tuninna ♥ 2pp Skrevet 12. november 2008 #51 Skrevet 12. november 2008 Akupunktøren min sa idag at jeg kom til å få eggløsning idag eller imorgen. Fordi jeg blødde en del fra en nål inni øret som hadde med eggløsning å gjøre. Så vi får stå på idag og imorgen her i huset da. Så er det bare å krysse fingre og tær. Jeg skal ikke tilbake før dit før jeg får mensen om jeg får den. For hun kan jo ikke gjøre noe så lenge eggløsningen kommer snart. Det kommer til å bli uutholdelig å vente med å teste da.....kommer til å gå på veggen her, skrape opp tapeten
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 13. november 2008 #52 Skrevet 13. november 2008 Heihei! Jeg er endelig blitt prøver!!! Og er sååå fornøyd:-) Jeg har jo tidligere vært litt innom her, hadde SA i april med en uplanlagt graviditet og i september så var vi litt uforsiktige og det var sjans for at jeg var gravid. Gubben ville at vi skulle begynne prøvinga neste måned, og hvis det ikke funket neste måned ville han vente med resten av prøvinga til april/mai. For han ønsker ikke barn helt på slutten av året. Igår sutret jeg litt over at jeg nå har EL de nærmeste dagene og jeg er så lei av å vente, og gjett hvem som ble pappakåt?? Jo min elskede samboer hev seg på å vi hadde sex uten kondom, itillegg sa han at hvis det ikke klaffet denne eller neste måned så kunne vi nok prøve en måned til også.(før vi tar 2 mnd pause). Han begynte å snakke om hvor mye han gledet seg til at han kunne ligge på sofaen med baby på magen. Og at vi kunne sitte ute på verandaen om sommeren med begge hundene og verdens søteste baby og kose oss, og itillegg kunne alle som gikk forbi misunne oss. Hehe. Han er så søt når han sier sånne ting;) Og jeg er nå sååå glad!! Har EL i helgen en gang så er jo ikke så stor sjanse for at det klaffet igår, så da blir det MASSE hekking til helgen:-) Tror jeg har IKM mandag 1. des. Johoo, er virkelig glad nå. Jeg er så klar til å bli mamma! Skulle gjerne ha surfet på forumet masse nå som jeg har blitt "ekte prøver", men må på jobb. Ha en fin dag alle sammen!! Og lykke til denne måneden.
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 13. november 2008 #53 Skrevet 13. november 2008 Hei, hei jenter, Er ikke så aktiv på denne tråden lenger. Det blir neppe noe baby på oss denne pp'en heller. Var hos gyn. på mandag og fikk vite at jeg, antageligvis, er kommet i en tidlig overgangsalder... Dvs. at eneste måten å få flere barn på da er prøverør. :-/ Vi har ikke prøvd i mer enn 6 måneder, men begynner utredningen allerede nå. Denne måneden blir det hormonprøver på meg og sædprøver på mannen og så... vet jeg ikke hva som skjer... Skal ha ny time hos gyn i midten av desember. Midt oppi alt dette er jeg takknemlig for at jeg har en lege og gyn. som tar meg alvårlig og som ønsker fortgang i elendigheten. Lykke til til dere andre! (Fordelen nå er at jeg kan slappe litt mer av, ha sex når jeg vil og gi litt f i prøvingen. Får se det positive i det...:-)) Klem
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 13. november 2008 #54 Skrevet 13. november 2008 Huff, så kjedelig nyhet da!! Men på den andre siden virker det som om du har flinke og gode legepersonell bak deg som vil støtte deg videre. Og det er jo bra! Bedre at du får startet med prøverør nå, enn at du måtte fortsatt med prøvingen flere måneder til uten å bli gravid. Lykke til!! Si gjerne ifra videre hvordan det går! Ha en fin dag da:-)
Veumjenta ツ Skrevet 13. november 2008 Forfatter #55 Skrevet 13. november 2008 Hei hei jenter! Jeg og sambo velger å vente litt med utredning enda pga. div andre problemer som sambo har med kroppen sin (høres forferdelig ut altså, men han driver og utredes for om han har noen form for nervesykdom eller noe. Problemer med noen muskler som ikke virker osv.) Jeg TROR ikke det er noe feil med meg, har klokkeregelmessige TR hver 28. dag +/- 12 timer. Og EL har jeg hatt hver pp i følge testene i hvert fall, på dag 14. Vi kjører på uten utredning ei stund til (er ikke SÅ stress, selv om det hadde vært utrolig koselig med mini snart) så får vi se hva som skjer over nyttår. Og blir det for lang ventetid - så er jo Volvat en fin ting, som det blir sagt over her Nå skal jeg nyte fridagen min og dra en tur til frisøren jeg! Ha en god dag alle sammen!!
Veumjenta ツ Skrevet 14. november 2008 Forfatter #56 Skrevet 14. november 2008 *Syte, låte, klage* Og nei, syter ikke for prøvinga... Sitter og psyker meg opp til kveldsjobbing i helga, greit nok å jobbe helg altså, misforstå meg rett. Men jeg liker absolutt ikke kveldsvakter... Pluss at det er i helga vi må være aktive i forhold til forventet EL osv, så får se hva vi får til. I morra skal sambo på fest et annet sted, og blir borte til søndag - jeg forventer EL på mandag egentlig... Menmen, ordner seg nok. Nå skal jeg, av alle ting, bake kake å ha med på jobb. "Alle" skal ut og ha førjulsavslutning med jobben i kveld, bortsett fra oss fire som må jobbe. Så da skal vi trøste oss med kake (hvis vi får tid til å ha pause, helsevesenet er noe herk sånn sett). Ha en god fredag alle sammen, og god helg til alle som skal kose seg med fri (og til alle som skal jobbe også så klart)
tuninna ♥ 2pp Skrevet 14. november 2008 #57 Skrevet 14. november 2008 Kjenner igjen den der. Jobber også i helsevesenet. Vi skal ha lønningspils idag på jobben, men jeg har fått omgangssjuka Jeg hadde gledet meg til å være med. Sender deg litt psykisk overskudd og trøste tanker over at du må jobbe ikveld. Håper du får en fin og rolig vakt ikveld
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 14. november 2008 #58 Skrevet 14. november 2008 Ja, nå nærmer EL seg. Elslimet kom idag og kjenner det murrer i magen. Er sååå spent!! :-) Regner med at jeg har EL søndag eller mandag. Etsp: Hvis jeg har siste dag i syklusen min 30nov, men første dag i neste syklus 1des. Er det da 1des som er IKM?
tuninna ♥ 2pp Skrevet 14. november 2008 #59 Skrevet 14. november 2008 Ja, da er 1 des IKM. Jeg har ikke hatt noe slim denne mnd, men akupunktøren min sa jeg kom til å ha EL på onsdag eller torsdag. Så da regner jeg med det, hadde ganske vondt de to dagene også. Så nå er det bare å sitte på gjerdet å vente på at 1 desember skal komme og vi kan teste
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 14. november 2008 #60 Skrevet 14. november 2008 OK. Ja da er det bare å vente til 1des. Har en mistanke om at jeg ikke klarer å vente helt til da:-) hehe. Målet mitt er vel å klare å vente til lørdag 29.11. Da er jeg 1-2 dager før IKM og det er jo sjanse allerede da får å få riktig svar. Er jo litt koselig også å få et evt. positivt svar i helgen, så kan vi feire det med en god middag:-) Forrige gang jeg var gravid(endte i SA), var testen min svak positiv 3-4 dager før IKM.
MaMia♡ Skrevet 14. november 2008 #61 Skrevet 14. november 2008 jeg er så spent på om jeg har el denne perioden jeg.. Pleier alltid å få elslim, men sist periode merka jeg ingenting og jeg hadde en syklus på 64 dager:S Men ifølge BV sin elkalkulator, så har jeg el den 20.nov, hvis jeg skulle være så heldig å få en normal sykluslengde.. Så jeg satser på sex annenhver dag fra neste uke av, så får jeg håpe at jeg har el som ikke altfor lenge.. Idag har jeg vært innmari kvalm. Jeg går hjemme for tiden (sykemeldt) men idag har jeg vært til og fra veldig kvalm.. Spyr ikke, men føler jeg har det helt i halsen.. Håper det går over, for jeg skal egentlig på julebord i morgen:S Ha en fin helg da jenter:)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 16. november 2008 #62 Skrevet 16. november 2008 ÅÅÅÅ.. går å venter på EL. Fikk elslim på torsdag og fredag. Og har hatt litt murringer siden det. Idag har jeg masse murringer men den jæ... testen er negativ. Tester igjen ikveld, skal jo ha el imorgen etter mine beregnnger!!! huff... Nok hekking har det iallefall vært;) Pleier å ha sex 1-2 ganger i uken. Nå har vi hatt sex 4 ganger på 5 dager! Har vært sååå kåt, sikkert fordi jeg vet at vi nå prøver. Herlig å endelig ha lyst på sex, har slitt litt med det i det siste! Sikkert fordi jeg har vært så irritert over at vi har brukt kondom, jeg har vært KLAR lenge!! hehe;)
tuninna ♥ 2pp Skrevet 17. november 2008 #63 Skrevet 17. november 2008 Hmm....lurer på om syklusen min er på bærtur igjen jeg.... Hadde mensen 14 oktober..... Så fikk jeg mensen igjen etter 3 uker. 3 november. Går til akupunktur for å få orden på ting, hun sa jeg kom til å ha EL onsdag 12 november. Hadde ikke no EL slim da men regnet med at hun har peil på hva hun driver med så. Fikk mensmurringer den 12 nesten med en gang jeg var ferdig hos henne, og regnet med at det var EL smerter. Men jeg har mensmurringer fortsatt.....Så da har jeg hatt det i en uke snart.....lurer på om jeg kan være gravid? Jeg hadde nemmelig mye mensmurringer og menssmerter sist jeg var gravid. Trodde jo at IKM skulle være 1 desember, men siden jeg fikk EL så tidlig så kan det jo hende at den er før. Forrige syklus var jo 3 uker... Hvor tidlig er det vits å teste? Jeg er jo nå 5 dager etter det jeg tror var EL. Noen som vet?
gm&linnea Skrevet 17. november 2008 #64 Skrevet 17. november 2008 Hei (",) Jeg har IKM søndag uke 49.. Dette er min første PP, så det er veldig spennende.. Slutta på pilla for noen mnd siden, men har brukt annen prevensjon frem til nå. Så nå er det bare å krysse fingrene Slagplan har vi ikke, nå er det vel å fortsette som tidligere, men jeg merker jo at jeg er litt utålmodig og spent... EL til helgen, så da blir det vel en småaktiv helg da
MaMia♡ Skrevet 17. november 2008 #65 Skrevet 17. november 2008 ifølge BV sin eggløsningskalender så er jeg fruktbar fra idag til og med lørdag.. el på torsdag.. da er det jo typisk at gubben jobber seint og sovner på sofaen med en gang han kommer hjem:S Imorra skal jeg nesten stå klar når han kommer hjem..hehe:P *krysser fingrene for at det kanskje klaffer denne pp)!!
Veumjenta ツ Skrevet 18. november 2008 Forfatter #66 Skrevet 18. november 2008 Jeg har en litt merkelig magefølelse denne pp jeg... I følge syklusen min har jeg EL i dag, noe som kan stemme greit i forhold til positiv EL-test på søndag og i går, negativ igjen i dag Samt VOLDSOMME EL-smerter i går, var så ille at jeg ikke orket dra å trene engang! Hehe! Får håpe rumpetrollene finner veien opp denne pp. Jeg har blitt spådd flere ganger denne siste tida, og alle som har spådd meg (2 her inne og 2 utenom) har spådd meg gravid før jul... Tar det fortsatt med ei klype salt eller tre, men... Også tarot-kortene på kilden.to ser lovende ut. Vet ikke om jeg tror på det eller ikke, er litt forvirret om dagen og nokså utålmodig. Og det er jammen sambo nå også! Hehe! Stod på kjøkkenet i går og klaget over EL-smerter, og sambo sier: "jammen, kanskje du er gravid jenta mi?" Prøvde å forklare at man må ha EL for å bli gravid, men han har fortsatt litt vanskelig for å forstå at det er såpass kort tidsrom det går an å bli gravid hver pp. Hehe! I dag har jeg fri etter jobbehelg, så nå skal jeg bare vente til sambo våkner før jeg setter i gang med å vaske litt her! Blir fort møkkete når jeg ikke gjør noe pga jobb gitt, tror jeg må oppdra sambo litt
Allegra -med gullspira- Skrevet 18. november 2008 #67 Skrevet 18. november 2008 Henger meg på her jeg og..er i "full gang" her om dagen med metoden "vent i ti dager så annenhver dag" Ikke prøvd før så fint om det hadde fungert gitt*drømme* IKM enten 4 eller 6 des. litt usikker. ÅHH vil ha en spoleknapp!!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 18. november 2008 #68 Skrevet 18. november 2008 Heihei. Trodde aldri jeg skulle få EL. Hatt negative tester i flere dager og Elslimet har ikke gitt seg. Hadde ingen forhåpninger idag, men teststreken ble nesten like sterk som kontrollstreken nå nettop(de siste dagene har den vært mye svakere!). Så jeg tror jeg er på vei til å få EL!!! Typisk nå som jeg ikke har flere EL tester igjen da..hehe, men skal kjøpe på apoteket imorgen(regner med at jeg får billigtestene i posten på torsdag. Håper virkelig testen er positiv imorgen, er så kjedelig å gå å vente på EL!! Siden jeg egentlig skulle hatt EL på mandag betyr jo dette at min IKM vil være utsatt med ca. 3 dager da, og blir da ca. 3/4. desember(onsdag/torsdag)
Musemor med tre søte små Skrevet 18. november 2008 #69 Skrevet 18. november 2008 Jeg venter enda. Regner med jeg har EL i morgen eller i over i morgen. Lykke til alle sammen. Kos dere med mennene deres ;-)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 18. november 2008 #70 Skrevet 18. november 2008 Da har vi kanskje EL samtidig da, hvis jeg virkelig har EL nå... Blei iallefall litt kos med samboern istad, må jo sikre at jeg treffer, siden jeg ikke aner om El har vært, er nå eller kommer snart..hehe. Jeg holder dette med EL "hemmelig" for samboern da, altså han vet jo at jeg har El men bare ikke når, itillfelle han får litt prestasjonsangst hvis han vet at NÅ har jeg El og det MÅÅÅÅ klaffe;) hehe... Så han får bare masse sex uten å vite når det egentlig er en reell sjanse for at det klaffer:-D Vil liksom ikke at han skal tro at jeg bare vil ha sex fordi jeg har EL...
¤mitzi¤ Skrevet 19. november 2008 #71 Skrevet 19. november 2008 Huff, inn i den mest fruktbare perioden og både jeg og sambo har fått influensa.... Typisk altså, men vi har kosestunder likevel... Men ikke fullt så romantisk med snørr filla i ene hånda og nesesprayen i den andre... he he...
Vifikkiaugust Skrevet 19. november 2008 #72 Skrevet 19. november 2008 Har hatt en liten BIM-pause, men klarer ikke å holde meg borte så lenge...;-) Er begynt å bli rimlig utmolmodig nå, men samtidig er det en spennende tid også da. Har funnet frem kalender fra forrige gang vi prøvde bli gravid, og ser at vi klarte det på 8.forsøk! (Sambo var den gang bortreist et par måneder i den perioden, men likevel.) Så derfor har jeg stort håp om at det skal funke denne gangen!! Har IKM ca 2.desember, og det eneste jeg ønsker meg til jul er en cb der det står "GRAVID". Er vel ikke for mye å ønske seg det..., eller..? Lykke til alle dere andre også!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 19. november 2008 #73 Skrevet 19. november 2008 UÆÆÆ. Jævla EL dritt!!!! Blir så sint når den ikke kommer. Testene jeg har tatt idag har vært negative, og jeg har fortsatt bittelitt ELslim(noe som tyder på at jeg ikke hadde EL på fredag som jeg håpet på). Virker ikke som om jeg får EL denne syklusen....dritt og møkk!!!!! Deilig å få ut litt frustrasjon kjenner jeg;) Er på dag 17 i syklusen nå. HUFF!!
Lillemor + bittelillemor Skrevet 19. november 2008 #74 Skrevet 19. november 2008 Hallo jenter! nå har jeg vært på ferie i en uke og glemte alt som heter temping og el-tester og alt. vi har heller prøvd den 10 dager og så annenhver dag-metoden ;o) hadde ganske sterke el-smerter for et par dager siden, og idag var jeg hos akupunktur, og hun sa at el har vært. så da virker det som det bare er å vente og se da! i nesten to uker til (IKM mandag i uke 49 tror jeg). Huff - det virker lenge altså!!! Hvor lenge før kan man teste egentlig? Har aldri prøvd å teste før iKM. Lykke til med prøvingen til dere som ennå ikke har hatt EL!! Og lurekropp: jeg har en venninne som fikk tidlig overgangsalder. Da hun ga opp å prøve å få barn på egenhånd ble hun gravid!!! så alt kan skje!!
cec26 Skrevet 19. november 2008 #75 Skrevet 19. november 2008 jaja, første pp er ferdig og nå er det bare å sitte å vente da.. også er jeg bare så sikker på at jeg ikke har blitt gravid, vet ikke hvorfor, bare har en dårlig følese.. har ikke peilig på når jeg hadde EL, men tror jeg hadde det tors til søndag, altså en av de dagene...vi hadde bare sex to dager... tirsdag og lørdag.... jeg har liksom vært så heldig på de to andre barna mine og blitt kjempe fort gravid... så jeg tenker at jeg må sikkert prøve en stund nå 3 gang... greit å ha den innstillingen da? ikke sant? hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå