Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Hei

Thessa så utrulig kip opplevelse! Skjønner godt at tårene kommer når man møter slike personer. Det går jo ann å ringe det andre kontoret (siden du står mellom to) og spørre om de kan hjelpe deg med noe. Det som kan være lurt når du får penger fra de, er å få navnet på de du snakker med. Da kan du hendvise til de når det ikke blir som lovet! Håper du er "bedre" i dag igjen!

Alex: Grattis med jente, og godt og høre at alt har gått bra! Er bare jeg i "Oslo-gjenget" som ikke vet... Tror det må blir en 3d ul:)

Jeg har fri i dag! De siste ukene har vært et stress uten like på jobben og jeg føler at jeg nå har "hodet" mitt på jobben hele tiden. Klarer ikke selv å se om det er jeg som ikke strukturer dagen bra nok, eller om det bare er for mye når jeg jobber i 60%. Skal snakke med sjefen min i morgen og tror jeg må si noe om det, men synes det er så kipt når jeg allerede er 40% sm. Men igjen forrig uke var det krise og da måtte jeg jobbe mer, så er vel noe med det... Denne uken har jeg snart nådd 60%, og er ikke på langt nær klar for å avlutte uken!!!!!!

Ryggen min er ganske så bra igjen og jeg kjenner babyen godt hver dag:) Kjenner jeg begynner å glede meg til den skal komme ut:)

He en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Har ikke vært så aktiv på chatte fronten, men følger litt med.

 

Så utrolig kjipt med NAV...de har med å "følge rutiner" og ser på alle som "en sak" ikke person. De skulle gått på kurs i kundebehandling, ikke bare saksbehanding!

 

Godt det var liv i magen! Og at de sitter i sete må du ikke bekymre deg for. Som legen sa, de fleste snur seg og gjør de ikke det så kan de snus! Datteren min satt i sete helt til 2 uker før fødselen. Hun ville ikke snu seg, så måtte inn på sykhuset for å snu henne. Men det gikk supert! Hun lå halveis på tvers, så to leger tok affere og svop...så satt hodet. En merkelig følelse for det var som om proppen i badekarret fulgte dragsuget og satt seg fat! Utrolig hva de klarer!

 

Jeg fikk ikke vært med på forrige BIM treff, men blir gjerne med neste gang. Er det satt opp noe nytt treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Knerten: Det er satt opp treff 10 februar... kl 18.00 på santinos! :)

 

Alexandra: Så bra at alt stod bra til med jenta :) Greit å få det sjekka ut om man ikkje kjenner liv!...

 

Wowo: Man er 40 % sm av en grunn ja :) Men skjønna det e vanskelig i di stilling av og til... om du jobbar for mykje ei veke så skal du jo da egentlig jobbe mindre neste...Fant du ut av søknaden til NAV eller?

 

I dag skulle eg egentlig på bassengtrening, sidan det kræsjar med 3d ultralyden i morga... Så skulle eg berre innom legekontoret og levere ei urinprøve først...sida eg aldri fekk gjort det forrige veke sann som han på legevakta sa eg sku... Og den slo ut på proteinar.... ingenting anna...så er nok ingen UVI da..: Mn har skjønt det sann at proteina er liksom ikkje så bra i fh til svangerskapsforgiftning osv osv? Ho tok blodtrykk og det var fint... skal te jm på mandag...satse på at urinprøva e fin då!....

 

THessa: så utrulig kjipt med NAV! Hadde blitt temmelig motlaus sjølv... er heilt avhengig av at der kjem penga inn på kontoen kvar mnd ja...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, hooi som det skravles her inne ;) Skjønner at jeg må sjekke innom oftere for å henge med :D

 

Ser mange snakker om barnevognkjøp her - er det mange av oss som får sin nr to?? Jeg sliter nemlig med søskenvognvalg.... Vi har Brio Kombi fra førstemann, men trenger plass til to :)

 

Jeg har gått på yoga jeg også, men første! Nå bruker jeg cs-en vi fikk på det kurset, siden jeg har bekkenløsning og humper på krykker mye av tida tar jeg det hjemmefra ;) Det er veldig deilig da!!

 

Ser frem til å treffe dere in person den 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Nå skal dere høre om mine flotte siste dager!

 

Joda, Hele Tirsdagen var jeg rimelig oppgitt og stresse pga hele NAV styret! Lot meg kanskje stresse mer enn jeg burde.

Fordi.. Jeg ble utrolig uvel den dagen, og dagen etter var jeg så svimmel og anpusten at jeg holdt på å svime av. Dro oppom legekontoret hvor legesekretæren målte blodtrykk. Det var steget noe helt sinnsykt!

Jeg hadde 100/70 for 2 uker siden. Nå var den 140/95.

Likevel så sendte de meg hjem. Da ringte jeg føden når jeg kom hjem. For jeg ble egentlig bare kjempe urolig av den beskjeden. Tenkte med engang på svangerskapsforgiftning.

De på føden ville ha meg inn med engang. Dro inn, målte mitt blodtrykk igjen, da var det sunket til 130/85. Babyens hjerte slo som det skulle. Så fikk jeg beskjed om å dra hjem og komme tilbake idag så en lege kunne ta en grundigere sjekk.

Så, dro på ullevål igjen idag. Og blodtrykket var 144/93 for så å plutselig falle til 130/80 osv.

Urinprøven var helt fin. Ultralyd viste en KJEMPE aktiv liten tass! :-) Han vokste som han skulle, fostervann var normalt, og navelstreng forbindelsen tydet ikke på noen alvorlig svangerskapsforgiftning.

Men legen vurderte faktisk å legge meg inn. Hun tok dette med høyt blodtrykk svært alvorlig. Ihvertfall når formen til pasienten ikke var som den pleier. Så jeg skal tilbake på mandag. Og fått stress FORBUD!

Kan ikke jobbe mer i svangerskapet og må følges NØYE opp på sykehuset. Inntil blodtrykket er stabilisert så karakteriseres dette visst nok som et risikosvangerskap.

 

Så dette har ikke vært noen fine dager i det heletatt! :-( SHITvondt i bekkenet i tillegg!

Selv tror jeg ikke det er forgiftning, men alt stresset i forbindelise meg NAV som er årsaken. Den dagen jeg har mot nok skal jeg personlig takke et par stykker der oppe, for å ha ødelagt svangerskapet mitt!

 

Så nå er det hvile, hvile og hvile som gjelder! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!!!

Off av meg Thessa, nå må du har fått "nok" i dette svangerskapet. Godt å høre at du blir tatt godt vare på på Ullevål. Nå må du slappe av, roe ned og pleie deg selv!! Håper du får noen bedre dager fremover nå!!

Sco: Trur jeg begynner å komme i mål, skal ringe nav/tryg i mogen bare for å være sikker!

Jeg har helg nå å er så glad for det! Kjenner at jeg trenger noen rolige dager og gleder meg til det.

Skal dere noen spennede i helga da??

Vi har ingen planer, regner med full avslapping, kanskje film og god mat. Har kjøpt oss ny tv og må jo teste ut med noen filmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wowo! :-) Takk.. Har en bedre dag idag! Nå er svigerfamilien på besøk og da bare koser vi oss :-)

Grattis med ny tv! Kos dere alle sammen i helgen! :-)

Har fått en forsmak på hvordan familielivet blir da min nevø var oppe klokken 05.00 idag tidlig. LYSVÅKEN, og klar for å møte dagen.. :-O Gjeeeesp... Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her inne. Godt å lese at det virker som om alt er bra med babyene deres :)

Hos meg har det skjedd en del siden sist....

Mamma døde dessverre fra oss natt til tirsdag, så vi har noen tunge dager nå. Hun tapte kampen mot kreften....

Siden jul har det egentlig bare gått nedover, så vi visste jo at dette kom til å skje. Lørdag kom hun på sykehus og natt til tirsdag sovnet hun stille inn. Hun hadde ikke smerter og pappa og vi barna stod alle rundt henne da hun døde. Selv om det var fryktelig vondt, er jeg veldig glad for at jeg var hos henne helt til det siste.

Merker at jeg er sliten og gravid midt oppi alt dette her. Er sykemeldt til onsdag neste uke.

Men lillemann i magen har det i alle fall bra :) Var hos legen på tirsdag og hjerteslagene var helt normale :)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

NO har vi vært på 3d ultralyd :) gled dokker :) Han var utrulig koselig han som driv ultralydklinikken! Var litt uheldig da mini er nok litt sjenert og gjømte halve ansiktet i morkaka... men fekk sjå at han blinka med auga og smilte :) Fekk høyre hjertelyd, og fekk en del videosnutta som var veldig bra :) Fekk og estimert vekt på gutten, og han var ca 1200 gram no! så han meinte han kom te å være rundt 3600-3700 gram om han følgte vekstkurva og blei født til termin!....

 

Er super fornøgd med opplevelsen sjølv om vi ikkej fekk heilt goe ansiktsbilder.... han sjekke og at alt såg bra ut så det e jo og kjekt å få bekrefta en gang til :)

 

Thessa: så bra formen e bedre....

 

Har jobbe helg i helga...Mamma og tantungen min kom i går, søstra mi i dag tidlig.. så vi var alle på ultralyd. Dei reise igjen i morga og då e det jobb for meg...

 

Har dokke noken plana for helga då?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ariel:kondolere så mye. Selv hvor forberedet man er, er det jo kjempe tøft det dere går gjennom nå! Er sikkert lurt at du har en sykem.slik at du får kommet deg gjennom dette uten å også skulle tenke på jobb. Godt å høre at alt er bra med babyen! Vi hadde et treff i januar og skal ha et nytt 10 februar, ligger på bim-treff link, dersom du være med hadde det vært hyggelig å treffe deg. Men skjønner godt om du synes det blir for mye for deg nå!

Sco: så gøy med 3d ul, må ta med bildene den 10:)

Jeg har i dag brukt formiddag min til å ringe NAV!!!!! Kanskje vi thessa skal lage en stor sak om de!! Jeg har sittet i over 80 minutter i telefonene, ved tre anledninger. Første gang fikk jeg ikke snakke med saksbehadler på grunn av at det ikke var telefontid. Andre gang kom jeg til en som ikke kunne reglene i det hele tatt og feil informerte meg på ting jeg ikke spurt om,fikk snakke med avd. sjefen hennes men ble selvfølgelig brutt. Tredje gang kom jeg til samme dama, som fotsetter med TULLET sitt, ba om å få noen andre, nå venter jeg på at noen skal ringe meg. Ble så forvirret at jeg har skrevet en lang mail til nav, og tatt opp dette, håper på et fornuftig svar. Vet dere hva damen sa:

Stønadsperioden er på 44 uker med 100% lønn eller 54 uker med 80% lønn, som kommer fedrekvoten i tillegg!!!!!!! Er jo ikke riktig.

I tillegg kunne hun informere om at jeg bare kunne være hjemme både i de 6 ukene v/fedrekvoten og dersom far skulle være hjemme 5 uker til av stønadsperioden. Dette står jo ikke i regelverket, men det mente hun var laget for alle,så det var generelt. Leste litt til henne, men hun hadde da bommul i ørene!!!!!!!!!!!!!

Off, jeg høres nok ut som en sikkelig vanskelig person, men vil bare vite om jeg kan ta ut ferie når far skal ha de ekstra ukene, er jo i 100% jobb da, men håper å kunne ta ut ferie. Må jo oppgi dette på skjemaet!!!!!!! Det var utblåsningen!! Er dette hormoner, mon tro;)

I helgen skal vi ta det med ro, ikke stresse, bare slappe av og kos oss!

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter!

 

I helgen har vi stedatteren min hos oss, så vi skal vel ut i skogen. Ake og få litt frisk luft. :) Jeg er full av energi og trenger å få ut litt av den kjenner jeg. Sist tirsdag skulle jeg jo på yoga på Elixia, men det viste seg at den timen var sånn de tar ektra betalt for, og da gadd jeg ikke. Tok en vanlig timesøkt på elipsemaskin og litt øvelser for bein og armer, og det var så godt! Har ikke trent siden jeg fant ut at jeg gravid tidlig i høst. Men siden jeg er i så god form tror ejg at jeg bare skal fortsette fra nå av. :) Fikk de til å sette opp en treningsplan for meg, så jeg ikke overtrener meg eller gjør noe helt feil. :)

 

Tidligere i uken ble jeg forresten tatt inn til daglig leder. Han spurte hvordan formen var og om alt gikk greit med meg. Så fortalte han at økonomidamen var gravid og 60% sykmelt fra nå av, og de trengte hjelp til oppgavene hennes. Siden jeg jobbet mye med det før jeg byttet stilling innen firmaet i fjor vår, fant de det naturlig at jeg skulle hjelpe til inntill de fikk en vikar på plass. Det er greit for meg det, de andre på min avdeling klarer seg jo uten meg en liten periode tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Popper bare innom for å ønske dere andre god helg! Selv holder jeg på med en skikkelig rundvask av leiligheten ettersom svigers kommer i helgen, og skal bo hos oss. Huff, det er så kjedelig, jeg gjør ALT for å unngå det, og har så langt brukt 5 timer på å psyke meg opp og ca 0.5 time på husarbeidet :o)

 

Men dere? Har dere blitt store? Jeg får høre kommentarer som dette hver_eneste_dag: "Nå er det vel ikke lenge igjen?".. eller "Venter du tvillinger"? når jeg forklarer at jeg faktisk har tre måneder igjen til termin! Fy fader, enten er folk skikkelig frekke, eller så er jeg skikkelig svær, ha ha ha.. men er ærlig talt litt bekymret for hvor stor jeg skal bli før han kommer ut. Jeg er tross alt bare 27 +3 på vei.

 

Til Thessa - jeg har masse med NAV å gjøre i jobben ettersom jeg jobber i en HR avdeling. De er noen skikkelige rotter. Alt kommer an på hvilken saksbehandler man møter. Samboeren min startet eget firma for 5 måneder siden, hadde krav på støtte etter 2 måneder, men vi har fortsatt ikke sett en krone. De er helt håpløse. Jeg har lyst til å gå til fysisk angrep på de på samboerens vegne, gi de skikelig juling! Alle med NAV problemer har min fulle sympati....

 

Men som sagt, ha en god helg, nå er det ikke lenge til neste BIM møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ariel: Ser vi skrev innlegg nesten samtidig i sted, så jeg fikk ikke opp ditt innlegg når jeg skrev mitt...

 

KOndolerer så mye.. må være utrolig tøft å miste sin egen mor.... selv om man har visst at det går den veien blir man aldri helt forbredt. Godt for dere at hele familien var hos henne da hun døde. Da mormor døde gjorde vi det samme... alle barnabarn, barn osv... husker fortsatt den dagen som den var i går.. selv om det nå faktisk er snart 14 år siden. Når de forlater oss uten smerter ser det veldig fredelig ut... hun tapte også kampen mot kreften.

 

Wowo: NAv er ikke mye hjelpi nei. Men du kan ta ut ferie når han har sin permisjon, eneste er at du ikke kan ta ut ulønnet perm. Tenkte jeg skulle skrive ut skjemaet i helgen og fylle det ut på søndag... kan ikke si jeg gleder meg nei!

Såg gjennom videoen og bildene jeg fikk med fra 3d, 3d bildene er ikke noe særlig bra... men alt som var 2d ble kjempe bra. Mini var lite samarbeidsvillig... så må nok fortsatt vente i spenning på hvordan han ser ut forfra...

 

Lillemaiblomst: får ingen kommentarer på hvor stor jeg er nei.. men jeg ligger rett over den rød streken... gjorde ihvertfall. Skal på kontroll igjen på mandag så da får vi se om jeg fortsatt følger kurven. Mini i magen ligger ihvertfall helt på gjennomsnittet på vekt... :) Har ingen sumobryter i magen heldigvis ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ariel. Kondolerer på det sterkeste! Selvom det gikk den veien så får man jo aldri forberedt seg på det. Det må være en utrolig tøff tid for deg.

Ord blir lissom fattige, kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært å miste mamma nå. Vil ikke tenke på det engang.

Mistet stefaren min på nyttårsaften for 3 år siden, og det var så utrolig tøft! Det blir ikke det samme, men sorgen er vel lik. Så vil gi deg en stor klem og si at jeg er utrolig lei meg på dine vegne! Bra alt er bra med lille babyen din <3

 

Scooby. Nå gleder vi oss masse til 3D den 9ende vi og! :-) Hvor var du hen? Hvor lenge ca var du inne? Fikk du sett mye "live" ? :-)

 

Wowo. Ja, NAV ja. Uffa meg! Jeg er sååå oppgitt! Jeg vet seriøst ikke hvor og hvem jeg kan henvende meg til! Men jeg har ikke fått et øre på 2 mnd og jeg begynner å bli desperat!! Det går jo faktisk ikke ann! Jeg kjenner at jeg ikke kan tenke på det engang. Det er ingen tvil her lenger på hva som setter blodtrykket mitt ut av spill! Det er dette styret med NAV! Og det er faktisk for ille altså! Det skulle ihvertfall vært en kontakt person vedrørende klager på NAV. Men det finnes jo ikke.

 

Lillemaiblomst. Jeg har blitt stor syns jeg selv da, men jeg har ikke fått noen sånne kommentarer. Ligger over det grønnefeltet på symfysemålene. Men etter UL igår så viste det seg at gutten min er akkurat så stor som han skal være :-)

 

Alle er jo forskjellige, noen bærer babyene mer inni enn utenpå. Gravidmager er så fint uansett! Så bare nyt det <3 Du er nok så fin atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thessa: Var på ultralydklinikken på lysaker! :) Han var utrulig hyggelig... veldig flink! Sjekka og alt det medisinske... så greit å få bekrefta at alt fortsatt ser bra ut :) Fikk sett mye bra på 2d... han sparka, blunka med auga og trakk på smilebandet hehe :) Bildene fra ansiktet på 3d blei dessverre ikkej så bra på grunn av morkaka og navlestrengen... litt kjedelig! Men fornøgd med sjølve opplevelsen! Var inne en halvtime.. han var litt forsinka, men vi fekk "tia vår" likevel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dit vi skal også :-) Nå er jeg glad det var der vi valgte!

Jeg trodde man fikk se alt i 3d jeg, men det er i 2d altså. Også er bildene i 3d. Så gøy! Jeg gleder meg sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen komentarer på at jeg er sprekkeferdig, selv om folk til stadighet minner meg på at magen vokser og vokser. Men vet dere hva han ene tullingen på jobben preserte å si forrige dagen da!? Jeg sitter ved pulten min og jobber, og aner fred og ingen fare, da han plutselig kommer bort til meg, og uten engang å hilse på sier "Jeg må jaggu si jura dine vokser nå som du er gravid". Jeg trodde jeg skulle dette av stolen! jeg så ikke den komme akkurat! Gutta rundt meg reagerer (heldigvis) mye kjappere enn meg og begynner å skjelle ut han dusten, og sier at "en ting er å tenke noe, men det er noe helt annet å faktisk si det" "har du ingen sperrer" og i det hele tatt tar meg i forsvar og nærmest jagen har dusten ut av kontoret. Jeg satt fremdeles bare måpende. Hvordan klarer noen å få seg selv til å si sånne ting lurer jeg på! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thessa: Han går gjennom ungen i 2d... og ser hvordan han ligger, og at alt er ok osv osv... sjekker vekt. Så slår han over på 3d når han ser at han får noen fine bilder... I og md at han låg inn mot morkaka, og navlestrengen også var i områd...så ble 3d bildne ikke så bra... på grunn av at morkaka og navlestrengen syner veldig godt på de bildene og går litt i ett med mini...eller at man ser det ligger noe over ansiktet hans...vanskelig å forklare... Men fikk et film klipp der mini åpner øynene, det er bare sååå fint! Han kunne sikkrt tatt over til 3d og fått et fint bilde da, men da hadde man liksom godt glipp av "blunkeseansen"...:)

 

Hehe... har fått noen kommentarer fra en av gutta på jobb om det jeg også Therese :) var det første han sa når han fikk vite at jeg var gravid... " er ikke bare magen som vokser da" ;).... Og det er jo helt sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!!

Ariel det var trist å høre om tøffe tider du har min største medfølelese.

Skjønner hvis du ikke har overskudd til å komme 10.2 men det hadde vært hyggelig å treffe både deg og Kæmma.osv som ikke var med forrige gang

Endelig har vi fått time på lysaker til 3d..den10.2!! Så da drar jeg vel rett på treff hehe. Jeg har fått bestilt timehos jordmor-gleder meg.Legen skulle ut i permisjon 6mnd og da spurte jeg om jeg ikke like gjerne kunne gå til jordmor resten...noe jeg ikke fikk men kunne gå i tillegg sa han.var noe proteiner o.l i urin prøven .men uka etter var den helt fin

MEN etter et par slitne dager ,vel å merke bare en uke etter normal kontroll, har jeg fått 50% sy.m denne uken og det blir bra å prøve +ok å få en ekstra sjekk da på at alt er i orden ..har liksom tenkt at det skal de ikke få på meg ,,,men ,,ærlig talt planlagte sykefravær uten vikarer---no way ...ikke tale om,,da vil jeg heller bruke energien som er på oss selv. SÅ nå regner jeg med at jeg kan bade et par formiddager,,eller bidra med å banke noen Nav ansatte???

Tyrkia i vinteferien det blir stas..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Tihi, off kommentarene kommer om dagene ja.. Jeg er jo ikke lita i utgangspunktet over bringa, og det har jo ikke blitt mindre de siste mnd. Har fått noen kommentarer jeg å, men mest fra kvinnelig kollegaer! Reagerte litt da en jeg kjenner bare litt, kommenterte det høylytt ovenfor flere jeg ikke kjenner i det hele tatt. Er litt spesielt at noen ikke har sperrer for hva de bryter ut av seg!!!! Syntes det var fint å høre at gutta på jobben reagerte hos deg therese:)

Vet ikke Thessa ifht. nav, men jeg skrev en mail, får opp mail adressen deres på nav siden, forklarte hva jeg hadde opplevd, stilte de spørsmålene jeg lurte på og ba om tilbakemelding. Jeg var nok ikke så krass i mailen, men sakelig og også bestemt! Dersom jeg ikke får svar, kommer jeg nok til å undersøke mer ifht. hvem som kan hjelpe meg. Kan jo ikke søke med den infoen jeg har fått, er jo så feil!!! Kan si til deg om jeg får svar.

Anonym: jeg har hatt et lite utslag på protein på urinprøve på kontoll i uke 20, var innom med en prøve i går hos jordmor hadde utslag da også, men de gjøre ikke noe med det!! Er det det som er vanlig? Skal på onsdag på 24 ukers kontroll og skal ta ny prøve igjen da!!

Ha en god helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdag snuppiser!

 

Ariel; fryktelig trist å høre om moren din! Kondolerer så mye... Kreft er en forferdelig sykdom som burde blitt ulovlig...

 

Thessa; jeg blir fryktelig provosert når jeg leser om opplevelsene dine med NAV, lenge leve velferdsstaten... Sikkert ikke dumt å gjøre som det ble foreslått over her og be om navnet på saksbehandleren du snakker med. Skriv ned alle tidspunkter du snakker med behandlere og hva konklusjonen på samtalen er. Neste gang ting ikke går som det skal, så kan du skrive ett brev til NAV sentralt og slå i bordet med all dårlig behandling. Jeg er så frekk at jeg ville kreve renter på alle pengene som har kommet for sent... Kunne jo vært noe å lekke til pressen også... Tabloidene sluker sånne historier rått og da sitter plutselig NAV med diverse postkasser i skjegget...

 

Komentarer har jeg ikke hørt så mye til, iallefall ikke sånne frekke... Takk og lov for det, for jeg hadde vel begynt å gråte... Emo, jeg? Eneste jeg får høre fra kollegaer er at de syns det er flott med gravide mager og at de syns min er kjempefin... Jobber på ett någet mannsdominert kontor, så det er ganske imponerende at de klarer å la være å tråkke på tærne mine... Hotellfolk er somregel sprø, men de fleste er oppdratt i møblerte hjem ;-). Jeg var ute for å kjøpe noen nye topper i dag og la plutselig merke til akkurat hvor enormt frontpartiet mitt plutselig er... himmel og hav! fant ut at jeg måtte gå til innkjøp av noen nye bh-er, orket ikke tanken på å gå opp flere kopper fra en F, så jeg kjøpte like gjerne ett par amme-bh´er... Sabla festlig med "flapp" på bh! Dessuten er de gode å ha på seg... success!!

 

Merker at jeg opplever mye de samme problemene på kontoret som Wowo, er 20% sykemeldt og sjefene syns det er helt greit, men arbeidsmengden min har ikke blitt dertil redusert. Så jeg sitter en eller to timer over hver dag jeg jobber for å rekke alt som ikke gjøres den dagen jeg er hjemme. Så sykemeldingen fungerer egentlig litt mot sin hensikt... Men men, de får det vel inn i skallene sine snart at det ikke nytter. Blir vel uansett bedre når erstatteren min kommer litt mer i gang og frem til det kan jeg kanskje legge litt mer ansvar på assistenten min... Årner seg nok :-)

 

Vi har forresten kjøpt leilighet!!! Vi fikk drømmeleiligheten!!! Og det til ganske mange kr under takst :-) så nå skal vi snart flytte inn i noe som er 5 ganger så stort som det gamle (bokstavlig talt), med flott utsikt og intet mindre enn to balkonger... deilig deilig deilig! Jeg tilhører taknisk sett ikke til Oslo-jentene lenger, men jeg håper dere ikke kaster meg ut selv om jeg flytter ut til Asker?

 

Jeg har forresten hatt litt blødninger de siste dagene, er litt skummelt! JM sa jeg ikke trenger å bekymre meg så veldig for dette med mindre jeg får sterke smerter eller kramper i magen. Merker at det kommer mer når jeg styrer og løfter, så det gjør jeg så lite som overhodet mulig nå... Jeg er ikke så redd for en spontanabort/fosterdød nå(hun turner noe veldig inni der), er mer redd for at mormunnen skal modne seg og fødselen sette i gang alt for tidlig... Men siden jeg hadde mye blødninger i begynnelsen av dette svangerskapet, så kan jeg jo muligens berolige megselv med at dette bare er ett av disse "bløder-svangerskapene"...

 

Vel vel, det var nok for i dag, nå skal jeg avgårde på middag til svigers!

 

kos dere snuppiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips ang. NAV.

 

Dette er kanskje et ubrukelig tips, men som innflytter i Oslo fra en mindre by har jeg funnet ut at det er lurt å ringe til NAV i hjemkommunen min. Rask og effektiv service, i motsetning til hva det høres ut som dere har opplevd ved å ringe til kontoret i Oslo.

 

Jeg vet ikke om dette kun går an for meg, siden jeg fortsatt er folkeregistrert i hjemkommunen min, men det er iallefall verdt et forsøk :)

 

God helg til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren, Gratulerer med drømmeleilighet!!! :-) Fantastisk at det går så fort!!

Da blir det mye nytt på engang!

 

Sissel, godt tips. Men her er det nå slik at det er et kontor som kan hjelpe deg og det er det kontoret som er i den bydelen du er folkeregistrert. På de andre kontorene får de ikke opp noe info om deg i det heletatt! Helt tragisk. Men...

 

Gruer meg, må ringe de igjen til uka. De skulle jo ha ringt meg opp igjen hele forrige uke, men de klarer jo ikke det engang. Ennå det er 3-4 stk som lovet meg å ringe tilbake. Ikke èn eneste tlf har jeg fått..

Det er jo tragisk. De får meg til å føle meg som en snylter som lever på deres penger, men dette er jo egentlig min lønn! Som jeg har krav på å få til samme tid hver mnd. Lurer på hvordan de sure folka på NAV hadde klart seg i 2 mnd uten et øre! Tror ikke de hadde sittet stille.

 

Syns det er en forferdelig situasjon egentlig. Rart at penger skal ha så mye å si! Men alle vet jo at en ikke kommer seg noen vei uten.

Men vet lissom ikke om ejg orker så mye mer nå. Er så nær å gi opp!

I tillegg til den sinnsykt vonde ryggen min, mitt høye blodtrykk og kanskje svangerskapsforgiftning så skal jeg lissom drive å styre med det der! Uff, nei.. Jeg kjenner at det ikke er bra stress for meg eller babyen. Er så leeeeeeei! Jævla surrehuer som faen ikke kan jobben sin og er utrivelige i tillegg! De burde vært så ufattelig ydmyke! Men det ordet vet de jo ikke hva er engang! Når du må få penger igjennom NAV er man jo tydeligvis en person som er mindre verdt enn andre.

En person som må finne seg i å vente til DE har kapasitiet til å gjøre den jobben de får betalt for å gjøre.

En person som må gå på sosialen for å ha penger til mat.

 

Nei, fy faen! Hurra for Norge!!

 

Dagens utblåsning. :-)

Nå har svigerfamilien dratt! Fått smakebit på hvordan det er å ha en 3åring i hus! Han er skjønn, men har så høyt volum at det svir i hjernen når han "prater". Også er det jo så moro å teste grenser hele tiden.

Blir vel noe annet når det er ens egen unge. Kan lissom ikke kjefte på nevøen min føler jeg. Selvom jeg hadde litt lyst et par ganger.. :-) Han er jo bare skjønn da. Men slitsom. Lov å syns det? :-P

 

Igår så jeg 6 episoder av jordmødrene på NRK nett-tv! Satt å hulka og lo om hverandre. Merker at jeg blir mer og mer klar for å føde.

Gleder meg, samtidig som jeg gruer meg noe helt forjævlig.

Anbefaler å se jordmødrene, jeg lærte masse jeg ikke visste fra før. Også ser man lissom hvordan det forløper seg fra man kommer inn på sykehuset til man faktisk drar igjen. Veldig spennende!! :-)

 

Imorgen skal jeg på ullevål igjen for ny sjekk. Da får jeg svar på blodprøver. Gruer meg. Får med meg ei venninne da. Hater å gjøre sånt alene. :-)

 

Noen som har noen koselige søndagsplaner da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Maren!!!!!

HM...da kom jeg visst til å trykke på anonym knappen og det var jo ikke meningen!!!!!!..Det var kanskje ikke vanskelig å se det skulle vært meg..lol..så wowo de gjør ingenting altså..med proteiner..kanskje de bare følger litt ekstra med da..hi hi i går fikk vi tusla innom baby shop på ryen..kjente litt på stemningen, kjøpte et lysegrønt helseteppe, en liten tåteflaske, et tisse laken og noen gas kluter....fy søren så dyrt det er med vogner....glad vi har litt utstyr fra før og får låne litt..og den kule sengekant beskytteren..500 kr???Den så jeg langt etter...Heia finn.no Herlighet..glad vi har god tid til å kikke+ at vi må jo skaffe ltt til leiligheten i Alanya..bra vi skal ned nå så vi kan få noe på plass mens man ikke har baby og enda ikke er helt hvalross(selv om å snu seg om natta ligner en stor kobbes bevegelser) Tenkte å svømme en formiddag eller to til uka på Bøler noen som gjør det allerede,,eller som jeg kan plukke opp på veien??HILSEN LISA!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Raffen: Jeg tenkte meg til Bøler Bad i morgen formiddag (evt ettermiddag hvis det passer bedre for deg?), passer det? Evt tirsdag kl.13..(slutter jobb 12 da ser du).

 

Ariel: Kondolerer SÅ mye, kan ikke forestille meg hvordan du må ha det engang.... Er jo bra du har positive ting i vente da med en liten baby og alt, men sikkert vanskelig å se lyst på livet akkurat nå... Håper det går bedre etterhvert...

 

Thessa: Stakkars deg ifht NAV, det er utrolig dårlig kundebehandling!! Syns du skal sende inn en skriftlig klage på mail, da kan man klare å holde hodet kaldt og tenke over hva man skriver uten å virke usaklig.

Jeg har heller ikke hatt god erfaring med de i resepsjonen i hvert fall, det er noe av det mest uhyggelige personellet jeg har vært borti. Når det er sagt har jeg hatt positiv erfaring med de jeg blir satt over til, hvis du hører til Østenjø, be om å få snakke med Anette, hun var kjempehyggelig og hjelpsom! Jeg fant også ut at jeg ikke hadde fått penger fra NAV siden 12.12, og ringte for å høre. Da sa hun at det var veldig rart og at hun i skrivende stund sendte mail til de som hadde med det å gjøre for å få sjekket det snarest. (Jeg hadde sendt mail dagen før da det er vanskelig å komme igjennom på tlf, og hun ringte formiddagen etter). 2 dager etterpå hadde jeg 12000 inne på kontoen, så jeg syns det gikk overraskende fort og greit!

 

Etterpå var hun behjelpelig med å sette meg over til en som hadde svar på mitt spm angående om jeg kan jobbe som freelance sanger 20% i permisjonstiden, da jeg kun har 80% fast stilling i den andre jobben. (Tenkte at hvis jeg ikke krever penger for freelance-jobben i permisjonstiden, men i stedet jobber slik at jeg ikke mister kunder og "blir glemt" nå når bryllupssesongen nærmer seg). Da svarte han (utrolig nok) at det egentlig ikke går an å jobbe i permisjonstiden, selv om jeg bare får betalt for 80%, men at de ikke sjekker om jeg gjør det (altså mente han hvis jeg gjør det svart i stedet!). Da spurte jeg om det var bedre at jeg førte det opp på mannen min sitt firma (han er freelance pianist) heller, for da blir det i hvert fall trukket skatt, og da sa han "ja, det er det beste, hvis du har mulighet til det!". Veldig morsomt at systemet er sånn at man må blir bedt om å sno seg unna reglene for å kunne jobbe, hehe! Men da gjør jeg i hvert fall det med god samvittighet:) (Er jo forsåvidt bra de er ærlige og ikke bare sier "nei, det er overhodet ikke lovlig", for da ender man jo med å måtte jobbe svart uansett for å overleve freelance-yrket!)

 

Tenkte det kunne være greit for andre å vite at ikke alle som jobber der er sånn, selv om det ikke forsvarer de som oppfører seg helt umenneskelig slik som i ditt tilfelle.. Håper virkelig det ordner seg for deg, du har vært utrolig uheldig, stakkar!

 

Oi, dette ble jo 18 pages, front and back(!), hehe...

Ha det fint så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...