Gå til innhold

Ny tråd for oss skravlesjuke med lurekropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen =) Er syk, så vært sengeliggende hele dagen.Helt mørkt her nå, så blir litt ekstra trøtt itilegg om dagene!! Dette er min 1.tur på dataen i dag ...å dere har som vanlig fått skravla masse masse : D

Nå skjer det jo litt spennnede ting her =) ØA - hvordan gikk det med mannen din i dag ? Hva gjorde de med han??

A 73- tror vi jenter er laget for å ha dårlig samvittighet!! Ikke ha det!! Tenk på deg selv fremover.Godt for kroppen å slappe litt av...og ta litt husarbeid er jo greit innimellom...det må jo gjøres uansett...

Forresten , kakemenner baker vi hvert år til jul : ) Gjort det hele livet mitt =) Er det en tradisjon fra Bergen? Jeg baker heller det en pepperkaker! Og ungene elsker de også!!

Aube, så bra for deg at du og skal få litt alternativ behandling!! Jeg har stor tro på at det virker!!

Og hvor er Hillbillie??? Prøvde å se etter henne på andre forum her inne, men kunne ikke se henne...hmmmmm....og nå er det vel Mizzi vi venter på : D

enge til det skjer noe på min kant....denne gangen har vært så grusom lang....håper virkelig ikke det er noe som skjer igjen!!

og dere som stikker innom å leser , koselig at dere skriver noen ord dere og =) Selv om dere ikke blir fast inventar om dere ikke ønsker det : )

feber varm klem fra nord : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar deg tjorven! Ikke noe særlig å være syk, nei. I morgen er du sikkert såpass at du kan skravle på nett hele dagen. Da går tida litt fortere.

Når det gjelder vasking til jul er vaskehjelp den beste investeringen jeg har gjort noen gang! Alle diskusjonene om hvem som skulle vaske og når det skulle skje er over. Nå tar vaskehjelpa det hver 14. dag og mannen min litt imellom. Jeg gjør minst hjemme men jeg jobber også mest, så jeg har null dårlig samvittighet. Mannen min vasker også klær og lager middag. Jeg er superbortskjemt! Men.. Hadde fordelingen vært motsatt så hadde ingen reagert. Likestilling i praksis.

De selger kakemenn i Oslo også. Bergen prøver bare å ta æren for det de kan.

Klem til den syke

Skrevet

Takk aube : ) bedre allerede faktisk, så regner med at i morgen er jeg skikkeli "nett babe" igjen ; ) !! MÅ innom å se her uansett hvor dårlig jeg er !!

Vaskehjelp skulle alle hatt ja =) Jeg har heldigvis også en mann som er superflink til det!! Og har heller ikke dårlig samvittighet for slike ting : ) Jeg slipper ikke mannen til vaskemaskinen da...den får han ikke røre ; )) Kun når jeg er bortreist for mange dager!!! Og da må jeg skrive lapp hvordan han gjør det hahaha...Vi har heldigvis ikke støv på hjernen her da =D

Nå begynner jeg å få lyst å bake til jul....bare bli helt frisk først, så skal jeg ta et skippertak!! Er dere begynt?? Forresten hjemlagde kakemenn er bedre en de kjøpte ; )

Ellers går dagene til venting her...Gleder meg til EL nærmer seg ; ) Godt jeg ikke har den nå for tiden iallefall!! Spist myyye pinex, så håper det går bra!!

Skrevet

Hei, og god morgen!

Stakkars deg da, Tjorven! Ikke noe kult å ligge med nesa i været! Denne er langvarig - jeg føler meg ikke pigg ennå, og det er ganske lenge siden jeg ble dårlig!

Det gikk veldig bra med mannen min hos homeopaten i går :-)

Han var der i 1,5 time, og fikk full behandling, men piller, dråper, nåler og fotsone. han var supertrøtt når han kom hjem, og på kvelden var han helt flammete på halsen - nesten som elveblest! Det må ha vært behandlingen! Etterpå skal jeg på apoteket å hente ut litt dråper til ham. Det blir superspennende om vi får det til snart - ingen kan ihvertfall si at vi ikke virkelig prøver ;-) ;-)

Ikke fått noen komentarer på hva dere synes om den fruktbare tiden i forhold til månen, som jeg skrev om i går. Kanskje det innlegget bare forsvant blant mange av de andre.....nysgjerrig på hva dere synes!

Skrevet

God morgen : )

Litt bedre her i dag heldigvis, men sov nesten ikke i natt...så må nok ta en lur snart..før ungene komer hjem igjen!! Håper jeg ikke får det like lenge som deg da : /

Så spennende med mannen din : D Hva syntes han selv da? Likte han å bli styrt og stelt med?? Ja virkelig!! Ingen skal si at ikke dere jobber med saken : D Så flott at annen din og gjør alt for at det skal skje =D

Jeg så innlegget ditt om den fruktbare tiden, men klarte ikke gjøre noe annet på nett i går en å se innom her...lå stortsett i senga hele dagen!

Må sjekke det ut...hvis jeg vet alt om meg selv da... ; )

Skrevet

Du får prøve å sove litt, ja! Det er den beste medisin det!

Mannen min synes det var deilig med fotsone, og likte godt dama - eneste er at han synes det er veldig dyrt! Det er jo det, men verdt det hvis vi får en baby :-)

Hva er forresten kakemenn?

Vi holdt på med å lage kalendere forrige helg (barna tegner en tegning hver mnd, så binder jeg det sammen - fin julegave til famile) og jeg laget syltetøy som jeg skal gi bort. I år blir det mye hjemmelaget :-) Tror ikke vi skal lage så mye kaker, kanskje bare pepperkaker. Liker å lage julegodis istedet, jeg. Tenkte kanskje vi skulle lage karameller, sjokoladeboller og kanskje myntekuler med sjokolade. Noen som har noen gode oppskrifter?

Skrevet

Det er noe skikkelig merkelig med mailen min i dag! Nå skrev jeg akkurat en lang melding, og så ble den bare borte.....

Isted så kom jeg ikke inn på BIM, og jeg så ingen av meldingene vi har skrevet de siste dagene......merkelig!

Skrevet

Jeg ser ingen av meldingene jeg skriver.......spooooooky!

Skrevet

God morgen!

Da har jeg vært og tatt den siste hormonprøven. ARGH, jeg er så sint! Altså, mannen skulle jo også ta sin prøve i dag. Tullingen hadde glemt å ringe på forhånd, men vi satset på at det sikkert gikk greit å bare dukke opp med glasset i hånden. (Seansen foregikk mens jeg spiste frokost :-).) Den gang ei! Det er over 2 ukers VENTETID! Det er for så vidt greit, men hvorfor i alle dager står det ikke noe om dette på skjemaet? Det står at vi må ringe for tid, men slik som vi begge forstod det, så var det bare for å gi beskjed om at en kommer, men vi har nok tolket feil der gitt.... Han fikk ikke time før den 19. des. og da er vi bortreist. Nå kom jeg plutselig på noe.... Mulig hun sa at det var 17. men da sa jeg at vi var bortreist, men vi reiser ikke før om kvelden... Oj, jeg tror jeg må prøve å ringe for å være sikker. Tror jeg tar feil nå, men det er jo verdt å prøve... Huff, nå surrer jeg fælt her... Sorry....:)

Men altså, siden vi skal reise, så får han ikke time før den 19. januar! DET er utrolig lenge til...:-( Vi spurte om det var muligheter for at de kunne ringe oss, om det ble noen avbetillinger, og det skulle de, men jeg tviler sterkt på at det skjer... Vi får vel ringe innimellom...:)

Det som da er irriterende er at HVIS vi skal ha prøverør, er jeg redd for at vi ikke kommer videre i prosessen, uten hans prøver. Grrrrrr....

Jaja, nok om det. :)

Huff, Tjorven, så kjdelig at du er blitt syk! Tror det er mange som er syke for tiden, hører om fler og fler. Håper du blir frisk igjen til el da! :-D (Her telles alt i el og ikm...:-))

Ringte til sykehuset nå, niks, ikke noe ledig der nei! HVORFOR i alle dager var det ingen som fortalte oss at det var KØ? Synes godt legen kunne ha sagt det, for da hadde vi jo bestilt time for lenge siden...:-/

ØA: Jeg har ikke sett på det som du skrev om og må vel innrømme at jeg ikke helt tror på at man kan ha to fruktbare perioder (uavhengig av el). Hadde det vært hold i dette tror jeg kanskje resten av legevitenskapen hadde visst om det, for det er vel ganske så revolusjonerende... Men nå tror ikke jeg på så veldig mye annet av alternativt heller da (dunk meg gjerne i hodet, men jeg sier bare hva JEG tror på), så kanskje jeg ikke er den rette personen å spørre her...:)

Nei, nå skal jeg løpe på jobb!

Lurer forresten fælt på hvordan det går med Hillbillie....

Klem

Skrevet

HVOR BLE DET AV INNLEGGET MITT????

Jeg skrev et laaaaangt innlegg, trykket på lagre, og så forsvant det ut i det store intet... Grrrrr...

Litt mer grrrrr... Var og tok siste hormonprøve i dag. Mannen skulle levere sin prøve, men tullingen hadde glemt å ringe for og avtale time. Dustemiklene oss tenkte da at vi kanskje bare kunne møte opp med glasset i hånden. Hahahahahaha, det er over 3 ukers ventetid!!! HVORFOR er det ingen som har fortalt det? Synes det er rart at det ikke står på skjemaet vi fikk, at det faktisk er lang ventetid. På skjemaet står det bare at vi må ringe for å avtale dag og vi fikk begge inntrykk av at dette bare var for å gi beskjed om at svømmerne var klare. Den gang ei... Siden vi skal reise bort så fikk han ikke time før 19. januar!!! DET er lenge til det! Er litt irritert nå ja. Hadde jeg visst at det var ventetid hadde jeg jo ringt for lenge siden...

Er litt redd for at dette skal forsinke prosessen, HVIS vi bestemmer oss for prøverør. Irriterende...

Tjorven: Æsj, å være syk er ikke noe gøy! Håper du blir frisk til el (hehe, det er det viktigste...:-)).

ØA: Jeg har ikke lest om det med at vi har to fruktbare perioder. Nå er ikke jeg den rette personen å spørre, da jeg ikke tror så mye på annet alternativt heller... (Dunk meg gjerne, men jeg sier bare hva jeg tror på...)

Nå skal jeg stikke på jobb!

Lurer på hvor Hillbillie er og hvordan det går!

Klem

Skrevet

Noen boikotter meg... Har skrevet to innlegg her nå, men ingen går gjennom.... Dette er altså en test...

Skrevet

får ikke sendt meldinger - dette er en test.

Skrevet

Godt å se at det ikke var min maskin det var noe rart med - ser at du slet litt du også A1973!

Så kjipt at dere møtte opp med begeret og ble sendt hjem igjen, og sååååå lang tid å vente til neste gang!!!! Kjipt!!!!!

Nei, jeg synes også det hørtes litt vel utrolig ut det med den andre fruktbare tiden, men i desperate tider tyr man til despetate metoder :-)

Det som var litt morsomt var at den andre fruktbare perioden var akkurat tiden når jeg gikk inn og sjekket ut om dette, og da skadet det jo ikke å legge inn et par *ulerunder ekstra hihihi ;-) Nå er jeg på 5 dpo (er det sånn man sier det når el var torsdag forrige uke?)

Skrevet

Har vært masse tull her inne i dag ja!! Jeg klarte ikke logge på en periode, og når jeg endelig kom inn var det bare gamle innlegg som lå her...merkelig...kanskje det at mange er pålogget samtidig har noe å si?? Kjedelig når man ikke får lagret innleggene ( tror man ; )) !!

MEN nok om de...fikk dere ikke levert inn sæd prøven selv om dere ikke hadde ringt??? Merkelig!! og kjipt!!

jeg prøvde meg på den der fruktbarhets greia di...men måtte ha sex kl 11 på dagen...og DET er jo håpløst ....den 11.12 tror jeg det var...blir sikkert litt *uling da og : ) akkurat i disse syke tider er det dårlig stelt...så sparer vi iallefall på de edle dråpene ; ) Hvordan var det man burde gjøre det? 7, 10 og så annenhver dag?? eller?

ØA dette er kakemenn:

1/2 kg hvetemel. smuldres med smøret

250 gr. margarin

2 ts hjortesalt

225 gr farin

1,5 dl melk

Alt blandes og kjevles utover. stikk de ut med kakemann former og stekes v. ca 180 gr 5-10 min.

nydelige. kan pyntes med konditorfarge ellr dyppes litt i smeltet kokesjokolade blandet med litt delfia fett.

ellers så må jeg lage ris boller til jul =) Eller pops boller som vi kaller de; )

Skrevet

og ikke et pip fra verken hillbillie eller mizzi....merkelig!!!

Skrevet

Hei damer

ØA: Nå har jeg vært inne å sett på siden du snakket om. Jeg har notert meg fire tidspunkter (man klarer jo ikke å la være selv om man tenker at det er bare sprøyt). Litt skummelt med den risikofaktoren..Første sjansen min på jente og risikofaktor 1 er 7. januar. Lenge til det.. Har en dato før det men da er det risiko 3, så da er det vel best å la være? Som sagt - tror ikke på dette men morsomt uansett.

Hvis jeg har EL på dag 19 sånn som jeg har hatt et par ganger før denne siste ekstremsyklusen, så er det neste søndag. Gubben skal på fylla både fredag og lørdag!! Håper ikke det har noe å si. Han påstår selv at han leverer prima vare uansett... Mon det..

Uansett godt å være inne i en ny periode. Grusomt å gå å vente på mensen i flere uker. Ny periode - nye muligheter. Føler meg mer optimistisk enn på lenge.

Kakebaking og vasking!! For en gjeng med flittige damer! Det må jo være fordi dere har barn fra før. For meg er baking helt utenkelig. Skal kjøpe litt kaker på bakeri kanskje. Eller kanskje få mamma til å bake litt... Når jeg tenker meg om har jeg vel laget pepperkaker et år, men det tror jeg var en slags fest. Mer drikking enn baking. Hadde vært stas med et barn eller to i framtida som jeg kunne bake med... Drømme, drømme... Er helt klar for å bli mer huslig hvis det skjer. Helt sikkert!

Skrevet

Ser nå at begge mine innlegg er kommet med allikevel...:-D

Jaja, jeg fikk ihvertfall ut litt agresjon, men jeg er fortsatt sur for at vi ikke fikk levert prøven... Jeg TROR det kanskje har noe med at svømmerne ikke overlever så mye mer enn 1 time og at de derfor må stå klar til å ta prøven. Det er jeg irritert over er at det ikke stod på skjemaet, at det var lang ventetid til tider og at det kunne være lurt å bestille time godt tid i forveien, eller at ikke gynekologen sa det. Det er jo ikke sikkert han vet om det, så jeg skal si det til han neste fredag når jeg skal dit.

Blir skikkelig sur hvis dette forsinker prosessen mye... men er vel ikke så mye å gjøre med det....

Så rart at du skrev kakemannoppskriften! Jeg hadde tenkt å spørre etter den før i dag, da meldingssystemet klikket. Jeg trenger den til torsdag, da skal jeg bake kakemenn og pepperkaker med sønnen og kameratene. Haha, eller... jeg skal lage deigen, de skal bake. Regner med at de ikke er så interessert i at jeg er med....:)

Ang. husarbeid og slikt. Jeg kunne også tenke meg vaskehjelp, problemet er at jeg ikke føler meg komfortabel med at fremmede skal "romstere" i huset vårt. Kanskje jeg er litt vel paranoid...:) Dessuten, så jobber jo jeg mindre nå, så da kan jeg ta det selv. Ellers er det mannen min som har vært husfaren her i huset...:)

Jeg er også spent på de tause! :-D

Klem

Skrevet

Haha, jeg kan love deg at jeg IKKE var så veldig huslig da jeg jobbet 100 og 150%. Da var det mannen som gjorde det meste. Det er faktisk mange år siden jeg sist bakte julekaker, så jeg føler meg veldig flink nå når jeg skal sette i gang guttene på torsdag. :)

Nå skal jeg snart se jordmødrene, den svenske versjonen. Huff, kjenner at de råtne eggstokkene mine hopper litt når jeg ser de programmene...:) Hehe, rett etter at jeg fikk vite om de råtne eggene mine, hadde jeg ikke interesse av å se jordmødrene. Det varte ikke så lenge...:) Huff, jeg går jo fortsatt og håper denne pp'en. Tempen min har ikke hatt noe dipp enda og i dag har jeg hatt en del vondt, nederst i magen. Nesten litt som når jeg har UVI, men ikke vondt når jeg tisser... Puppevondten er derimot borte... Blir spennende å se om jeg begynner og spotte i morgen, DET har skjedd de 3-4 siste syklusene. Spotting på dag 8.... GRRRRR... Hahaha, spennende, det er jo egentlig ikke det da, innerst inne vet jeg at det bare er tull å håpe så voldsomt, men hva annet kan jeg gjøre da???

Må le litt... Mannen var litt snurt fordi han hadde hatt karantene til ingen nytte, da han ikke fikk levert prøven sin...:-D Han mener forøvrig at han også har supre svømmere! :-D

Klem

Skrevet

A1973 kan du forklare det med temperaturdippen? Er ikke helt med men skjønner at det handler om noe nytt jeg skal begynne med :-)

Skrevet

Hehe, det med temp-dipp snakket jeg om fordi jeg har pleid å ha det på dag 5, men ikke denne gangen. Vet ikke om det er et godt tegn, men jeg tolker alt som jeg ikke har opplved før som et godt tegn! :-D

Jeg begynte å tempe for noen sykluser siden. For meg har det vært veldig greit. Noen synes det er stress, men jeg syntes ikke det. Det som er fint med temping er at du kan se at du virkelig har hatt el. Alle andre tester indikerer bare at el KOMMER, den sier ikke noe om at egget har sluppet. Ved å tempe kan du ganske tydelig se når el har vært ved at tempen stiger ganske kraftig, og blir der, etter el. Jeg har, som sagt, pleid å ha en temp-dipp (at tempen har sunket ganske kraftig en dag) på dag 5, men ikke denne syklusen. Hehe, det er lov å håpe, er det ikke??? :-)

Klem

Skrevet

Tok så lang tid før du svarte at jeg måtte finne svar på nettet :-). Pernille sier at det at temperaturen forblir høy kan bety graviditet. Tenkt om du er gravid nå etter alt som har skjedd i det siste!! Det hadde jo vært helt fantastisk! Når er IKM?

Skrevet

Hehe, det er, dessverre, for tidlig. Tempen vil forbli høy til dagen før IKM. Det er hvis tempen forblir høy ETTER IKM at man kanskje kan være gravid! :) MEN det er uansett positivt at tempen stiger. :) IKM er ikke før på mandag, altfor lenge til...:)

Klem

Skrevet

Det står også at hvis temperaturen stiger mer en uke etter EL så kan det bety graviditet.

Huff, ja, lenge å vente. Men det er jo disse dagene som er de beste. Når håpet er der. Så du kan jo prøve å nyte den følelsen. Nedturen blir ikke verre selv om du har hatt et håp, tror nå jeg. Det er akkurat like kjipt med negativt svar uansett.

Klem tilbake

Skrevet

Hei-hei jenter! Så koselig at dere husker på meg og lurer hvordan det går:-):-) Først må jeg bare si GRATULERER til Bollus!!! Så utrolig morsomt at noen endelig fikk prikka'n inn! ÅÅÅÅÅÅja, skikkelig misunnelig, men på en god måte, ønsker deg lykke til på alle måter",)

Her kom TR sist onsdag, akkurat på dagen, posistivt at syklusen er stabil men skikkelig, ordentlig dritt å få mensen likevel. Var sååå høyt oppe pga fine prøver og *ulesykedag og det ene med det andre, og så ble det ikke noe likevel da....Ble skikkelig sur og skikkelig tåreperse i flere dager, var nok at jeg ikke fant det jeg skulle i butikken så måtte jeg bare reise hjem å grine...ha ha...skikkelig patetisk! Vel, vel nå er mensen slutt om en dag eller så, så nå er jeg psyka opp igjen!! Høyhopping skal prioriteres foran bakst og vask! Det er jo også mye morsommere da..;-)

Jeg har susa gjennom innleggene i full fart nå¨og sikkert ikke fått med meg halvparten, men registrerer at det vel bare er Bollus som forsvinner over til andre forum, vi andre får bare drive her en stund til.

Nå skal jeg se på Gray's og etterpå blir det vel senga.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...