Gå til innhold

Ny tråd for oss skravlesjuke med lurekropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg har ikke kommet meg på jobb enda... Måtte bare skrive en mail....:-D

Min er også flink til å vaske. Siden jeg har vært selvstendig næringsdrivende i over 10 år, har han faktisk blitt en veldig flink husfar (tøffel? :-)). Siden han har kunnet ta jobben med seg hjem er det stort sett han som har vært hjemme ved skolefri og sykdom. Da har jeg måttet lempe litt på kravene til husvask og den slags. Hehe, jeg har lært meg til å trakke OVER! :-D Så ja, jeg har et ganske avslappet forhold til rot og hybelkaniner.

Nå MÅ jeg komme meg avgårde!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig å bli etterlyst!

Men så er premien av de aller beste, fikk 2 streker på stav-test i dag tidlig. Veeeeeeeeeeldig svak, men det var en strek! For sikkerhets skyld har jeg tatt en test til nå, etter at jeg kom inn døren (det boblet i ørene mine for jeg kunne jo ikke gå på do de siste timene....!) Og den var også positiv, selv om den også var svak, men tydelig!

Så da har jeg altså klart det!

Sorry for at jeg har holdt dere på pinebenken i dag, men det har gått i ett og jeg har ikke vært i nærheten av å komme meg på nett før nå!

Jeg sov forresten godt i natt, våknet kun halv time før klokken= fremgang!

Til dere her inne så må jeg virkelig si at jeg er veldig glad for at dere finnes! Tusen takk for all støtte, gleder blir større og sorger blir mindre når de deles her inne!

Jeg flytter til nytt forum og gleder meg til vi snakkes igjen, forhåpentligvis om kort tid! Stå på jenter!

Stor klem fra meg.

PS.Kommer nok innom for å hilse på og se hvordan det går med dere!

Skrevet

Så lenge varte det...glemte å si at jeg skal på julebord med jobben om 3 timer. det er jo helt krise, kan jo ikke si det til noen ennå, selvfølgelig! Gode tips til hvordan se brisen ut og drikke troverdig når man er avholds???? Hjelp..igjen!

Skrevet

Åååååååååååhhhhhh, GRATULERER BOLLUS! Jeg visste det! er så utrolig glad for deg. Endelig! Og som sagt, vi trengte det nå, bevis på at gamliser som oss ogaå kan klare det med kaninmåten! :-D

Kjenner jeg er litt misunnelig ja, men jeg unnder deg det av hele mitt hjerte. Det er MYE kjekkere at folk jeg kjenner blir gravid enn alle de som skriver inn: "Gravid, og det på første forsøk!" Blææææh, de ble så fort gravide at ingen rakk å bli kjent med de og ingen gratulerer....:-) Rart, men jeg klarer ikke å si "gratulerer" til hver eneste en, som sier de er blitt gravide, for meg blir det litt upersonlig og falskt å brøle gravid etter alle og enhver. Eeeh... høres jeg ut som en b*** nå? :-D Hahaha, jeg er ikke det altså! :-D

Jaja, regner med dere forsvinner en etter en her nå, og så blir jeg sittende igjen med de råtne eggene mine... Huff... det blir triste saker... :) Dere får komme innom på besøk en gang i blant...:)

Klem

Skrevet

Gratulere såååå mye bollus : D Så glad jeg ble på dine vegne nå ja : D

Du var jo den første jeg skrev med her inne faktisk, så dette var fantastisk =D Godt å se at testene virker, for min blir bare negative.... : (

Og neeeeiii a 73, du blir ikke alene her...dette tar tid for oss alle ser det ut som!!! Men vi komme etter bollus snart!! Ikke sant??? MÅ jo ha trua!!!

Happy fredag =)

Endelig ferdig med den hersjens mensen...så NÅ gjelder det å finne rette teknikk ; ))

Klemmer

Skrevet

GRATULERER så mye!!!!! Du er sååååå heldig!

Jeg VIL komme etter om ei lita uke!!!!! Øh liksom.....blir vel her lenge jeg...

Skrevet

Akkurat kommet hjem fra julebordet, (skjekk klokken!) og er nok litt full av adrenalin, så måtte bare innom her en gang til...Klarte å lure 50 andre til å tro at jeg drakk cider og øl, og fikk beskjed om å roe meg ned på dansegulvet...he-he. Tviler på at noen skjønte at jeg ikke drakk alkohol!

Har tenkt på dere her inne mange ganger i løpet av kvelden. Og jeg kjenner godt til følelsen av misunnelse når noen andre klarer å bli gravide. Det er jo helt naturlig. Håper det samtidig er en inspirasjon til å fortsette å prøve!

Minnes også det gyn sa, om at det er helt vanlig at det kan ta nesten et år å få kroppen i system igjen etter en abort. Og ikke sånn som jeg trodde, jeg trøstet meg med at de fleste blir gravide fort igjen. Men jeg tror nok det gjelder dem som er i den mest fruktbare alderen!

Og ja, Tjorven, du var faktisk den første jeg skrev med her. Takk for at du har gitt meg oppmuntrende ord i mine dype bølgedaler av depresjon...og det gjelder selvfølgelig alle dere andre også som har bidratt til felles trøst, glede og humor her inne!

Fortsatt lykke til!!!

Skrevet

Hei, hei Bollus,

Jeg synes du skal komme innom til oss andre gamliser av og til! :-D

Hehe, jeg har ofte lurt folk til å tro at jeg har drukket. Fordi jeg får så utrolig vondt i hodet (både den dagen jeg drikker og dagen etter) så drikker jeg svært lite/sjeldent. Jeg er overhodet ikke avholds, og vil ikke at folk skal tro det, det er bare det at jeg blir så dårlig at det ikke er verdt det. Jeg har det like gøy uten jeg! Hehe, husker en gang det var en som kom bort til meg, vet ikke helt om det var et sjekketriks eller hva, men han sa at han syntes det var så utrolig kuult at jeg kunne ha det så gøy uten å drikke. DUST!

Huff, jeg er så dum... Jeg er jo nesten 100% sikker på at det ikke kommer til å klaffe denne gangen, pga. mitt høye haha, husker ikke hva det het igjen, det dumme hormonet, anyway... Nivået var veldig høyt i beg. av syklusen, og da kan jeg nesten ikke regne med at det klaffer denne gangen. Allikevel sitter jeg her og har gruelig vondt i puppene. Jeg pleier å ha det rundt el, men sjekket temp-dagboken min, at det har pleid å gi seg på dag 3 de andre gangene. Nå er jeg på dag 4. :-D Hehe, nesten så jeg håper det ikke gir seg! :) Dumme, dumme meg.

Klem fra dumrian :-D

Skrevet

Jippi!!!!!! Endelig en av oss med bollus i ovnen ;-) Herlig altså, nå kommer vi snart etter håper jeg!!!

....og A1973, du er vel ikke dum :-) Du er jo gledessprederen vår, du - det blir nok baby på deg også skal du se, på den ene eller andre måten, det er jeg sikker på!!

Stor helgeklem herfra :-)

Skrevet

Tror vi alle her inne unner hverandre å bli gravide : ) Men vi vil og få det til fortest mulig ja : )) Er så glad for at Bollus klarte det nå!!! Men håper du stikker innom å forteller hvordan det går av og til da : ))

A 73- du er ikke det minste dum neiiiii!!! Hva skulle vi gjort uten å ha håp?? stå på å *ul i vei ; )) gull eggene våre må jo slå til snart!!!

Endelig ferdig med mensen..så nå blir det iallefall annen hver dag her i huset...helt frem til IKM som jeg håper er rundt julaften!! ; )

hvem er neste testeren? har alle skrevet seg på IKM lista så vi får oversikt! Klarer ikke holde orden her inne når vi er så mange ; ))

klemmer fra meg =)

Skrevet

Hehe, tror det er mizzi som er neste og så ØA eller meg? Er ikke helt sikker. Sjekket listen, men ble så opptatt av at jeg var slettet og at jeg skulle få deg inn, at jeg glemte å sjekke...:)

Phu, er glad *uleperioden er over her i huset. Nå kan vi endelig SOVE om kveldene! :-D Klarer ikke helt å engasjere meg på "bli gravid" siden jeg er ganske sikker på at det ikke klaffer, men må jo inn her titt og ofte. :)

I dag har jeg vært flink. Gjort hele regnskapet for oktober og har november igjen. Får vel begynne på det med en gang, så blir jeg ferdig før det blir mørkt, her nede ihvertfall. Er vel blitt mørkt hos deg Tjorven?

Klem

Skrevet

Hehe, kommer meg ikke inn i regnskapet gitt...:-D

Hillbillie har IKM i disse dager!!!! HIIIIIILLBIIIIIIILLIIIIIIIE!, hvprdan går det??? Tenk om vi hadde klart å få to fulltreffere denne måneden!

Klem

Skrevet

Så bra du fikk oss på ikm listen ja : ))

Bare å gi opp tanken på regnskap i dag ; ))

klarer ikke få med meg disse dagene !!

Å spennende!! Hillbillie og mizzi neste som

IKKE SKAL HA MENSEN!!!!

Testet???

Skrevet

Ja Hillbillie....hvor er du blitt av?

Jeg har ikke testet ennå......5 dager til ikm. Men har noen strimler som brenner i skapet. Har lite symptomer , bare litt ømme bryst akkurat som vanlig etter el. Har ikke følelse for at at det har klaffet denne måneden heller. Men håper på at noe skjer i løpet av de siste dagene da.

Skrevet

Hehe, etter litt frem og tilbake fikk jeg oss begge på IKM-listen ja! :)

Er spent på Hillbillie nå ja! Og Mizzi, har du testet i dag?

Som jeg sa, så er jeg nesten sikker på at det ikke har klaffet denne pp'en. MEN jeg klamret meg selvfølgelig til et bittelite håp. Puppene er fortsatt vonde, noe de ikke har pleid å være i mer enn 3 dager etter el. Nå er det 5 dager siden el... De siste pp'ene har jeg hatt en skikkelig temp-dipp på dag 5, veldig merkbart. Denne pp'en var tempen fortsatt høy i dag. MEN da jeg var på do, i sted, så jeg en mikroskopisk liten blodstripe (tror jeg, vet ikke helt, var vanskelig å se...:-)). På dag 5??? det er ULOVLIG tidlig. Har aldri begynt å spotte før dag 7-8 før. Så nå er håpet helt borte... Grrrr... Jaja, bedre lykke neste pp, bare så irriterende at jeg må vente i 9 dager før mensen kommer....

På tirsdag skal jeg ta nye hormonprøver, da skal mannen også ta sin prøve. Egentlig skulle jeg ha tatt de i morgen, pga. antatt kort syklus, men fordi el kom på dag 14 tror jeg at jeg skal vente til tirsdag. Stemmer ikke det da? Jo, jeg tror det.... :)

Hvordan har helgen deres vært jenter? Her har det vært en rolig helg. Fikk gjort alt regnskapet i går, så da skal jeg bare slappe av i dag. Har fri i morgen også, så det blir noen late dager til...:)

Klem

Skrevet

åååå ingen hillbillie her.....måå jo ha testet?? spent!!

Vi MÅ haåpe a 73 : ) Ellers blir det gørr kjedelig ; ) Symptomjakten er kommet for fult der ja : ) En ØA ?? dere er vel i samme syklus nå sånn ca iallefall???

kjempe spennende når mannen din skal levere inn prøven !! Regner med full oppdatering : D hva kan den mikroskopiske blod stripen være????? hmmmmmmmmmm..............

Her har helgen vært stille og rolig =) Adventskos de lux : D Litt innfluensa på gang , så det er kjipt!! spsert masse mandariner og tenker at det er c-vitaminer ; )) Nyt late dagene dine a 73!!

Og ei nydelig advent til der andre også =D

Skrevet

Advent ja... deilig... :-D Apropos advent... Mamma var innom i går. Hun hadde med seg ulltrøye til meg, ullunderbukse til sønnen, adventskalender til sønnen, hjemmebakt julebrød til sønnen og to kakemenn (tror dette er bergensk?) med sjokolade. Husker da vi var små. Da fikk vi kalender med små, dumme, ting i. Var ikke bra med sjokolade nei! Og kakemennene kunne jeg bare se langt etter, for de var slettes ikke gode... Rart hvordan man forandrer seg, eller kanskje det bare er det at det forandrer seg når det ikke er dine egne barn? Hehe, sønnen fikk ikke den minste kalenderen heller, men den med kindersjokolader! :-O Ullundertøy hadde han bruk for da...:-D

Ellers så har jeg ikke slappet av nei. Fikk det over meg i dag, at jeg skulle vaske alle dører og karmer. Vi har dører med (dumme) profiler. Disse dørene har vi hatt siden vi flyttet inn (for 11 år siden :-O), men vi har bare ikke orket å skifte, selv om vi ikke er så glade i profiler. :) Mannen min er sikker på at jeg har startet redebyggingen... JEG derimot er bare rastløs. :)

Tror kanskje ikke det var blod... Har ikke sett noe mer til det ihvertfall, men har mye... ehm.... utflod. Det er for så vidt vanlig mellom el og ikm, så ikke noe nytt det. Har derimot hatt vondt nederst i magen i dag, litt mensmurringer kanskje... ARGH, kanskje det bare er mensen som kommer ALTFOR tidlig, skulle ikke forundre meg et halvt sekund, ikke et helt en gang! :-D

Nei, nå skal jeg se om jeg får ut flokene på juletrelysene. De har ligget i en "ball" siden forrige jul (høhø... vinter... kanskje... vi var litt sene med å ta de inn...:-)).

Adventsklemmer (med eller uten floker) til dere alle

Skrevet

Herlig å se hvor god kontakt dere har her inne :o)

kos...

Skrevet

God morgen.

Ja, Vegaspira, det er bare å hive seg inn i skravla her! Anbefales ikke hvis du er litt sart! :-D

Haha, jeg har fri i dag, men gjett hvem som allerede har dusjet, satt på en klesvask og tatt ned og lagt på plass en annen vask? Nå skal jeg supe i meg litt kaffe og så skal jeg vaske og rydde litt. Hrmf... rart med det, men når man har det travelt, så lengter man etter rolige perioder. Når man har det rolig, blir man rastløs. Må innrømme at jeg har litt dårlig samvittighet, for jeg kunne jobbet mer, om jeg ville, men jeg orker ikke.... Nå jobber jeg 50-60% og tjener... nok... :) Allikvel har jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg burde jobbet, og da klarer jeg ikke å kose meg når jeg har fri. Prøver å rettferdiggjøre frien min ved å gjøre masse husarbeid... Argh, er det ikke det ene, så er det det andre...:)

Det som er flott er at migrenen og bekkenet er blitt MYE bedre etter at jeg trappet ned jobbingen litt. Hadde vondt i hodet i går kveld, men ellers har jeg ikke hatt vondt i hodet på 2 uker! En annen ting er at jeg tenker at det ikke er noe vits i å trappe opp jobbingen nå, HVIS vi skal gjennom IVF. Da tror jeg kanskje det kan være godt å ikke jobbe fullt. Hadde vi hatt økonomiske problemer hadde jeg selvfølgelig jobbet mer, men vi klarer oss utmerket me det vi har, så... da kan jeg jobbe litt mindre og gjøre litt mer husarbeid....:) Mannen min synes det er veldig deilig! Han sier også at jeg bare skal slappe av og kose meg, men den dårlige samvittigheten sniker seg inn. :)

Jaja, nok om det. Dere synes nok jeg gnåler fælt mye. Sorry jenter, men hvem andre kan jeg klage min nød til? :-D

I dag var forresten tempen økt litt til igjen. Så foreløpig, ingen temp-dipp! Det var det håpet da...:-D

Oj, oj, i går skrev jeg i reisebloggen min. Jeg har ikke skrevet på maaaaange måneder. Har ikke hatt inspirasjonen, men i går kom den snikende. DET er et godt tegn! :) Hehe, jeg har skrevet så mye her at jeg ikke har hatt inspirasjon til å skrive noe annet. :)

Klem

Skrevet

Som dere skarvler :-) :-) :-) Øynene blir store og røde av å ta igjen alt dere har vært gjennom de siste dagene:-)

Helgen har vært veldig kos, med juleverksted og innedager og en god del *ulings. Nå er det bare å vente til ikm 12. des.

Mannen skal på sin første time til homeopat i dag!!!!

På fredag surfet jeg litt på nettet, og kom over noe litt morsomt! Ifølge en lege ved navn Dr. Eugen Jonas, så har vi kvinner en annen fruktbar dag i løpet av vår syklus. Denne dagen faller på dagen hvor månen står slik den gjorde da vi ble født. Jeg vet jo selvfølgelig ikke om det er noe i dette, men det er da verdt et forsøk! Jeg har litt tro på slikt jeg da :-) Hvis man satser på *ulings denne dagen, kan man i tillegg ganske sikkert vite hvilket kjønn man vil få.....

For å finne dagen, må dere vite akkurat når dere er født - klokkeslett etc.

Gå inn på http://lunarium.co.uk/jonas.php

Det som var litt rart, var at jeg sørfet på fredag, og når jeg tastet inn mine data, så kom jeg frem til at dagen min var 29.11 kl 23.00. Da kan man *ule et døgn før det og frem til denne punktet - altså var det for meg bare å løpe hjem til gubben som ikke var vanskelig å be når det gjalt nye taktikker hihihi ;-) Måtte bare dele dette med dere også :-)

Skrevet

Ja her var det litt å lese for en som ikke har vært inne på noen dager. Har vært på hytta i helga og der har jeg ikke nett. Egentlig ganske deilig fordi jeg ikke klarer å la være å jobbe hvis jeg har nett-tilgang. Men denne helga ble bare dritt!! Jeg sliter fortsatt med tunge tanker etter senaborten i sommer. Skulle hatt termin nå i desember og ei venninne som ble gravid rett før meg fødte i helga. Jeg har ikke klart å treffe henne ennå og klarer ikke å glede meg på hennes vegne. Det er akkurat som om jeg ikke klarer å se min abort og hennes svangerskap som to separate ting. De er linket sammen i hodet mitt og jeg klarer ikke å gjøre noe med det..

Gjett om jeg egentlig trenger psykolog!!!

Men. Nå er det mandag. Ny uke, nye muligheter. Har bestilt time på Frøyaklinikken til homeopati og akupunktur. Fikk time neste mandag. Ettersom gynekologen sa jeg skulle se det an fram til påske så tenkte jeg at litt alternativ behandling ikke kan skade i mellomtiden.

Får litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke venter og ser sånn som han sa jeg skulle gjøre, men han får vel ikke vite at jeg får akupunktur? Ikke har han vel noe med det heller?

Klem til dere alle!

Skrevet

Bare et lite svar til deg, aube, selv om jeg ikke har tenkt å bli med i skravlegjengen ennå. Jeg synes det er kjempelurt av deg å prøve alternativ behandling, og er rimelig sikker på at det vil hjelpe deg med å rydde opp i syklusen. Jeg er allerede i gang hos min akupunktør (Klinikk Fjeld i Oslo) etter senaborten for tre uker siden. Hun hjalp meg før jeg ble gravid, jeg gikk hos henne i begynnelsen av svangerskapet (skulle slutte etter uke 14, men istedet var det svangerskapet som tok slutt) - og nå er jeg tilbake for å få kroppen tilbake i fruktbar stand snarest mulig. Jeg orker ikke å bare VENTE!

Disse folkene hjelper jo bare kroppens naturlige prosesser, og det kan gjøre underverker, Jeg hadde lange og uregelmessige sykluser før jeg ble gravid, og etter noen måneder med nåler gikk alt som smurt. Ble gravid da, Høres absolutt ut som du trenger hjelp, og da kan dette være en kjempegod hjelp. Skjønner til en viss grad at gynekologer venter med å medisinere, det vil jo sannsynligvis ordne seg selv etter hvert, men ingen grunn til å bare la tida gå når man er lei og frustrert.

Lykke til! Tror det vil hjelpe deg, du blir sikkert gravid før påske!

Skrevet

Hei Aube!

Så flott at du har bestil time på Frøyaklinikken! Veldig spent på å høre hva du synes! Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du går dit - det er typisk oss kvinner!!!Dårlig samvittighet for alt! Gynekologen min sa at hun synes jeg skulle gå til homeopat før vi gjorde noe mer med hormoner etc., så det kan godt være at din også synes dette er ok. Min syklus kom jo som sagt veldig fort i rute etter at jeg begynte der. Har vært der 4 ganger nå. Mannen min skal også dit nå, så jeg er spent på hvordan han synes det er, og om hun kanskje kan få enda litt mer futt på svømmerne :-)

Tunge tanker har vi alle sammen inne i mellom - jeg føler jeg lever i en berg og dalbane om dagen!

Skrevet

Takk for svar begge to.

Det blir godt å i alle fall komme i gang med noe. Høres ut som om alle som har prøvd alternativ behandling er fornøyd. Det blir spennende!

Hvordan går det med deg Tobarnsmamma neste år?? Det er ikke akkurat de letteste ukene i ditt liv du går gjennom nå!

Godt at du tenker framover allerede. Håper du blir gravid fort igjen. Det er ikke noe godt å gå å vente (selv om kroppen og hodet sikkert har godt av det). Når du er klar til å skravle så er det bare å melde seg inn. Forhåpentligvis til et kortvarig opphold.

Skrevet

Fortsatt ikke svar fra Hillbillie?? Kanskje hun er gravid og inne på et annet forum?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...