A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hei dere, jeg laget en ny tråd jeg, den gamle ble sååå lang! (Hehe, lettere å hente ned korte tråder til mobilen...:-)) Klem
fått attpåklatt Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Bra! Blir fort veeeeeeeldig lange tråder for oss skravlesyke! Hvor blir det forresten av Tjorven??? Du pleier jo å skrive litt på dagtid! Ikke mistet helt motet etter at tanta kom håper jeg!! I dag er jeg på dag 12, så det spørs nok om jeg ikke bør tilgi mannen og *ule i vei ;-)
bollus med bolle! Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jippi! Nå skal ljeg kaste meg litt med her, mannen er "gone" i 14 dager og jeg må jo ha noen å skravle med! Statusen min f.t. er at jeg på fredag er 14 dpo om jeg skal stole på el-test. Er nå inne i min 6. pp, tror jeg...Har ikke fått med meg hvordan det gikk med Tjorven???
aube Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 I dag kom mensen (på dag 41 eller 42) og jeg har vært hos gynekologen. Han sjekket med ultralyd og sa at alt så bra ut. Han trodde ikke at jeg ikke hadde hatt EL, men han trodde at forsinkelsen skyldes at kroppen og hodet mitt sier i fra at det har blitt for mye siden senaborten i sommer. Han ville ikke gjøre noe før kanskje til påske sa han. Han tror ting vil gå seg til og at jeg kanskje blir gravid før den tid. Han sa jeg skulle slutte å EL-teste og heller ha sex to til tre ganger i uka og se hva som skjer. Gode råd sikkert. Men ikke teste!!?! Spørs om det går. Men jeg tror jeg skal prøve. Lurer litt på om jeg skal prøve akupunktur.. Men det er kanskje best å prøve å ikke gjøre noe som helst? Hva tror dere kloke damer?
tjorven- nr 3 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 TITTEIIIII her er jeg : D kom meg ikke inn her i går...sto bare error...?? Hatt hadd BIM abstinenser, og nå er 1. muligheten i dag til å logge innom ; ) Guuuu som dere skravler da hihi...masse å lese etter å ikke vært her på 2 dager..spørs om jeg husker alt jeg har lest igjennom da....godt å være tilbake iallefall =) Fremdeles mensen og denne gangen har den vært helt normal heldigvis...tenker at den forrige kunne vært en tidlig SA siden jeg blødde så innmarig ??!! Og kanskje derfor jeg ble 2,5 uke forsinket .....bare funderinger...... Er litt skeptisk om jeg skal bestille el tester......hmm...redd for å bli mer stresset av de...tror heller jeg skal satse på *uling annen hver dag fra mensen er ferdig...og litt ekstra innspurt hvis jeg oppdager noen ekstra symptomer som slim, murringer ...osv.... : / Lurt ?? eller ikke lurt?? Var iallefall godt at du og endelig fikk mensen når heller ikke du var gravid aube!! Selv om det blir en nedtur der og da, så går det bedre heldigvis! Jeg hadde prøvd akupunktur hadde jeg vært deg ja!! Har det desverre ikke her : ( Når regner du med IKM ? Kanskje vi får den samtidig?? og en evt positiv test på julaften : D Hadde vært supert ; ) Da legger jeg isåfall testen oppi julestrømpen til mannen hihihi... jaja..lov å drømme... så spennende at du er midt i el ØA....men nå kommer den grusomt kjedelige ventetiden frem mot IKM da : ) 12. desember er lenge til A 73...når man ikke tenker på noe annet...men n er det jo advent og da skjer det jo masse koselige ting : ) Så håper dagene raser av gårde for deg som hos alle andre!!! Jeg er straks ferdig med julegavene...er så godt...men den hersens mannen som gjenstår ; ) Noen gode ideer? Forresten Bollus , godt å se at du er her innimllom =) Nei kanskje på tide å sove litt...klokka bikker straks 24....gjeeeesp.. nattaklem alle sammen : )
fått attpåklatt Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Hei alle sammen! Når det gjelder akupunktur, så vil jeg anbefale det på det varmeste, Aube - jeg har ikke blitt gravid ennå, men syklusen er blitt som etter skoleboka :-) Har vært der 4 ganger nå tror jeg! satser på spire any moment ;-) Tjorven, godt at du kom deg inn på nettet igjen - begynte å lure litt!! Jeg dropper el-testing nå - synes det er deilig, og mye mindre stressende! Nå vet jeg når el er, så det er ikke nødvendig å gjøre det hver mnd. Du vet jo overhodet ikke når du har el med den syklusen din, så for å treffe el, må dere virkelig være iherdige under dyna for ikke å misse el - det virker jo ikke som det er noe problem for dere, så da ville jeg droppet testingen!! Bollus, fint å se deg igjen også! Hva betyr dpo? Er det dager etter el? Igår ble det *ulings, og jeg hadde planer om å ikke gå på toalettet etterpå, men bare sovne.....det er jo klin umulig! Etter en time måtte jeg bare løpe på doss :-)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 26. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2008 Hei og hå! På vei ut døren, måtte bare si at jeg leser, men at jeg skriver mer i kveld! (Vil være med å skravle, men har ikke tid...:-)) Er ikke hjemme før i syv-tiden... grrrr... Jaja, rolig dag i morgen! Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Klarer ikke holde meg borte her fra nei ; )) Så fint å skravle med dere alle : ) Tror jeg er helt bestemt på å ikke teste denne gangen heller...blir jo sinnsykt mange tester hvis ikm blir like sen denne gangen...skal se det litt an...prøve å finne el ved hjelp av symptomene dere har fortalt om..men mine er så svake, så ikke lett....men om vi *uler nok så bør det holde : D Bare bli ferdig med den hersens mensen først da...ugh...dag 5 i dag! 1 time etter sex må man vel kunne gå på do? Jeg klarer ikke sovne med det griseriet ; ) kliss ..... : / Er vel mange som blir gravide i badekaret til og med ; )) Hvordan er formen på dere da ØA ?? Ja dpo er dager etter el : ) klem
fått attpåklatt Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Jeg merker at jeg er mye roligere når jeg slipper den evinnelige testinga! Vi prøver annen hver dag taktikken, og ellers gjør vi det akkurat slik vi føler for! Det må liksom ikke bli for styrt dette her - det må jo være lystbetont synes jeg! Prøver som sagt å ikke løpe på do med en gang, men det må jo holde å ligge i en time etterpå :-) Neste runde blir i morgen, så det blir vel det tenker jeg for denne gangen (huset fullt av barn i helgen). Formen er ikke optimal på noen av oss, så blir dette befruktning - med snørr, feber og fyllekule - så ler jeg meg ihjel :-) :-) :-) Tjorven, du får bli ferdig med den hersens tanta, og komme igang snart! Har du snakket med gynekolog om den lange syklusen din?
tjorven- nr 3 Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 ja, jeg tror og det er lurt å ta det litt mer på en avslappet måte ...så godt det lar seg gjøre da ; ) skal ikke teste nå så får vi se...er vel ett par dager til med mensen så er det i full gang igjen : D Planlegger nnen hver dag taktikken..men mannen er vel sulteforet på sex etter noen dager uten : D Hadde vært gøy om dere fikk full klaff nå ja ØA...med sykdom , fyll og diverse ; )) Nei har ikke ringt noen gynekolog..skal se om denne syklusen og blir lang først ..eller om det bare var en engangs ting. Håper på det siste!!! : D
bollus med bolle! Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Hei igjen, alle! Ikke lett å følge med her når noen først har satt seg ned med tastaturet....!!!!!!!! Tjorven: du lurer på om du skal gidde å teste for du har så lange syklusser. det haR jo jeg også og prøvde å teste meg frem til el denne pp nettopp av den grunn. Begynte å teste på dag 14 og fant til slutt el. Det var egentlig en lettelse fordi jeg da kunne "gi alt" de få dagene det varte og pliktløpet ble litt kortere. Da gikk det an å ha "hans type sex" de dagene det ikke var el i nærheten, f.eks. uten samleie. Tror det var bedre for begge! For min egen del har jeg bestilt to stk. staver på nettet. MÅ teste fredag morgen for da skal jeg på julebord. Går i symptomfella igjen, tenker jeg, og har faktisk følelsen disse dagene. Har skikkelig spreng i livmoren og jeg vet jo at det ikke er tid for tante før til helgen uansett (hvis jeg skal stole på el-testen). Kjenner jeg blir helt nervøs når jeg bare tenker på fredags-morgenen!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2008 God morgen! Hehe, har hatt så mye å gjøre på jobben at det nesten ikke har hatt tid til å være på nettet! Bollus: Fredag er i morgen det! :-D Spennende. Her er el akkurat ferdig, men jeg har ikke så stor troen nei... Ikke så lenge FSH var på 22,6 i beg. av syklusen, da skal det visst være ganske så vanskelig ja. Jaja, vi har nå *ult hver dag, har ikke turd annenhver denne syklusen heller... Det gledelige er at jeg har hørt om flere som er blitt gravide på kaninmåten (altså, naturlig, ikke IVF :-)) selv med høyere FSH enn meg, så det *kan* gå. Har også fått oppgitt noe helsekost-greier som skal få ned FSH-nivået. Det skal visstnok også ha en positiv virkning på magen, og det er greit fo meg meg mye mageproblemer! Sier ikke neitakk til to fluer i ett smekk! :-D Ellers så ser jeg at det stadig kommer nye folk til her. Vet ikke om de leser denne tråden, men jeg må bare si det... HIV DERE MED HER, så slipper vi å ha tusen skravletråder! ØA: Du skal bare se at det er denne pp'en det klaffer, når du minst aner det! Jeg har en el-test igjen, svidde av den nest-siste denne pp'en. Bare *måtte*, selv om jeg kjenner det veldig godt, at jeg har el. Kommer ikke til å kjøpe nye el-tester. Hahahaha, har da andre ting å bruke pengene mine på! :-D Apropos... I går fikk jeg høre at de store motehusene, i London, allerede har startet salget. Kan bli farlig...:-D Jeg tror kanskje jeg hadde blitt mer stresset av å ikke teste, om jeg ikke var 99% sikker på el. Må, dessverre, si at jeg ikke hadde orket sex annenhver dag hele syklusen... Hehe, under el må jeg innrømme at det ikke alltid er like helhjertet fra min side. Jammen godt at mannfolkene får det til uansett.... ;-D Klem
bollus med bolle! Skrevet 27. november 2008 #13 Skrevet 27. november 2008 God formiddag! For meg er det laaaaaangt på dag, var oppe kl. 0500 grunnet teste-syke. (likt reisesyke). har ingen g-test men en haug med el-test. Og siden jeg har hørt at det går an å bruke el-test for å teste for graviditet så tok jeg en kl. 0530. den var POSITIV!!! (altså test-streken sterkere på farge enn kontrollstreken) Men jeg kan vel ikke stole på en sånn test? skal teste g-test i morgen tidlig uansett, men her jeg sitter så er jeg nesten skjelven og vet ikke hva jeg skal tro???? og får nok ikke sove i natt heller.... HJELP! Kan jeg rope hurra..........???????
fått attpåklatt Skrevet 27. november 2008 #14 Skrevet 27. november 2008 Oj, så spennende da Bollus! Det virker jo veldig lovende synes jeg! Du må nok teste med en graviditetstest for sikkerhets skyld, men når den viser sterkere enn kontrollstreken kan det jo virke som du er gravid!! :-) :-) :-) :-) :-) Veldig spent på testen din i morgen nå! I kveld har jeg el, så det blir *ulings, og deretter symptomjakt på meg også i et par uker tenker jeg ;-) Har fått progesteronkrem av homeopaten som jeg skal begynne med i dag og frem til ikm - noen som har erfaring med den kremen?
Gjest Skrevet 27. november 2008 #15 Skrevet 27. november 2008 Wow Bollus!!! Blir spennende å høre hvordan det går i morgen tidlig da! Jeg testet med el test sist måned og de var negative og jeg var jo ikke gravid. Lykke til. Stå på ØA ikke annet å gjøre.... aldri hørt om progesteronkrem....hvor smør du den på hen? Hvordan er den ment å virke?
bollus med bolle! Skrevet 27. november 2008 #16 Skrevet 27. november 2008 Tikk-tikk, klokka går, skulle helst sett at det var morgen allerede..Føler meg faktisk ganske sikker på at jeg er gravid, men så vet jeg jo at det har jo skjedd før at jeg har lurt meg selv, dumme meg....må liksom legge inn et lite forbehold for at jeg tar feil...fortalt til en venninne at jeg skal teste i morgen. (Mannen vet det jo ikke, siden han er bortreist!), så måtte ha en "ventil". Vet deres venninner/familie/kolleger/ m.m. at dere er prøvere???
aube Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Veldig spennende Bollus! Gleder meg til å høre hva som skjer!! Jeg har bestemt meg for å ikke EL-teste denne måneden. Ble så lei meg forige syklus når den aldri slo ut. Skal heller ha oss annenhver dag. Mannen min fikser det selv om det ikke blir like mye innlevelse fra meg hver gang. Jeg er stum av beundring for at han får det til hver gang! Nå blir det jo litt ekstremt når normalsyklusen min er 28 dager og forige var på 42. Det betyr vel at vi må stå på i tre-fire uker. Herregud!! Jeg får vel EL om to til tre uker regner jeg med. Det betyr sansynligvis at jeg ikke vet noe på julaften. Men ventetida er jo litt spennende også! Når det gjelder akupunktur tror jeg at jeg bare venter med å bestille time til etter jul. Er det lang ventetid på Frøyaklinikken?
tjorven- nr 3 Skrevet 27. november 2008 #18 Skrevet 27. november 2008 å gubba Bollus : D så spennende!! Du må inn hit å skrive så fort du vet noe i morgen..regner med du er oppe om noen få timer igjen ; )) ÅÅÅ hadde vært så gøy om en av oss fikk positiv test nå ja =) Dette har vi ventet på!!! Jeg tenker å el teste neste mnd om ingen ting skjer denne pp heller! Men føler meg stresset bare av tanken.....har enda mensen, så håper den er ferdig snart... Nå sitter jeg helt utslitt i sofaen..vi har vasket hele huset, og pyntet klart til advent....setter ikke stikk kontaktene i enda da...til adventslys, men litt jobb m ledninger og div...ok meg et laaangt bad når vi var ferdig, så nå er jeg dau trøtt!!! Kommer meg ikke så mye hit om dagene , for dagene er travle nå i denne førjuls tiden. men så koselig da : ) Hvordan ligger dere andre an nå da??? hvem tester neste gang?
bollus med bolle! Skrevet 27. november 2008 #19 Skrevet 27. november 2008 Gratulerer med husvask, akkurat det sitter laaaaaangt inne hos meg å finne guts til! De eneste gangene jeg har hatt vaskedilla er like før jeg skulle føde...:-) det er vel ikke bare jeg som ligger an til testing her inne forresten???Ingen andre som skal teste denne uken???? Nå er det snart bingen, og jeg lover å komme med svaret så fort jeg får tid til å logge meg på! Håpe, håpe.....la meg få sove litt... Enn så lenge, folkens: tusen takk for støtten og for at dere håper på positiv test på mine vegne! Måtte vi finne lykken i to streker alle mann! (kvinner!!!)
tjorven- nr 3 Skrevet 27. november 2008 #20 Skrevet 27. november 2008 Her vaskes det hver 14.dag, men slitsomt er det ja!!! Må ta litt ekstra nøye mot jul føler jeg....bare tull egentlig...men men.."gammel vane vond og vende" ; ) Deilig når jobben er gjort uansett!! Ja gå å legg deg så du vokner tidlig : D Så går tiden fortere og ja !! Er så spent, men sikker på en positiv test på deg nå ja =D
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 28. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 28. november 2008 BOOOOOOOLLUUUUUUUUS, hvor er du???? Jeg er så nysgjerrrig at jeg holder på å dø! Her har det vært stille de siste dagene. Selv om jeg akkurat har hatt el, så merker jeg at piffen har gått litt ut etter at jeg fikk de dårlige prøveresultatene. Grrrrrr... Jaja, på den andre siden, det er kanskje like greit at jeg fikk vite det, så slipper jeg alle skuffelsene! Hahahaha, ja, de mannfolkene, de imponerer stadig! :-D (Legg merke til at jeg ikke utdyper noe særlig! :-)) Nå synes jeg det er på tide at bollus våkner! :-D Klem
fått attpåklatt Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 Bollus, hvordan gikk det??????? Veldig spent her!!!!! Progesteronkrem skal visst hjelpe til med at et befruktet egg blir værende. Progesteron er noe vi alle har, men hvis nivået er lavt etter el, kan ikke kroppen holde på det befruktede egget. Hvis du får tilførsel av det er det lettere at det sitter....det er ihvertfall slik jeg har forstått det. Nå vet ikke jeg om det er dette som er problemet mitt, men homeopaten mente vi kunne prøve det :-) Tror ikke det tar så lang tid å få time på Frøyaklinikken :-)
Gjest Skrevet 28. november 2008 #23 Skrevet 28. november 2008 Nysgjerrig jeg også!! I dag er det endelig en fridag så da blir det å gjøre alt en ikke rekker ellers....fri liksom, he he! Bla.24 kalender gaver x 3 vil jeg få unna i dag tenkte jeg. Godt alt som er gjort. Husvask eh....jeg har nok snev av vaskemani og vasker over golva hver kveld. Vindusvask og rydding i skap er det langt imellom. Det jeg ikke ser plager meg ikke. Men må ha strøken overflate; benker,bord og golv. Ellers så har vi litt små rom og det blir fort kaos hvis jeg ikke tar unna. Prøver å lære opp småfolka til å ta opp etter seg og det hender jo at de husker det. Tenkte jeg skulle få med meg "Bollus-test" før jeg stiker...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 28. november 2008 Forfatter #24 Skrevet 28. november 2008 Nei, nå skal jeg snart stikke på jobb. Hvor blir det av Bollus? Huff, kanskje det ble neg. test? Håper ikke det, vi trenger noe positivt her jenter! Vi må vel snart bevise at vi gamliser også kan bli gravide! Vask ja... Huff, jeg er flink til det i perioder... I det siste har jeg jobbet en del mindre enn jeg har pleid og da har det blitt mer husarbeid. Hihi, mannen er strålende fornøyd med at han har kommet hjem til ferdig middag flere dager i uken! :-D Hoho, neste uke er rolig (sier hun med litt skjelven stemme... rolig tid = mindre penger :-O), da har jeg fri to dager! Men så kommer julerushet og jeg skal jobbe som en gal de to siste ukene før jul og i romjulen. Skal også jobbe 2. januar og 3. frem til vi reiser (drar 2. jan. kl. 17.00). Så JULEVASKEN må nok mannen ta, som vanlig. :-D Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 28. november 2008 #25 Skrevet 28. november 2008 Bollus da...ikke hold oss på pinebenken så lenge!!! så spente her!!! Krysser alt jeg kan for en positiv test!!! Deilig å stå opp i dag til strøkent hus : ) spesielt når det er fri helg : )) Er det ikke derfor vi har mannfolk da A 73 for at de skal vaske til jul : )) Min er veldig flink å vaske iallefall!! tak og lov for det!! Verre med bakingen =) Men det blir jo jul selv om ikke alt er slik man skulle ønske det var ; D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå