Gå til innhold

Skravletråd for Oslo-jentene :-)


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Her var det jaggu fart...

 

Det blir nok salg! Venter bare på noen formaliteter... Skal bli så utrolig deilig å ha ett ordentlig sted å bo igjen :-) Nå gjenstår bare å finne drømmeleiligheten...

 

Jeg jobber også fullt fortsatt, så ettermiddag/kveld passer best for meg også :-)

 

Har alle ordnet vogn? Tror jeg har bestemt meg for hvilken jeg vil ha, må bare ta med meg de som har sagt seg villige til å betale for den til butikken... Burde vel gjøres snart? det kan jo være lang leveringstid og man vet jo aldri helt hva som kommer til å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :) Har dokke sett noko på ny leilighet eller? Område dokke vil bu?

 

Vi fikk vogna vår på dagen, dei hadde den på lager... så spørs vel litt om man må vente eller ikkje.. men fryktelig lang leveringstid er der nok ikkje!..

 

Fikk vogn med mamma vi...utrulig digg :) Er liksom ikkje så mykje vi må kjøpe ...berre litt småplukk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ;-) Jeg ble frisk etter den natten ja. Men nå er det dårlig igjen :-(

Tror rett og slett ikke kvalmen har gitt seg ennå. Litt sånn av og på kvalm.

Er jo ikke noe farlig det da. Så nå har jeg gått ned den ene kiloen jeg hadde lagt på meg. Hehe. Stakkars babyen min! Håper han tar til seg det han trenger før det kommer opp igjen :-)

 

Så koselig at dere driver å fikser neste treff alt!! Jeg er med! :-) Skal på 3d ul dagen før og til jordmor den dagen, men det er jo på dagen. Så i 18.00 tiden passer flott! :-)

 

Ang vogn. Vi får vogn. Skal se på den, hvis den er sliten så kjøper jeg ny. Men har ikke satt meg inn i hvilke vogner som er ennå. Tenker jeg bare tar en som vi syns er fin! :-)

 

Jeg har begynt å hekle baby-teppe til lille 'Jonas' . Jeg tror det blir skikkelig fint altså! :-) Hekler små lapper med søte hull i, som mamma skal hjelpe meg å sy i hverandre slik at det blir et godt teppe til slutt.

Fått helt fullstendig dilla, så jeg har vannblemme på pekefingeren. :)

Blir i beige, off white og lyyyse blått. Åh! :-) Er så koselig å sitte om kveldene og drive med det mens jeg kjenner min lille sparke gjennom magen <3

 

Grattis Maren!! Så utrolig bra at det går i orden!! Nå kan dere kikke dere om etter den perfekte leiligheten :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Takk for god-bedring-hilsen raffen! Jeg kan trenge det. Havnet jammen meg på legevakten i ettermiddag. Jeg opplever det samme som Thessa; syk dag 1, bedre dag 2, elendig dag 3. Jeg ble redd for babyen min da jeg gjentatte ganger hadde en hvilepuls på over 120 selv om jeg lå til sengs, pulsen dundrer i ørene mine hele tiden. Legevakten ba meg komme ned, og de sjekket meg grundig, men konkluderte med at det kun var grunnet influensa, og ikke var farlig for babyen. Jeg hadde puls på 138 da de målte meg der nede, mot 70 som er normal hvilepuls, deilig kan jeg ikke kalle det. Mange av oss begynner jo å nærme seg 3 trimester nå, og da skal pulsen ligge høyere enn vanlig.

 

Og for de som ikke er sikre: JA - man kan ta paracet når man er syk, det er helt ufarlig i følge legen. Den beskjeden var verdt hele turen til legevakten :o) Aldri har en bitter pille smakt så nydelig :o)

 

Thessa - jeg strikker babyteppe om dagen jeg også, i fargene blått, beige og hvitt, ha ha ha! Du frister meg nesten til å ta med kunstverket på neste treff for å sammenligne. Enig at det er koselig å ha noe å pusle med.

 

Ang vogn, så ringte jeg en Emmaljunga forhandler på torsdag. Han kunne fortelle at nesten alle vognene deres var forhåndssolgt! De venter et nytt parti av Emmaljunga Duo Edge inn om to uker, men at det kun er noen få ledige vogner igjen, og at folk faktisk betaler FØR de mottar vognen for å sikre seg den. Leveringstid er 8 uker. Så for å få vår marineblå vogn i tide (må jo stå til strikketeppet..) må også vi bite i gresset og gjøre det samme snarest mulig. Vi vil jo ha den klar før jeg popper!

 

Finanskrisen har tydeligvis ikke nådd barnevogn markedet enda....

 

Ser frem til neste møte!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren klype ..hadde skrevet det lange innlegget så trykka jeg feil...neeeeeeeeeei..... !!!!! Håper det går bra med thessa og maiblomsten da uff er kjedelig å bli dårlig da men jeg håper man blir litt ekstra godt tatt vare på på legevakt o.l når man har mage....

Hilser til alle og gleder meg til nytt treff!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begynner på 25 uker idag og FOR første gang kikka junior til faren sin gitt...det var jammen meg på tide!!!!!!! Passet fint når han skulle noen dager på tur til Trondheim

Fy søren nå er det ikke mange uker til 3. trimester dere!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Naboen her driver å vurderer salg Maren..stooor fin hage....og hyggelig nabo......... hehehehehehehehhehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Høyrdes utrulig kjedelig ut lillemaiblomst, formen bedre eller? Vi kan trykt ete paracet ja... er vel ibux man skal holde seg unna!!

 

Raffen: Så koselig at mini gav pappaen sin et spark, sambo var temmelig stolt den kvelden han kjente sitt første spark. Nå syns han det er morro og se på magen når mini romstrere inni der :)

 

I kveld skal vi se max manus :) gleder meg til å komme ut av leilighetn litt hehe, har ligget inne i hele dag... at det går an å bli så lat :S

 

Ha en fin helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scoobydo: Ok! Jeg skal ihvertfall på Torsdag igjen som kommer, så får jeg se om jeg dukker opp på Fredagen.. Gled deg til Max Manus, en utrolig bra film!

 

Dette blir en rolig helg for oss, ingen planer.... Deilig! :):)

 

Ha en strålende kveld alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Takk for sist alle sammen, var veldig hyggelig :)Er helt klart med neste gang. Dere som har vært på 3d må ta med bilder. Skal selv den 14 og gleder meg !

Gratulerer til alle som har fått vogn i hus, deilig med alt man får unna. Jeg var helt overlykkelig igår da jeg fant ut at Emmaljunga city crossen får plass i min bittelille ford. . Med litt go`vilje riktignok + litt demontering av bil og vogn - Men det gikk, Jeeeeiiiii!!

Skal bestille den fra Sverige, leveringstid på ca 2 uker:)

Dere får ha en strålende helg videre alle mann.Nå skal jeg krype under teppet med pottis,smågodt etc....namenam :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Lillemaiblomst, uff da. :-( Ikke noe moro når en føler pulsen i ørene og at man lissom ikke får nok pust.

 

Idag har jeg hatt en knalldag egentlig. Var på kino og så Yes Man.

Den var morsom :-) Helt knall lørdagsunderholdning :-)

Noen ganger er det deilig med en film man ikke trenger å bruke hjernen på. :-) En no-brainer som jeg kaller det :-) Passet fint idag.

 

MEN, litt flaut. Eller, veldig flaut.

Idag opplevde jeg å få en skikkelig strekk på høyre siden av magen.

Riktig nok etter selvforskyldt senge-kos. Men det har ikke gått over ennå.

Noen som har opplevd det? Jeg skjønner jo at det sikkert ikke er farlig. Jeg bare håper det går over!! Også skjønner jeg at jeg kanskje må leve som nonne resten av svangerskapet :-S Det blir jo festlig etterhvert.

Har ikke turt å si noe til gubben. Han er så redd for å "ødelegge" meg nå! Haha... Føler meg litt sånn Hellig-ku.

 

Vero, så bra vognen passer i søte bilen din! :-)

 

Lillemaiblomst, ta med strikketøyet på treffet!! Spennende å se hvordan ditt blir. Jeg er ikke noe flink ennå. Synes hver rute jeg hekler blir forskjellig for hverandre. Hehe.. Hekler stramt her og løst der. Blir så fint atte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle søte mai-mammaer!

 

Bli frisk Lillemaiblomst! Er kjedelig å være så dårlig...

 

Jeg vil også ha vogn i hus! er herved misunnelig på alle som har ordnet det alt, føler liksom at ingenting er klart til lille huleboerinnen min. Jeg har funnet frem, vasket og strøket alt babytøyet som var igjen etter søsteren min og meg. Utrooooooooooolig masse nydelige små kjoler og drakter... Lite bodier, men det er vel forbruksvare uansett?

Det er vel noe det, men vogn, seng, babyrom og bilsete er langt ifra klart enda... Må få ræva i gir!

 

Men Raffen, dere skal jo flytte til det store farlige utland, så det er jo ikke sikkert vi får beholde hyggelige naboer så veeeeeeeldig lenge ;-) Hage hørtes uansett nydelig ut... *drømme drømme*

Vi skal på visning til drømmeleilighet #1 i dag, så på drømmeleilighet #2 i går... Kanskje vi allerede neste uke er stolte eiere av en flott 4-roms leilighet med utsikt over Oslofjorden? Det er lov å håpe :-)

 

Jeg var på ett alumni treff i går kveld :-) Det er alltid veldig hyggelig å tilbringe litt tid med folk jeg gikk på skolen med, eller som har gått på skolen min før i tiden... Mye hyggelige folk og en utrolig mulighet til å bygge litt nettverk... Ble riktignok sent, så jeg er helt skutt i dag...

 

Det ble litt langt dette her, Maren rabler på en søndag... usunt!

 

Ha en deilig dag alle som en!!!

 

PS: Max Manus er helt fantastisk! Norsk film har virkelig begynt å ta seg opp...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så spennede å gå på visning, blir det bud-runde på dere??

Tessa, har ikke vært borti det du beskriver, men gir det seg ikke kan du jo ta en telf. til lege. Skal jo være helt safet!!

Er imponert over mange her inn, vong, klær og alt i hus!! Kjenner jeg begynner å stresse litt nå....... Mamma har kjøpt litt "nøytralt" tøy til oss også har jeg arvet seng og elektrisk brystpumpe, resten er det dårlig med her i gården! Var innom og så på vong i går, men skjønner at vi bør bestemme oss snart og ikke bare titte, på grunn av leveringstid og slikt.

Vi har hatt en rolig helg, i går var vi på lang tur i byen, lunsj på cafe og så kaffe og kake hos noen venner før vi kom oss hjem. En hærlig lørdag:)

 

Ha en fin søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Maren....

Vi drar forhåpenlighvis,,,og Max Manus er bra ..helt enig...skikkelig spennende...

Hvis noen plutselig får lys til å bade på en helligdag eller mens de er i Oslo senrum går det ann å bade i bassenget på de hotellet som....jeg ikke akkurat nå husketnavnet på f,,,..mellom Oslo ciy og domkirken omtren ved trikkeholdeplassen...der var det åpen første juledag for ett år siden hvertfall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tror de kosta en hundrings....ellers er det mange som døøør av mine gode ideer om dagen ...spesiel når jeg forslo å leie Magnolia Jazz band til foreldrene våres som fyller 60 i sommeren...lol..søstern sa at jeg heller kunne spørre Øysein Sunde......man må jo le litt av seg selv,,,ror tastaturet mitt er om for T er,,,må trykke flere ganger for å få til en T....Håper det går bra med magen tessa..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiao! :-)

 

Magen er bedre. :-) Det var nok en helt ufarlig strekk! Sånn er det når det begynner å bli trangt inni der ;-) Får være litt forsiktig fremover.

Skal svømme imorgen. Men har faktisk ingenting badetøy! Så det blir singlett og matchende hipster! :-) Kan late som det er badedrakt! Hihi..

 

Det er ingenting å ta seg til idag. Det snør som bare det. Ingenting på tv, og er bare trøtt og slækk! Sofa-kos idag med andre ord.

Merker at energi-nivået er litt ute på tur om dagen.

Idag sov jeg til 12.00 var våken i en time så sov jeg til 17.00 :-)

Litt trøtt da kanskje :-) Kan jo skylde på været.

 

Kall meg dum, vi får jo lissom vogn av min svigerinne. Den skal visst være i helt fin stand. Husker så vidt hvordan den ser ut. Helt 'vanlig' blå dyp-vogn. Men nå har jeg så lyst å kjøpe ny! ;-) Etter dere snakker om det. Det er jo sikkert koselig å kjøpe noe nytt tenker jeg. Men får se!

Skal jo ha nytt stellebord. Kanskje det holder :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

Så bra magen er bedre Thessa! Merker stor forskjell denne uka at ting begynner å bli litt tyngre...mye halsbrann og magen har vokst en del...kommer til å ende opp som en flodhest...

 

Akkurat nå har jeg forspist meg på smoothie og er bare så alt for mett... utrolig ubehagelig!

 

Hvor skal du svømme?!

 

Har også sovet myye de to siste dagene... skikkelig dovendyr! Men i morgen er det jobb igjen.. heldigvis!

 

Vi har bare kjøpt ny vogn, alt annet arver vi også. Sparer sinnsykt mye penger på det.. Har en venninne som var ute og kjøpte alt de trengte igår, og det kom på ca 19 000....!! Greit å slippe å kjøpe alt nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scooby! :-)

Jeg også begynner å kjenne at det blir tyngre nå. Sover ganske dårlig om natten, og våkner om morgene og føler meg sååå tung. :-)

Også masse halsbrann her. Drikker ikke melk heller, dumt da alle sier det hjelper. Men LINK funker faktisk greit.

 

Skal være med Vero09 på Bøler bad imorgen! :-) Skal prøve å ikke svømme så mye da jeg har hørt det kan forværre bekkenet. Men tenkte å jogge langs bunnen! Kommer til å se skikkelig smart ut vet jeg :-P

 

Er jo veldig greit å spare penger, har bare på følelsen at jeg er den eneste som ikke skal kjøpe vogn. Så følte meg litt gjærrig. Men vi skal jo kjøpe noe nytt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært aktivitet i helgen ser jeg!

Thessa: Jeg opplevde en slik strekk for halvannen uke siden. Var inne på en kiosk for å kjøpe en sårt trengt sjokolade, og jeg klarte selvfølgelig å miste alle bankkortene utover gulvet der inne. Livredd for å bli kortsvindlet (nå var jeg den eneste inne i kiosken da, men alikevell) bøyde jeg meg fort ned mot gulvet for å samle alle kortene. Strakk en muskel på høyre side av magen. Og det var helt forferdelig! Jeg ble kvalm, kaldsvettet og klarte hverken å stå eller sitte. Var helt ødelagt! Jeg klarte ikke engang å handle sjokoladen(e) jeg var der for å kjøpe. :( Måtte bare presse meg selv ut til ventende samboer og bil. Tok vel tre-fire timer før jeg ble meg selv. Uvant å være "stakkarslig" når man er så vant til å sprette rundt og greie alt.

Har hatt en fin helg. Stedatteren min har feiret niårsdag her i dag. Hadde et titalls jenter på besøk. Serverte små-pizzaer og SJOKOLADEmuffins, SJOKOLADEkake, kokosboller og masse godterier. Jeg koste meg nok like mye som jentene :D Heldigvis dukket ikke alle de inviterte opp, så nå har jeg noen godteposer å kose meg med de nærmeste dagene. Namnam. Kaker er det også igjen. Herlig å være gravid og spise så mye man vil uten å engste seg for å legge på seg!

Ang. vogn: Vi fikk tak i vår røde Quinny Speedy vogn denne uken. Og Maxi Cosi bilsete. Har hørt både positivt og negativt om denne vognen, men siden den er rød velger jeg å tro den er fantastisk uansett. :D Bortsett fra det er det ikke mye vi har kjøpt heller. Samboer foreslår litt ting fra når stedatteren min var lita, men jeg synes det er litt rart å bruke de tingene siden...ja...det er liksom hans barn fra tidligere... Vet ikke om noen skjønner men sånn er nå engang det.

Kanskje på tide å krype til køys nå. Jobb imorgen. Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Thessa: Svømmer vanlig på bassengtrening, det går egentlig ganske greit. Du merker dt fort om det blir vondt... Der ligger vi også på sanne "slanger", under armene liksom...skal visst nok være med å avlaste litt...

 

Therese: De har vel den vognen og det setet på salg på barnashus fra i dag av? mente jeg såg en annonse på det i går... men det vet du sikkert :)

Har spist mye godteri i helgen jeg også... sjokolade går ned på høgkant... mn om det kommer noen kg på så gjør det ingenting :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer det er den vognen ja. Freestyle. Men jeg kjøpte den til den prisen som den selges for nå, så jeg ble ikke lurt. :) Jeg leter meg i hjel etter et brukt sånn isofix-feste. Synes de helt splitter nye er unødvenig dyre. Og på finn.no er det ingen som er interisserte i å selge kun festet. De selger samlet med bilstolen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scooby: aah, du går på bassengtrening. Hvor da hen?

Er vel sikkert det jeg skulle gått, men jeg liker å plaske som jeg vil jeg :-)

Prøvde bikinien min idag og det var IKKE pent! Ser ut som en hvalross!

Strekkmerker og klumpete... æsj.. Kan vel ikke være fornøyd med kroppen min hver dag tydeligvis. Sambo synes jo jeg bare er sååå fin. Jeg tror han juger! :-P Hormonell frøken.

Så det blir en bikinitruse med singlett. Ser litt ut som badedrakt da. Bikinitoppen var blitt litt liten gitt. :-P

 

Har de mamma-badetøy noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt hjelp.

 

Må sende inn søknad om permisjon til NAV. Var noen av dere som hadde skrevet de ut fra nettet. Kan dere hjelpe meg å finne frem til riktig sted?

Finner ikke helt det skjema jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Jeg må innrømme at jeg glemte hele treffet sist jeg..men blir med denne gangen!! Men hvor er stedet vi skal møtes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er link til siden:

http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Til høyre på siden står det skjema (med grå skrift), du skal ha det øverste av de! Jeg har ennå ikke satt meg inn i alt, og er usikker på en del. Noen som vet om man kan endre på søknaden senere om det skal bli nødvendig?

Vi skal arve noe til babyen vi å, og så kjøpe noe nytt. Er jo deilig å kunne slippe en del utgifter, for det blir mye om man skal ha alt nytt! Må bare komme i gang med innkjøpene...:)

Jeg tror jeg har forspist meg på fiskeboller i dag, er så kvalm nå og tror jeg bare må finne køya.. Sover også dårligere om natten er opp flere ganger i løpet av natten og det merkes når en skal opp kl 06:30 og så en hel dag på jobben!!! Men men vet at verdens beste "gevinst" kommer etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wowo, takk for link! :-)

Nå er det bare å forstå dette koaset av et skjema da. Satt å irriterte meg grønn igår. Hvorfor ikke bare lage et skjema for dummies lissom?

Står jo så helvetes innviklet. Og jeg skal vedde på at om jeg hadde ringt til NAV for å få hjelp hadde jeg blitt møtt av et surt drog som ble irritert fordi jeg ikke skjønner det selv! Men så lag det enklere da for H.......!!!!!!

 

Dagens utblåsning! :-P Er skikkelig forbanna om dagen. På alt, og ingenting. Skal lissom ingenting til. Igår begynte jeg å grine fordi jeg hadde glemt en rød sokk i hvitvasken. Heldigvis var ikke alt rosa. Men endel! Faen at det går ann! Det er lissom sånn man bare ser på film.

Og da når samboeren min ser rart på meg og spør: hvordan får du det til, Therese. Ja, da kommer tårene! Stakkars mann! Huff a meg! :-)

 

Kæmma: Treffet er på santinos, det ligger rett ved youngstorget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Therese: har du høyrt om gravidsvømming på lamberseter bad på mandaga og onsdaga? Ei på aprilklubben som nevnte det... eg hadde hatt lyst å svømte 1-2 ganga til i veka...!

 

Off da... kjedelig når ting blir rosa hehe! Men man kan ta til tårene for det meste når man går gravid!

 

I dag har eg faktisk fått malt gangen, og får skikkelig pay back for det i ryggen no! jaja... sleppe iallefall å tenke meir på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja Santinos der ja! Da vet jeg hvor det er :) Blir spennende å treffe dere :D

 

Hører mange av dere prater om gravidsvømming - er det noe man melder seg på eller kan man bare dukke opp? Jeg bor jo rett ved Lambertseter, og å svømme der hadde vært herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...