Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Tror egentlig dt bare er å møte opp. Var inne og såg på timeplanen deres, men den gav meg særdeles lite info! Tror jeg må ringe de i morgen å høre. Er jo veldig bra trening og svømme, så hadde vært greit å komt i gang med det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hør med de! :-) Og vet du om det er varmt eller kaldt vann? Bekkenet mitt stivner sånn når det er kaldt :-(

 

Vi skal kjøpe ny vogn likevel vi :-) Glad for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :-)

 

Ang barnevogn. Blir bare mer og mer usikker jeg! Det er jo virkelig et HAV av vogner der ute! Men likevel... Synes Emmaljunga vognene og Simo vognene fine. Noen som har sett på Emmaljunga smart duo kombivogn?

Skal på barnevognhuset imorgen, og jeg vet ikke hva jeg skal se etter!! :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååååå for en dag!!! I dag har jeg virkelig klart det store. Gikk sikkelig på rygg i steintrappen på jobben. Tenkte ikke så mye på det da, siden vi hadde en giga vannlekkasje som bare måtte fikses. Men ble litt mer støl og fikk vondt etterhvert så da ble det legevakta!! Først inn for å høre på hjertelyden hos babyen, ble så stresset når jeg skulle inn dit at tårene sto, følte med helt hysterisk. Heldigvis var hørte vi den lille med en gang og alt virket bra ellers så babyen har nok tålt fallet. Videre bare det inn på skade avdelingen. Her konkluderte de med en giga blodutredelse på ryggen, men siden jeg er gravid droppet de røngten. Fant ut at jeg ville få samme bahandling selv om det fant noe, og er jo ikke bra for babyen, er veldig glad for at jeg slapp. Håper på at det leges av seg selv, hvis ikke inn igjen. Ikke nok med alt dette, så er samboeren bort så alle bekymrede timer på legevakta alene, ikke noe gøy!!!!! Nå er jeg hjemme, fått i meg litt mat og skal køye. Lurer litt på hvordan jeg skal sove, ikke magen, ikke ryggen og ikke H side. Så nå venstre side streiker får jeg sove på hode:) Sikkelig klage innlegg, men måtte bare litt sorry jenter!!

Så deilig det høres ut med svømming, skulle bodde i nærhet av Lamb. vi å!! Thessa har så vidt sett på skjemat og gruuuuer meg, men skal nok finne ut av det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei?? STAKKARS!! :-(

Det hørtes ikke noe godt ut! Du skulle bare søkt meg opp og ringt meg, jeg hadde blitt med deg jeg :-) Er jo ikke noe gøy å dra alene når man har vondt og er redd! Det er ihvertfall bra det gikk så bra som det gikk. At babyen har det bra er jo det beste!

Nei, stakkars lille! Du må gå forsiktig jente!!!

Håper du får sove! Du skal ikke på jobb imorgen da håper jeg?

Pass på deg selv.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte deg Thessa, takk takk:). Skal prøve å holde meg på beina hvis ikke ringer jeg "neste gang" jeg er som bambi i trappa!!! Må en tur på jobb i morgen, den vannlekkasjen skaper litt styr. Men tar det med ro og blir evt. hjemme på torsdag! I morgen kommer min kjære tilbake også skal blir kjekt! Ser det blir vogn kjøp på deg å, har du sett det ut en spesiell?? Har foressten fått beskjed om paracet om jeg får for vondt, og i verste fall paragin forte. Syntes det var litt rart for de er jo så sterke, så vil nok prøve å unngå å ta de. Blir nok bedre etterhvert! Må nesten le litt nå, at det går ann!!!! Ha en fin kveld til deg å og igjen takk for gode ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mai-Mammaer!

 

Melder meg litt inn her jeg også, har samme termin som Scoobydo, håper det er greit? Er ikke så mye som skjer på April-klubben, og så ser jeg at mange av dere bor i Østensjø bydel, og selv bor vi på Bøler:)

 

Jeg tenkte meg på gravidsvømmingen som Aqua Form har hver mandag og onsdag fra 15:30-16:30, og skal dit neste onsdag, så hvis noen vil bli med hadde jo det vært kjempegøy! Nevnte det for deg, Scoobydo, så hvis du kan den dagen må du si fra:) (Hvis noen skal på Bøler bad en dag vil jeg også gjerne være med, da jeg bor rett over gata..! Skal kjøpe meg klippekort der tenkte jeg, veldig greit at de har treningsapparater i tillegg.)

 

Vi også har endelig fått vogna i hus, etter litt bytting og diverse fant vi den vi ville ha! Endte med en sort Teutonia Spirit S3 og er kjempefornøyd, men jeg klarer nesten ikke vente med å trille tur, hehe...

Ble plutselig veldig virkelig at vi faktisk skal få en baby i hus da jeg fikk en bryllupsjobb 6.juni i år, da måtte vi nemlig booke en barnevakt, litt rart når hun ikke er født enda engang! (Da vil hun jo være en drøy måned, så barnevakten må jo bli med på festen slik at jeg kan amme i en pause, men det ble plutselig så virkelig - herlig følelse, ikke sant jenter?!)

 

Ha en fortsatt fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, hørtes forferdelig ut!!!

God bedring, wowo, håper du blir bra igjen snart!

 

Er ikke lett å være gravid alltid, merker at jeg tåler mindre nå enn før ja, fikk en strekk i natt som enda ikke er gått over:( (Er jo bare en bagatell i fht det du fikk da etter fallet!) Føler meg litt handicappet noen ganger, så lurer på hvordan det blir i mnd fremover.. Jaja, vi har virkelig noe godt i vente, så det er jo absolutt verdt det:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å ha deg med i gjengen Songbride :-)

Jeg er også bryllupssanger :-) Eller, egentlig ikke. Men blir godt brukt blandt kjente likevel!

 

Wowo, ja nå går du pent altså! :-P Stakkars lita! Hvordan er ryggen idag?

 

Idag opplevde jeg det søteste hittil. Våknet, kjente på magen. Helt stille..

Så sang jeg en liten sang, også våknet han!! :-) Hihi.. Å, lille gullet til mamman sin som reagerer på stemmen min. Har aldri kjent det så tydelig før :-) Bare da visste jeg at dette blir en fin dag! :-)

 

Jeg har faktisk bursdag idag! :-)

Skal ut å spise med min kjære. Tenkte å prøve et sted som heter Ryes på Grunerløkka :-) Også skal vi se på vogner da :-)

 

Blir en fin bursdag tror jeg! :-) Også skal jeg lage stooooor sjokoladekake! Åh, bare DET er jo grunn nok til å bli et år eldre :-P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thessa: Takk for velkomst, og GRATULERER MED DAGEN!! Håper du får en strålende dag, og lykke til med vognprøving:) Hvor gammel blir du? Jeg blir 28 den 26.januar, så blir også snart feiring på oss!

 

Så gøy å føle respons på sangen, jeg og mannen min synger nattasang for jenta vår hver kveld, og hun er livlig som bare det:) (Nå kan det nok ha med at hun blir livlig hver gang jeg slapper av da, men likevel!)

 

Litt morsomt å se hva slags musikkstil hun kommer til å like best, da hun har vært med på Elvis-jobber, dansemusikk-jobber, gospel-jobber, vielser og hører pappan spille klassisk nesten hver dag..hehe:)

 

Nei, nå må jeg gjøre meg i stand til jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper det står bra til med store og små :)

 

Wowo; uffuffuff, stakkars liten. Hvordan går det med deg idag, fikk du sove noe? Heldigvis at det gikk så bra med mini og at sambo snart kommer hjem. Hold ut og invester i brodder :)

 

Thessa; GRAAAATULERER!!!! Håper du og din kjære får en fin fin dag. Du får fortelle hvordan det gikk på vogn jakt og lykke til.

 

Idag startet jeg på gravid yoga på elixia lambertseter, starter 15:45 hvis noen skulle føle behov for litt pust og tøy.

 

Ha en strålende dag alle mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wowo da! Det hørtes fryktelig skummelt ut!!!! Men så bra at alt er fint med junior... fikk du sove noe?? houff...

 

Gratulerer med dagen Thessa!! Håper du har en fantastisk dag og måtte alle dine bursdagsønsker gå i oppfyllelse!!

 

Her i gården går ting i 150kmt for tiden... Husker plutselig at det er ett himla makkverk å flytte... Vi skal ut av leiligheten så fort som mulig, siden kjøper vil ha en relativt rask overtagelse... Helt genialt det, men vi har ikke fått ny leilighet enda... Så nå er vi litt hjemløse ;-) Har sett oss ut den vi vil ha, venter bare på klarsignal fra banken før vi kan gi bud... Håper ingen kommer inn og kjøper den fra under nesa på oss... *krysser fingrene hardt og inderlig*

 

Jeg har også krøpet til korset og bedt legen om delvis sykemelding... Jeg føler det på mange måter som ett nederlag, har jo alltid vært sterk som en okse, og bare holdt meg hjemme når det var uforsvarlig å gå på jobb... Men nå bare klarte jeg ikke mer! Så jeg fikk 20% sykemelding, og blir da hjemme en dag i uken. Var også hos jordmor i dag og hun mente at jeg bør be om mer, men vi får se... Fikk omvisning på ABC i dag, spennende altså! Var første gang jeg har sett innsiden av en fødestue... Det så mindre skummelt ut enn jeg innbilte meg på forhånd... Lignet litt på ett hotellrom med ett gedigent badekar i. Hørte på hjertelyden til huleboerinnen min, og den var fin! Syns det er så utrolig koselig å høre den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusentakk jenter ;-)

Songbride, Jeg blir 24 jeg! Er jo ikke så ille. Men føler meg gammel idag! :-P Nå har mine besteforeldre ringt og forteller den laaaange historien om hva som skjedde for 24 år siden. "Det var en gledens dag, den kaldeste vinteren noensinne, Du var så vakker" Hehe.. De er søte da. Jeg var ikke mye vakker! Så ut som en tynn vrengt verson av pappa.

Men jeg var første barnet, barnebarnet og olderbarnet så de var helt i hundre da jeg kom! :-) Stakkars pappa var 17 år! Det er ikke stort nei! :-)

 

Maren, så heldig du er som fikk gå å se!! :-) Bra du har fått deg litt sykemelding! Du har en hard jobb foran deg vet du :-) Greit å få slappet litt av før det hele begynner :-)

Flyttet selv for noen mnd siden og det er et hat! Uff, stakkars. Føler med deg! :-) Så deilig å høre din lilles hjerte <3 Ingen lyd er deiligere...

 

Vero, kos deg på yoga idag! :-) Kan bli med neste gang! Håper ingen fjerter på deg denne gangen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!....

 

Her har det vært mye aktivitet :)

 

Wowo: HVordan går det i dag? Hørdes ikke særlig behagelig ut.. har fresten lest på nettet at det skal ikke være farlig å ta paralgin forte, i korte perioder!

 

Thessa: GRATULERER MED DAGEN :) Vet dt er veldig mange som kjøper emma ljunga, duo vognene er ganske svære... men praktiske da siden baggen er så stor. Jeg valgt kombi fordi jeg syns det er lettere å bære baggen opp 2 etg, og da kan mini sove i den når vi er på besøk hos andre... Men vognvalget er jo veldig smak sak :) Jeg kjøpte simo sin...veldig fornøyd... (så langt)

 

Songbride: Velkommen hit! Jeg er gjerne med på mandag :) Onsdag jobber jeg så da tror jeg ikke at jeg rekker det. Men mandag er jeg med om du skal da? :) Husker liksom ikke alle innleggene jeg leste.. :)

 

Maren: Håper dere får leiligheten da.. har du link eller? :) Har vært på omvisning på fødeavd da min søster fikk... var greit å ha vært der. Men jeg var ikke særlig fan av å se på alle instrumentene...:S

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulere med dagen Tessa, er så gøy med bursdag, fått mange fine gaver??

Takk for trøstende ord! Det har gått greit på jobben i dag, kjenner at jeg er ganske støl og må passe med for hvordan jeg sitter, men det går. Fikk sove i natt også, måtte bare passe på å ikke få vekta på siden.. Kjente noen små sprak når jeg la meg i går, var godt det, i kveld har jeg tenkt å tilføre kroppen noe søtt slik at jeg kjenner den lille godt..

Velkommen i "klubben" songbirde:) Hvordan har ditt svangerskap vært så langt?

Vero: hvordan var yoga??? Vurdere å begynne på yoga via oslo yoga, de holder til på sagene, noe som vil være med? På nettsiden deres selger de dvd, og det gjøre de på flere yoga sider, så om du ikke har funnet en til nå, så finner du de der!

Maren: En fødeavd. godt å høre at de ikke var så skummelt.. Tenker på det som et tannlege kontor, og for å si det sånn: jeg er ikke glad i tannleger... Spennende med ny leilighet, får håpet budet kommer igjennom!

Scoob.: Hvordan er det med deg? Sier litt som deg er så mye aktivitet fra en dag til en annen?? Kanskje vi skal vurdere å ha treffe litt oftere jenter:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sissel: jeg går på romsås bad på fredager mellom halv 9-9. De har også tilbud torsdager. Men fredager er bassenget oppvarmet. Vet der er noe på st olavsplass også... Lillemaiblomst går vel der.

 

Dt er fresten fagerborg fysioterapi som har bassengtreningen på romsås, de har også tilbud på vestkantbadet, men der var det fult da jg begynte...

 

wowo: Så bra det sparker... :) det er en utrolig deilig følelse om man er bekymret. I dag har jeg vært på legevakten, trodde jeg hadde UVI... har hatt litt symptomer fra og til siden søndag. Skal reise hjem i morgen så greit å teste det før vi reiser...da de på legekontoret hjemme er ganske så vanskelige :) Men det slo ikke ut på stixs...men fikk likevel antibiotika... de vil vel være på den sikre siden?!....

 

Kanskje vi må ha treff oftere fra neste gang ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei scoob: Er greit å få sjekket UVI, og like sikkert å være på den sikre siden. Så kjekt med en tur hjem. Vurdere selv å bestille billett i mars, mannen min skal på utdrikningslag og da tenkte jeg på å ta meg en tur til mamma og pappa og blir dallet litt med:) Er jo kos det!! Kjekt med spark ja, har kjent litt nå i kveld også:) God tur hjem, så får vi kanskje avtale neste treff, allerde når vi møtes neste gang kanskje!?! Nå skal pc slåes av og jeg skal slappe med med min kjære på sofaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Scoobydo: Jeg tror ikke jeg når det på mandag, tror jeg jobber til 16 da, mens på onsdag jobber jeg til 12 bare.. Det var synd da.. Men skal på Bøler bad i morgen rundt 18 hvis du (eller noen andre også!) vil være med da? Da blir det bare å trene på egenhånd altså, er ikke noe opplegg, men kunne ikke noen av dagene på Lambertseter denne uka, og så vil jeg gjerne trene likevel..! Eller skal du kanskje på Romsås på fredag?

Kanskje jeg kan henge meg på der i tilfelle, hvis jeg klarer å stå opp og finne fram, og det er ledig plass..;)

 

Sissel: Jeg skal på fysiotrening i basseng neste onsdag på Lambertseter, fra 15:30-16:30, så bare å si fra hvis du vil bli med?:)

 

Da tar jeg kvelden, må opp tidlig i morgen og ha babysang, men med alle de søte & snille babyene er det bare gøy:) (Og grei oppvarming for prinsessa vår, hun får alle sangene inn gjennom navlestrengen, hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wowo: Takk for det, koselig å være her i mai-gjengen:) Svangerskapet mitt har vært noe tøft, men er i mye bedre form nå heldigvis! (Kastet opp & var kvalm hele dagen til over 5.mnd, men nå er d bare annenhver uke eller sjeldnere, og er like sjelden kvalm!) Nå klarer jeg å nyte magen og tilværelsen, eneste som er veldig plagsomt er at spyttproduksjonen min økte da jeg ble gravid, og fikk skikkelig metallsmak i munnen, noe jeg sliter med enda, så jeg må ha tyggis eller drops i munnen konstant! (Veldig synd siden jeg egentlig ikke har så mye søtsug som før, og da er det dumt å måtte innta unødig mye e-stoffer og sukker:s Jaja, det er mye man må igjennom, men gjett om alt er verdt det når det kommer til stykket!! Har til gjengjeld kjent veldig mye liv da, kjente de første sparkene i uke 15, og nå spreller og turner hun som bare det:) Veldig koselig for mannen min som kjenner (og ser) så godt at det er liv der inne, siden han ikke kjenner det innvendig!

Hvordan har ditt svangerskap vært da?

 

Vero: Vet du om gravid-yoga-kurset er fullt? Kan man komme og betale pr gang eller må man betale for hele kurset? Er det kun på onsdager kl.15:45? Vil nemlig på gravidsvømming på Lambertseter på onsdager, men vil veldig gjerne gå på yoga også! Har hørt veldig bra anbefalinger av yoga, riktig pusting kan visst døyve smertene under fødselen og riene, og det høres jo fristende ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :-)

 

Idag sov jeg til klokken 15.00!!! :-O Helt insane! Men, jeg var sliten så trengte det nok.

Vi droppet barnevogn tittingen igår. Bestemte oss for å heller ta det på Lørdag da lønnen har kommet inn! :-) Gleder meg!

Hvor ligger barnevognhuset på Grønland egentlig?

 

Vi leide oss 5 filmer igår vi :-) Så nå har jeg sett Beowolf, Get smart og Dont mess with Zohan. SIstnevnte ble så teit at jeg ikke orket å se den ferdig engang! :-)

 

Stemmer også for oftere treff! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Songb. Svangerskapet mitt var mye preget av kvalme i starten. Har den siste tiden ikke vært så kvalm, men på dager der det er mye stress kommer den sigende på kvelden. Jobber 60% og kjenner at det er nok. Jeg må si at var veldig glad når jeg ble gravid, men hadde ikke helt forberedt meg på den starten! Nå nyter jeg magen mer og mer og synes det er hærlig å kjenne sparkene:)

Barnevogn huset ligger like over Grønlands torg, stå med meny i ryggen og se ca rett frem. Det er en til butikk med vogner den er 1 min. gang fra Meny. Når du står med Meny på venster og en blomster butikk på høyre og går rett frem kommer du til butikken (har ikke vært innom, men gått forbi flere ganger). Lykke til i jakten på barnevognen, vi skal snart være med vi å:) Tror vi kommer til å ta en Sverigetur, søsteren min bor like ved grensen, så kan kobinere vongkjøp og besøk!

Deilig med film maraton da:) Jeg har vært på jobb i dag å, i morgen er en rolig da og jeg gleder meg til å slappe av! Så blir det en tur med venninner i helgen skal bli gøy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jenter!

 

Da har denne damen blitt en erfaring rikere med yoga kurset sitt:)

Det var veldig behagelig, ledet av en fysioterapeut og med dempet belysning, stearinlys

Og ”bølge musikk”. Jeg har aldri vært på yoga før så dette var helt nytt for meg, det nærmeste jeg kommer er noen pilates timer for lenge siden. Men dette var helt annerledes. Man lærer mange nye puste teknikker , jeg var litt vel iverig og ble helt svimmel av all pustingen. Hun stakkars kurs lederen kom bort og la en beroligende hånd på skulderen min og informerte om at man ikke vant noe om man pustet mest…heheheheh

 

Songbride;kurset koster ca 500 hvis du er medlem av elixia, hvis ikke tror jeg du betaler 1000.Det er for 6 ganger. Kurset er langt fra fullt, tror vi var 8/9 stykker der, så det er jo godt mulig du kan betale pr gang . De er jo sikkert interessert i å fylle det opp. Ta en telefon og hør. Er jo også mulig at noen av de andre elixiane har samme tilbud. Kan jo

kanskje lønne seg økonomisk hvis du alt er medlem .

 

Maren; Lykke til med flyttingen. Håper dere får den leiligheten dere sikler på:) Kjøpte den pappa boken du anbefalte meg på treffet. Sambo fikk den i går og satt og humret for seg selv i sofaen - suksess!!

 

Ah, en ting til.Har dere sendt inn skjema til NAV? Var hos jordmor i går og hun sa at jeg måtte legge ved termin bevis og at NAV ikke godtar dette før etter uke 28?! Hadde egentlig tenkt å sende det inn denne uken, men er jo ”bare” i uke 25. Noen som vet??

 

Puuuuh, denne ble lang:)

Ønsker dere alle sammen en fantastisk helg !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hørtes jo behagelig ut med yoga, kanskje det er verdt å prøve det. Jeg har sjekket det ut på yogaskolen, der er det 1280 kr. for 8 ganger. Legger ved en link, hvis det er flere som bor i "området" og er interresert! http://www.osloyoga.no/ps/kategori.aspx?id=19&kid=21

 

På denne siden fant jeg også opplysninger om fødselskurset jeg har hørt litt opp, lamaze, er det noen som kjenner til "metoden"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...