Gå til innhold

Oslo-jentene :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Jepp, vi bor i Oslo hele gjengen :-)

 

Hvor i Oslo befinner du deg? Er du Oslo jente opprinnelig eller?

 

Hvor lenge har du gått på pilla før du slutta i august? Kjedelig å gå å vente sånn på mensen.. Kanskje du skal prøve akupunktur for å sette i gang hormonene? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er stavangerjente og har aldri bodd i Oslo før... Men, min mann er fra Oslo, så vi har jo litt familie her. Bor på Ullevål. Du da?

 

Begynte med Cerazette etter 6 ukerskontrollen i januar og har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt... Men, det var en god ide det med akupunktur! Men, jeg føler forsåvidt at noe er på gang her. Murringer og korsryggsmerter - kanskje litt startvansker - som en gammel bil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har dere flyttet hit for å bli eller? :)

Vi bor på Torshov, ikke så langt unna deg da :)

Så dere har ei lita tulle nå? Maja? Prøve på to tette dere da? :)

Du får vente å se om mensen kommer da..hvis ikke ville jeg forhørt meg med legen.. Men, Cerazette er vel litt kjent for å tulle med syklusen.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Har blitt litt rolig med bim etter at sambo kom hjem fra trening...måtte jo sitte å se på "Gravid" testen en stund...hehe:)

Men hva skjer nå egentlig?! Er litt grønn jeg.... Skal jeg ringe lege i morgen allerde å bestille time, eller skal jeg vente litt? Hvordan funker dette? :D

Pfeew.....du som er evig optimist, og alltid positiv for oss andre - NÅ skal det være din tur også! 6 pp is the one :o)

Haha...jeg skrev jo for noen dager siden at jeg kjenner kroppen min så godt nå at jeg VET at tanta kommer....haha...SÅ sikker var jeg! Og SÅ feil kunne jeg ta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det klaffet nå Amia! Gjennomsnittlig prøvetid er jo 6 mnd ;-)

 

Jeg aner ikke hva man gjør etter å ha fått positiv test.. Du får høre med erfarne wowo ;-)

 

Jeg vet...veien fra evig optimist til pessimist ble ikke så lang plutselig... Er vel for å beskytte meg selv fra den store skuffelsen om tanta kommer...

Du hadde i hvert fall masse murringer..noe som er ganske vanlig etter hva jeg har hørt.. Mange som har kjent murringer og vært sikre på at tr kom..men så var de gravide.. Jeg kjenner ingenting foreløpig..bortsett fra ømme pupper HVIS jeg trykker på dem.. Ikke ellers.. Og det er typisk pms for meg.. Har hatt det hver pp, bortsett fra den siste..som var ganske rar..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var utrolig gøy:) Men skal innrømme at jeg ble litt satt ut av alt... Har aldri tenkt noe på reaksjonen når testen skulle være positiv! Og en CB digital er jo ganske så tydelig (var 30% på apoteket på CB dig...hehe)

:D

Jeg skjønner godt at du helgarderer deg for skuffelsen hvis tanta kommer, det er det jeg alltid har gjort også...Jeg må innrømme at det var en bonus for meg å ikke teste noe før ikm i det hele tatt... men jeg skjønner jo at man vil bli kvitt nyskjerrigheten og da:)

Murringene har jeg fortsatt, så jeg er litt "usikker".. men det er kanskje normalt å ha fordi det skjer ting i livmoren... Jaja, får vel høre med legen om alt sånt:)

Gleder meg til å høre hvordan det går med testing i morgen! Nattaklem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du blir satt ut ja..det hadde nok jeg også blitt om jeg hadde sittet med en positiv test i hånda..og trodde mensen kom.. :-P Men, nå må du bare glede deg over dette og nyte det!! :-) Dere er så heldige!!

 

Jeg aner ikke om jeg skal teste imorgen tidlig... Får se hva jeg føler for når jeg står opp i morgen..

 

Nå er det natta her også! Sov godt og drøm søtt om den lille i magen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har vi flyttet hit for å bli - med andre ord min mann vant kampen om hvor vi skulle bo :o) Men, trives så langt veldig bra her da!

Vi har ei lita tulle på snart 11 måneder ja, og skulle gjerne fått en til.. Brukte også Cerazette før vi fikk henne, og da ble jeg gravid med en gang jeg sluttet.. Hadde ikke mens en eneste gang.. Har dere andre barn dere også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag jenter:)

Amia, har det sunket inn hos deg?? Jeg bestilte time hos lege og var der tidlig. Fikk det bekreftet en gang til, spurt litt og også avtalt først kontroll. Vet at mange ikke går før 1 kontroll. Jeg bestilte bare time, og sa ikke hva det gjaldt. Men de gjør ingenting når du er der så tidlig annet enn å prate og ta en test. Kjenne på hva som passer for deg. Jeg hadde en del stikking i magen, under navlene, er visst helt normalt. Har lært at mye er normalt disse ukene....

Pfeew testet du i dag?? Blir spennede, må si som Amia denne pp er deres!!!!!!! Men skjønner det du sier, husker at jeg tenkte på at jeg ikke måtte bli skuffet når jeg testet neg, fikk sjokk når den var positiv, er vel slik vi er bygd!!!

Maja velkommen:) Jeg har ikke barn fra før. Jeg er 29, og er gravid for første gang, snart 8 uker. Har ikke klart å forlate denne gjengen trives så godt på denne linken:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god formiddag dere:)

Tja....sunket inn...vet ikke... Har nettopp kjøpt en test til idag...haha... :D

Må liksom bare sjekke igjen idag jeg.... Ringte legen idag, og har fått time på mandag. Synes det var greit jeg, for å bare få litt info om ting og tang, har sikkert 1000 spørsmål :) Tror jeg kommer til å gjøre som deg wowo, å bestille tidlig UL privat....i uke 8 eller noe kanskje?! Hvor gikk du? Tenkte kanskje Volvat er bra?

Pfeew....jeg er også nyskjerrig - har du testet idag eller!?

Velkommen Maja:o) Jeg har ingen barn fra før. Jeg er 27 og er førstegangs gravid (som jeg nettopp har funnet ut...hehe..). Og som wowo kommer ikke jeg heller til å forlate denne tråden, for vi er en fin gjeng her;)

Oj, er du 8 uker alt du wowo?! Tiden går fort!! Men den har kanskje ikke gått like fort for deg eller? Nå er det ikke sååå lenge til du er over i 2 tri.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag snupper!

 

Jeg har ikke testet i dag.. Jeg gjør det i morgen tidlig istedet.. Men, ikke forvent noen jubel.. Blir heeelt garantert negativ.. Jeg er så sikker som bare det! Må bare teste for å få det ut av verden..og så kan jeg vente på tr.. :-) Har pms pupper..

 

Maja, jeg har ingen barn..men får snart en liten valp ;-) Nesten som en baby det da..ihvertfall noe jeg kan trøste meg med mens jeg venter.. :-)

Fikk bilder i går..nå er det 4 uker gamle..og iløpet av en ukes tid tror jeg vi får vite hvilken valp vi skal få :-)

 

8 uker wowo..tida flyr.. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Kanksje like greit å vente til morgen, da er du ennå nærmer ikm, du er flink:) imponert!! Er det bare fire uke til valpen kommer, så gøy.... Kommer til å bli så stas:)

Amia sendte deg en pm. Skjønner at du vil kjøpe litt flere tester, kommer nok til å få samme svaret:) tihi:):) Tidlig ul er kjekt det, men vente til uke 8 eller 9, da får dere se mye mer enn vi fikk. Har studert ul bildene vår, og har litt "problemer" med å kunne forklare de:) Vi var veldig tidlig.

Tja tiden går både fort og sakte. Akkurat nå føles det som en evighet til jeg kan begnnn å "leve normalt" igjen, men tiden går underlig nok. Er veldig glad for spiren, og prøver å si det ofte, så ikke den skal føle at jeg klager over den... Overtroisk, ja:)

Maja der blir to tette på deg da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Da har jeg vært på spinning og svettet litt..tror jeg tok litt hardt i eller manglet litt næring..for da det hele var over, så ble jeg plutselig litt uggen og følte at det gikk litt rundt for meg..hehe..

 

Nå koser jeg meg i sofaen og ser på tv. Sambo er på fotballtrening. Når han kommer hjem skal vi lage taco og kose oss :-)

 

Ja, nå er det bare 4 uker til Varg kommer hjem :-) Prøver å få tak i brukt bur nå, og en barnegrind til å sperre av mellom gangen og stua.

 

Jeg misunner dere kjempemasse som har en spire i magen! Må være en god følelse å tenke på at det er noe som vokser inni dere..en liten jente eller gutt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å trene pfeew:) Jeg skal igang ordentlig jeg også nå..har vært litt tilfeldig trening her og der på meg i det siste... Men nå må jeg kanskje spørre legen hvordan jeg bør trene først?!

Åå,taco hørtes deilig ut.. *friste' :D

Jeg har nettopp tittet litt på matportalen over hva gravide ikke kan spise...det var ikke noe gøy!! Jeg er SÅ glad i alt man ikke kan spise...buhuuu...

Dere har bestemmt dere for navnet Varg ja? Så kult da, 4 uker går fort vettu. Da får du nok å tenke på med liv i stua :o) Min lille frøken har bursdag i dag....3 år er hun :)

Det er faktisk heeeelt fjernt at det er noe som vokser inni meg nå...kjenner veldig godt at ting skjer. Har hatt masse (vonde) murringer idag, så blir litt bekymret :( Men er i følge de fleste veldig normalt... Skal spørre og grave hos legen på mandag jeg ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Amia! Jeg er fornøyd med at jeg klarer å trene regelmessig nå! Må bare være flink å fortsette med det! Det er det som er utfordringen..å få det til å bli en vane.. :-)

Ja, du burde forhøre deg med legen om hvordan du kan trene.. Har du trent noe før? Noen sier jo at man kan fortsette å trene som vanlig..så lenge man føler at det er behagelig for kroppen.. Men, kanskje ikke like intensivt som før..

 

Gleder meg til taco nå ja! Sambo er vel ikke hjemme før om ca. en halvtime..men så blir det mat :-) Namme!

 

Gratulerer med lille frøkna di da :-) Har hun fått bursdagsgave? ;-)

 

Det er nok helt normalt at det murrer en del.. Livmora skal jo utvide seg osv.. Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast hos deg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk...hihi, jada, hun har fått en liten leke og en kake (for hunder) Da var hun overlykkelig :D Får som regel bare gulrøtter og gnagebein...hehe, så kake var stas :)

 

Ja, det er jo å få treningen til en vane som er utfordringen. Jeg har egentlig alltid trent, men har hatt både korte og lange pauser, har ikke alltid vært like flink til å holde det igang... Trente jo mye da jeg var barn og tenåring, men når arbeidslivet startet ble det mindre. Trente ofte frem til tidlig sommer, etter det har det vært litt av og på... Så jeg tror jeg hører med legen først for å sjekke hva slags type trening jeg bør fokusere på nå:)

 

Ja, murringen er nok normalt...og det kommer nok masse ting å bekymre seg for fremover :o) Skal bli godt å få unna første legetime, og få svar på litt spørsmål vi har.. Innbiller meg at jeg kommer til å roe meg litt etter det.. men det er jo nesten en hel uke til... :D

Kooooos dere med deilig taco da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så søtt da :-)

 

Hva med yoga for gravide og svømming? Det vil jeg prøve når jeg får en spire i magen :-)

 

Blir nok godt med en tur til legen og få snakket litt ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

God natt til dere. Hold oss oppdatert i morgen pfeew!! Å ser at hunden har fått navn, tøft!!! amia se svaret jeg har sendt til deg. Håper det går bedre med magen og grattis med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs..testen ble som forventet..negativ.. :-( Og i dag har murringene kommet.. Mensen er på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOR Trøstklem, og noen oppmuntrende ord. Billigtester, stoler ikke på at de viser pos. før ikm og tanta er ikke kommet så ingenting er sikkert. Men skjønner deg så godt blir skuffet for hver test husker det!! tror du må få mann din til å kjøpe sjokoladekake fra deli til deg, du fortjener det og husk tanta er ikke kommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det wowo!

 

Skuffelsen er ikke så innmari stor enda..for jeg var ganske forberedt på at den ble negativ.. Jeg håper enda..og hvis mensen kommer..da kommer skuffelsen for fullt.. Alle odds peker mot at mensen kommer..for jeg har jo de vanlige pms symptomene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra pfeew, er jo ikke sikkert at tanta kommer vet du, murringen kan være et annet tegn. Men skjønner at du tenker sånn (gjorde det samme) håper for alt at spira sitter hos deg og at du får en positiv test snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Nå har jeg endelig kommet meg hjem fra jobb....sliten nå ja!!

Pfeew...skjønner at du blir små skuffet. Men husk hvor overbevist jeg var om at TR kom...så det er fortsatt håp! Kanskje du bare skal vente med å teste til ikm dagen? Så slipper du å kjenne på skuffelsen hver dag..? Men skjønner godt hvis du ikke klarer å la være og :o)

Har fortsatt disse murringene jeg, men har bestemt meg for å vente med å bekymre meg til jeg har vært hos legen rett og slett.. Tar sikkert en test til i helgen...hehe:) Nå har jeg 1 dag igjen på jobb, så ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å teste mer nå før ikm.. Kommer ikke mensen i løpet av lørdagen, så tester jeg søndag morgen..

Jeg vet..du hadde vel også helt vanlige pms symptomer eller var det noe som var litt annerledes når du tenker etter nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...