Gå til innhold

Ny tråd for oss skravlesjuke med lurekropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

IKM-liste:

Mizzi 42 år , 4 barn, IKM 4.desember.

Anki, snart 37, ikm ca 6 des?, 2 gutter, 20 pp fra 1.prøving, 1MA / 2SA

A1973, 35 år, 1 gutt på 13,5, IKM 8. des

ønsker attpåklatt, 39 år, 1 barn + 1 stebarn, 8.pp, IKM 12. des

tjorven-nr3 m ustabil syklus, ca 24.desember

Hillbillie

aube 37 år, IKM alt fra 23.12 til 6.1

Skal si dere skravler her inne. Så kjekt. Har ikke vært på Bim på noen dager, så det var litt å skumme seg gjennom no.

Tror det var du "ønsker attpåklatt" som nevnte akupunktur. Har tenkt den tanken selv. Gikk til akupunktur for noe annet og han mente han kunne hjelpe meg der også, så jeg får bare bla opp 100-lappene og starte behandling tenker jeg. Kroppen er lei av alle desse spirene som ikke vil klore seg fast... Vet ikke helt når ikm er. Hadde SA i beg av nov. Så skrev ca 6 des. på lista.

Aube og tjorven: forbaska med de uregelmessige syklusene. Mine har alltid før vært veldig i rute, men etter alt tull dette året har de vært på alt fra 25 dg til 39 dager. Ikke lett å skjønne denne EL perioden da... Skal lese innleggene deres bedre lenger oppe. Tar litt tid å sette seg inn i alle her. Men det kommer seg vel etter hvert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja her må man følge med anki, ellers så mister man sammenhengen ; ) hihi...neida...går heldigvis ant å skumlese igjennom alt...så får man litt oversikt over hvordan ståa er !! Dessuten hr vi flere laaaange tråder her inne ; ))

aube, vi er likt i løypa, så blir spennende å se mot jul...håper syklusen bare kan bli bedre iallefall!! Hvordan dag er du på nå? Jeg er på dag 15, så regner med el i løpet av uken...skal satse på minst annenhver dag med sex : D Livredd for å ha for lite...selv om det påstås man skal spare litt på dråpene... Hva er deres plan?? Håper du anki blir stabil snart igjen, for dette er ikke gøy!

i morgen er det IKM til a 73, men du tjuvstarta...er det mer en spotting nå da?

ØA, noen tegn til noe positivt??? Bare 5 dager til IKM din : ))

søndag klem

Skrevet

Søndag og fridag. Har allerede "fått unna" dagens runde i høyet :-). Mannen tar ansvar og initiativ. Jeg har sagt til han at jeg syns det er slitsomt at det alltid er jeg som må ta initiativ i disse heftige periodene, så nå er han på hugget. Flink og snill fyr!

Tjorven: Jeg er på dag 12 nå, så det er nok litt tidlig å sette inn spurten. Men helt umulig å vite ettersom normal syklus er 28 og forige var 42. De gangene vi har blitt gravid før så har vi hatt sex hver dag rundt EL. Vi har ikke spart på dråpene. Men nå satser jeg på annenhver dag ettersom EL kan komme alt fra dag 14 til dag 28. Hvis jeg i det hele tatt har EL da??? Syns jeg kjente litt pirking i eggstokkene i går kveld, men det er vel alt for tidlig til at det kan være EL..Har du hatt mye syklustull før?

Legen sa vi skulle ha sex 2-3 ganger i uka. Det var nok til å få det til sa han. Men det høres veldig risikabelt ut. Satser på 4 ganger i uka.

Skal til homeopat/akupunktør på mandag. Setter min lit til at de får orden på syklusen min ganske raskt hvis denne perioden også blir veldig lang. Føler meg litt mindre panisk nå i forhold til å bli gravid, så det kan jo hende at det hjelper. Er mye som sitter i hodet...

Spent på deg nå a73. Høres ikke ut som en vanlig mens dette?

Krysser fingrene for deg ØA. Det hadde vært fantastisk om en eller annen her inne kunne få det til før 2009!

God søndag alle sammen!

Skrevet

Hahahah jeg trodde jo jeg fikk mensen i går, men det kom ikke noe mer enn spottingen i går morges. I morges var det litt mer igjen, men har ingen aning om det stopper opp eller om det virkelig er mensen som er kommet. Dritt altså... Er nok ikke bolle i ovnen her nei... Får satse på ØA! Hehe, hun må vel sloss med sønnen for å komme innpå her i helgene...:) Regner med vi får en oppdatering i morgen.

HVIS det er mensen som er kommet nå, så har jeg el igjen når vi er i England. Er ikke helt sikker på om jeg synes det er bra eller ikke. I utgangspunktet er det jo fint å ha el når vi skal være alene, på hotell osv... MEN det er ikke noe gøy når jeg blir så sykt dårlig. Nå er det blitt sånn at jeg gruer meg mer til el enn til mensen! Idiotisk å ha så vondt, og bare få råtne egg...:)

Hehe, min plan for neste pp avhenger litt av hva gynekologen sier på fredag. Vi tar det derfra! :)

Søndagsklem

Skrevet

VRÆÆÆÆL, hvordan vet man forskjellen på spotting og vanlig mens? Dette er så rart... De andre gangene jeg har spottet har det kommet litt blod på papiret, aldri noe i do og ikke noe i trusen og heller ikke noe særlig friskt blod. De siste dagene nå har jeg trodd at mensen er kommet om morgenen. Da har det kommet blod både i doskålen, på papiret og i på truseinnlegget. Altså, det har sett ut som om mensen er i gang. Neste gang jeg har vært på do har det bare vært litt på papiret igjen og så nada om kvelden igjen. Er dette mensen eller??? Jajajaja, jeg vet at beskrivelsene her er ekle, sorry altså, men hvem andre kan jeg spørre? :-D Regner med dere fikser dette...:-D

Frusteklem

Skrevet

Høres veldig merkelig ut! Er du sikker på at du ikke er gravid da? Har du testet?

Hvordan er symptomene dine på EL, foresten? Bare vondt? Jeg har litt sånn mensaktige symptomer nå. Litt vondt i eggstokker (sånn ca.) og litt vondt i hodet. Men det er jo ikke menstid. Jeg er på dag 13 (ikke 12 som jeg sa tidligere i dag). Kanskje jeg bare kjenner litt for godt etter...

Håper du snart finner ut hva som skjer A1973. Dette må være frustrerende!

Skrevet

Så frustrerende A1973. Ja desse kroppene våre kan jammen lure oss i desse prøvetider. Vi vil så gjerne ha positive tester at syklusene går helt i spinn. Når jeg er avslappa, har jeg alltid hatt normale sykluser og vanlig tantebesøk... Venter enda på at den skal komme. Er vel på dag30 etter SA no...

Idag har jeg arrangert familieselskap for gubben som hadde bursdag i uka som var. Masse gode kaker. Fikk først middag hos svigers, så det var deilig. No er det natta før en hektisk uke på jobb. Er butikksjef i en klesbutikk, så der er det full innspurt før jul no... Laaaange åpningstider....

Hva gjør dere?

Skrevet

Hvordan går det A 73 ?? mere blod eller samme enda? du har vel IKM i dag. skikkelig frustrerende med de kroppene våre som gjør som de selv vil....

Huff anki...håper du får mensen snart som vanlig. Noen kan få lang syklus etter sa...jeg fikk mensen 33 dager etter, så var strålende fornøyd med det...men etterpå er det jo bare rot i systemet... : /

Denne uken tror jeg det gjelder for min del...forhåpentligvis dukker el opp og det blir full klaff ; ))

Ellers er jeg sykemeldt akkurat nå, men håper å være tilbake i jobb fortest mulig. skikkelig rastløs...vant til å jobbe i et hektisk miljø som kokk, så nå får jeg altfor mye tid til å tenke ; )) MEN en fordel...blir ikke lei julematen i år : )

Skrevet

Puh! Her skravles det!!!!

Fint at du kopierte ikm lista med oss som skravler her, Tjorven. Går litt i surr når vi blir flere her. Men det er så koselig at vi er blitt en liten gjeng!

Aube, nå er jeg veldig spent på hva du synes etter akupunktør/homeopatbehandlingen. Du må love å skrive å fortelle i morgen!

A1973, merkelig den mens-spottingen din! Hvordan er det i dag da?

Jeg vet ikke noen ting ennå - har ikke testet - det er jo allikevel alt for tidlig! Har litt mensmurringer, så jeg har vel på følelsen at det ikke er noen bolle i ovnen denne gangen heller. Mulig jeg er litt pessemistisk nå, for disse murringene er vel ganske like om man er gravid eller har PMS. Ikm er på fredag, så det er bare å vente å se!

Anki, det var nok meg som snakket om akupunktur/homeopati! Jeg har veldig mye positivt å si om det, men er jo ennå ikke blitt gravid.....det gjenstår å se :-)

Aube, morsomt å jobbe i klesbutikk da :-) Jeg jobber som grafisk designer.

Skrevet

Oj, jeg trykket på anonymknappen....det var ikke meningen :-)

Skrevet

God morgen!

Ingen aning om mensen er kommet enda... Som de andre dagene så har jeg blødd litt mensenaktig nå i morges, men gudene må vite om det stopper opp igjen senere i dag! Snåle greier de derre kroppene våre! :)

Og ja, jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid. Tok en test på lørdag, og den var blendahvit, så det er nok mensen som snart kommer ja! Er så sikker at jeg ikke gidder å teste i dag en gang, selv om jeg skal til tannlegen. Ehm... tror jeg... Hehe, kanskje jeg tar en test nå, bare for å være 100 sikker... Jo, jeg tror kanskje det, selv om jeg vet at den blir negativ....:)

Jeg er selvstendig næringsdrivende. Kan ikke si hva jeg driver med, for da kan blir det litt for enkelt for folk å finne ut hvem jeg er...:)

Tror forresten jeg skal ringe til gyn. i dag, for å få svaret på den siste hormonprøven. Hehe, jeg er altfor nysgjerrig til å vente... Kanskje litt dumt, for da lager jeg meg en masse rare konklusjoner, som kanskje ikke er riktige...:)

Klem

Skrevet

Hehe, da jeg tisset på glasset var det helt rødt, så regnet med det er mensen som er kommet nå ja. Da gadd jeg ikke å svi av noen ekstra test nei!

Nå har jeg ringt gyn . også. Progesteronverdien var på 17,7. Har ikke hatt tid til å søke så mye på nettet, men det lille jeg har søkt, tyder på at det er dårlig nytt, det også....

Da stikker jeg til byen. Skal en tur innom til ekstrajobben min og så skal jeg til tannlegen.

Klem

Skrevet

Uff, da A1973! Jeg vet ikke helt hvor høyt progesteron-nivået skal være, men det vet vel du antakeligvis. Har dere diskutert noe dere imellom om dere ønsker å prøve prøverør eller satse på adopsjon? Er det på fredag du skal til legen igjen? Blir spennende det da! Lykke til hos tannlegen :-)

Skrevet

så kjedelig da a 73 !!!! håper du får bedre svar på fredag!!!

ØA- kjedelig at du ikke har noen gode klare tegn på noe positivt!!! Når skal mannen din på nytt til homeopat? Får håpe det hjelper at han og går der, at ting skjer litt kjappere!!!

Jeg går rundt å kjenner etter el symptomer....hver eneste lille mageknip blir vurdert : D sukk.....

Skrevet

Vi skal begge til homeopaten neste uke, men mannen tar noen dråper i vann tre ganger daglig, så han får på en måte behandling hele tiden :-)

Vi tok en "kruttest" i helgen, og det virker som det er rimlig bra futt....hihihi ;-) Nå gjelder det for deg, ja Tjorven. Håper virkelig at det ikke blir en slik endeløs syklus på deg denne gangen!

Skrevet

Et skikkelig teit spørsmål; er det sånn at når det ikke er mye i spruten, så er det vanskeligere å bli gravid??

Skrevet

Synes ikke det er teit i det hele tatt, jeg :-) Vi har nemelig hatt dette oppe til diskusjon på kammerset, og også tatt "prøver" til ulike tider hihihi ;-) Nå har mannen min nettopp vært hos homeopat/akupunktør, og da måtte vi ta en ny test....vi synes begge den målte merkbart lenger enn andre tester. Jeg vil jo absolutt tro at dette har noe å si. Det er jo langt for disse stakkars svømmerne, så hvis de blir skutt ut noen ekstra cm, så vil jeg tro at dette er bra :-)

Skrevet

IKM-liste:

Anki, snart 37, ikm ca 6 des?, 2 gutter, 20 pp fra 1.prøving, 1MA / 2SA

Hillbillie, 39, ingen barn, ikm 24. des.

Huff og huff, her var mange med tr på besøk! A1973, er du helt sikker på at det er mensen nå? ØA:nærmer seg ikm nå og krysser fingre for deg!

Har varmet opp mot el i helga;) og tror det kommer et egg snart! Har ihvertfall sånn utflod som ligner det jeg har lest om el-slim....håper det er julegava som kommer nå!!

Skrevet

IKM-liste:

Hillbillie, 39, ingen barn, ikm 24. des.

Anki, snart 37, ikm 5.jan, 2 gutter, 21 pp fra 1.prøving, 1MA / 2SA

Da var jeg igang igjen. Fikk tante rød på besøk idag etter SA. God følelse. Så da blir det super prøving rundt julaften...

Så kjekt med grafisk designer da ønsker attpåklatt. Angrer på at jeg ikke gikk den veien selv. Tok dekoratør/utst.formgiver i stedenfor jeg da. Har jobbet endel år som det, men no altså som sjef i butikk. Greit nok for en periode, så får vi se om det kommer en liten spire til, hva jeg skal gjøre etter det... Ønsker deg lykke til mot testing om noen dager. Håper der er en gryende spire.

A1973 vi er veldig nærme hverandre i syklus. Gøy om vi greier å skaffe oss en spire på tampen av 2008. Dersom du ikke har en allerede. Lykke til.

Skrevet

Hallo dere!

I dag var jeg innom ekstrajobben min. Har ikke vært der på flere måneder, så det var kjekt å få snakket litt med de andre og jobbet litt. :) Har alltid mye å skravle om! :-D

Etterpå bar det til tannlegen. Huff og huff, jeg hater sykehus, leger og tannleger...:) Heldigvis gikk det veldig greit og det var ingenting som hastet. Fikk pusset og uv-strålt (ikke spør meg hva det er, men det skal visst være bra! :-)) og føler jeg har super-blanke tenner! :)

Jeg *tror* mensen er kommet, men jeg blør så veeeldig lite at det er vanskelig å vite. Er vel bare enda et symptom på den forb*** drittkroppen min. GRRRRRRR......

Vi har ikke snakket så mye om hva vi skal gjøre enda. Mannen min nekter å ta stilling til noe som helst før vi har snakket med gyn. Han er redd jeg har trukket litt for forhastede konklusjoner...:) Selvfølgelig har vi snakket litt, men det er vanskelig å snakke om det før vi vet hvordan gyn. tolker prøveresultatene, så jeg er egentlig enig med han...:)

Jeg er igrunnen glad for at jeg har sjekket opp litt selv. Da slipper jeg å få sjokket når jeg kommer til gynekologen. Hehe, jeg liker å være godt forberedt! :-D

Til dere som venter på el: *UL i vei! :-D

Klem

Skrevet

Blir spennende å høre hva de sier på gyn, A73, du er liksom helt sikker på at du ikke er gravid nå??? Med den rare *ikke*- blødningen, mener jeg??

Enig med deg, jeg hater tannlegen *grøsse*. Litt rart egentlig, jeg jobber i helsevesenet og på lab og vant til nåler og blod og gørr men når jeg skal til tannlegen er jeg bare en liten skjelvende klump....men guu så deilig å sveve ut igjen etterpå",)

Ja, her er el-tid så satser på tidlig køyings ikveld!

Skrevet

Haha, jeg må le litt Hillbillie. Siden jeg har sånn angst for blod og gørr så tenker jeg at de som er vant til det sikkert takler det kjempefint. :-D

Hehe, ble det noe futt i høyet i går da? :-D

Joda, mensen er kommet skikkelig her nå, heldigvis. Begynner å bli vant til det nå, så skuffelsen var ikke så stor. Merker at jeg begynner å bli roligere for hver pp nå og det er litt deilig. Begynner faktisk å venne meg til tanken om at vi kanskje ikke får flere barn også, og det er ikke så ille lenger. Har litt "panikken" for akkurat det, tenker at da har jeg kanskje ikke så lyst på en ny baby... men altså... jeg har jo det... men hvis jeg ikke kan få flere, så nytter det jo ikke å grave seg ned... Huff, skjønner dere hva jeg mener? Dårlig samvittighet nesten, for at jeg tenker at det er greit nok... Nei, det er jo ikke det... eh... ???

Livet må jo gå videre og det er mange positive ting med å ikke få flere barn også. Bl.a. fikk vi jo barn veldig tidlig, så hvis vi ikke får flere barn kan vi "leve livet" om noen år igjen. Sønnen er 14 nå, neimen ikke lenge til han er voksen . :)

Broren til mannen min venter baby i julen. Jeg skal love deg at den babyen kommer til å bli bortskjemt! :-D Da kan jeg låne så mye jeg vil (regner jeg med...:-)) og levere tilbake når jeg er lei. :-D Blir det en jente har jeg en følelse av at hun kommer til å få maaaaange fine klær av tante. Det sies at jeg har svart belte i shopping...:-D Må innrømme st jeg har siklet litt etter noen babyklær på Burberry i London... :-D

Normalt sett er jeg en person som ser det verste i alt, men akkurat nå merker jeg at jeg, utrolig nok, prøver å se det positive i situasjonen.

Dette ble langt igjen.... :-D

Klem

Skrevet

kjedelig at mensen kom, men bra at du ikke gikk over tiden når den alt skulle komme!! Ser ut som du har fin syklus nå? Det må da være en positiv ting??

Da får vi heie på ØA!!! spennende å se!!*** krysser fingrene for noe positivt snart!!

Jeg er på dag 17, men merker ingen ting til noe som ligner el..ingen utflod eller murringer... : / så da betyr det vel lang syklus igjen!!! ARG!!! blir iallefall *uling annenhver dag her fremover!! så gjør vi noe for sikkerhets skyld.... sukk.....

Koselig med tantebarn og da a 73, men ikke det samme som egne ; ) du får dra å snuse inn masse deilig baby lukt når den kommer til verden : D og det er jo så sinnsykt mye fine baby klær ...får lyst å shoppe masse : D

klem

Skrevet

Så flott at du klarer å tenke slik A1973! Det går vel kanskje litt opp og ned med de tankene eller.....det gjør det ihvertfall med meg. Det hender jeg prøver å tenke meg hvordan det ville vært for oss hvis det bare ble oss med de 2 store. Da kan vi reise hvor vi vil, ha barnefri annen hver helg etc. etc.....men jeg er ikke helt der ennå! Vil nå helst ha en liten bolle jeg da :-) Har ikke noe tro på denne pp. Kjenner på kroppen at jeg ikke er gravid. Den følelsen jeg har er helt lik den jeg har hatt de andre mnd. når mensen har kommet. Må nok følge dere andre inn i en ny pp - vår 9. pp :-( Tenke positivt, tenke positivt, tenke positivt :-)

Skrevet

jeg har ikke positive tanker for tiden...tenker at jeg burde tatt el tester, for det hadde vist meg om jeg har el...men for sent nå....åååååååååååå!! SUR!! blir garantert en laaaaang syklus igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...