Gå til innhold

IKM uke 49 - skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har uansett stor tro på at alt går bedre hvis man klarer å ikke stresse altfor mye med ting!! (Ikke det at jeg er ekspert på det området altså... ;o)

Tating som de kommer må jo være den bestei nnstillingen. det forsøker jeg også.. ;o)

så får vi se hvordan det går når det nærmer seg IKM...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dere!

Har akkurat gått opp for meg at jeg venter min første IKM!

Vet ikke riktig hvordan syklusen min er, men tar utgangspunkt i 28 dage. Mandag 1. desember skal da bli dagen jeg ikke får mensen fordi jeg er gravid! :)

Vi er altså inne i første pp, så dette blir spennende!

Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

Jupp, her går det i ti dager-annenhver dag opplegget. Syns det hørtes greit og fornuftig ut..og ikke noe stress med temping, el-tester eller noe som helst...orker ikke mer av det...skal bare slappe av nå..EL var i går eller kanskje i morgen..usikker, og merker ikke stort til den heller.. Er så spent...er 6pp nå..syns det kan klaffe snart..en positiv test til jul og jeg skal sende alle julegaver videre til noen som trenger de;)

Skrevet

Slenger meg på denne skraveltråden! IKM fredag i uke 49, spennende!! Skal ta el-test ikveld og imorgen, har tatt i to dager men ingen el enda. Satser stooort på kvelden ikveld, hehe.

Får håpe vi alle tester positivt i uke 49! :)

Skrevet

Ja det hadde vært noe! Orker ikke EL tester her..blei helt opphengt og testa i ett sett ;)

Men begynt å merke såvidt EL slimet..og ikke minst stikkinga..og alle sommerfuglene hver gang jeg tenker på at kanskje det går i boks denne mnd :D

Skrevet

Ja, kan egentlig tenke meg det.. at man blir opphengt... vel, vi er i 2. pp, og forrige måned prøvde vi egentlig ikke så iherdig.. så jeg tenkte at vi gjør et 'skikkelig' forsøk denne måneden, med annenhver dag, samt sjekke for el og trå til en ekstra gang dersom den kommer på en dag utenom. Går det ikke nå, så blir det nok litt mer avslappet neste måned.. de el-testene var jo svindyre også da!!! Må innrømme at jeg håper inderlig å slippe 6 prøveperioder, men man vet jo aldri selv om det gikk greit forrige gang. Kommer til å være lidderlig nervøs om et par uker ja!! :)

Skrevet

Ja syns vi har prøvd lenge jeg nå, selvom man ikke skal klage, ser jo det er andre som har prøvd myyyye lenger enn oss.

Så vet jeg ikke om amming har noe å si selvom tr er i gang som vanlig, de sier jo at det ikke skal ha noe å si men. Veldig lite nå i forhold til sist mnd. så om det har noe å si håper jeg det slår ut poitivt nå:)

Skrevet

Noen med IKM tidlig i uke 49 som begynner å kjenne noe eller?? Hehe! Jeg er usannsynlig trøtt om dagen, men det kan jo ha så mange grunner - er vel sikkert bare sliten tenker jeg. Skal bli digg med helg i hvert fall!!

Nå stikke en tur på jobb IGJEN, synes jeg har bodd der borte i 14 dager nå jeg! Hehe! Ha en god fredag folkens

Skrevet

Good morning...for tidlig her ja..har ikke ikm før i slutten av uke 49 så:)

Ikke blir det noe særlig helg på meg heller, mannen skal jobbe og jeg og lillevennen er forkjøla og har vondt i halsen...:/

God helg ja:)

Skrevet

Nope, ikke kjent noe som helst gitt. Føler meg litt småkvalm idag faktisk, men får tillegge det til det faktum at jeg har sovet for lite denne uken.. tror ikke jeg har hatt eggløsning heller enda, så da er det jo litt tidlig å vente på symptomer, hehe.

Skrevet

Jeg har IKM mandag i uke 49. hva slags symptomer kan man egentlig få så tidlig?

jeg har litt sånn murring nede i magen, litt sånn mensfølelse, men ikke helt det samme ilkevel. kanskje det kan være et symptom?? (for EL har vært, så det er ikke det heller..)

klarer vel egentlig ikke helt å se for meg at det skal gå veien denne måneden. vet ikke helt hvorfor. Er kanskje en ilten pessimist akkurat i dag.. Det går veldig opp og ned nemlig! men ingenting hadde jo vært bedre da!

Skrevet

*dra seg i håret*

Hvorfor kan vi ikke alle sammen bare ha de samme symtomene, og alt sto godt forklart *ler*

Det hadde vært så inmari mye enklere!

Tror EL var i går her..

Lillemor: Forrige gang jeg var gravid var det ikke planlangt og merket ikke noe før i uke fem..fori tr ikke kom:)

Så jeg har liten peiling..hadde jeg visst det da, hadde jeg helt sikkert "kjent noe" :)

Men ser jo mange skriver mensmurring osv kan være symptom ja:)

Er veldig opp og ned her og..så ser jeg for meg den positive testen og er bare såå happy og senere føler jeg at jeg aaaldri blir gravi igjen;)

Skrevet

*hehehe* Helt enig - det burde finnes en manual for hvordan man lager barn og hva som skjer og alt burde være likt for alle, og alle burde få det til på første forsøk... ;o)

har også vært gravid to ganger før (1 sa og 1 exu), men hadde heller ingen symptomer de gangene, merket det først av at tr ikke kom... så jeg aner virkelig ikke hva som er vanlig... Tror uansett ikke det hjelper å gå å kjenne etter, like greit å prøve å "glemme det" litt og vente og se om tanten kommer på besøk... ;o)

Vi får krysse fingre for at det bare blir positive tester på hele gjengen!!!!!!

God helg alle sammen! og god prøving til de som ikke er ferdig med EL ennå ;o) (vi andre kan slappe av hihihi)

Skrevet

Hei hei.

Ifølge BV verden sin kalender hadde jeg el igår, men jeg vet ikke om jeg faktisk hadde det..

hele denne uka har jeg hatt litt sånn svake murringer nederst i magen og i korsryggen..Så har sikkert hatt el eller så er den rundt om hjørnet.

Blir spennende å se. Da jeg gikk på p-piller fikk je elslim hver mnd men nå har jeg bare hatt det en gang etter pilleslutt og det var i 1pp(slutta i juli)

Men har jo hatt veldig rare sykluser, så blir spennende å se om jeg får ikm i uke 49. siste syklus var på 64 dager!!!:(

God helg jenter:)

Skrevet

Fredag kveld jo! Endelig fri :)

Er nok tidlig å kjenne noe symptomer enda ja, jeg hadde EL for 4-5 dager siden liksom... hehe! Vet at man ikke skal gå og kjenne etter osv, men blir helt rar i hodet av dette her jeg... :-/ Hehe! Uansett, blir vel mini når det er meninga vil jeg tro (og håpe) Kun trøtt og litt stikking i magen her. Trøtt er nok fordi jeg er sliten, stikking i magen har jeg ikke noe forklaring på. Sikker innbilning!! Hehe!

Og MaMia, må få si at jeg synes synd på dere som sliter med ustabile sykluser, manglende EL osv osv. Må være utrolig frustrerende å gå sånn og ikke vite hele tida. Her er det (heldigvis enda) 28 dagers syklus +/- 12 timer, og har hatt positiv EL-test hver gang. Bare hatt uflaks enda håper jeg.

NÅ roper sofaen og kællen her gitt! Ha en god kveld alle sammen!

Skrevet

Hei jenter!

det er veldig slitsomt med ustabile sykluser altså! Jeg har hatt det selv, og begynt hos akupunktur - og det har hjulpet veldig!! Så det kan jeg anbefale på det varmeste! de stimulerer både EL og så at TR skal komme, alternativt at man bygger opp slimhinnene slik at en eventuell liten spire skal sitte godt fast. Går fortsatt til aku, og håper selvfølgelig at akupunktøren nå hjelper til at spiren sitter!!!

har fortsatt stikninger/murringer nede i magen.... men tør ikke håpe på noe da.. Har jo gått galt 2 ganger før! så det er egentlig en veldig skremmende tanke hvis jeg faktisk blir gravid. Kommer til å være utrolig nervøs for at ting skal gå galt igjen... Men, må jo prøve å tenke positivt også da..

Uansett... det er jo lov å håpe da... ;o)

Ha en fin helg jenter!! Deilig med litt fri!

Skrevet

hehe har nok en positiv dag i dag, for nå føler jeg liksom at "this is the month" :D Kjenner noe skjer i magen, men hva har jeg ikke peiling på såklart..og for todlig med symptomer også.. Sønnen min ble født i februar, så en augustbaby hadde vært toppers..gå å vise magen i lette kjoler hele sommern...isedet for å slite med å få på seg klær vinterstid..puh..:)

Skrevet

Hei jenter!!

Jeg venter egentlig bare på TR jeg da. Tror ikke jeg har hatt EL. Hadde jo slim og ELsmerter en del torsdag og fredag forrige helg men ingen positiv test(dette var jo også dag 11 og 12 i syklusen). I etterkant har jeg hatt slimete utflod i en uke. Ingen positiv test.

Har vært gravid en gang før og da murret det MASSE i magen, jeg fikk ømme pupper og var ordentlig gretten. Dette er første mensperiode jeg er i godt humør, ikke har NOEN murringer og alt er bra. Eneste er at jeg er utrolig trøtt hele tiden.

Men jeg tror alt i alt at det er tegn på at jeg ikke har hatt EL og at TR kommer.

Jeg er på dag 20 i syklusen nå. Gjennomsnittelig sklus er 31 dager. Skal jeg regne med TR om 11 dager selv om jeg ikke har hatt EL?

Skrevet

Er faktisk ikke sikker på om du skal regne den samme syklusen hvis du ikke har EL. Men tror vel egentlig det... syklusen går vel sin gang uansett...

sånne murringer, føles det litt som at man har vondt i eggstokkene liksom? Er liksom litt lignende mensmurringer, men ikke helt det samme.. ? Jeg har nemlig litt vondt i eggstokkene (tror jeg da.. er jo ikke så lett å vite hva det er..) Håper bare ikke det er noe galt liksom...

skal uansett til gyn på tirsdag som en dobbeltsjekk at ingenting gikk galt da jeg hadde exu for et par måneder siden. skal spørre ham da.

Men hvis det er slik at sånne murringer er et symptom, så er det jo litt spennende da... ;o)

Jeg er også på dag 20! Men tror det skal være sånn ca 28 eller 29 dager. så jeg har vel da 8 eller 9 dager igjen. spennende altså... jeg er skikkelig spent faktisk:) og litt redd da...

Skrevet

Kommer over her jeg! Har vært på "Skraveltråd IKM uke 50", pga lange sykluser (32 dager), men nå har jeg hatt 2 positive CB digitale EL tester i løpet av i går og i dag, og har IKM i slutten av uke 49.

Min mann er på reisejobb og kommer ikke hjem før mandag, så har mine tvil om at vi rekker det denne mnd... :-(

Hvordan går det med dere andre her inne da? Tvi, tvi!

Skrevet

Jeg har fått positiv EL test!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joho!!!!!!!! :-)

Er sååååå glad nå.

Nå lir det sååå mye sengekos dagene fremover:-)

Men er det ikke rart at jeg ikke har noe særlig vondt i magen? Har hatt EL slim i over en uke nå...hmmmm--- Rart dette.

Men det må vel være sant når testen er positiv?

Har da IKM 7. des, noe som er søndagen i uke 49.

Joho!! hehe;)

Håper alt går bra med dere andre også, og at dette blir lykke uka:-)

Skrevet

Tror jeg slenger med inn på denne tråden jeg.. Tror ikm blir søndag 7.desember. Nå er vi inne i vår 8.pp og jeg SKAL bli gravid før jul!! SKAL ha august-baby!! ;)

Skrevet

Samme IKM dato vi da pfeew:-) Satser på at vi klarer det!!

EL idag eller imorgen da eller? ;)

Jeg tyr nå til alle lokkemidler til for å få samboern i sengs, men han er heldigvis ikke vanskelig å spørre da;)

Har allerde rukket en "omgang" etter positiv ELtest:-D

Skrevet

Jeg har ikm på tirsdag tror jeg. Har ikke lutealfase på 14 dager nemlig :) Kanskje en ulempe...jeg vet ikke... Har ikke merket tegn til EL enda.. Jeg og sambo har ikke fått mulighet til å hoppe i høyet enda.. Har en 9 uker gammel valp hjemme nå..hehe.. Nesten som en baby..og noen ganger som en trassig 2 åring..hehe..

Skrevet

Aha... ja da blir det jo annerledes.

Jeg aner egentlig ikke hvor lang lutealfase jeg har. Så IKM kan jo være mellom 5-9 des. MEn går ut ifra 14 dager siden det er vanligst.

Hvordan valp har dere??? Ikke lenge siden dere fikk han/hun da?

Jeg har selv en på valp 8 mnd og en unghund på 1 og 1/2 år så er ikke så lenge siden jeg var igjennom det samme selv:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...