Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Så spreke dere er jenter!! :-)

Føler meg skikkelig sporty om dagen, eller ikke. Kom meg nesten ikke ut av senga idag. Hadde så j... vondt i bekkenet!

Men, lyst å svømme mer. Det var ikke dumt altså :-P

Jeg har laget min første Blogg jeg ;-) Fler som har blogg?

 

Tror vi får oss en Emmaljunga smart duo kombi vogn jeg ;-) Men ingenting er sikkert ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo igjen jenter;)

 

Hvordan står det til med dere alle sammen??

 

Ser det er litt snakk om yoga her, er det noen som har tenkt til å melde seg på noen av kursene og i såfall hvem av de?? GravideYoga 1 eller GravideYoga 2 ( www.osloyoga.no ) som ligger på Sagene.. Passer meg meeeget bra ettersom jeg bor 2 min gange unna stedet;) Så vurderer hardt om jeg skal melde meg på, ettersom jeg er meeeget stille sittende om dagen. Og kjeder livet av meg.. hehe...

 

Ellers ser jeg det er mange som har kjøpt deg barnevog=) Det har jeg også, men ikke fått hentet den enda. Gleder meg til den kommer;) Det ble Emmaljunga edge på oss, i Copper fargen... Syntes den var så fin, kanskje ikke den mest praktiske fargen, meeeeen falt bare helt for den.. Sambo syntes den var veldig fin også, og kunne tenke seg å trille tur med den fikk jeg høre.. hehe..

 

Hva skjer i kveld da?? For min del blir det bare å sitte hjemme å kjede meg;) Sambo har reist til Raufoss faktisk, for å feire bursdagen til en kamerat, og plutselig følte jeg meg veeeldig ensom.. men men.. Har vel bare litt godt av det også...

Ble et langt innlegg fra meg i dag detta her=P hehe... ( men igjen! Kjeder meg) alt nå=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin lørdag! Endelig fått sovet de timene jeg trenger for å fungere. I tillegg har jeg sittet ute i boblebadet en liten time, og DET var deilig det. Jeg har vært helt i tåka hele denne uken. Sovnet nesten på jobb forrige dagen, og har i det hele tatt slitt veldig med konsentrasjonen. Jeg skal alikevell ikke klage, har jo ingen bekkenplager i det hele tatt og fungerer på alle måter

.

Samboer er utenbys i forbindelse med jobben i dag, er ikke sikker på når han komemr hjem egentlig. Håper han kommer hjem om ikke så alt for lenge så jeg får vist han at jeg fremdeles er den samme gamle, og er istand til å gjøre annet enn å bare sove. :D

 

Lille Elisabeth i magen min sparker mye for tiden, hun er spesielt glad i sjokolade (hun er jo jente ;) ) og musikk. Koselig å kjenne at hun er der synes jeg. Blir mer og mer virkelig for hver dag at jeg fakstisk har et lite menneske inne i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper ;-)

 

Idag har vi kikket på barnevogner! Endelig bestemt oss for en Emmaljunga smart Duo Kombi! :-) Nå driver vi og undersøker om det er billigere å kjøpe i Sverige, hvor i Sverige det er barnevogn butikker, og hvordan vi skal få kjøpt i sverige siden vi ikke har bil. :-P

Spørs om vi bare kjøper den på barnevognhuset.

 

Therese, så koselig at du kjenner lillegullet ditt masse da ;-) Min lille gutt er også hyper om dagen og natten ;-) Jeg driver å drømmer at han sparker hele natten. Fant ut at det er jo faktisk fordi han sparker.. Hehe. Også påvirker det drømmene mine. :-)

Ps. Elisabeth er et nyyydelig navn! Hadde bestemt oss for Anna Elisabeth om vi fikk jente ;-) Guttenavn er såå vanskelig. Men det ser ut til at det blir en liten Jonas. Vil se han først og se om det passer!

 

Vi var og spiste på Fridays ista, Ble så skuffet! Bestilte sånn Fridays burger både jeg og samboer. Samboer fikk først feil burger.

Så fikk jeg min medium stekt når jeg ba om gjennomstekt. Og dumme meg spiste jo endel før jeg la merke til det. Og vi fikk inget avslag i prisen i det heletatt. Synes det var litt dårlig jeg. Ihvertfall når de serverer ting som ikke er gjennomstekt til en gravid lissom. Litt bak mål. Men men. Vi overlever det nok :-)

 

Hva skal dere andre ikveld da? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gått litt rundt omkring her på Sagene får å få tiden til å gå, og vært på butikken en tur.. Tenkte jeg skulle male ett strøk på vugga ettersom jeg har allverdens med tid i dag;) hehe..

Jeg og sambo var på Fridays i går vi;) Lenge siden jeg har spist såååå mye altså.. Og digger den sjokolade kaka de har der! NAM! hehe...

Synd dere ikke var fornøyd med maten, det er alltid kjedelig når man skal ut å spise og har forventninger til det man skal putte i munnen...

 

Jeg hadde en drøm om svigermor i natt... Huff... hehehe... Vi skal nemmelig sove hos henne bare ett par uker etter fødselen om den skjer rundt termin=P Pga søster til samo skal gifte seg. Drømte da at hun prøvde å overkjøre meg heeelt og skulle heletiden fortelle meg hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre med baby.. Må jo bare le litt av det hele=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god ettermiddag!

Vero85, var du på bimtreffet? Jeg har lyst til å gå på yoga, men er litt usikker både på hvilket kurs og når jeg skal begynne. Mest interrester i gravide 2 tror jeg. Tenke jeg skulle høre om jordmoren kjent noe til yoga kursene, vil gjerne ha inn litt teknikker til fødselen. Vurderte å begynne i midten av fabruar evt.

Vi har også vært på fridays, fikk en lite stekt burger og måtte sende den ut igjen. Var 12 uker på vei da så vistes ikke, men tenkte at jeg sikkert skulle ha underbygget at burgeren måtte være gjennomstekt på grunn av at jeg var gravid!!

I går var vi på barnevogn jakten, sliter med å bestemme meg!!!! Blir nok en Emmaljunga på meg å, synes city cross er lett og enkel slik vi bor nå!! Men har litt lyst på den modenia(eller hva den nå heter) modellen, skal ikke være lett. På kvelden var jeg å spiste sushi, og fikk litt panikk.. Jeg har jo følgt matportalen og spiste sushi men ikke tuna, i går sa kokken at jeg kunne spise laks, kveite og en type fisk til, men ikke feks. frityrstekt scampi!! Kan da ikke stemme, jeg har spiste masse scampi, både frityrstekt og rå!! Fikk litt panikk, men har igjen lest matportalen og kan ikke se at det er farlig.... Noen som har hørt annet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wowo: Nei, jeg fikk dessverre ikke kommet på BIM treffet, hadde besøk av stefar og søster den kvelden.. Spiste fiskeboller.. hehe.. Tror dere spiste bedre mat;) Liker fiskeboller godt jeg altså;)

Jeg tror jeg melder meg på Gravideyoga 2 som begynner på torsdag den 12.2, kl 18.15-19.45. Blir litt seint å starte på det i April=P

 

Synes de fleste Emmaljunga er kjempe fine, og de venninnene mine som har hatt den type vogn har vært fornøyde uansett hvordan type de har hatt;) Gleder meg til min kommer;)

Sushi spiser jeg ikke, så det veit jeg lite om;) Kanskje noen andre her veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wowo: Sushi skal det ikke være noe problem å spise, har jeg lest i hvert fall! (Jeg hadde håpet å ha det som "unnskyldning" da jeg var på et sushi-party, men holdt meg unna likevel da jeg er litt pysete, hehe)

 

Jeg har nettopp meldt meg på Gravidyoga 2 jeg også, bare på onsdager fra 16:45-18:15, med kursstart den 11.02. Jeg jobber nemlig sent torsdager. Hvis noen skal melde seg på dette kurset hadde det jo vært gøy å gå sammen?! (Fant ut at det jeg vil få mest utbytte av er gravidyoga nr.2, ellers må jeg jo gå begge to for å få fødselstrening, og det blir litt mye syns jeg, og ikke når jeg det heller før termin!)

 

Ellers skal jeg på gravidsvømming nå på onsdag på Lambertseter Svømmeklubb kl.15:30-16:30, så hvis noen vil henge seg på er det bare å si fra! (Har vært og svømt 2 ganger de siste 2 ukene, og selv om jeg var helt ødelagt etter begge gangene har jeg fått mye mer energi! I går støvsugde jeg, vasket, tørket støv & ryddet hele leiligheten - fantastisk følelse! Har ikke hatt mot eller orket noe særlig tidligere, men nå klarte jeg det endelig:) Gjett om mannen min ble glad da han kom hjem, han var i sjokk! Så nå gjenstår bare kottet og bodene, tihi, men det får bli til uka...)

 

Har forresten SÅ lyst å bli med på BIM-treffet deres den 10.2, men skal på korøvelse kl.19:( Det er ingen som kan komme 17 eller 17:30 f.eks da?:) Hvis ikke kommer jeg til jeg må gå i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Songbirde: Jeg kan like gjerne melde meg på Yogakurset som starter på den onsdagen også... Jeg er ledig hveeer dag, og har ikke noe spess planer noen dager. Værtfall ikke som kan forandres på;) Skal se om jeg tusler bort dit like greit jeg å snakker litt med de en dag til uka;) Og melder meg på da:) Synes det er greit å ha noe å gå til værtfall en dag i uka, kanksje ukene går litt fortere.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da slipper jeg å gå alene!

Si fra når du har meldt deg på, så kan vi snakkes nærmere på Bim-treffet hvis du skal dit:)

 

Hvor bor du? I tilfelle vi bor i nærheten av hverandre kunne vi tatt følge dit, men du bor kanskje ved Sagene?

 

Da tar vi kvelden, natta jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Da fikk jeg endelig en ledig stund til å komme meg på nett :-)

 

Vero, så bra at sambo likte boken! Den er ganske herlig lesestoff...

 

JM på ABC anbefaler også gravidyoga på det sterkest, jeg skulle gjerne gjort det, men jeg aaaaaaaaaaaaaaner ikke når jeg kan få tid *sukk*. Forhåpentligvis så roer ting seg litt når vi kommer på plass i ny bolig, forhåpentligvis er det ikke så lenge til det skjer. Vi skal by på den vi vil ha till uken (gitt at vi får lån da), så det blir en utrolig spennende uke :-)

 

De har også funnet en etterfølger til meg på jobben! takk og lov for det... Jeg har en type spesialist stilling som tar en god stund å lære og det finnes ikke direkte flust med folk som sitter på den typen kompetanse som trengs, så jeg begynte å bli relativt stressa i forhold til hele jobbsituasjonen. Jeg orker ikke jobbe overtid lenger og er jo 20% sykemeldt, men det er ikke så lett å overholde når jeg ser at berget med jobb som står foran meg begynner å ligne matterhorn...

 

Jeg har kastet mine øyne på mondial modellen til emmaljunga... Den er så fiiiiiiiiiiiiin! Det er så mye hyggelig som kommer nå fremover! Elsker å se hvordan hele familien og venner forbereder seg til dette lille vidunderet kommer til verden. Gleder meg også utrolig til å innrede barnerommet! Vi kommer til å arve veldig mye utstyr, står en masse sprinkelsenger, tripptrapp stoler og plaskebaljer rundtomkring, så vi samler nok det meste... hadde kostet en liten formue å kjøpe alt nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt meg på yoga kurs på onsdager jeg å. Har fått så mye positivt fra venner og familie om at det er så kjekt ifbm fødselen. Blir spennede da, har aldri gått på den type kurs! Hvor er det dere skal flytte Maren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her med medlemsskap på Elixia? De har også Yogatimer for gravide. Jeg skal på en i morgen, på Sjølyst klokken 16:00.

Har sett de også har på Lambertseter, men det passer dårlig for meg med tanke på klokkeslett osv.

Elixia har også yogakurs for nybakte mødre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)

 

Nå føler jeg at jeg er den eneste U-sporty gravide her! :-P Jeg svømmer litt da.. Hehe.. Jeg bor jo på Lambertseter, så jeg skulle gjerne vært med på Elexia sitt yogakurs. Spørsmålet er bare om de tar imot de som ikke er medlemmer. Skal melde meg inn, men tenkte å vente til etter fødsel.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke skryte av å være sprek og gravid jeg altså. :) Trente hver dag tidligere, men jeg torde ikke etter at jeg ble gravid. Ble inspirert til å prøve yoga av de ovenfor her, og siden det er kostbart å være støttemedlem fant jeg ut det er like greit å benytte seg av medlemsskapet jeg har.

Bor på Ekeberg og har trent en del på Elixia Lambert, men siden jeg jobber på Sjølyst blir det lett til at jeg trener her istedet. Si fra om du plutselig melder deg inn i Elixia da, så kan vi gå på noen timer sammen. På lambertseter altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...

 

Da var vi tilbake i Oslo :) Godt å være heime, men utrulig greit å komme tilbake hit også. Er heilt gåen i dag etter 8,5 timers biltur i går...:S

 

Sissel: du kan ta link eller novolcid tabletter...det funker som oftest. ellers kan melk hjelpe...og at du holder deg unna brus, kaffi, og sterk mat...!

Går en del halsbranntabletta her i huset i løp av ei veke...

 

Ser ut som alle skal på gravid yoga? har foreløbig ikkje klart å bestemme mg for om eg skal og eventuelt kor eg skal gå...får tenke litt på det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sissel: Her går det i gavescon mixtur mot halsbrann, fås kjøpt på apoteket. De har også gavescon i tyggetab, men skal tygges i 30 sekunder og jeg blir så kvalm at de. Mixturen går! Ellers går det litt love harts når jeg er ute på farten, funker akkurat der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...Kjenner jeg er litt skuffa nå... Den yogatimen på Elixia er av den typen som koster ekstra... 800,- skal de ha for 8 uker. Det er jo kanskje litt billigere enn andre steder, men når jeg alikevell betaler i dyre dommer for det medlemsskapet jeg har der synes jeg det er litt unødvendig å betale ekstra... Jaja, treningsbagen er med meg på jobb i dag, så jeg kan jo alltids trene noe annet istedet.

 

Mot halsbrann drikker jeg melk, masse melk. Kan jo hende jeg egentlig ikke er så plaget, men jeg merker at de dagene jeg starter med et glass melk, drikker melk til lunsj, gjerne et på ettermiddagen og også litt om kvelden, har jeg ingen halsbrannplager i det hele tatt. De dagene jeg derimot er litt sløv med melkedrikkingen min brenner det lettere i halsen. Mulig det er litt forebyggende. Det er i det minste syrenøytraliserende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg håper dere har hatt en bedre dag enn meg!

Håper dere ikke har noe imot et lite klage innlegg fra meg. Jeg må få det ut nå før jeg sprenger meg selv i luften!

Idag skulle sykepengene mine kommet inn. Hadde igjen en ekkel magefølelse på at noe ikke var i orden! Og jammen hadde jeg rett!

Jeg ringte inn for en uke siden og fikk bekreftet at alt var i orden og at pengene skulle komme idag. Idag kan de fortelle meg at jeg egentlig tilhører nordstrand kontoret, men siden saken min ikke har blitt overført ennå så kan de ikke utbetale 4000 kr.

 

4000? det er jo altfor lite sier jeg da. Så viser det seg OGSÅ at de har rotet bort den siste sykemeldingen min som jeg sendte inn til de for 14 dager siden. Heldigvis har min arbeidsgiver tatt kopi av sykemeldingen min, så han sender dette på fax til de.

Så ringer jeg inn bare for å være snill og fortelle det. Også blir jeg satt over til et "kvinnemenneske" som bruker den mest nedlatende tonen jeg har vært bori til å snakke med meg. Hun gidder ikke høre på saken min. Og slenger i trynet på meg at "du må ikke tro at du er så viktig at vi lar alle andre stå på vent for at du skal få penger først, dette tar minimum 2 uker."

Jeg sier da, "2 uker? Men kjære deg, nå ringte jeg for 1 uke siden og fikk bekreftet at alt var i orden slik at ikke det skulle bli problemer nå. Pluss at nå er det 2 mnd siden sist jeg fikk penger fra dere. Og jeg har måndtlige utgifter som alle andre. Og nå kan jeg ikke gå lenger uten penger.

"Du ville ha svar på når pengene kommer, jeg sier minimum 2 uker!"

Da begynner jeg å grine, og spør om hvorfor jeg som endelig har kommet først i køen må rykke helt tilbake igjen for en feil de har gjort.

 

Også LEGGER HUN PÅ!

 

Jeg hadde aldri i mitt liv trodd det var så ille! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå! Det bare tipper over for meg! Føler meg så liten og ubetydelig nå. Skikkelig spytta på og misforstått!

 

Hva skal jeg gjøre for noe??? Lånet blir trekt om noen dager, tlf min blir vel snart sperret. Og ikke har jeg månedskort så kommer meg ingensteder. Fy faen å hjelpesløs og verdiløs jeg føler meg nå!

 

Håper ingen av dere opplever dette med NAV noengang!

 

*grååååte* :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaaaaaaaaaaaaaaaaa... det går virkelig ikke ann...er det bedre å møte frem eller?kommer å henter deg i morgen hvis du vil dra i 9 tida hvis du ringer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffen, søt du er.. :-)

Jeg har rett og slett ikke ork til å dra dit imorgen. Jeg har bare sitti å grått etter den tlf. Blanding av hormoner og av å føle seg totalt hjelpesløs.

Så imorgen skal jeg bare roe meg ned og tenke på den stakkars babyen i magen som sikkert ikke har det så godt nå heller.

Dessuten så tilhører jeg ikke noe NAVkontor nå. Så uansett hvilket kontor jeg dukker opp på så vil de ikke kunne hjelpe meg.

Akkurat som jeg har forsvunnet i løse luften.

 

Den dagen jeg klarer å kommunisere med sånne folk uten å begynne å gråte skal de pokker meg få høre! Tenk å ødelegge folks svangerskap på den måten. HATER at jeg er avhengig av dem på den måten!

Nesten så jeg vurderer å jobbe 100% med det skrøpelige bekkenet mitt! Ingenting er værre enn dette! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er det en stund siden jeg har vært innom, må si det er mye liv her... :):) Hvordan er formen deres jenter?

 

Kommer en liten oppdatering fra meg om dagen i dag:

 

Har ikke merket noe tegn til liv de siste 3-4 dagene, så begynte å bli urolig idag... I tillegg synes jeg magen min hadde blitt mindre, men jeg har liksom merka liv hele tiden ( merket første tegn ganske tidlig i svangerskapet),men ikke noe de siste dagene. Jeg har prøvd å drikke saft, spise noe søtt, dytte på magen osv., men... Kjenner ingenting!

 

Det endte med at jeg ringte jordmor på helsestasjonen hvor jeg går, forklarte situasjonen for henne... Av henne fikk jeg streng beskjed om å ringe til føden på Ullevål for å komme inn for kontroll, noe jeg også gjorde...

 

Etter en del tester (blodprøver osv) ble jeg sendt inn på ultralydundersøkelse, der fikk jeg høre fosterlyden og se at den lille i magen hadde det bra... Det var nok med fostervann, fin fosterlyd, terminen stemte (21.05.09)... Var så lettet da han sa at alt stod bra til med barnet, herlig følelse!! :):)

 

Vi fant jo ut grunnen til at jeg ikke merker noe aktivitet fra barnet uansett hvor mye jeg har prøvd, det har seg nemlig slik at den ligger i seteleie - noe som var vanelig... Vil ikke merke noe aktivitet før den lille snur seg,men ikke engste meg for at den ikke hadde det bra. Jeg skulle ikke vente så lenge neste gang hvis det var noe jeg merket som ikke føltes riktig. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite! :)

 

Fikk også vite kjønnet, og vi venter en liten

 

PRINSESSE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Alexandra! ;-) Herlig å høre en solskinnshistorie idag! :-)

Skjønner godt at du ble redd da hun ikke ville sparke deg. Men godt å vite at alt er bra med henne da!

Tror også min lille ligger med hodet oppover. For jeg kjenner bare spark nederst i magen. Gjør jo ikke noe det da. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Therese! :):) Aldri vært så glad på lenge, ble skikkelig letta i dag etter at legen flere ganger sa at alt var som det skulle... =)

 

Legen jeg var hos sa at det var vanelig at fosteret lå i seteleie nå i 2 trimester, og da vil man ikke kjenne spark og bevegelser like godt, eller som det skjedde hos meg... Ingenting!. Men det jeg merker er stikking i underlivet og det er barnet som jeg merker sa han, så kan roe meg ned på det :):)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...