Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Fikk svar på blodprøva eg tok i går, og den var fin :) JIPPI! :) Spent på om eg har sukker i urinen ved neste kontroll og, da må eg nemlig inn og ta sann glukosebelastningstest... Har veldig lite lyst til det.

 

Er mange gravide som får sukker i urinen på grunn av at nyrene ikkje skill ut som dei skal...eller et eller anna! eg hadde ete 2 appelsiner, og en del sjokolade rett før eg reiste på sjukehuset... i håp om å få litt meir aktivitet i magen. Så legen meinte at det va kanskje grunnen til utslaget...Mn jordmora på svangerskapsklinikken sa at det var ikkje bare litt sukker, meir som 2 KG kanskje hehe :)

 

Eg har ikkje gått på vekta sida tirsdag, da var det 5 kg opp... er spent på kor tung eg er på neste kontroll ja... er heller ikkje så happy for vektøkninga...

 

I helga kjem min søster på besøk :) Neste veke kjem ei venninne, og te helga igjen kjem to venninner og tirsdagen etterpå kjem pappa... litt mykje underholdning og sosialisering framover!....

 

Om dokke bestemmer dokke for å flytte bimtreffet til veka etter er eg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk svar på glykosebelastningsprøvene mine! De var negative, heldigvis. :) Jeg er den som sikkert leser minst om graviditeten, så jeg vet faktisk ikke hva som hadde skjedd om jeg hadde fått diabetes eller svangerskapsdiabetes. Men nå slipper jeg jo ihvertfall å tenke på det. Alt er i orden. Flott flott. Veldig fornøyd. :D

 

Har også fått svar fra Ruter. Jeg mailet dem jo forrige dagen angående det at ingen reiser seg for eldre og gravide lengre. (Var litt frustrert på tirsdag kan man si...) Jeg fikk til svar at de var klar over problemet, hadde hatt en kampanje tidligere, og de oppfordret meg til å spørre folk om plassene dems, for som regel tok folk dette positivt og man så at det var en smitteeffekt over det. De la også med pdf'er av kampanjene de hadde hatt. Hehehe.

 

For min del kan vi godt ta BIM treffet neste uke igjen, altså tirsdag 3. eller en av de andre dagene den uken. Noen flere for/imot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Tirsdag 3 skal eg på svangerskapskurs :)

 

Så bra dei var negative Therese :) Eg las litt om svangerskapsdiabetes då eg fekk utslag på sukker... absolutt ikkje noko eg har lyst på. Men det er jo ikkje noko farlig...får bare tettare oppfølging, må gå på diett og kaaanskje ta insulin under svangerskapet...alt etter kor gale det er. Men er jo noken som då får diabetes etterpå...og det har man jo lite lyst på.

 

Hehe så bra du fekk svar fra ruter :) Syns ikkje det er så enkelt å spørre om folk kan flytte seg... men er jo einaste måten å få sitte på om ingen reiser seg for en!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! :-)

Ja, jeg har litt lave jernverdier gitt. Det skulle ligget på 10, men lå visst på 6. Ikke helt heldig. Så da tar vi jern da. Også har jeg kastet opp i 4 dager nå. Ikke mye gøy! Hurra for morgenkvalme i uke 30 lissom! :-P

Noen her som tar jern?? Er så redd for å ta for mye jeg. Men noe må jo gjøres. Er så hinsides svimmel og trøtt.

Imorgen skal vi prøve å hente vogn igjen! :-) Kryss fingrene for ok vær! :-)

Idag skal jeg til mamma og kose meg. Drar med meg samboer og.

Skal kose oss med hele familien idag! Gleder meg. :-)

Gjør ikke meg noe å flytte treffet til uken etter. Hva med Mandag 2?

Eller Onsdag 4? Er jo koselig at så mange som mulig kan være med :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for alle bra glukosebelasningsprøver forresten! :-)

Himmel og hav. Våknet med 3 nye strekkmerker idag jeg. Her vokser det virkelig i rykk og napp! Haha. Uff. Jeg kommer til å se ut som et Europa-kart! :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på treff når som helst jeg da. Men det aller beste hadde vært å tatt det lill senere enn førstkommende tirsdag, siden lønna kommer på onsdag, og jeg er dårlig til å holde igjen penger til siste dag. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... tar ikkje jern Thessa.. så eg veit ikkje! Men det er vel grunnen til at du er svimmel og uvel?...

 

Har begynt å skrubbemagen med sann peelingsvamp no...ei venninne som sa at det avr godt for blodsirkulasjonen og dermed for strekkmerke...Verdt et forsøk, foreløbig har eg ikkje fått nokon!.. Men dei kjem vel...

 

Er gjerne med på treff den veka, men om dokke vil ha det før så heng eg meg berre med neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør heller ikke meg noe at treffet flyttes til uka etter... Jo flere som kan bli med, jo koseligere er det =)

 

Dere får ha en super helg jenter! Her skal vi bare ta det med ro, ingen store planer, vært litt utafor de siste dagene, så godt å slappe av sammen med samboer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei preggies!

 

Lenge siden nå, takk for sist forresten, var veldig koselig å møte dere:)

Tirsdager generelt er jeg på øvelse fra kl.19, så kan da bare være med 3 kvarter i tilfelle, men mandag 2.3 som ble foreslått kan jeg når som helst! (Så lenge det ikke blir fødsel før det, hehe, skal på ny UL nå på mandag, så er veeeldig spent kan man si! Forrige fredag var det heldigvis ingen forandring i livmorhalslengden siden fredagen før, så krysser fingrene for at det ikke blir innleggelse og lungemodningssprøyte enda..)

 

Ja ser det er tiden for glukosebelastning hos flere, jeg var på det før forrige treff. Måtte jo faste fra kl.24:00 dagen før, og så hadde jeg ikke time før 10 (mitt ufornuftige valg da), så var helt utsultet og kvalm da jeg kom dit. Brukte 15 min på de første 2 glassene (fikk ingen beskjed om 5min max totalt!), og fikk ligge på benk etterpå, men etter 5 min til klarte jeg ikke holde på det lenger. Spruten stod ut over hele gulvet, er rimelig sikker på at ALT kom opp, så d ble jo klissete som bare det:s Fikk det 3. glasset i meg rett etterpå da, og lå ferdig tiden, men legen mente testen var blitt ødelagt.. Jeg velger å tro den ikke ble det siden resultatet bare ble 4,7, så håper på det beste, har ikke fått beskjed om å ta ny så...

 

Nå har vi forresten endelig kjøpt oss ny bil!! Funker dårlig med 2-seter nå ja, så det ble en stasjonsvogn, er så lettet nå, hadde helt mistet troen på at vi skulle nå å kjøpe bil helt i Skien (vi må dit for å få god avtale m forsikring og evt hvis noe skjer senere siden mannen min kjenner de der) før prinsessa kommer, men nå klarte vi det altså likevel:) Ble også glad når den hadde isofix-feste, da blir det en lek å feste basen til bilsetet.. (Må bare finne ut hvordan først, tihi)

 

Ha en kjempefin helg alle sammen, vi skal bare slappe av i dag og på fødselsforberedende Yoga-kurs på søndag hvor mannen får være med.. Så nå skal han få lære seg å telle rier og massere meg før fødselen, veldig spent på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjapt innom her jeg! Det går fint for meg mandag 2, onsdagen er det yoga så da kan jeg i såfall ikke før 19, det er vel det samme for deg songbride! Bare finn ut dere. Går det ikke den gang er jeg med på neste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da sier vi Mandag den 2. Mars. Klokken 18.00 på samme sted! :-)

Er ikke det greit for alle? Skal endre info på BIMtreff siden med engang jeg, så ingen står der imorgen og klør seg i hodet :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei jenter!

 

Har dere hatt en fin helg!? :)

 

Fikk min søster på besøk på fredag, har pusset opp leiligheten som de skal leige ut her nede... Ble ikke så mye hjelp fra min sin side, men har kjørt rundt omkring, handlet og vasket litt... Får så innmari gangsperre på merkelige plasser av å male... Litt dårlig trent for tiden sikkert!....:S

 

I dag kommer en venninne og gutten hennes på 1 år på besøk :) Skal være her til fredag, og i helgen kommer to venninner til byn... ( de skal heldigvis ikke bo her)... Blir mye sosialisering fremover... Det tar på...Men er veldig koselig :)

 

Songbirde/Wowo: Har dere hatt yoga timen der mennene var med? Hvordan gikk det i såfall?

 

Noen som har vært i sverige og sjekket priser på utstyr? Eller som vet om en svensk nettside man kan sjekke priser? tenker på mer sanne småting, madrasser, sengetøy, stellematter, vugge, bilstol osv...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle:)

Hvordan går det?

Her har det vært en hmmm.. noe variert helg. På fredagen var vi på supriseparty, kjempe koslig. Mannen fikk også litt mye innabords tidlig, så han var klar til å gå hjem når jeg ville, haha!! Er jo kjekt å være gravid på lørdagen, når man ser hvordan formen kunne vært!!

 

På lørdag begynte det å dryppe vann inn på kjøkkenent vårt, på grunn av en stor istapp i takrenna som smeltet. Er tydeligvis en feil helling på taket som gjør at det kommer vann inn i veggene/taket. Tror vi frem til mandag morgen tømt 50 liter vann fra bøtter/kar som stod utover gulvet! Mandagen kom det folk med lift, så det ble fikset. Det ekstra kipe er at vi var nesten ferdig med å pusse opp kjøkkenent og nå må vi bytte havle taket og kanskje ta litt på den ene vegge(er heldigvis den minste veggen)AAAAaaaaaaaaa!!

 

Hyggelig med besøk Scoob.:) Mannen kan være med på den siste yoga time, regner med songbired har valgt å ta "den siste dagen" litt før (de som hadde termin på slutten av kurset kunne det). Er spent jeg også hvordan det var Songbirde?? Jeg har meldt oss på Lamaze kurs i slutten av mars, håper bare mannen min er hjemme da.

Jeg har ikke vært i Sverige å skjekket priser men er flere nettsteder du kan gå inn på, googlet bare barnevogn/ svinesund, tror jeg og fikk da opp flere butikker. Vi har skjekket vognen vår hos Kattis, og sparer 1700 kr. på å kjøpe den i Sverige. Siden søsteren min bor i Fredrikstad kan vi kobinere besøk og en handletur, så tror nok vi kommer til å ta en tur.

 

Nå skal jeg rydde og vaske litt her hjemme! Ha en fin dag jenter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Her går det bare bra :) Formen er egentlig ganske bra for tida, berre litt kranglete bekken etter en litt vel lang gå tur i 1 kg vinterstøvla på snøen... jaja... lære nye ting heile tida :) Gjere ikkje det en gang til, iallefall ikkje med dei skoa :)

 

Sendte mail te babyproffsen... maxi cosi sete er litt billigare der nede... 2495 med base, men fekk ikkje pris uten base. Er litt usikker på om vi skal kjøpe det sida vi likevle ikkje kan bruke iso fix.

 

1700 kr er jo en del penga og spare då... absolutt verdt det. Eg gleda meg veldig til vi har fått kjøpt inn alt og sleppe og tenke noko meir på det... Og senga er ferdigmalt, og vugga blir ferdig... sukk... mykje å tenke på. Får låne bæresele av ei venninne, så slepp å kjøpe det. Litt usikker på kor mykje eg kjem te å bruke det...

 

Utruulig kjedelig med vannlekasje da Wowo, spesielt når kjøkkenet akkurat er ferdig oppussa... ikkje akkurat det man treng no om dagen!...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoobydo! HVIS du ender opp med å kjøpe maxi cosi med base, men ikke skal bruke basen, kan jeg kjøpe den av deg da? Vi kjøpte vogn hvor det setet fulgte med, men har enda ikke kjøpt basen. Synes den er i dyreste laget å kjøpe alene. 1700,- koster den vel. Kan du tenke litt på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var veldig gøy og lærerikt det fødselsforberedende kurset vi var på på søndag, mannen min fikk også veldig mye utav det. Pappaene lærte å telle rier med oppmuntrendre inndeling samtidig som de fikk ulike måter å massere/trykke på ulike punkter for smertelindring på. Tror han syns det var kjekt å få noe konkret han kan gjøre når det står på som verst:) Wowo: dere har mye å se fram til! Kjipt med vannlekkasje da, typisk at sånne ting skjer når man minst trenger det, siden dere pusset opp kjøkkenet! Hvordan går det, har de begynt å fjerne taket enda?

 

Etter babysangtimen i dag fikk jeg endelig montert basen og maxi cosi-setet, utrolig herlig følelse å ha det i boks siden vi ikke vet når hun kommer! Veldig enkelt var det også å feste det, slapp å bruke sele i det hele tatt.. Vi var også i Sverige på Babyproffsen på mandag, måtte jo hente gratispakken vi får samtidig som vi kjøpte litt ekstrautstyr til vogna, og med den kursen som er nå kan jeg virkelig anbefale en Sverigetur på det varmeste! Kjøpte mat og sånn i tillegg siden vi først var der, og det er jo SÅ mye billigere enn i Norge..

 

Nå har jeg endelig fått tak i adaptere for vogna vår til Maxi cosi-setet, det er jo ingen som kan oppdrive det nå fordi de jobber med en oppdatering hos Teutonia. Var litt nervøs for at jeg ikke skulle få brukt bilstolen på vogna, siden det var noe av grunnen til at vi valgte Maxi Cosi & Teutonia! Men så fant jeg ei som solgte den på klikk.no, og det var en befrielse å få det i orden..:)

 

Blir koselig med treff på mandag, så sant jeg ikke blir lagt inn da, da vet dere hvorfor jeg isåfall ikke kommer! (Var på sjekk på mandag som var, og da var livmorhalsen gått ned til mellom 1,7-2 cm, men virket som de hadde en grense på 1,5 cm før de legger meg inn.. Skal på ny sjekk på mandag, så får jo svar da..)

 

Var forresten på Fame gravidfotografering på tirsdag, man får jo fotograferingen gratis i tillegg til 1 bilde, så det måtte vi jo få med oss;) Anbefaler dem på det varmeste hvis dere har tenkt å ta gravidbilder!

Koselig å få noen bilder med oss begge på, vi skal ta bilder i morgen også med et vennepar som har eget studio, så veldig spent på hvordan de bildene blir!

 

Ha ei super helg jenter, så sees vi forhåpentligvis på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...