tjorven- nr 3 Skrevet 2. desember 2008 #76 Skrevet 2. desember 2008 åååååååååååååååneiiiiii hillbillie!!! Mensen...dritt ja!!! hadde skyhøye forhåpninger om deg nå : )) Da er du rett bak meg ...om ikke syklusen min skal surre en gang til da.... jeg har hatt skikkelig tv kveld ; ) Først bonderomantikk, så jordmødrene som jeg hadde tatt opp ( tårene trillet under tvilling fødselen...så fantastisk med 2 babyer da : )) og sist men ikke minst Grey`s : ) deilig å sitte i godstolen ja!!! Nåp er det natta her i huset...kun jeg som holder meg våken!! Skal prøve å sove og håpe på en ny god frisk dag i morgen!!!! Natta klem til dere alle =)
fått attpåklatt Skrevet 3. desember 2008 #77 Skrevet 3. desember 2008 Takk for kakemannoppskrift! Jeg føler meg ikke spesielt huslig, men etter at jeg fikk barn, har det vært viktig med juletradisjoner. Baker absolutt ikke 7 sorter, men litt julegodt og kanskje litt pepperkaker, bare for å komme stemning :-) Du skal se du blir et skikkelig "kjerringemne" når du får barn Aube ;-) hihihi Spennende med den tempingen din A1973!
tjorven- nr 3 Skrevet 3. desember 2008 #78 Skrevet 3. desember 2008 you welcome ; ) Jeg for min del har bestandig vært huslig!! Elsket å bake med mamma da jeg var liten- spesiel til jul!! og ryddet og styrte som en annen liten husmor ; ) mitt eldste barn er samme sort heldigvis, for nr 2 er motsatt : D MEN jeg baker heller ikke 7 sorter ditt og datt...kun det jeg vet vi spiser!! Men tror nok de fleste blir mer opptatt av tradisjoner når de får barn ja : ) hufff....kjenner at panikken begynner å ta meg ; ) er ikke begynt med noe enda...kun julegavene....må ta en bakedag snart !! Ja spennende med tempen når systemet fungerer : ) Måler du i munnen ? og til samme tid hver dag? si meg..er det i morgen Mizzi har ikm ??
fått attpåklatt Skrevet 3. desember 2008 #79 Skrevet 3. desember 2008 Ja, tror det er i morgen - ihvertfall i følge ikm-lista! Spennende!!! Jeg er så og si ferdig med julegavene, jeg! Helt utrolig! Hvordan er det med deg i dag da Tjorven? Du blir vel frisk til el? Noen tegn i kroppen til at den kommer snart?
tjorven- nr 3 Skrevet 3. desember 2008 #80 Skrevet 3. desember 2008 kjempe spennende ja =)) Heldig du er som snart er ferdig med julegavene...men skal ikke klage..ikke såå langt til mål her heller : ) Endelig frisk som en fisk og klar for å *ule i vei ; )) Skiftet sengklær i dag, så frisk ny start i kveld : D ingen symptomer på el her nei..men er bare på dag 11 etter 1.dag mensen...så er vel mange dager enda til min evt el... ? Hadde bestemt meg for ikke å el teste...men nå begynner jeg faktisk å få lyst å bestille alikevel.....hmmmm...tenker på det til i morgen! Akutt lyst ; ) kanskje den går over..... : D Hvordan ligger du an nå da? Planer når du skal ta 1.test?
fått attpåklatt Skrevet 3. desember 2008 #81 Skrevet 3. desember 2008 Det blir vel muligens litt sent å bestille tester for deg denne omgangen? Du vet jo ikke, men el kan jo komme rett rundt svingen. Vil jo tro at du ikke har en så lang syklus som sist! Jeg hadde el forrige torsdag, så nå er jeg på 6 dpo (blir det riktig tro?) Har ikke tenkt til å teste. Hvis mensen uteblir, så tester jeg.....trur eg ;-)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #82 Skrevet 3. desember 2008 Hei dere, I dag har det vært en triiiiiist dag. Har ikke hatt noen nedturer de siste ukene, men i dag har jeg vært skikkelig sippete. Dagen begynte med at jeg kom litt tidlig på jobb. Fant derfor ut at jeg skulle sende en tekstmelding til min bror, om at jeg var på graven med lys i går. Jeg skrev også at det var blitt et slags ritual etter sykehusbesøk. Da skrev han at han forstod godt at det var en usynlig sorg, at han tenkte på oss og at jeg måtte fortelle hvordan det går videre. DA kjente jeg klumpen i halsen og snørr og tårer kom uten forvarsel. Heldigvis var jeg alene... Heldigvis ble jeg opptatt, men måtte jo svare min bror ved lunsjtider. Da kom snørret og tårene igjen... Jeg har vært sur og grinete før, men har ikke helt tenkt på at det er en slags usynlig sorg, men det er det jo. Sikkert derfor jeg finner en slags trøst i å gå på graven til min lille niese. Da blir det liksom noe mer konkret å grine over... Det var utrolig flott på graven i går. Mange som hadde satt ut lys, det var litt sol og iskaldt. De hvite rosene var frosset og derfor like fine som da de ble satt ned. Ble nesten som ekte frostroser! Må innrømme at jeg må se litt på de andre gravene og kjenner at det gjør voldsomt inntrykk når jeg ser gravstener med flere navn og datoer med noen års mellomrom. Å begrave barnet sitt er naturstridig og jeg skjønner ikke hvordan man kan takle den sorgen. Huff, nok trist for nå.... (Og selvfølgelig har jeg grått litt mens jeg har skrevet dette.... Virkelig sippete i dag. ja...:-)) Tempingen ja... jeg temper i... haha.. rompa... Prøvde med munnen, men da fikk jeg forskjellig temp hele tiden, så fant ut at det ikke ville funke. De sier at man skal tempe med en gang man våkner, i sengen, men det nekter jeg. Kanskje jeg er prippen, men jeg orker bare ikke at mannen min skal komme krypende under dynen min når jeg temper... ETT sted går grensen! :-D Så jeg går rett på do med en gang jeg våkner. Tar jo den samme turen hver morgen, så jeg satser på at det går greit... Foreløpig har jeg IKKE spottet i dag. Det pleier dog ikke å begynne før om ettermiddag, så det er neppe noen grunn til å være glad enda... Huff, ganske tragisk... Se for dere meg... inn på do... ned med trusa... sjekke - noe spotting der?... sette meg ned på do... se NED i doskålen mens jeg tisser.... sjekke grundig om det er noe i doskålen... tørke meg... saumfare papiret... puste lettet ut... helt til neste gang...:-D FOR ET LIV! :-D Klem
fått attpåklatt Skrevet 3. desember 2008 #83 Skrevet 3. desember 2008 Hihihi - du er ikke den eneste A1973! Jeg må også sjekke alt mulig når jeg er på do - er det noe på papiret, noe blod, slim eller andre konsistenser ..... :-) Det er lov å deppe litt inne i mellom! Høres ut som du har veldig støttende famile du har da - det hjelper vel masse tenker jeg!
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #84 Skrevet 3. desember 2008 Såå kjekt å være heime igjen og lese oppdatering! Har vært bortreist på kurs og kom heim i dag. Har alle tegn på at tr kommer snart. Hodepine i går, symptomer i bryst er plutselig borte. Testet nå og det er så negativt så. IKM i morgen så det blir vel ny pp her ja. Nå er det å haste i vei til skoleforestilling for 11 åringen vår. Gleder meg.
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #85 Skrevet 3. desember 2008 Fortsatt ikke noe spotting her.... hahaha, men det sier jo egentlig NADA da... MÅ bare lete etter noe positivt. Nei og nei, i dag bare griner jeg... FRYKTELIG. Noen andre som har sånne dager? Typisk nok, så skrev min bror tilbake at han ble rørt av det jeg hadde skrevet til ham. DA ble jeg enda mer grinete. Og ja, familien min betyr utrolig mye for meg. Jeg snakker ikke så veldig ofte med brødrene mine, går mest i kjappe meldinger og beskjeder, men når det gjelder, da er vi der for hverandre. Klem
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #86 Skrevet 3. desember 2008 Ikke bare du som griner nei! Når barn og unge dør er det jo fryktelig da. Julaften når svigermor står ved grava til sønnen som døde som tenåring og hvisker til han må jeg stikke av ellers stortuter jeg. Andre ganger er det nok med en rørende film eller sterke minner som kommer tilbake. Men føles godt etterpå da, lettet på en måte, vi skiller ut masse hormoner via tårer så det er logisk. Godt med familie ja. Når det stormer som verst er det de vi har å støtte oss til.
tjorven- nr 3 Skrevet 3. desember 2008 #87 Skrevet 3. desember 2008 nei og nei...her inne var det jo TRIST i dag!!! huff...jeg griner av filmer, og stortutet under tvilling fødselen på jordmødrene i går....så flott å se på....skal ikke så mye til for tiden nei!!! Tror nok kanskje vi er litt ekstra sensitive i denne tiden med prøving, venting, testing osv...og spesielt når ingenting positivt skjer!! så synd at du fikk negativ test mizzi...MEN ingen mensen enda, så da er jo ikke håpet borte!!!!!! Ja kanskje for sennt m el tester for min del...bare et blaff jeg fikk ; ) Nå er det borte, så skal ikke bestille uansett. A 73...den gangen jeg rev å målte tempen så tok jeg og i baken...men det var så mye rart...alt fra 34 gr og oppover...hadde et nytt temp. så var ingen vits for min del...ingen system overhodet : ) LUREKROPP!!! : D Men nå som jeg er frisk å rask skal jeg lure meg under dyna til mannen å forføre han ; ) Natta : D Have fun!!! tjohei : D opp med humøret!!!!! ny dag snart:D
*anki * Skrevet 3. desember 2008 #88 Skrevet 3. desember 2008 Heisan alle sammen! For en fantastisk tråd dere har her. Den har faktisk gått meg forbi. Håper jeg kan "hive" meg med her. Litt om meg sånn kort: Blir 37 år no i januar. Er inne i min, tror jeg no, 20 pp. Har hatt 1 MA og 2 SA på ett år. Så har noen skikkelige sure egg etter hvert tror jeg. Har to friske og raske gutter på 5 og 8 år. Kaller de etterhvert "gullegga" mine. De kom uten komplikasjoner og lange ventetider. Ble gravid på 2. pp. Derfor kom den første MA som et sjokk i uke 12. SAène har jeg hatt i uke 7 begge gangene. No går jeg å venter på mens og rett syklus så vi kan starte prøvingen igjen..... Har en mann som er borte 12 dager og hjemme 9, så det skal noe å treffe EL også. Men kanskje han blir hjemme mer etter jul... Får jeg mens iløp av uka no, har jeg EL i romjula, og det må no klaffe supert... Titter innom igjen i morgen. Natta:-)
fått attpåklatt Skrevet 4. desember 2008 #89 Skrevet 4. desember 2008 God morgen alle sammen!! Velkommen Anki! Det er bare å slenge seg med i klubben det vet du :-) Så trist at du du har mistet! Har du fått noen forklaring fra lege hvorfor dette kan ha skjedd? Får du noe spesiell oppfølging nå? Jeg vet ikke om det kan hjelpe deg, men jeg har veldig mye positivt å si om homeopaten min, som også gir meg akupunktur og fotsoneterapi. Jeg fikk 28 dagers syklus etter kun et par behandlinger. Nå har jeg vært der 4 ganger, og mannen har vært der 1 gang, så jeg håper spira sitter snart! Sist fikk jeg resept på progesteron-krem. Den skal jeg ta fra el til mens, og den skal hjelpe et evnt. befruktet egg til å klore seg fast. Mulig dette kan være noe for deg eller? Så bra at du er blitt frisk til el-*ulings, Tjorven! Denne gangen må det da funke!! Kos deg ihvertfall hihihi ;-) Noen tante på besøk ennå, Mizzi?
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #90 Skrevet 4. desember 2008 Hei og hopp, og velkommen til Anki! Det er bare å hive seg inn i skravla. Noen av oss skravler mer enn andre, så her gjelder det å avbryte/bryte inn når man føler for det! :-D I dag har jeg vært en super-husmor. Stod opp klokken 08.00 satte en gjærdeig og har nå laget 85 BERGENSKE skillingsboller. :-D De står fortsatt til heving og skal snart i ovnen. Er nok *litt* husmoraktig jeg også... Har alltid elsket å bake/lage mat, men er eller ikke så veldig huslig av meg... Senere i dag kommer hormontrollet hjem med to kamerater. Vi fant ut at vi bare lager pepperkaker og at kakemennene får vente... Problemet, hos oss, er at vi ikke spiser så mye kaker noen av oss, og da blir det som oftest til at vi kaster det meste etter jul...:-/ Guttene har bestilt spaghetti med kjøttsaus til middag, og snille meg skal selvfølgelig lage det også i dag. Husmor...:-D Mizzi? Hvor er du???? Skjedd noe? Huff og huff, jeg blir litt sprø nå... Håpet stiger for hver time jeg ikke har spottet. Foreløpig har jeg ikke spottet enda og i natt har bekkenet vært forferdelig trøblete. Hahahahaha, endelig føler jeg det kommer noe godt ut av det fryktelige bekkenet mitt! :-D Har fortsatt litt sånn trykkende følelse nede i magen. Dette er sykt.. Her sitter jeg, med mine innbilte symptomer, mens jeg innerst inne vet at sjansene er mikroskopiske... (Dette vet jeg fordi FSH-nivået var altfor høyt til at det skulle kunne klaffe denne pp'en.) Dustemikkel...:-D Klem
fått attpåklatt Skrevet 4. desember 2008 #91 Skrevet 4. desember 2008 Undre har skjedd før vet du A1973, så du må jo bevare håpet! Jeg har flere venninner som har blitt gravide på naturlig måte selv om de har vært igang med prøverør fordi alt håp var ute! Bra du har håpet! Er det mandag som er ikm-dag? Har du ikke testet????? Det er jo ikke likt deg! Jeg har ikm fredag 12. Har ikke noen symptomer annet enn ømme pupper. Hvis jeg virkelig kjenner etter er det ørlite murring nederst i magen, men mindre enn de andre mnd med prøving. Tar det som et godt tegn enn så lenge :-)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #92 Skrevet 4. desember 2008 Hehe, nei, jeg har ikke testet nei! Har bestemt meg for å vente, litt til ihvertfall... Hvis det ikke blir noe spotting i dag heller, er det mulig jeg tester i morgen... Da er jeg 10 dpo... MEN kommer det noe greier i dag, da anser jeg løpet for kjørt og kommer ikke til å gidde og teste. Klem
fått attpåklatt Skrevet 4. desember 2008 #93 Skrevet 4. desember 2008 Åååååå, det blir spennende! Krysser fingre og tær for deg! I dag skal jeg til homeopaten igjen. Gleder med alltid, for hun er så søt, og det er så herlig med fotsoneterapi :-) Kanskje hun kan merke på kroppen min om det er en spire der.... :-) tror ikke det akkurat, men man vet aldri!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #94 Skrevet 4. desember 2008 Ååååh, disse bollene var gode.... :-D Har spist... haha, tør ikke å si hvor mange... mange nok...:-D Hvorfor klarer jeg alltid å steke siste brettet litt for mye? Det skjer hver eneste gang jeg baker... Kanskje jeg ikke er noe husmoremne allikevel...:-D Lykke til hos homeopaten da! Klem
tjorven- nr 3 Skrevet 4. desember 2008 #95 Skrevet 4. desember 2008 Velkommen hit anki : D koselig med nye (kan ikke si fjes) NAVN ; )) !! Bare å hiv deg med i skravlingen : D Du a 73....du har ikke lyst å skrive ned den oppskriften på kanel i svingene ???? : D Mine blir ikke sååå himla gode, så jeg har funnet ut det er oppskriften det er noe galt med og ikke kokken : D hahahahaha...kremt... Og du steker siste brett for mye, for du setter deg ned å spiser av de som allerede er ferdig ; ) og drømmer deg laaaangt bort : D og enda ikke testet nei.....sjokkert her jeg sitter : ) og SÅÅÅ glad du ikke er begynt å spotte!!! For det er jo ikke et godt tegn ...man skal vel helst få mensen sånn PANG!! ?? eller så klart IKKE få den i det hele tatt =D Ingen tegn fra mizzi................. huff, jeg sov litt for godt i natt..og for lenge!! klarer ikke å få gjort noe i dag....Når eg er ferdig å skrive her, så skal jeg ta meg selv i nakken....gå til støvsugeren og be den bli med på en rundtur gjennom huset!!!!! ER planen......!! Kanskje jeg bare skriver litt til : )) Når skal du neste gang til homeopaten ØA? noen planer hvordan dere gjør det fremover eller skal du og mannen gå helt til spiren sitter?? Nei seriøst...nå må jeg gjøre noe her : ( puh......hihihi....kos dere mase!!! Jeg kommer nok innom snart igjen ja ; )
fått attpåklatt Skrevet 4. desember 2008 #96 Skrevet 4. desember 2008 Mmmmmm, boller......det fikk jeg lyst på nå, det!!!! Dårlig gjort å snakke om det nå altså :-)
tjorven- nr 3 Skrevet 4. desember 2008 #97 Skrevet 4. desember 2008 ja ikke sant!!!! mmmmmmmmmmm......... : D
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #98 Skrevet 4. desember 2008 Da hormontrollene kommet og jeg har satt meg i stuen mens de regjerer kjøkkenet... Antar det blir noen svidde og litt tjukke pepperkaker (etter min mening så skal pepperkaker og kakemenn være *tynne* og sprøe, ikke tjukke og myke), men det får bare være. Det viktigste er at de har det kjekt! Hehe, :-D Altså Tjorven. Dessverre, så har jeg ikke oppskrift... Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager gjærbakst... Men altså... Det er ikke deig-oppskriften din det er noe i veien med, antar jeg. Hele cluet er hvordan du får kanelet, sukkeret og smøret (ja, masse smør") inn i svingene. Forresten, ikke bruk smø, men melange. Ta melange, mye sukker og mye kanel og bland det til en "smørje". Kjevle ut en stor leiv, jeg pleier å kjevle det ganske tynt. Smør på "smørjen", ikke for tynt, men ikke for tjukt heller... Rull sammen og skjær bollene. (Hehe, håper du skjønte hva jeg mente her.) La etterheve i MINST en time. Jeg tror det er her de fleste gjør feil. Hvis bollene vokser opp med en "tut" i midten har du etterhevet for lite... Dette lærte jeg av en konditor som jeg jobbet sammen med da jeg hadde ekstrajobb på et konditori, da jeg studerte. Det var han som sa at de aller fleste ikke etterhever lenge nok. Da blir bollene harde og tørre. Hehe, mulig du vet alt dette da, du som er kokk... Haha, morsomt at jeg prøver å belære en som allerede er i faget...:-D Forresten, så fikk jeg faktisk 6 i heimkunnskap på ungdomskolen. Eneste i klassen... Så joda, kanskje jeg er et lite husmoremne allikevel...:-D Hehe, her går det i bolling, bollelaging, boller i ovnen... :-D Klem
fått attpåklatt Skrevet 4. desember 2008 #99 Skrevet 4. desember 2008 Hei, Tjorven! Der var du også gitt :-) Hvordan gikk det med forføringen i går? Planen fremover, ja.... I dag skal jeg til homeopaten igjen, og jeg går dit kun annen hver uke.......ikke så alt for galt, men nå som mannen også går dit, så blir det jo 860,- annen hver uke....det blir jo litt det! Håper jo at vi ikke skal måtte holde på så veldig mye lenger før spira sitter, og når den gjør det slutter jo så klart mannen. Jeg tror jeg kommer til å fortsette også i et evnt. svangerskap. Hvis jeg derimot ikke er gravid innen 3-4 mnd, så er det mulig jeg skal vurdere noe hormongreier, slik gynekologen min mente jeg skulle begynne på hvis jeg ikke var gravid før jul.....litt usikker!
tjorven- nr 3 Skrevet 4. desember 2008 #100 Skrevet 4. desember 2008 jaja..kanskje jeg har hatt det litt travelt med etterhevingen ; ) skal være tålmodig neste gang =D og pleier å bruke melange bestandig ja : ) Takk husmor ; ) Forføringen gikk helt suverent i går ja : D fikk 3 eller 4 orgasmer ; D så han var heelt klar!!! Kanskje derfor jeg sov så godt i natt hihihi.... Huff ja dyrt men sikkert verdt det!! Syklusen din er i rute, så bare det er jo fantastisk!! Håper den fortsetter slik!! Leser at mange får ....pego...er det det? hvis de sliter...men er vist en del bivirkninger? Har du studert det? men håper du slipper og at spira sitter snarere en det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå