KnertiMagen Skrevet 26. august 2008 Forfatter #76 Skrevet 26. august 2008 Så gøy at vi er mange i uke 36 og:) Ja, vi skal alle gå samlet herfra inn i 1.trimester! Det er kun 5 dager til min IKM. Har et lite håp, men kan jo bare være psyken som spiller inn. Selv om jeg ikke har stressa så mye denne mnd. Har ikke fått EL, begynte å bli litt småkvalm for 2 dager siden, fortsatt kjempesulten, men blir kvalm av tanken på mat. Og det stikker fortsatt i magen pluss at jeg har en del utflod.Fikk ømme pupper på søndag, men det kan jo egentlig bety at TR kommer.. Men men.. Ikke rart jeg begynner å lure..
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 26. august 2008 #77 Skrevet 26. august 2008 Så økt utflod kan også være et symptom da?? spennende. Føler jeg har mer nå enn ved EL da.... hehe. Og stikking/riving på ve side av nedredel av magen. var der jeg hadde vondt under EL også. Kan det bety noe?? Er så spent. Håper vi går over i 1.trimester samlet jeg også. Koselig å gå sammen med så mange hyggelige mennesker
Vifikkiaugust Skrevet 26. august 2008 #78 Skrevet 26. august 2008 I dag tror jeg endelig at jeg fikk el. Iallefall var det først i dag at jeg oppdaga slim som ligna på dette. Det vil med andre ord si at den kommer 6-7 dager senere enn venta og at jeg muligens må hoppe over til IKM 37. Holder meg her inntil videre jeg, syklusen har jo vært så fin og stabil siden jeg slutta på pillen. Håper jeg tar feil. Det som også er litt kjipt, er at vi føler begge vi virkelig har gjort en innsats denne pp, og nå er vi litt lei. Men i kveld er det ingen bønn! Men tror nok vi dropper i morgen. Får se det litt an. Blir kjipt å gå å vente dersom IKM viser seg å komme en uke senere. Kan fort bli litt testing den uka da...
Kazaya er fødeklar Skrevet 26. august 2008 #79 Skrevet 26. august 2008 Det høres ut som vi alle i uke 36 er gravide og kan trippe inn i 1 trimester! hi hi. Føler meg litt småuggen i kroppen (vanskelig å beskrive ..) og jeg kjenner at det stikker i korsryggen. Pleier å ha menssmerter uken før mens og det har jeg ikke nå. Føler meg sliten og trøtt, men det kan like gjerne skyldes lange dager på jobb. Er ikke kvalm (desverre??!!)
Føken siruppsnipp Skrevet 26. august 2008 #80 Skrevet 26. august 2008 hei hei jenter! Kommer hit til dere jeg, har ikm 4 sept. Så venter noen laange dager jeg og. Er jo veldig spennende da. Vet ikke om det er ønsketenktinger men har littegrann ømme brystvorter. Hadde ingen symptoner forige svangerskap.Så hadde vært moro om jeg merket mer denne gangen. Får vente jeg og som dere andre.. Lykke til alle sammen! :-)
Kazaya er fødeklar Skrevet 26. august 2008 #81 Skrevet 26. august 2008 Tobarnsmamma: Så fint at dere har litt krefter i gjen til en siste innsats da. Det er jo bare en svømmer som skal til. ..Så kan dere hvile ut en hel mnd he he. Jeg og mannen min ble også litt "slitne" av å ha sex etter sykluskalenderen min. og ikke bare når en føler for det selv. Det er ikke alltid like lett å få til når man har flere barn i huset og skal opp grytidlig for å gå på jobb dagen etter. Men det er jo verdt slitet da og veldig hyggelig når man førsten har kommet i gang! Får tro at du likevel holder deg innenfor uke 36, men det spørs jo da hvis du har el nå, etter el skal det vel gå ca 14 dager. Uansett, masse lykke til!!!
KnertiMagen Skrevet 26. august 2008 Forfatter #82 Skrevet 26. august 2008 nei, nå leste jeg akkurat no merkelig..:s At hvis man er gravid kan man få små kløende prikker på kroppen pga hormonelle forandringer i kroppen.. Og det har jeg fått!! blir gal av de snart. Sikkert ikke graviditet som er grunnen, men fy å det klør!
Mikkemafian Skrevet 26. august 2008 #83 Skrevet 26. august 2008 Jeg har også økt utflod!! Hadde det sist jeg var gravid.. Hmm spennende:) Dagene går så seint nå!! Jeg er hjemme med snuppis hele dagen, (det hender vi finner på noe da, men..) så det er ikke veldig travelt, liksom.. Sitter og surfer mellom forumene her. Huff. La det bare gå fort!!!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 26. august 2008 #84 Skrevet 26. august 2008 Serenade!!! du må teste!!!!!!!! hadde ALDRI klart å holde meg. har en helt merkelig syklus. hadde positiv EL test i går. altså dag 18. nå har jeg jo nylig fjernet spiral, og hadde ureg. sykluser tidligere. har hatt murringer som sist jeg hadde EL, men ikke like vondt som siste gang. hoppa i høyet som bare det og fortsetter noen dager til i tilfelle vi har jo veldig lyst på nr 2 helst før nr 1 blir 3 år i juni.. men det ser dårlig ut hvis det ikkeklaffer denne mnd!!
KnertiMagen Skrevet 26. august 2008 Forfatter #85 Skrevet 26. august 2008 Har såå lyst, men har ingen tester.. Tok en på søndag bare for morroskyld, negativ, men det var jo ikke morgenurin da..=P Mener det er litt for tidlig. Siden det er 5 dager til IKM, men har hatt disse symptomene 1 uke nå da. Er så redd for å bli skuffa:( Da må dere hoppe masse i høyet=D Kanskje dere er heldige, håper på liten spire:)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 26. august 2008 #86 Skrevet 26. august 2008 ja det var kanskje litt tidlig. var veldig sikker på forrige pp at jeg kanskje var gravid. men ble egentlig ikke skuffet heller da jeg fikk mens. har du barn fra før?? er også i 2pp. erikke så mye stress enda føler jeg
mabekk79 Skrevet 27. august 2008 #87 Skrevet 27. august 2008 Heisann! Sniker meg innom her en tur jeg:-) Venter TR 3 sept. Håper ikke den kommer, selv om vi egentlig ikke prøver akkurat. Jeg har 3 gutter og en jente fra før:-) Men ønsker meg virkelig flere gullunger! Gubben synes vi skal vente til jeg har gått ned i vekt i alle fall, men jeg håper hver mnd at det er noe på gang. Han er vanligvis veldig "forsiktig", men denne mnd glemte han seg to ganger med en dags mellomrom! JUHUUUU!!! Tror kanskje jeg kan ha hatt EL i den perioden, for jeg har testet nå siden 20 aug, men uten pos svar. Har lest gjennom de fleste innleggene her nå, og jeg får nesten symptomer etterhvert som jeg beveger meg nedover på lista! hehe! Men i går hadde jeg menslignende smerter, noe jeg mener er vel tidlig... også har jeg ekstra utflod i dag...men det er kanskje vanlig før man venter mens også? Har egentlig ikke lagt merke til det før... Ellers så har jeg fått tre kviser i ansiktet, mot normalt en...så jeg er spent nå! Håper det klaffer for dere alle sammen! Håper dere er kjappe med å gi beskjed når dere tester:-) klem
Kazaya er fødeklar Skrevet 27. august 2008 #88 Skrevet 27. august 2008 Når du nevner kviser, ante ikke at det var et symtom jeg! Jeg har fått 4 (!) kviser i ansiktet, noe jeg sjelden får. Føler meg nesten som i puberteten...;D Trodde kanskje det var fordi at jeg har skiftet fuktighetskrem...og det kan det jo fortsatt være da. Men vi legger det til symtomlista! hi hi Var på sykehuset i dag og opererte bort en cyste i underlivet, så nå kan jeg ikke ha sex på minst 3 uker. Håper spiren sitter denne mnd siden jeg da må hoppe over neste. Eller så kan det jo gå akkurat til el da hvis jeg er heldig...hmmmmm. Mabekk79: ser du har fire barn fra før:D. Er det en liten attpåklatt dere ønsker nå eller har du fått barna tett? Selv har jeg to gullonger på 5 og 7 år...
mabekk79 Skrevet 27. august 2008 #89 Skrevet 27. august 2008 Hei du! Kunne de ikke se om du var gravid på sykehuset? Det er vel uansett godt å få den ut, så du er frisk og fit til å jobbe videre:-) Vet ikke om kviser er et symptom, men i og med at jeg har fler enn normalt tolker jeg jo det i mitt favør:-) Må jo være ekstra hormoner i sving, tenker jeg da :-) Egentlig burde jeg jo ha erfaring nok på dette området, men 3 år føles så lenge siden... Husker egentlig ikke hvilke symptomer jeg hadde de forrige gangene. Sistemann kom brått på for jeg hadde ikke fått tilbake mens engang før jeg var gravid. De er begge født i juli. Barna mine er født i 92, 02, 04 og 05 :-) Jeg ønsker meg flere attpåklatter, helst to ganske tett, for da slipper de å leke "alene" de første årene. De tre yngste nå har så mye glede av hverandre:-) Mye krangling også da...derfor er det kanskje ideelt med to tette? Men jeg har blitt en del overvektig de siste årene...så jeg må ned i vekt... Jobber med den saken, så om jeg ikke tilfeldigvis ble gravid nå, så klarer jeg nok å overtale gubben til en ny runde når idealvekta er nådd:-)
Kazaya er fødeklar Skrevet 27. august 2008 #90 Skrevet 27. august 2008 Cysten var utvendig så de såg ikke etter. Jeg spurte i etterkant. Greit å få den bort, det kan ikke være noe i veien når en ev. skal føde. Trenger all plass til babyen! Kjekt med tette barn, mine er det 17 mnd mellomrom. De har masse glede av hverandre og leker fint sammen. (selv om de også har sine krangler da...) Har alltid ønsket oss tre eller fire barn godt med mye liv og røre rundt seg! Men slik det er nå tenker jeg tre er flott hvis vi er så heldige å kunne få et barn til. Det må være slitsomt, givende og herlig å ha så mange barn. Masse lykke til med vektreduksjon og prøvingen!
mabekk79 Skrevet 27. august 2008 #91 Skrevet 27. august 2008 Det er jo litt slitsomt, derfor går de i barnehage nå...også har jo han på snart 6 begynt på skolen. Det er veldig deilig å få litt alene-tid med han etter skolen:-) Men når jeg blir i bedre fysisk form, vil jeg kanskje kutte ned på barnehagen. Tror overvekten er skyld i mye rygg/hoftesmerter...og dette går ut over humør og aktivitetsnivået mitt. Ungene har spurt flere ganger om vi ikke skal få en baby snart:-) Så jeg tror nok barna setter pris på å være flere. Jeg tenker sånn at om jeg ikke er gravid nå....så vil jeg kanskje ikke være fødeklar før i 2010... Da er det bare et år til minstemann begynner på skolen. Og deretter flyr tiden avsted. Før du vet ordet av det har de flyttet ut av huset og du blir bestemor! Barn er herlige i alle aldre, men det er noe spesiellt med de små. I og med at jeg bare er 29, så håper jeg å ha småbarn noen år til:-) Drømmen er en slank og frisk kropp, masse energi, og en liten eller to vi kan kose oss med hele gjengen:-)
KnertiMagen Skrevet 27. august 2008 Forfatter #92 Skrevet 27. august 2008 Håper på en spire:) : Ja, var nok tidlig å teste da. Hehe. Stresser ikke så mye selv. Tar det som det kommer:) Nei, har ingen barn fra før. Så dette blir vår første!=)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 27. august 2008 #93 Skrevet 27. august 2008 herlig da med den første!!!!!!! håper du blir fort gravid er veldig glad og takknemlig for han jeg har de er jo bare helt herlige disse små
julibarn igjen:) Skrevet 27. august 2008 #94 Skrevet 27. august 2008 Hei, noen dager siden jeg var her nå, har hatt el og har ikke hatt tid, hehe;) Så mye sex tror jeg ikke jeg har hatt siden vi var nyforelska! Gøy også da, men litt slitsomt, håper spiren sitter allerede.. Hvor tidlig begynner dere å kjenne etter symptomer? Er vel 3-4 dager siden el nå, og jeg begynner allerede å innbille meg ting! Oppblåst, og hadde stikkinger nederst på venstre side av magen idag. Forrige gang fikk jeg stikkinger i puppene ganske tidlig, men skjønte ikke hva det var før jeg tok en test da TR uteble. Ja, har vel ikke så mye å si egentlig, er bare så spent..
gutt 07 + baby 09 Skrevet 27. august 2008 #95 Skrevet 27. august 2008 Noen som har fått symptomer? Har en veldig god følelse, men tør ikke håpe for mye! Lykke til folkens!!!
mabekk79 Skrevet 28. august 2008 #96 Skrevet 28. august 2008 Mensmurringer/smerter på tredje dagen nå, flere kviser enn normalt rundt mens, brystvorter som stivner i tide og utide og føles litt ømme også føles underlivet litt ømt... Vet ikke om dette nødvendigvis er "symptomer", men jeg håper jo... Synes det er rart å få mensmurringer over en uke før jeg venter mens...og alle kvisene! Klarte ikke dy meg og tok en test i dag tidlig...men den var jo seff negativ.
Kazaya er fødeklar Skrevet 28. august 2008 #97 Skrevet 28. august 2008 Godt å høre at det er flere enn meg som er utalmodige. Jeg testet meg også i dag tidlig (ikm 1.sept), og syntes jeg kunne i visse vinkler og i dagslys kunne skimte en svaaaaaaaaaaaaaaak skyggestrek langt langt inne. Men er redd for at den har jeg klart å stirre frem!!! hi hi. Jeg synes puppa mine har foradret seg litt. De er ikke ømme men føles tyngre og jeg innbiller meg at området rundt brystvorta har blitt større. Er sulten og har masse "vann" i munnen nesten hele tiden også nå som jeg akkurat har spist. Så jeg håper og har egentlig troen på denne pp!!! Så da blir det ny test i helgen tenker jeg!! Føler meg i grunn skikkelig teit hvis jeg ikke er gravid nå for jeg øser jo ut med symtomer!! men det er jeg jo heldigvis heller ikke alene om her inne he he!
julibarn igjen:) Skrevet 28. august 2008 #98 Skrevet 28. august 2008 Rart det der med alle symptomene.. Idag har jeg vært sulten absolutt hele dagen, fortsatt oppblåst..men nekter meg selv å ta noen test før tidligst tirsdag. Skulle gjerne visst noe nå, for er bedt på fest til lørdag, hmm..blir vel det gamle trikset med alkofri vin på skrukorkflaska da..! Orker ikke si noe enda, for det kan jo ta lang tid. Og forrige gang så koste jeg meg å bære på verdens fineste hemmelighet i noen uker:) Noen med tidligere IKM enn jeg som har testa seg..? Dette er såå spennende!! Lykke til alle sammen, det nærmer seg!
Kazaya er fødeklar Skrevet 28. august 2008 #99 Skrevet 28. august 2008 Hei! Hvordan går det med dere? Noen flere som skal teste seg i helga? Jeg tenkte å teste søndag eller kanskje på lørdag. IKM på mandag. Har en skikkelig god følelse nå!!
KnertiMagen Skrevet 28. august 2008 Forfatter #100 Skrevet 28. august 2008 jeg! Får vel vel testene mine i posten på lørdag tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå