeg var også der (Lysaker altså) på mandag;) Hadde timen før deg Thessa.....;) 18.30.. Han var jo noe forsinket men... Fikk da se at jeg venter ei lita tulle.. Driver så smått å kikker på navn, men må jammen si jeg synes det er vanskelig. hehe.. Vi liker godt Michelle begge 2 da, men vi får se litt mer først.. BIldene jeg fikk på 3D var også litt uklare, men det kan ha noe med at jeg har litt ekstra kilo på magen fra før, og det kan gå utover kvaliteten på bildene... men men.. ALT var bare i skjønneste orden, så jeg er jo glad for det... Hun kommer til å ligge mellom 3.5-3.700kg rundt termin dato, så jeg håper ikke noe tyngre enn det=P hehe.. Så jeg og kjæresten dro rett på Oslo City etter vi var der, kjøpte 2rosa body, babylue og rosa sokker.. hehe... OG nytt garn til å begynne på teppe nr 2=P

 

Jeg klarte ikke å komme meg på treffet på tirsdag heller=/ Formen var ikke helt på topp.. De begynte med veiarbeid rett utenfor vindu til soverommet kl 07.00 og jeg fikk ikke sovet igjen etter det... Noe som gjør at jeg blir kvalm og får hodepine resten av dagen.. Har slitet med dette helt til nå i svangerskapet=/ Jeg MÅ kunne våkne av meg selv ellers blir jeg dårlig resten av dagen.. Høres merkelig ut men...

Var hos legen på tirsdag med urinprøve, trodde jeg kanskje kunne fått en UVI, men hadde vist ikke det... Kjenner ofte myyyye trykk på blæra og om nattan er det vondt å snu seg fra side til side... men lille tulla ligger vistnok veldig langt nede i bekkenet, så dette kunne komme av det... BT var på 110/80, noe legen sa jeg burde være meget fornøyd med;)

 

Ble vist et langt innlegg fra meg denne gangen detta her.. hehe.. Prøvde å skrive på mandagskvelden å, men da kom jeg ikke inn og fikk skrevet noe som helst...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist!!!

Gleder meg til neste gang og ønsker alle en fin vinterferie.Fredag den 13. ja best å holde senga hehe. Har lyst til å handle massse NÅ men, må nok spare handlelysten til uka, men det ble en liten ola bukse i 56 etter Ul tirsdag, selv om jeg egentlig bare syns at de skal i kledt lyseblå (evt. rosa !!) schenille dresser....hehe

Joooda nå gleder jeg meg hemningsløst til å ta fatt på bur-skift til kaninen, men han skal bort i ferien så da må jeg nok bare sette i gnag (egentlig skrev jeg litt feil men den var litt god så da lot jeg den stå!!!!!!! )hehee

4kg en uke før termin var målingen etter Ul ,,hm Da syns jeg den skulle komme da..

så det blir vel ikke så mye 50 str da..Så på dvd fra UL klinikken og jaggu meg ligger han ikke å blunker til oss,,trodde bare det var skygger jeg,men øya er oppe, helt klart

ha en fin helg da!!! I morgen blir det Tyrkia og forhåpentlighvis mye shopping,,hehehe

l Iook forward to it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper! ;-)

 

Vero, så hyggelig! Det var deg altså. Verden er liten :-)

Det var så super koselig å være på 3d UL, skulle gjerne vært hver dag!

 

Raffen, du er vel i Alanya du nå? Er såååå misunnelig. Her SNØØØR det! Det bare detter ned! Og ser ikke ut som det har tenkt å gi seg med det første. Greit, det er hyggelig med snø om vinteren, men herregud! Nå får det være grenser!! Det er jo Mars snart jo! Denna snøen skulle vært her i Desember! Når man er gravid er det uasnett litt risiko og ake i korketrekkeren, så for min del kunne det vært en bar vinter i år! :-P

 

Ikke glem å melde dere på treffet nå da! Mener å huske det var Tirsdag den 24. :-) Håper mange fler melder seg på! :-)

 

Koskos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Har ikkje vært så masse på BIm siste dagane.. I helga var eg i Bergen og besøkte ei venninne :) Koselig, men slitsomt...

 

Har kjent lite liv sida i går, så i kveld ringte eg føden. Kom akkurat igjen fra sjekk der no, alt såg heldigvis veldig bra ut. Og no e mini seff veldig aktiv....:)

 

Hadde utslag på sukker i urinen, så må inn i morga og ta blodprøve og sjekke om eg har fått svangerskapsdiabetes... driit!

 

Korleis går det med dokker? Any neews? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei scoob :-)

 

Bra det var bra med lillemann i magen da :-) Det blir jo mindre og mindre plass til de nå fremover så sparkemønsteret kan endre seg nå fremover ja. Min lille Jonas var helt CRAZY igår natt! Jeg og samboer fikk oss en god latter! Han romsterte og ordna noe så sykt! Lurer på hva han driver med inni der jeg :-) Hihi..

 

Var hos legen idag. BT var på 120/86, det er så langt ifra stabilt som det går ann. Slitsomt. Måtte også sjekke jernlagrene mine.

Har vært så veldig svimmel i det siste, og siden blodprosenten også har sunket litt så kan det hende jeg bør ta litt jern.

 

Sukker i urinen ja, da skal du ta glukosebelastning. Det skal jeg også, på torsdag. Skal møte fastende på Ullevål klokken 08.00! :-O *gjesp*

Gleder meg IKKE! :-(

 

Syns det er så få påmeldte til treffet jeg, skal vi legge det til en annen dato synes dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på glukosebelastning sist fredag. Vi har diabetes i familien, derfor skulle jeg sjekkes. Jeg prøver ikke å skremme dere, men det var fælt det der sukkervannet! Man må drikke det på 5 minutter og klarer man det ikke bli hele "forsøket" avblåst. Jeg klarte det i siste liten, og sovnet som et slakt på hvilerommet etterpå. Mye sukker på tom mage! Får resultatene en dag denne uken. Satser på at alt er bra. :)

 

Kanskje vente et par dager før treffet blir bestemt utsatt, mulig det kommer noen etternølere nå i siste liten?

 

Jeg er møkk lei av å måtte stå på buss og tbane! Jeg kler meg med vilje i klær som viser mage, har hatt et lite ekperiment nå de siste dagene med åpen jakke så det ikke skal være noen tvil, men neimen om noen tilbyr meg plassen sin. Jeg har heldigvis mange bra dager og er egentlig i superform, men det tar virkelig på å måtte stå som sild i tønne på bussen. Har sendt mail til Ruter nå, oppfordret de til å ha en liten holdningskampanje om det å reise seg for eldre og andre som trenger det. Det er nok ikke sikkert de hører på meg og starter en kampanje, men jeg har iallefall nevnt det for de. Mulig sjåførene kunne oppfordre folk å reise seg for de som trenger sitteplass? :) Lurer på om jeg skal endre arbeidstiden min og starte en time tidligere på jobb, og gå en time tidligere. Mye lettere å få sitteplass da sikkert. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lissom vanlig sukker blandet med vann?

Er sukkersyke i min familie også, så er egentlig greit å få det sjekket :-)

Håper bare det vannet er kaldt og ikke lunkent.

Også venter man i 2 timer også får man dra rett etterpå?

 

Jeg er helt enig med deg Therese, det er dårlig med folkeskikk på disse stressa folka på buss og bane! Jeg har alltid reist meg opp for eldre og gravide. Syns det er en selvfølge!

Men, ikke alle tenker sånn tydeligvis. Men bedre å ta banen enn buss. Full buss er helt utrolig stressende! Syns du skal regulere tidene dine ja, så du slipper den værste rushen. Ikke bra for blodtrykket :-) Hehe..

 

Venter litt og ser om vi blir flere da :-) Du har så rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig rørsukker som brukes i den drikken man er så heldig å få servert. Jeg mener det er glykosesirup. Smaker som det ihvertfall som det (avdanket konditor, hehe). Det vannet jeg fikk var lunket, tror det hadde hjulpet mye om det hadde vært kaldt, men det er nok ikke lett å røre ut glykosesirup i kaldt vann. Jeg ventet i to-to og en halv time før jeg tok de siste prøvene og fikk dra. Like greit, for jeg hadde neppe klart meg ute på gaten i den tilstanden jeg var rett etter inntak av sukkervann.!:D Jeg var ikke på Ullevål da, var på Fürst på Majorstuen. Regner uansett med at de greiene fungerer på samme måte uansett hvor man tar prøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Har skjønt i dag at jeg ikke har tatt en glukosebelastningstest, bare en vanlig blodprøve... skal se jeg må inn igjen og ta en skikkelig test... argh! Men men...satse på at den prøven de tok i dag. Krysse fingrene. Har diabetes 2 i familien...er jo egentlig ikke arvelig.. + at jeg er litt overvektig så har vel litt større risiko for å få svangerskapsdiabetes..!

 

Venninna mi som tok det fikk druesukker i vann... kanskje forskjellig praksis rundt omkring!

 

Helt enig at folk bør reise seg... jeg syns det er slitsomt å ta kollektivt... er varmt og lenge og stå rett opp og ned. Har flere ganger opplevd å bli uvel/kvalm.. Men men... dessverre er ikke folk så flinke til å reise seg.. Jeg pleier å reise meg for eldre...er liksom folkeskikk ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Gått en stund siden jeg også har vært innom, dagene har gått fort. Her er det rolig. Har begynt å fått litt vondt i halsen, så i dag har jeg ligget under dyna og drukket varm kako.. Håper å slippe unna den stor forkjølelses epedimien som går!! Hjelper å bare ta det litt med ro kjenner jeg! Ser dere er mange som testet for svangerskaps diabetes, krysser fingere for at dere ikke får det.

Litt morsomt at man har diskutert det med å reise seg på buss/tog for eldre og gravid. Var med nevøen min på 13 år på søndag, og fortalte han om det. Han var litt spørrende når jeg sa det, men skjønte når det ble forklart. Tror kanskje ikke de unge tenker som oss. Dessuten blir jo mange kjørt til/fra aktiviteter før de kan reise alene, sjelden foreldre tar buss med de og da kanksje glemmer å fortelle om denne "folkesikken". Det som provosere meg er personer på vår alder som iallefall bør kunne klare å "tenke" så langt!! Tar ofte kollektivt hjem fra jobb, og er ofte en svært slitsom tur!!

Synes vi skal vente med å avlyse treffet, kanskje det kommer noen flere når det nærmer seg!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper!

Stund siden jeg også har vært innom... Ser ut som det er en del på gang blandt oslo-jentene... Hvordan går det med svangerskapsdiabetes-testingen?

 

Wowo du må ta godt vare på degselv og bli frisk fort!

 

Blir også fryktelig irrirtert når jeg reiser kollektivt... Er ikke en sjel som gidder å reise seg for struttende mager. Også imponerer ikke NSB veldig når de avlyser tog og sender halvparten så lange tog som nødvendig til resten. Blir helt ødelagt etter å ha stått som sild i tønne i 25 minutter med togrugging.

 

Jeg må se litt an om jeg rekker treff, er mye på gang neste uke... Snart på tide å be dr.lege om en sykemelding...

 

Var hos jordmor i går og veide meg, fikk litt sjokk da nåla viste 7kg mer enn den gjorde for 12 uker siden... Har da gått opp 7,5kg totalt, det er sikkert ikke så mye, men jeg er ikke så flink til å forsone meg med ett såpass høyt tall på vekten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig på glukosebelastning idag, men var ikke i form så jeg ringte og flyttet timen.

Har ingen mistanke om at jeg har svangerskapsdiabetes. Heldigvis! :-)

 

Wowo, håper du er bedre stakkars? Ikke noe allright å være syk! :-(

 

Maren, de kiloene ja. Jeg skjønner at det er vanskelig å forsone seg ved. Jeg er ikke kjempe glad i å gå mer opp i vekt jeg heller, men det er lissom ikke å unngå. Vi får trøste oss med at vi mest sannsynlig går de ned kjapt etter fødsel :-) Og det er for en veeeldig god sak :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29828090

 

Her er stellebordet jeg har kjøpt foresten :-) Vi har nesten satt det opp helt nå :-) Også har jeg kjøpt masse søte blårutete kurver til å ha ting oppi. Og vasket alt babytøyet vårt! :-) Ble to fulle maskiner, så jeg har fått MYE klær :-) Deilig! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, jenter! =)

 

Beklager at jeg ikke rakk å si ifra om at jeg ikke kunne komme på treffet som var, skjedde så mye den dagen at jeg glemte det helt.. Håper jeg får mulighet til å komme nå på Tirsdag, fortsatt litt usikkert om jeg kan, men satser på det =)=)

 

Ellers føler jeg at vi begynner å komme i orden; Fått ny bil, vogn, seng, klær + div ting er i hus, så nå mangler jeg bare noen små ting når det kommer til stelling... Så nå nå kan hun egentlig bare komme, men må nok ventet 3 mnd til, bare gleder meg så mye til å se lille tulla vår.

 

Er det noen av dere som skal føde på ABC forresten?

 

Ha en super dag alle sammen! :):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Takk for god bedring meld, var bare litt vondt i halsen som gav seg utover dagen. Kjenner jeg er litt tett, men ikke værre enn at jeg er i full gang, med jobb og alt!!

Lurer på om det er noe som smitter på denne siden?? Var hos legen i dag og har vist litt sukker i urin! Så da er det slik glukosetest på meg også, men ikke før om 14 dager! Legen min anbefalte å ta med noe sitron på flaske, da det jeg skulle drikke var søtt!! Ja, ja får håpe det bare var litt i dag det var utslag og at det ikke blir noe mer!!

Har dere spennede planer for helgen?? Jeg skal på fest i morgen og har vært på sara og kjøpt med kjole:) Blir jo litt stort da både mage og pupper strutter om dagene, men var litt godt å kjøpe seg noe "nytt";) Kiloene kommer her å. Har ikke veid meg på noen uker men har gått opp 7,8 kilo jeg og det var på uke 24!! Maren jeg pleier å si at de to "fordelene" foran sikkert har en del av skylden;) Stresser ikke så mye med det bare jeg ikke stiger alt for mye!

 

Kos dere i helgen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...