Frk Marge Skrevet 4. januar 2009 #76 Skrevet 4. januar 2009 masse lykkeønskninger til alle dere andre også... og litt tolvmodighetsstøv hehe
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #77 Skrevet 5. januar 2009 Med førstemann testet jeg pos 5 dager før ikm =D
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #78 Skrevet 5. januar 2009 Hei mikadimoo ) Var det to klare streker da? på apotektest? eller svake? Jeg er 5 dager før idag, men tenkte jeg skulle klare å holde meg til i morgen før jeg tester med billigstrimmel. Kjenner du noen symptomer da? Jeg kjenner masse!!!!! )
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #79 Skrevet 5. januar 2009 Hei du Dette var altså da jeg ble gravid med min nå 2,5 år gamle datter, testet positivt 1 jan 06, med quick respons test. Den ble helt klar og fin, testet tre timer senere med CB som også ble knalleklar ! Denne gangen har jeg ikke så mange symptomer, dvs. altså jeg føler jo at jeg alltids kan finne noen, men jeg er såå redd for å lure meg selv da. Jeg er en tappetafser hehe og følger med denne livmortappen min. Den er høy og myk, så på grunnlag av den har jeg en god følelse, men gudene skal vite at den forandrer seg fra dag til dag, så igjen, stoler jeg ikke noe særlig på det. Jeg er veldig trøtt, men det kan også henge sammen med at snuppa har sovet dårlig i den siste uken, ergo jeg kan ha blitt trøtt. Jeg hadde ekstremt vonde/ømme pupper frem til igår. Og jeg har reagert på parfymelukten til sambo, har syntes den har stinket enda han ikke tok på mye. Det siste er at jeg kan få sånne små kvalmetukter, men altså, det kan man jo få ellers også. Så nei jeg kan vel ikke egentlig si jeg føler meg ultragravid, men med førstejenta følte jeg det jo ikke heller. Husker bare at jeg i dagene før jeg testet følte at det var noe "rart" med magen. Klarte ikke helt å beskrive hvordan, det var bare noe rart. Hvilke symptomer har du da ? Jeg temper jo i tillegg jeg da, og tempen min er urovekkende, da den plutselig sank så i dag. Man kan jo bli gal av denne prøvingen, det er jo omtrent det eneste som står i hodet på en hehe ! Jeg har ikke sett ikm liste uke 2 på en stund nå, er det ingen flere som har fått positive tester ? Kanskje vi skulle ha dyttet den opp ! Håper vi ALLE er gravide Noen av oss er jo det, slik er det jo heldigvis hehe !
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #80 Skrevet 5. januar 2009 Ja det skummelt dette med å lete etter symptomer...man finner liksom alltids noen.... Jeg har hatt murringer/stikninger siden ca dag 4 dpo, varte til igår, idag er det visst borte.. Ellers har jeg hatt kjempeøm korsrygg, PLUSS at jeg hadde en svak rosa blødning for ett par dager siden. Og så fikk jeg sånn plutselig kvalme igår kveld. Men nå skal det sies at jeg har influensa, og noe av dette kan sikkert tilskrives det. Er utrooolig spent, men tør ikke håpe for mye da jeg vet jeg blir kjempeskuffa dersom jeg ikke er gravid.... Sistgang visste jeg også at jeg var gravid, før jeg tok test. Var ingen tvil. Men da var jeg også kommet lengre. Når har jeg vel ingen følelse annet enn alle symptomene hvis man skal regne med dem da... Når skal du teste? Jeg tror jeg må teste i morgen jeg, 4 dg før ikm... Ikm-listen må opp ja!!! Har aldri verken tempet eller kjent på livmortappen jeg, så har ingen erfaring der, men har brukt el-tester da. Klemmer )
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #81 Skrevet 5. januar 2009 Det er akkurat det, man finner alltids symptomer om man kjenner etter, men hvordan kan man la være da ? Hehe det er som jeg sier til å bli gal av omtrent. Ja du har jo hatt symptomer som kan stemme da, virkelig. Jeg hadde kjempestikninger i første 1pp denne gangen, men var ikke gravid. Det sier ikke jeg for å ta fra deg håpet, men husker jeg hadde mye av det og intenst. Jeg har også hatt influensa denne uken, fra mandag til nå omtrent. Er jo mye bedre, men var virkelig dårlig i dagene etter el. Fy og fy, så det er klart at det kan skape mange symptomer som du sier. Hadde suuupervondt i hele kroppen, feber, hodepine, luft i magen osv osv osv. Alt kan jo linkes til graviditet, men samtidig ikke være det. Jeg hadde bestemt meg for å vente med å teste til onsdag jeg har ikm 9 januar, og da er onsdag 7 januar. Når har du ikm ??
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #82 Skrevet 5. januar 2009 Ja ikke sant!! Jeg også har hatt det samme som deg. Vondt i kroppen, feber, hodepine og luft i magen...hehe...hvordan skal man vite hva som er pga sykdom og hva som være annet da...sukk... Ja, man kan vel ha både murringer og stikninger uten at det betyr noe, det eneste jeg kan håpe litt på, er jo denne bittelille blødningen min da....den kom jo i rett tid og alt.. Men vi får se. Jeg har ikm lørdag 10 januar, men tror jeg må teste allerede i morgen....jeg er håpløs!, klaaarer ikke vente... Men tester bare med billig-strimler da... hva bruker du? )
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #83 Skrevet 5. januar 2009 Ja sant, det er sånn det er ! Blødningen er spesiell, så det synes jeg du skal ta med deg, det er jo ikke noe man bare "kjenner" på. Det er et fysisk veldig sterkt tegn, men vi får se, guud så spennende, håper du er gravid Jeg tester med CB jeg da, har noen digitale og noen vanlige, jeg kjøper inn med jevne mellomrom, ellers blir det jo så store utgifter på en gang. Grunnen til at jeg gjør det er fordi da "kan jeg ikke" teste så ofte, i tillegg så er CB den sterkeste av de, så om den da dagen før viser negativt, så vet jeg at mensen kommer og løpet er kjørt. Den harde sannhet på en måte Kanskje jeg tester på onsdag, vi får se hvordan jeg føler det da Spennende, vi må holde hverandre oppdatert og si ifra når vi tester !!
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #84 Skrevet 5. januar 2009 Ja det må vi gjøre, jeg tenker på det hver morgen, idag også, men klarte å holde meg. Er jo ingen vits i enda sikkert uansett. Men kaaanskje i morgen....men er jo bare billigstrimmel jeg har uansett, ikke sikkert de viser like mye som en CB-test. Men vi får se. Er uansett helt sikkert her å rapporterer om gleden eller skuffelsen, hehehe... har du noen fra før? Jeg har ei jente på ett år:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #85 Skrevet 5. januar 2009 Nei sant, desto lengre man klarer å holde seg desto bedre, men i morgen kan du jo ta en test da, så har du gjort det liksom Jeg har en datter på 2,5 år, heeeeerlig! Prøvde dere da også ? Vi prøvde i 5 mnd den gang.
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #86 Skrevet 5. januar 2009 Vi prøvde ja, først i 4 pp før jeg ble gravid, men så mistet jeg i uke 8, så tok vi en pause på 3 måneder, og ble gravid på første forsøk deretter. Men da hadde jeg jo vært uten p-piller en god stund, så kanskje det hjalp på. Dattera mi kom 3 mnd for tidlig da, så jeg rakk bare å gå gravid i 6 mnd... Lurer på hvordan det blir med neste.... )
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #87 Skrevet 5. januar 2009 Oi det får en si ! Beklager så mye at du mistet Ingen skal måtte gå gjennom det. Så bra at du slapp å prøve lenge etter det, hadde liksom vært prikken over i'en. 4 pp og 1 pp Da er du jo heldig, vet ikke om jeg har fått med meg i hvilken pp du er i nå ? Er jeg helt fjern eller ? Hehehehe ! Jeg er i 2 pp nå, men som jeg sa over her et sted, reiser typen mye, så jeg begynteå prøve for 3 mnd siden, men måtte stoppe prøving en mnd da han reiste. Kan hende vi ikke får til neste el heller Så her blir det fort mye tid sløst på den "¤"!%¤#¤ reisingen ! Blæææh...
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #88 Skrevet 5. januar 2009 takk:) Var ikke noe morsomt nei, men var så glad når det klaffet igjen så fort. Jeg sluttet med piller i høst, men begynte å prøve først nå, så dette er egentlig 1 ordentlige prøveperiode. Har jo el-testa og alt, så vet vi traff denne gang, så vi får bare se hva det blir til. Huff stakkar deg som må tenke på at han kanskje ikke er hjemme når du har el, vi får bare hååååpe det klaffer denne perioden, så slipper du tenke mer på det. xxxxxxxxxxxxxxx Klem:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #89 Skrevet 5. januar 2009 Ja la oss håpe det for oss begge jeg føler meg desverre ikke gravid, men jeg tenker at det skjer når det skal skje, så om det ikke er, blir jeg ikke SÅ voldsomt lei meg. Husker i 4 pp siste gang, da vi prøvde med jenta, så braste jeg ut i gråt, følte det var SÅ urettferdig. Jeg sluttet med pillen i aug/sep, så den bør vel ikke ha så mye innvirkning nå lengre håper jeg. Er litt dritt når man går å kjenner at man har el, også dro mannen for tre dager siden og kommer hjem om feks 2 dager, slik at man AKKURAT ikke rekker el =/ Vi får satse og håpe og tenke positive tanker tusen klemmiser tilkabe =ø)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #90 Skrevet 5. januar 2009 Lillemy er du der ? Altså jeg har kjent tegn til det i hele dag, men vært usikker, men nå er jeg helt 100% sikker, jeg har beinvondt i korsryggen, altså det er akkurat som når jeg har mensen, enten så melder tanta sin ankomst her, eller så skjer det kanskje noe. For såpass som det murrer nå så har jeg mest lyst å ta naproxen. Jeg er jo bare på dpo 7, jeg kan jo ikke få mensen enda Da er jo hele lutealfasen ødelagt og alt. Jeg pleier å få mensen på dpo 11, det holder jo akkurat, men dag 7 ? Nei da blir jeg jammen lei meg
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #91 Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg er her! Vet du hva, jeg hadde skikkelig vondt i korsryggen jeg også. Og syntes det var akkurat likedan som menssmerter, men jeg også tenkte som du, det er jo altfor tidlig. Men så idag gikk det over. Har hatt det i flere dager fram til nå. Idag kjenner jeg bare litt sånn smerter nedover lårene liksom. Men som sagt, det kan jo også være influensaen. Hrgd, så spennende da, hva hvis det er det samme som skjer hos oss, og her har ikke no mensen kommet, det kan jeg love deg!! Har en innmari matlyst idag da, og sjokoladesug...men mensen har bare med å holde se laaaaangt unna!!! Ikke ta sorgene på forskudd da, må få høre hvordan det går med deg:) Trøsteklem:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. januar 2009 #92 Skrevet 5. januar 2009 Du hadde det du også ja ? Det er jo så rart, for man vet jo ikke lengre hva som er sant og ikke sant, men akkurat dette kjenner jeg altså, UTEN tvil. Korsryggsmerter til tusen, og det er ikke deilig. Normalt hadde jeg glatt tatt en naproxen, så enten er tanta på gang her, eller så melder den sin ankomst veeeldig tidlig, eller så kan det jo hende man er gravid. Man har jo faktisk hatt sex for å prøve å bli det, så sjangsen er jo der ! Hehe... Huff Dette er nok med på å skape større forhåpninger, jeg kan bare ikke få det, for da blir man mer skuffet. Du har hatt det i flere dager ja ? Det lover jo virkelig godt på deg, med tanke på denne blødningen også, den synes jeg virkelig er interessant. Man blør ikke bare plutselig liksom, aldri skjedd meg i allefall. Tar ikke sorgene på forskudd, men dette kjennes bare virkelig veldig mensenaktig ut. Holder deg oppdatert
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #93 Skrevet 5. januar 2009 Var i dagboka mi å kikket nå, og ser at det begynte med litt stikking/småvondt på dag 3 og 4 etter el. Så dag 5,6,7 og 8 hadde jeg vondt i korsryggen samt murring. Kjentes årntli ut som mensen kom!!! Den lille blødningen kom på dag 7. Så idag da, dag 9, er smertene borte. Hvilken dag er du på nå? Ååååå, dette er så utrolig spennende. Enn at man må sitte her å vente på å finne ut da....Hvordan er samboeren din, er han veldig ivrig han også? Min sier ikke så mye, tror han tenker på det ja, det sa han ihvertfall i går, etter at jeg spurte, men han er visst redd for å mase på meg..hehehe... Men jeg synes det er like greit, for hvis jeg ser at han begynner å få forhåpninger i tillegg til meg selv, så blir liksom skuffelsen dobbelt så stor.... Nei, han får vente til jeg sitter med en positiv test i hånda!! )
maaneskinn Skrevet 5. januar 2009 #94 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har tidligere pleid å kjenne tegn til verk 2-3 dager før TR har meldt sin ankomst, men nå i den senere tid, etter at jeg har fått stabile sykluser, så merker jeg det bare dagen før. Jeg vet ikke hvordan du pleier å kjenne det, men det er nødvendigvis ikke negativit. Husk at mange føler at TR er på vei, men så er de gravid likevel. Håpet er ikke ute enda, slik jeg ser det. Skal sende masse gode tanker din vei. Leste litt lenger oppe i tråden (som er blitt kjempelang nå), at du følte at magen var rar før du fikk positiv test forrige gang. Det er det jeg har følt de siste to dagene. Ellers har jeg kanskje spenn i tennene og litt mer ømme pupper. Blir så usikker, om jeg bare innbiller meg ting, men det får jeg svar på om ikke så lenge. Jeg skal teste i morgen. Klarer ikke å vente lenger enn det. Dere tester snart også?
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #95 Skrevet 5. januar 2009 Hei Jeg også skal teste i morgen!!! Er da bare 10 dpo, men det får ikke hjelpe. Klarer ikke vente!!! Hvor langt er du kommet? Jeg også kjenner vanligvis menssmerter kun dagen før, derfor er det ihvertfall uvanlig for meg at jeg nå fikk det aaaltfor tidlig...og jeg lurer litt på om ikke mikademoo får det samme nå...) Er jo altfor tidlig til at mensen skal dukke opp... Nei, i morgen tidlig blir det fellestesting her ja maaneskinn, kommer du inn hit tidlig tror du? Er så spent på å høre!!! Jeg kommer på morgenen en gang...kommer an på hvor lenge snuppa mi sover...hehe.... ) Lykkeklemmer til oss alle )
maaneskinn Skrevet 5. januar 2009 #96 Skrevet 5. januar 2009 Gøygøygøy. Jeg er 11 DPO i morgen, hvis jeg har hatt EL som planlagt (26/12) og ikke på et senere tidspunkt. Jeg har ikke hatt mensenverk slik som dere har hatt, men jeg har hatt stikk i magen, som sagt. Rar og varm følelse. Litt usikker på hvordan dagen min blir i morgen, men jeg kommer til å teste med morgenurin og så oppdatere her med engang jeg får mulighet. Lykke til!
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #97 Skrevet 5. januar 2009 Åååå så moro!!! Gleder meg sånn!! Håper dagen idag går fort...hehehe... Jeg er veldig forberedt på at jeg er for tidlig ute med testing da, men men, det får stå til !!! )
maaneskinn Skrevet 5. januar 2009 #98 Skrevet 5. januar 2009 Uff. Jeg ble litt smådeppa nå. :/ Jeg hadde mest sannsynlig en kjemisk graviditet/SA i forrige pp. Jeg gikk ikke til lege, fordi jeg mente at kroppen ordnet opp i det. Postet et innlegg på et forum hvor man får svar fra en fagperson. Jeg sjekket nettopp og da hadde jeg fått tilbakemelding. "Jeg trur at du var gravid, tidlig, og så sleppte egget. Mensen kom, den var annerledes. Du hade ju pos gravtest. Men jeg kan ikke tenke meg at din Leiden skal vare orsak til dette. Vid neste graviditet som forhåpligvis går bra skal du komme deg til fastlegen tidlig ved 6-7 uker. Han skal hænvise deg til ditt føde sykehus for vurdering om /når du skal starte med blodfortynnende medisin som Fragmin." Blir litt hardt når man får det svart på hvitt, men slik kan det gå, det vet jeg. Prøver igjen.
Lillemy-77 Skrevet 5. januar 2009 #99 Skrevet 5. januar 2009 Oi, hva betyr dette? Hva betyr Leiden? Så om du blir gravid nå, skal du begynne med blodfortynnende medisiin? Har du vært plaget med dette før? Trøsteklem:)
maaneskinn Skrevet 5. januar 2009 #100 Skrevet 5. januar 2009 Takk. Leiden = arvelig disponert for blodpropp. Det vil si at jeg må ha tettere oppfølging og gjerne bruke medisiner i et svangerskap. Jeg merker ikke noe av dette til vanlig, men hvis jeg f.eks skal ut å fly, så må jeg gjerne sitte ytterst, slik at jeg kan bevege meg. Pleier også å ta Dispil, da det er mildt blodfortynnende. Ellers vektlegges det ikke i hverdagen, heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå