Gå til innhold

Ny tråd for oss skravlesjuke med lurekropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg har ikke en eneste el-test igjen og tror ikke jeg gidder å bestille fler heller. Jeg merker jo el veeeeeldig godt, så heretter får jeg stole på kroppen min...:) Hadde jeg hatt lange, uforutsigbare, sykluser tror jeg kanskje jeg hadde testet litt ja. :) Og ja, jeg er glad for at syklusen min er ganske normal nå. I dag dag virker det som om jeg blør en del mer enn jeg har gjort de andre pp'ene også, og det er jo positivt, tror jeg...:)

Jeg vil jo også helst ha en bolle i ovnen, men når ting er som de er, så må man bare tenke positivt, hvis ikke kan jeg bare legge meg ned å dø med en gang...:) Hadde kanskje tenkt anederledes hvis jeg ikke visste at eggene var dårlige...

Huff, kjenner mensenmigrenen kommer nå ja. Hmmm.. urde vel stengt tatt ikke sittet på nettet nå da. :) Leste forresten litt om "hormonell migrene" i går. Ganske slående, for det var beskrevet veldig likt som jeg har det. I tillegg stod det at ofte er helt fin gjennom svangerskapet, men at det kommer tilbake etter fødselen. Jeg hadde ikke vondt i hodet EN eneste gang under graviditeten, men noen dager etter fødselen ble jeg skikkelig dårlig. På sykehuset var de redd jeg hadde fått blodpropp og jeg måtte ta en haug med blodprøver, men de fant ikke ut av det. Det anfallet varte i over en uke!

Da stikker jeg på jobben!

Ha en strålende dag!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ahaaa... det er ikke noe å si på farten, men mer på mengden..men det har kanskje ikke så mye å si??

Skrevet

så godt å se at du har humøret iallefall A 73!!! Gleder meg å høre hva legen din sier på neste kontroll!! Mens migrene har jeg aldri hørt om!! Jeg har 3 dagers hodepine innimellom, men den kommer fra stramme nakke muskler. Ikke godt med hodepine uansett!!

Hvordan går det med resten av damene her inne da?? skjer det noe??

Skrevet

Hei jenter!

Mensen kom i natt - 2 dager for tidlig. Pleier aldri å få den på natten heller. Nå er jeg skikkelig lei - både selvfølgelig for at jeg ikke er gravid, men også fordi jeg trodde at syklusen var i orden nå. Jeg merker at dette blir helt altoppslukende for meg, så jeg tror jeg skal prøve å være litt mindre inne her på BIM. Jeg synes dere er supre å ha, men samtidig gjør det at jeg tenker på det hele tiden. Jeg sier ikke at jeg kommer til å være helt fraværende, men jeg skal prøve å få tankene på noe litt annet også.

Lykke til alle sammen :-)

Klem fra meg!

Skrevet

neeeeeiiii....mensen for tidlig!!! Hva skal det bety....åååååååååååå så kjedelig!!! Nå må det da skje noe her snart!!!!! Noe POSITIVT!!!!

skjønner hva du mener at man blir ekstra oppslukt av tanken på å bli gravid når man er her inne!! Men samtidig godt å skrive med dere...både oppmuntrende og deprimerede innimellom...Jeg åper du kommer ofte uansett. Kommer til å savne deg om du forsvinner!!! Håper virkelig homeopaten gjør slik at dere får fart på sakene nå...både du og mannen din!! Masse lykke til!!!

Klem

Skrevet

uff da , ØA, så kipt med mens, hadde håpet det var din tur nå!! Men da er det ikke noe annet å gjøre enn på'an igjen... Ble ikke hopping i høyet igår, har hatt noen sinnsvakt travle dager. Men idagtidlig var el-tst *nesten* positiv så da er det nok tida. Ja, har tsta siden mens, bare MÅ ha oversikt over el...:). Er ofte sånn at den er svak på morran men da blir den positiv utpå dagen. Og ikveld er det hjemme-kveld....hihi.

A73, tror det er positivt å tenke at det går an å leve et bra liv selv om det ikke blir 'bolle' nå. Jeg har litt panikk for at det ikke blir, vi har jo ingen barn og har absolutt ikke lyst til å tilhøre kategorien barnløs! Men prøver samtidig å tenke at det må gå an å leve uten, og tror det er viktig å tenke på de positive sidene som frihet til å reise osv... Tror også det er viktig å ha noe annet å fylle livet med av interesser da...Men selvfølgelig ønsker man inderlig....Har akkurat fått høre at en venninne skal ha nr. 4! Så det går an i voksen alder også!! :-))

Skrevet

Ble ingen hopping her heller i går, så i kveld må det skje ; )) Har "annen hver dag taktikk" ! Håper den funker!! Kjenner ingenting til el...men var litt sånn "tråd slim" i går..så har den vært eller er el på tur?? Noen som vet??

Håper virkelig du får oppleve å bli gravid, å få baby Hillbillie! Er det største i livet når du får babyen på brystet etter fødsselen!!! så håper dere ikke blir barnløs!!! Og en slik julegave må være utrolig stort!!! Hvor lenge har dere prøvd nå? Dette er 4 pp etter sa for vår del...så snart 9 mnd siden vi startet å prøve på nr 3!! litt utålmodig nå.......

Skrevet

Hei dere,

Vært litt stille fra denne kanten de siste dagene....:)

Jeg håper for alle, men må innrømme jeg håper mest for dere som ikke allerede har barn. Jeg skjønner veldig godt at dere blir desperate ja og jeg føler meg veldig priviligert som allerede har et barn. Som du sier Hillbillie, så er det viktig å finne andre ting man kan glede seg over, om det ikke skulle lykkes. JEG har ihvertfall bestemt meg for at jeg ikke skal bli en sur, gammel, bitter dame selv om eggene har begynt å råtne allerede. (Sikkert lettere for meg å si siden jeg allerede har et barn, det ser jeg.)

I går fant jeg ut at jeg har lyst til å ta noen fag på NHH. De har kveldskurs, en gang i uken, og 7,5 studiepoeng. Mulig den lysten går over, så jeg skal ikke si det for sikkert, at jeg kommer til å gjøre det, men jeg tror det. Begynte på øk. adm. for noen år siden, men full jobb og fulltids studie var litt vel slitsomt, så jeg måtte velge. :) Nå har jeg da funnet ut at jeg kan ta noen av de samme fagene på kveldtid, litt etter litt. :)

I morgen bærer det til gynekologen. Gru-gleder meg, men tror jeg gleder meg mest. Godt å endelig få vite litt mer fra et faglig ståsted og ikke bare min (og andre bim'erers) synsing...:-).

Klem

Skrevet

Nei,sure, gamle, bitre damer skal vi ikke bli! Heller kul tante som kan skjemme bort andres barn... ;-) Så flott hvis du begynner å studere igjen da A1973, da må du ihvertfall bruke hjernen på noe annet enn å gremmes over råtne egg..hehe..Lykke til hos gyn imorgen, det blir sikkert fint å få litt ekspertiseråd, så vet du hvordan ståa er.

Jeg måtte lese litt om el-slim og det er visst slik at el kommer iforbindelse med slim. Man er visstnok mest fruktbar når man har slim for dette slimet er*spesialbygd* slik at det går *korridorer* som sædcellene kommer lett framover i, derfor det er slike lange tråder, liksom. Så hopp ivei, Tjorven! Jeg er på samme stadiet nå, så her hoppes også! ",) Jeg er helt sikker på at det må være det største å få barnet på brystet etter fødselen, blir bestandig kjemperørt når jeg ser på jordmødrene, men tenker også et dette er noe jeg egentlig ikke klarer å sette meg inni fullt ut. Får håpe det skjer en vakker dag...Vi har prøvd litt over ett år nå, men kan egentlig ikke si at vi har like mange pp på grunn av at vi har hatt arbeid på forskjellige kanter og ikke fått til å treffes hver gang under el. Men fra i sommer har vi bodd på samme sted hele tiden og fått prøvd regelmessig. Satser på at mindre stress og bas er bra! Evig optimist......:-)

Skrevet

God morgen,

Da har vi vært hos gynekologen. Som jeg trodde, så er det svært lite håp... Det er så lite håp at det eneste han kunne råde oss til var enten adopsjon eller eggdonasjon. Føler meg litt tom og har ikke så mye mer å skrive akkurat nå. Er vel fint lite vits i å være her inne mer nå, men har sikkert litt mer å skrive senere i dag...:)

Klem

Skrevet

...............leste innlegget ditt i går a 73...men ble så trist at jeg ikke fant ord!!!! Men da håper jeg iallefall dere satser på adopsjon !! Det MÅ jo være fantastisk å adoptere!! Og med all hjelp og støtte fra foreldrene dine, så blir det nok fantastisk...selv om ventetiden er laaaaang!! Håper du skriver her inne hva du en finner ut uansett!!

Stor trøsteklem!! Savner deg allerede!!!!!!

Skrevet

Hva kan man si A1973.......veldig trist å høre og jeg føler med deg....

Men du er en så positiv person så jeg er helt sikker på at dere klarer å se framover, adopsjon har dere snakket om før så det må vel absolutt være en vei å gå hvis barneønsket fortsatt er der. Uansett valg ønsker jeg deg masse lykke til, og håper du er innom og forteller hvordan det går! Stor trøsteklem!!

Skrevet

Ja håper virkelig at vi får høre hvordan det går!!!!

En du Hillbillie?? Kjent el? Vet ærlig talt ikke om jeg har hatt den denne mnd..ikke merket noe som helst mer...håper bare vi har hatt nok sex om den har vært!!!! Dag 21 i dag....så regner med el er over uansett....

Andre?? Noe nytt??

Skrevet

Hei damer

Har vært uten nett i noen dager, så nå har jeg brukt ganske lang tid på å lese det dere har skrevet.

Forferdelig trist A1973!! Jeg føler veldig med deg. Det er ikke så mye å si annet enn at jeg vet at du kan finne tilbake til å føle at adopsjon er et godt alternativ selv om du sikkert bare er trist og forbanna akkurat nå.

Hillbillie - Vi er i samme båt vi. Jeg har heller ikke barn fra før og er veldig redd for å forbli barnløs. Jeg har mistet tre ganger, så jeg vet at jeg kan (kunne) bli gravid, men jeg vet jo ikke om jeg kan føde levende barn. Vi brukte nesten ett år før vi ble gravid første gangen. Etter det gikk det bare tre måneder imellom. Men nå er det stopp.

Tjorven- Jeg har nesten klart å ikke teste denne måneden. Tok en test på dag 14, men den var negativ. Har ikke kjent noe som kan ligne EL og er nå på dag 18. Tror det blir lang syklus her også. Hvis den blir like lang som sist kommer ikke el før dag 28!! Hvis jeg har el da.. Syns egentlig det har vært godt å ikke teste. Vi har sex annen hver dag og det SKAL jo være mer enn nok.

Husker ikke om jeg har skrevet om homeopatbesøket? Var der til samtale i en og en halv time. Hun spurte om alt fysisk, psykisk, historie, familie, etc. Fikk et eller annet på resept som jeg tok tre ganger og skal tilbake til akupunktur og fotsoneterapi i neste uke. Vet ikke så mye om virkningen av dette enda, men jeg tenker at det ikke kan skade. Er utrolig godt å gjøre noe aktivt utenom *ulinga.

Skrevet

Mange som har hatt nett trøbbel...her varte det ikke så lenge heldigvis!!

Da er vi vel i samme båt igjen aube =) med de himla laaaaange syklusene....frustrerende, MEN kjenner meg ganske rolig nå...vet ikke hvorfor...men har nok litt å gjøre med at jeg har 2 barn fra før...og når jeg leser om dere så blir jeg enda mer takknemlig!! men er fryktelig baby syk ja!! slått meg til ro med at dette kan ta litt tid..har ingen håp for denne pp iallefall! Prøver sex annen hver dag...men litt mørketids trøtt for tiden. så har mistet en og annen kveld... : ( Tror jeg må teste neste mnd...frister litt kjenner jeg...men skremmer meg om jeg må teste sååå lenge...stress!! Tenker og at om man har regelmessig sex så holder det...så får se!!

Så spennende at du og er begynt hos homeopat!! Kjenner ei som mistet flere ganger...men så fikk hun behandling hos homeopat med fot soneterapi...og da satt spiren =)) solskinns historie : D Så krysser fingrene for deg og!!!

Skrevet

Har ikke tenkt å el-teste neste måned heller. Blir så utrolig opphengt i det. Det var greit når syklusen var på 28 dager og testen slo ut når den skulle. Nå er jeg redd jeg kommer til å finne ut at jeg ikke har el i det hele tatt. (Skummel tanke). Jeg setter min lit til at det går seg til. Kanksje homeopat er det som skal til. Det hadde vært fantastisk!

2008 begynte for meg med at vi var på ul i uke 10 og oppdaget en MA (min andre). Så ble jeg gravid igjen i april og det endte med senabort i uke 17. 2008 har vært et MØKKAÅR!!! Jeg satser alt på at 2009 blir mitt år. Klarer ikke å gi opp babydrømmen og har ingen grunn til å gi opp enda.

Jeg kjenner meg også roligere nå. Har vært litt panisk etter aborten. Trodde ikke jeg kunne få det bedre uten å bli gravid igjen, men det blir faktisk bedre med tida uansett. Har ingen tro på at jeg blir gravid denne syklusen, men det er ok. Satser på å bli det i første del av 2009. Satser på at du også blir det, tjorven. Det er jo ingen grunn til at du ikke skal få en liten en. Du er utrolig heldig som har to fra før. Det er ltt vanskelig for oss barnløse å forstå at dere mammaer kan savne et barn like mye som oss. Men er det er en ting jeg har forstått av å lese hva dere skriver her inne er det at det er tungt å ikke få det til også for dere som har fra før.

God helg damer!

Skrevet

Hei, Aube, trivelig å se deg igjen her inne".) Enig med deg, 2008 har egentlig vært et møkkaår og satser på at 2009 blir bedre! Det må være veldig tøft å miste slik som flere av dere har gjort, trøsten må være at da vet dere ihvertfall at det går an å bli gravid..(mager trøst kanskje,men...)

Jeg vet ikke om jeg har hatt el, hadde "nesten" positiv her en morra. Men det var siste testen i pakka, har ikke fått bestilt flere på nett og gjerrigknarken meg synes det er for dyrt å kjøpe på apoteket. Har derfor gått utifra at jeg hadde el like før helga og det stemmer nok siden puppene er blitt ømme. Men dette egget har nok, bokstavelig talt, gått i dass...! Har nesten ikke hatt noe sex, jeg har prøvd men mannen har ikke vært noe ivrig og har heller sittet oppe og sett på tv enn å bli med til køys. Og ikke kan jeg fortelle at jeg har eggløsning heller, så derfor ble jeg ganske frustrert og ikke så rent lite SUUUR hvis jeg skal være ærlig! Prøver å tenke at det ikke er så lett for han heller, dessuten skal han sjekke svømmerne sine neste uke og er kanskje litt satt ut pga det. Men lell.......føles så bortkastet å gå glipp av en måned....Huff og huff, er litt survete idag, dere får unnskylde, jeg vet jo at det er bare å få opp humøret og vente på neste pp!

Ha en fin dag!

Skrevet

Så utrolig frustrerende at mannen ikke stiller opp!! Kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Men det er nok ikke enkelt å være mann i denne prosessen heller..

Det er veldig godt å vite at jeg kan bli gravid, men jeg klarer jo å innbille meg at det har skjedd noe etter i sommer som gjør at jeg ikke blir det lenger. Tror ikke jeg har eggløsning og syklusen er, som sagt mange ganger før, alt for lang. Det tok litt tid for oss også å bli gravid første gangen. Tok nesten et år. Det var veldig frustrerende det også når klokka går mens man venter..

Du har ikke vært gravid enda, Hillbillie? Hvor lenge har du prøvd? Det går litt i surr med alle navnene her inne så jeg husker ikke helt hva du har sagt før.

Skrevet

åååå ja det må være frustrerende at mannen ikke stiller opp!! Har dere snakket om det? og han er like ivrig som deg? Kanskje like greit å fortelle at det er el tid til han? Så han skjønner at det er alvor!!

Mitt 1 barn prøvde vi i over 2 år, så vet veldig godt hvordan dere har det, 2 gang gikk det litt fortere, og 3 gang på 1 forsøk...utrolig...men det mistet vi jo. så tror at det vil ta litt tid nå..er på 4 pp. men tror nesten jeg hadde en tidlig sa for 2 mnd siden og derfor mensen var så forsinket sist....men dette er bare tanker som surrer oppi mitt hode ; )) får se hvordan det går nå...selv om jeg ikke har noen følse for at noe er på gang.....må nok bare ha tålmodighet ser det ut til....sukk...

Skrevet

Hei dere,

jeg er her fortsatt ja! Klarer ikke å la være, er nesten blitt avhengig. Må jo følge med hvordan det går med dere her...:)

Ja, vi har snakket om å adoptere, men vi har ikke kommet noe lengre i prosessen. Ironisk nok, så sjekket jeg verdens barns hjemmesiden og der kunne jeg lese at de, for en uke siden, stoppet all adopsjon fra Korea! Ble utrolig skuffet da ja. Vi har forøvrig snakket litt om Kina, det blir vel det nærmeste vi kommer til Korea! :)

Jeg er ved godt mot, bortsett fra at jeg har fått magesjau, tror jeg. Har vært rar i magen siden torsdag, litt on/off, og i natt ble jeg skikkelig dårlig, Jeg skulle egentlig på jobben i dag, men måtte bare avlyse alle kundene, hadde ikke en sjanse. Nå krysser jeg fingrene for at jeg blir frisk til i morgen. Siden jeg skal reise til England på onsdag, MÅ jeg på jobb i morgen, uansett, og da skal jeg være fra 1030 til 21. :-/

Onsdag SKAL jeg være frisk, for jeg SKAL reise. :)

Her i huset pleide jeg å gi beskjed til mannen når el var på vei. Hehe, da skjønte han hva hans jobb var, uansett om han ville eller ikke. :)

Klem

Skrevet

Fint at du henger her inne fortsatt A1973. Du kan jo fortsette å prøve selv om sjansene er små. Alle kjenner noen som har blitt gravid selv om legene har sagt at sjansene er lik null. Men jeg forstår hvis du ikke orker.. Blir uansett veldig rart hvis du ikke er her lenger.

Klem

Mannen min har en tøff tid foran seg nå når vi ikke vet når (eller om) el er. Blir annenhver dag i tre uker...

Skrevet

Her var mye å ta igjen..huff så trist a73, håper dere går for adopsjon da.

Flere midt i el perioden da ettersom jeg forstår. Er på dag 10 i dag så jeg har så vidt begynt å el teste. Har mista litt piffen kjenner jeg. Har bare tenkt å prøve noen måneder....tror jeg er i 3 pp eller er det 4...Er jo helt på kanten med alderen da og har jo 4 barn allerede så burde vel være godt fornøyd. Helt ærlig så unner jeg dere alle her å bli gravid før meg ,...men det er vel ikke sånn det fungerer.

Ja ja jeg er vel med en måned til eller kanskje to.

Skrevet

så godt å høre fra deg A 73 =D !!! hvorfor har de stoppet adopsjon fra Korea??? merkelig...er det kun til Norge eller til alle land?

God bedring med magen iallefall- BLI FRISK!!!

Håper vi får høre fra ØA og snart!!!

Ja mizzi, mye å ta igjen når man er borte noen dager =)) Ting skjer fort ! håper du finner el nå da, før piffen blir helt borte!! Når baby lysten kommer, så er det ikke bare å stagge den heller ; ) om man ikke har noen barn eller 4 barn...spiller nok ingen rolle!!! Men vi kommer heller ikke til å prøve i det uendelige!! Får se...kanskje frem mot sommeren..

natta klem : )

Skrevet

ååååååååååååååååå...savner dere jenter...hvor blir dere av ?????????

Skrevet

Beklager tjorven. Har mistet litt piffen. Regner ikke med at kroppen min er mottakelig enda etter alt klusset med syklusen og blir derfor litt lite ivrig på nettet.

Har lurt litt på i det siste om det kanskje ikke er noen vits i å prøve mer. Pessimistisk - jeg vet det. Men jeg tenker at etter to aborter og en senabort så bør man kanskje innse at det er flere her som har råtne egg? Det er jo en grunn til at jeg ikke klarer å bære frem et friskt barn, eller? Kanskje jeg er for gammel rett og slett. Hvor mange ganger skal jeg utsette meg for det samme? Kanskje tre ganger er nok?

Men.. Jeg er samtidig veldig spent på når jeg får mensen denne gangen. Syklusen min er jo helt på tur, så det er spennende om ikke annet. Har ikke hatt noen symptomer på EL denne syklusen, så jeg har ingen anelse om hva som skjer.

Hva med deg tjorven? Har du hatt EL? Har du graviditetssymptomer? Premenstruell?

Du har kanskje skrevet på et av de andre innleggene. Jeg skal lese alle de nå.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...