Gå til innhold

Hei ! Noen som har IKM uke 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKM 9. januar, bare en dag før deg. Kanskje en av oss eller begge er heldige denne gangen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har IKM ca 7. januar! Veldig spent! Lykke til til alle:)

Skrevet

Gratulerer så masse Thomine!!! :o) Håper å komme etter veldig snart!:o)

Hei maaneskinn:) Ja da har vi ganske nære IKM vi da, du en dag før meg, så du får nok svar raskest, hehe... Er så utrolig spent jeg, sto med testen i hånda i mårrest, og skulle overbevise meg selv om å vente en dag til...hehehe... Men klarte det jo, og venter til i morgen. Skjønner ikke hvorfor jeg er så desperat denne gangen, sist testa jeg jo ikke før etter ikm!!! Nå har jeg jo ikke tid til å vente til halvveis engang... Menmen, det tar jo den tida det tar uansett. Telte opp testene mine idag, har 5 stk billigtester, og di blir nok brukt opp di neste 5 dagene...og da blir det å ty til apotekvarer tenker jeg..om jeg ikke har fått tr ELLER positiv test.... Krysser alt jeg har for oss!! :o)

Skrevet

Tja tjo jeg tror ikke det sånn egentlig, jeg føler at jeg ikke orker å tenke at jeg kan være det en gang, for jeg vet jo at det kan ta lang tid. Har du vært gravid før ? Jeg har en nydelig datter på 2,5 år som det tok 5 mnd å produsere :P Så jeg vet at det kan ta litt tid. Også da tempet jeg og visste nøyaktig når jeg hadde el etc. alikevel tok det sin tid ! Derfor har jeg bestemt meg for at det sikkert tar 5 mnd denne gangen også, 5 mnd +

Så går man ikke og håper (men man gjør det jo alikevel, men man prøver bare å senke forventningene litt). Jeg tror at man selv om man feks ikke prøvde kunne ha kjent symptomer dersom man kjente etter. Er bare det at man ikke kjenner etter når man ikke prøver. Psyken spiller stort inn tror jeg. Jeg har hengt meg så opp i denne tappen jeg da :P noe som sikkert er dumt hehe ! Hvor lenge har du prøvd da ?

Skrevet

Må si gratulerer til Thomine jeg også. :)

Ikke sikkert jeg får svar raskest hvis du produserer hcg raskere enn meg. Hadde vært gøy hvis begge og mange flere hadde fått positiv test. Jeg har ikke problemet som du har med å tvinge deg selv til vente. Jeg har ingen tester i hus. Kanskje lurt. Men hadde jeg hatt det, så hadde jeg ikke ventet. Det er vel bare det at man ønsker seg det så inderlig mye. :)

Skrevet

Hvor lenge før føler dere at det er ok å teste ? Altså fom. når tenker dere at den kan vise positivt dersom den er positiv ? Da jeg ble gravid forrige gang, testet jeg positivt 5 dager før ikm faktisk. Jeg spydde som en gris i hele det svangerskapet så kanskje det høye hcg-nivået hadde noe med det å gjøre :P hehe !

Jeg skal vente til 8 januar med å teste tenkte jeg, for det er en dag før ikm, så det må jo være greit. Eller ? Kanskje man tom. kan teste 7 jan :P

Skrevet

Hei mikadimoo:)

Jeg har hørt at testen KAN være positiv fra 10 dager etter EL. Men at det hos de fleste går lengre tid. Jeg skal teste i morgen, da er det akkurat 10 dager etter EL. Vet det er tidlig og at jeg risikerer å bli veldig skuffa når jeg gjør det sånn, men klaaaarer jo ikke å vente... Du er flink som venter til dagen før IKM:o) Masse lykke til :o)

Skrevet

takk i lige måte lillemy :) jeg har bare blitt så skuffet de andre gangene og tenkt i ettertid at det har vært latterlig og kaste bort så mye penger. Jeg føler meg jo ikke gravid og sjangsen for at jeg ikke er det er jo større enn at jeg faktisk er det, så da bare tenker jeg at jeg liksågodt kan vente til en dag før ikm. Og om den da er negativ orker jeg ikke å teste mer, for jeg vet den viser positivt dersom jeg er gravid, med tanke på at den forrige gang viste positivt hele 5 dager før ikm. Da kjente jeg meg gravid, husker bare at jeg ikke kunne sette fingeren på det, annet enn at det var noe "rart" med magen. Merkelig, men slik var det :) så 1 januar 2006 testet jeg positivt, DET var en herlig start på året det ! Mimre mimre sukk !

I hvilken pp er du da ? Føler du noe ?

Skrevet

Ja det ER en herlig følelse å sitte der med en test som lyser mot deg med 2 streker!!! Jeg er bare i 1 pp faktisk, har ei fra før da, som er litt over 1 år nå. Men jeg vet at syklusen min er på plass da jeg fikk mensen tilbake akkurat når jeg skulle, OG fått positiv EL-test da jeg forventet den. Og vi har hatt sex når vi skulle, så sjansen er jo der. Sistgang så ble jeg gravid med en gang skjønner du, så er nok litt bortskjemt der.... og når det gjelder tester så har jeg noen billigstrimler liggende, så det er ikke store pengesummen jeg kaster bort.... MÅ jo bare teste, hehe.. Symptomer...har hatt kjempemasse mens-murringer, og litt stikninger, og vondt i korsryggen. Men om det betyr at mensen er i anmarsj for tidlig, eller hva det er, det vet jeg ikke. Hååååper på at spiren sitter :o) Klem

Skrevet

Ja jeg håper også for deg, for oss alle :) Noen av oss blir gravide, så enkelt er det jo, spennende =D

Skrevet

Jeg kjøper bare billigtester, for da blir det ikke så dyrt, men hvis/når jeg får svak positiv, så kommer jeg til å kjøpe CB digital eller noe. Jeg har IKM fredag i uken som kommer. Jeg har kjent veldig lite denne pp'en, som sagt, men i skrivende øyeblikk, så har jeg akkurat som mageknip eller små stikk. Heller ikke som mageknip, egentlig, for det kjenner jeg bedre enn dette. Det er ikke vondt, men mer ubehagelig og rart. Kan bety alt og ingenting, men jeg vil, jeg vil. :)

Skrevet

Nei, jeg har dessverre ikke fått gleden av å være gravid før, så dette blir første når/hvis det skulle skje. Har prøvd i 7 måneder nå. Jeg er også en tappetafser og sjekker sekret. Ikke gjort det så mye denne pp'en, for jeg har på en måte vært litt mer avslappet. Ellers er jeg egentlig en veldig utålmodig sjel. Hvor lenge har du prøvd denne gangen da? Kjekt om datteren din får en liten lillebror eller lillesøster. :)

Skrevet

vi håper vi håper vi håper :)

Skrevet

Hahaha, nå må jeg le av meg selv... Jeg som har testet 2 ganger allerede, fordi jeg trodde jeg idag var på 10 DPO, det viser jeg jo at jeg idag bare er på 8 dpo...har talt feil.... Da er det jo ihvertfall ikke rart at testene er dønn negative!! Jaja, så har jeg rotet bort et par av billigstrimlene da...ikke verdens undergang. Egentlig så ble jeg litt glad nå, eller for å si det sånn, litt mindre skuffet. Fordi det er jo altfor tidlig uansett å få en positiv test..., MEEEN jeg har en annen kanskje litt god nyhet...når jeg skulle legge meg igår kveld, så hadde jeg fått en piiiitteliten rosa antydning til blødning. Bare så liten at det vistes kun i trusa. Hm, kan det være festeblødning tro? Det passer vel sånn cirka med tidspunkt gjør det ikke? Hvordan er det med dere andre nå da? Noen som har kjent noen flere symptomer? Jeg har nå disse vanlige murringene jeg, de kommer og går.... Lykkeklemmer :o)

Skrevet

Du får litt lenger ventetid, men større håp. :) Kan ha vært festeblødning. Mange som får det. Håper du er en av dem. Jeg kjenner fortsatt stikk i magen, akkurat som en kniv eller gaffel som gjør det. I tillegg tung og varm følelse. Mer luft også. Spent å se om det betyr noe eller ei. :)

Skrevet

Nå er jeg i 2 pp, men har prøvd første gang for 4 mnd siden og nå igjen. Samboeren min reiser mye, så det er sjeldent det klaffer slik at vi kan få prøvd. Første gangen prøvde jeg i 5 mnd, så har vel ingenting å klage over sånn egentlig. Det bare føles så LENGE, noe du sikkert vet hvordan er iom. at du har prøvd lengre enn meg. Tappen forteller jo en hel del da, men samtidig så blir man vel aldri helt klok på den. Husker bare at da jeg var gravid sist var min kjeeempemyk, liten, kjentes faktisk "åpen" ut, og satt VELDIG høyt oppe. Vi har jo ikm på samme dag, hvordan er din tapp nå da ? Min er faktisk høyt oppe og myk, vært det siden igår morges, så det er status foreløpig, men tappen lever jo sitt eget liv hehe !

Skrevet

Hallo jenter.

jeg har ikm idag tror jeg - hvis jeg teller 28 dager. Men tror jeg har litt lengre syklus, så tror egentlig ikke IKM er før onsdag. har uansett tenkt å ta en test imorgen tidlig. da er det bursdagen til samboeren min - og en positiv test hadde jo vært en perfekt bursdagpresang da!!!! håper håper håper ;o)

har faktisk hatt en god del "stikninger" de siste dagene. Jeg har lest at folk har hatt det her inne, men har ikke opplevd del selv før nå. det er jo kanskje et godt tegn.......

Skrevet

Jeg har vært veldig trøtt de siste dagene, puppene har jo verket uten like, men det har gitt seg ganske nå. Hadde veldig mye luft i magen rundt tirs/ons. Ellers så har jeg jo vært syk med influensa, så vi får bare vente å se. Reagerte sterkt på parfymen til sambo forrige dagen, men det trenger jo ikke bety noe. Det skremmende er jo at når man da tester negativt tenker man: herregud hvor kom de "symptomene" fra hahahaha !

Skrevet

PS: maaneskinn, jeg svarte deg lengre oppe også :)

Skrevet

Åh, det er sikkert litt kjedelig, at du ikke har tilgang på godsakene hele tiden. Om man kan si det på den måten. :) Ja, jeg kjenner til følelsen av at det har gått lang tid, eller at det virker slik i det minste. Jeg synes plutselig jeg både ser og hører at folk rundt meg blir gravid. Hvorfor skjer det andre, men ikke meg? Jeg har sånne tanker av og til, men velger å dytte det vekk, siden jeg vet at det kan gå 1 år og lenger tid også. Jeg har faktisk ikke sjekket tappen noe særlig i det siste, men jeg kan gjøre det senere. Når jeg har sjekket den, så har jeg gjort det på kvelden. Lest at hvordan tappen oppfører seg er ganske forskjellig. En del som har hatt den lavt nede også, men høyt oppe og myk er absolutt bra, tror jeg!

Skrevet

Hei, Lillemor.

Jeg ville også tatt en test i morgen. Det kan slå ut tidligere. Håper du får positiv test. Lykke til. :)

Skrevet

Ja, det er det. Man må bare vente og se. Det er den kjipe delen. Blir litt tussete av alt dette her. Kjenne (ekstra godt) etter, tolke hva det kan bety, om man har hatt det i tidligere pp'er eller ei, sammenligne med andre, vente på at dagene snegler seg avgårde, for å så ta en test som bare tar noen minutter, men avgjør om man skal smile, le eller grine. Kjapt oppsummert. :)

Skrevet

Ja vi får håpe på det, med mitt hell blir den vel lang og hard i morgen haha ! Si ifra når du har sjekket din da ! Spent :P hehe (syk jeg er)

Ja det føles urettferdig det der, men slik er dog livet har jeg fått merke :( Jeg tenker i tillegg at det skjer oss når det skal skje oss, tror du ikke ?

Skrevet

er det i det hele tatt noen vits å teste hele 5 dager før ikm????

mannen min reiser i morgen, og det hdde jo vært fint å kunnet vise ham en positiv test før han dro... jaja om den har tenkt å bli positiv da....

går i tillegg til stikkingen i magen og de ømme brystene rundt med en fryktelig rar smak i munnen i dag. og kjennte ting smaker rart.

Skrevet

Hei:)

Ja da er jeg på dag 8 dpo, og tiden sneeegler seg avsted....skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente heelt til neste lørdag før min ikm er der....hehe... Prøver å ikke kjenne etter på kroppen min, men kjenner murringer likevel...håper det ikke er bare psyken nå da.... Når skal dere teste da? Vet ikke om jeg klarer å vente lenger enn til tirsdag jeg nei....!!:o)

Vestvind: har hørt om noen som har fått positiv test allerede 5 dager før ikm. Forrige gang jeg var gravid testet jeg positivt 3 dager før ikm. Denne gangen har jeg altså tenkt å teste tirsdag, dvs 4 dager før. Du kan jo prøve, skader jo ikke, og er du av dem som har tidlig økning i hcg, så får du forhåpentligvis det svaret du vil ha :o) Masse lykkeønskninger til deg:o):o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...