Gå til innhold

Ny Tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier meg enig i alle andre her, det var godt å høre fra deg igjen snsorkefrøken. Har vært ofte inne å "sett" etter deg her. Tenkt på hvordan det går med deg å din familie. Du er så flink til å beskrive din sorg og tanker. Tårene trillte hos meg da jeg leste innlegget ditt.

Flere lys er tent for deg og din familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Snorkfrøken!

Stiller meg også i køen der jeg kan få "klemme" deg og si jeg føler masse med deg og familien din. Dere greier virkelig å jobbe med sorgen. Det vil nok bli mange tunge dager, men siden dere er så sammenspleiset som familie og jobber med sorgen vil dere med tiden komme styrket ut av det tror jeg. Selv om savnet alltid vil være der. Livet er så utrolig urettferdig som lar dere gå gjennom dette. Du blir selvfølgelig ikke glemt selv om du ikke er så aktiv her inne på bim. Det er noe vi alle forstår. Vi tar alle våre pauser fra skrivingen her av ulike grunner. Stor klem til deg og dine.

Ellers er jeg fryktelig spent no. Tanta har ikke vist seg enda. Dro på apotek idag og kjøpe en 2pk med QR. Svir vel av en i morgen tidlig tenker jeg. Leverte negativ urinprøve på fredag, men siden det no er 9 dager over ikm og mange gravidsympt. må jeg prøve meg på en test til...

D&G: kjekt med pie da...! Ser også på meg selv som veldig guttemamma. Er liksom det jeg kan... He He...

No er hodet mitt ganske trøtt etter lang dag med varetelling på jobb. Stikker innom igjen i morgen og oppdaterer testingen...

Skrevet

Nyyyyyskjerrig: Har du testa anki?

Skrevet

Snorkefrøken; klisjeér er ofte det fordi de er sanne. Og de sier jo at det som ikke tar knekken på oss gjør oss sterkere. Har møtt en del motgang i livet mitt, ikke på den måten dere har, langt i fra, men jeg har så mange ganger tenkt at "nå har jeg fått nok, nå trenger vi ikke mer og jeg orker ikke mer", men så går den dagen óg. Neste dag dukker opp, ny og fin og jeg finner alikevel noe å først smile av og så etterhvert kan jeg le igjen. Smertene over tapet vil alltid være der, men de blir mer dunkle, ikke så rå og åpne lenger. Jeg ønsker dere tidens barmhjertige slør over dette vonde, og at dere kan få en normal hverdag igjen der dere kan minnes Anna uten at det river og sliter i hjertet. Vondt vil det selvfølgelig alltid gjøre men noen vondter er lettere å bære enn andre.

Varme tanker (og salte tårer) til deg og dine. Vi slipper deg ikke så lett =)

Skrevet

En liten hilsen til Snorkefrøken fra meg også. Du skal vite at vi tenker på deg og dine masse, og også jeg har fellt noen tårer over innlegget ditt. Kom innom når du føler for det, så er vi her for å støtte deg. Bruk tiden og sørg, det er lov nå. Tiden leger alle sår, sies det. Eller som Pappalille så fint sier det; de vil aldri leges men bli svakere med tiden. Vet dette er mager trøst akkurat nå. Mange gode klemmer til deg fra meg!!!!

-------

Anki: nå er vi spent. Synes du bør komme innom for å oppdatere litt??? *krysse-alt-jeg-har*

Skrevet

Heisan!

Tok test i dag og den var negativ... Noen timer senere dukket jammen meg tanta opp gitt... 10 dager over ikm... Ja ja, jeg får vel oppdatere lista snart. Må finne ut neste ca ikm... Det er noe skitt dette her... Tenkte at det var i boks jeg no uten at vi hadde stressa med det. Må vel til med noe pergo eller noe jeg også tenker jeg. Denne alderen altså.

Men det ble dessverre ingen babystøv å sende ut herifra.

Idag begynte 8åringen min på svømming. Torsdag er det fele-spilling og etterpå speider. Mandag begynner handball... Må vel bare innse at jeg begynner å få aktive gutter som vil være med på ALT!!! Phu! Må få meg en aktivitetskalender, så jeg husker alt... Ikke lett for ei frustrert og forvirra frue... He he... 5 åringen har ikke så mange aktiviteter enda men det kommer fort det også.

Ellers trives jeg som sjef i min nye jobb. Mye å sette seg inn i. Til helga skal vi på teambuilding/outdoor, der det blir masse aktiviteter ute i friluft... Ugh! Ikke akkurat meg, men de sier det er gøy. Skal overnatte i telt å greier... Husker ikke sist... Skal ha med kniv, ull, badetøy, myggspray og you name it altså... Blir da fryktelig spennende. Noen som vet noe om Dårstul i Notodden kommune??? Det er dit vi skal.

No må jeg køye. Stikker innom i morgen igjen. Natta alle sammen.

Skrevet

Sukk...da er høsten kommet med stormskritt bokstavellig talt. Det bøtter ned mengder med nedbør som tidvis er så tykk at det nesten kan se ut som snø og vinden pisker det til alle kanter, hører bare alt løst ute flakse omkring. Deilig å være inne da:)

Har nettopp hatt besøk, lagde nydelige brownies muffins, men så kommer denne hersens halsbrannen så fort...grrrrr...fikk nesten kjetf av jordmor i går for at jeg ikke hadde gått oppp i vekt (hadde gått ned 0,5kg), men det er jo ikke så rart synes jeg, med høyt aktivitets nivå og bare sunn kjedelig mat;) Jeg som digger sjokolade og snop alt for mye til vanlig:) Ja, ja, gutten vokser nå uanset, så tror ingen skade er skjedd og for min del synes jeg bare det er bra at vekta ikke går for fort opp, den stakkars kroppen min skal nå bære alle disse kg også;) I tilegg har jeg fått legeerklæring på at jeg ikke får jobbe natt lengre, kun kveldsvakter, så dette begynner å bli spennende, gruer meg litt til det, så håper på en måte at de ikke klarer å tilrettelegge for da får jeg gå hjemme med samme lønn.

D&G: så kos med ei jente da, en av hver må jo være kjempe kjekt!!!!! Jeg har alltid sagt at hvis vi får 4 unger kommer vi til å 3 gutter og ei jente tilslutt (naboen har 3 jenter og 1 gutt). Avreise tyrkia er førstkommende lørdag. Har fått klarsignal fra legen på at det er greit at jeg reiser, så da satser vi på det. Tror det skal bli godt, bare gubben får hvilt litt før vi drar ellers blir det en hard flytur for meg med gullet på fanget i 5 t etter normal leggetid....folkehelsa anbefaler spania lenge framfor tyrkia, så det er dette som har gremmet meg litt. De anbefalte både spania, hellas, kreta, italia osv alle de landene jeg haar lyst å reise til,men,men. Handsprit er innkjøpt, likeså idoform i store mengder, så regner med at det ordner seg tilslutt. Vi trenger litt fri nå.

Anki: Så dritt at tanta kom da, hun kjenner ikke sin besøkelsestid gitt. Det går stadig opp for meg hvor heldige vi er som bare blir gravid så fort vi bestemmer oss for å prøve. Begge gangene har vi blitt gravid på første forsøk...heldige er vi ja....

Nei,får ta meg en aldri så liten siesta nå som gullet sover. Vi snakkes damer

Skrevet

Forventet ikm

- anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre)

- Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

Hei og hopp damer =) Da er lista oppdatert. Jeg ble flyttet én puslete dag fremover ;-) Altså fra 23. januar til 24. januar.

Ellers så alt normalt ut sa hun. Hun var veldig flink til å fortelle hva vi så på, hvorfor hun så på det og samtidig forberede oss på at det ikke finnes noen garantier, alt uten å male fanden på veggen. I det hele tatt var det en veldig positiv opplevelse =)

Nå ville hun ikke si noe sikkert om kjønn, navlestrengen lå litt dumt til, men da jeg ytret at jeg uansett var helt sikker på at det er ei jente, sa hun at hun var tilbøyelig til å være enig med meg. Like mye på grunnlag av hva hun ikke så som hva hun så.

Nei nå er jeg aldeles på styr. Dette var en helt utrolig opplevelse! Må gå bort i et hjørne og summe meg litt jeg... *sum sum*

Skrevet

Hei jenter!

Bare kjapt innom for å ønske god helg- altfor tidlig for de fleste, men i morgen drar snuppeluppa og jeg på jentetur til Trondheim! Vi skal besøke ei venninne av meg og titte litt på mine gamle steder fra studietiden + kose oss så klart. Formen min har vært mildt sagt sjaber de siste dagene, men i dag har det heldigvis vært litt bedre. Billetter er kjøpt for lenge siden, så det er bare å gjøre det beste ut av det.

Vi var på ul på mandag. Var så nervøs at det flimra foran øya og pulsen var ute av kontroll. Vi fikk heldigvis se et lite hjerte som banket. Time for morkakeprøve er på onsdag om ei uke og jeg er så nervøs. Derfor blir det godt å komme litt bort i helga, tenke på litt annet.

Anki: kos deg i helga- det er rett over skauen her du skal! der er det fint!

Klem til alle!

Skrevet

En lien oppdatering herfra.

I går kom brevet jeg har venta på så lenge. Bekreftelsen på at søknaden om icsi er godkjent. MEN det sto også at ventetiden er på 3-4 mnd! Jeg som trodde total ventetid fra vi var der var 0-3 mnd, men det var vel bare til dette brevet kom :-(

Jau, jau... det var med litt for å fylle ventetiden med. Både jeg og sambo skal ta blodprøver til hiv-test, kromosomprøver og gudene vet hva det var mer. Får trøste meg med at uansett så tar de prøvene ca 7-8 uker å få svar på, og vi kunne ikke starta behandling før de svarene kommer likevel. *Trøste seg selv*

Mortine: håper du får ei fin helg i trønderhovedstaden :-)

Jeg er fortsatt ikke noe flink til å skrive ned og kommentere, så jeg bare gir en stooor og god klem til dere alle :-)

Skrevet

Det finnes vannfast mascara og Kleenex! Tårer og snørr har jeg etterhvert blitt vant til, og har alltid noen som kan brukes på noe som virkelig er verdt det =) Blir for teit å bare sippe av småting hele tiden óg...

Ellers synes jeg at litt shopping bare er å anbefale om det hjelper! Og det er klart du har fortjent det =)

Barn er så gode å ha. Hverdagen fortsetter liksom så ufortrødent videre med smått i hus. Den julen min mormor døde, hun døde den 21. desember, skulle jeg feire med nevø og niese for første gang. Ene og alene på grunn av dem ble det faktisk jul alikevel. De er så livfulle at selvom ting er sørgelig har ikke sorgen sånt grep om barn som den får om oss voksne.

Det er godt å høre fra deg Snorke-frøken, at verdenen din beveger seg fremover den også, og at du har fine dager. Det gjør meg glad! En stor klem til deg og dine =)

Skrevet

Hei!

Ser at det har blitt litt mer aktivitet her inne nå som sommerferie osv. er over...he, he, sier jeg som nesten ikke har vært her inne i sommer...

Vel, tantekreket kom på besøk til meg også, i går... Arggghh! Men, men. Ikke så mye å gjøre med det annet enn å banne litt. Går da over i min (vår) 27. pp! Fysj! Det hadde jeg aldri trodd!! Tror nok det bare blir lille snuppa vår jeg nå, og så får vi kose ekstra med henne i steden for!

Snorke-frøken: Kjære deg, var godt å se et innlegg fra deg igjen. Huff tenker på deg og dine, og ikke minst lille Anna hver dag! Dette er slett ikke lett! Du som virkelig gjorde alt du kunne får å hjelpe henne frem til denne verden, ved å ligge i flere uker. Men uansett var det jo ikke helt "bortkastet". Ingen kunne vite om denne infeksjonen som kom snikende! Dette er og blir så urettferdig!!! Skjønner godt du ikke orker å komme så ofte innom. Skulle nesten bare mangle. Du har nok med din egen sorg, og ikke minst være der for de andre barna deres! Det er jo enda litt "godt" at storesøsken taklet tapet av Anna bedre enn med den andre lille engelen deres. Barn er ganske så flinke og fornuftige til å takle sorg, i hvert fall så lenge de er inkludert i alt og ikke minst får snakket og spurt masse! Sover de små englene deres sammen på gravlunden nå?? Sender over masse varme tanker og klemmer, og håper vi får se deg litt mer her inne etterhvert. Når tiden er inne og dere føler det er rett, får dere heller ta stilling til om dere tørr å prøve igjen. Ønsker dere masse godt, og igjen...en god klem!

Pappalille: Så bra at kvalmen nesten har gitt seg. Vil tro du lever i en litt annen verden nå ja.. Litt morgenkvalme takler man alltids, i hvert fall når man har vært plaget av ekstrem kvalme!! Skjønner godt det er stas med ny ferdig oppsatt vogn. Vi kjøpte bare 3 uker før termin, så vi hadde den ikke så lenge vi da.... :) Men gøy var det å ha den ståendes alikevel :) Glede seg til å få noen oppi der å trille på :) Må jo være litt stas å ha en "velbrukt" seng også, som både pappan og tante har ligget i? He, he. Håper ellers du får en fin arbeidstid fremover, selv om du ikke får kjørt tøff, tøffen :) Blir ellers spennende å se om det er ei lita jente som skjuler seg der inne! Ta ev. 3D om dere vil ha 99 % sikkert svar... He, he. Det gjorde vi, da vi var sååå nysgjerrige!

Skrekkblanda fryd: Gratulerer så masse med Madeliene. Ei lita førken får jeg si... :) Håper dere koser dere masse. Du må gjerne skrive en liten fødselshistorie om du orker og har tid :) Lykke til som nybakt mamma!

anki: Dumme tanta som kom da. Og så masse på overtid!! Skikkelig guffent gjort! Men vi får håpe dere treffer på neste forsøk.... og at det blir en junibaby på dere i steden for :)

Vi var også på Hunderfossen i sommer.... og ikke minst Frognerparken... He, he. Men vi bor jo i Oslo, så litt kortere vei for oss! Hunderfossen var ikke noe for snuppa i år, da hun var for kort for det meste. Men Lilleputthammer der i mot var helt topp! Der fikk alle over 90 cm gjøre alt! Lykke til med ny jobb og babylaging da, og god tur til helga :)

D&G: Så gøy at det blir jente da. En av hver må jo være flott! En rosa og en blå.. he, he. Håper storebror blir en snill og beskyttende bror :) Skjønner godt besteforeldre osv. er informert og klare til innkjøp av rosa, kjoler og strikking.... Jeg er heller ingen husmor på den kanten, så har aldri strikket noe til snuppa. Kun fått fra bestemødre/faddere/tanter :)

tussemor5: Så gøy og grattis med enda en med tut :) He, he. Håper han ikke fortsetter i de samme baner når han kommer ut... men "blottingen" sin. Fnis :) Blir nok litt av et radarpar disse gutta om noen år :) He, he.

Her hos oss blir det nok ikke mye mer bobil/camping på en stund. Kanskje leie en hytte eller noe. Snuppa trives nok veldig godt med den type ferie, men vi er ikke helt campingmennesker. Var gøy å gjøre noe annet, og angrer ikke turen, men nå har vi liksom gjort det. Lykke til med svangerskapet, og håper at alt går bra videre, selv om jobben ikke skulle klare å tilrette legging arbeidet for deg, så får du sikkert nok å drive med hjemme... :)

Mortine: Du bør absolutt prøve å komme deg en tur til London, men dere trenger gjerne én uke minst for å få med en del av det mest interessante. Og gjerne uten barn, da dere blir litt friere... Ellers er det jo ting for barn også da, så absolutt, og snuppa deres er jo litt stor i forhold til snuppa vår, så tror nok hun også ville hatt en del igjen av en Londontur :)

Bra formen din er litt bedre da, og håper dere får en koselig tur til Trondheim! Slapp av og kos dere masse.

Lykke til med morkakeprøven.. Hjelp. Høres vondt ut. Hvordan foregår det? Regner med at dere følges opp av Riksen p.g.a. forrige svangerskap?? Masse, masse lykke til :)

Eva76: Huff. Så innlegget ditt i sted, men så glemte jeg å skrive ned stikkord, så nå husker jeg ikke alt.... He, he. Men skjønte at dere endelig har fått et etterlengtet brev, og at dere nå egentlig er i gang, selv med 3-4 mnd. venting!!! Blir jo kjempespennende da! Ønsker dere masse lykke til, og om i overkant av et år, så har dere en liten baby :) For det skal jo klart klaffe på første forsøk :) Lykke til!

Nei, nå har jeg sittet og skrevet litt her innimellom jobben nesten i hele dag, så kanskje best å poste innlegget, og gå fullt og helt tilbake til arbeidsoppgavene!

Om jeg har glemt noe så beklager jeg det, men håper alt er bra med alle, og sjabbes igjen snart. Om jeg ikke kommer innom før helga, så ha ei riktig god helg alle sammen!

Klem

Skrevet

Hei igjen snorke-frøken.. :)

Ser at du har klart å lagre et innlegg mens jeg har sittet og skrevet på mitt lange innlegg her i dag :)

Så deilig å se at du skjemmer bort deg selv litt, og jeg er sikker på at det er både for sorgen, sinnet og gledens del at du har shoppet litt "vilt" og ikke minst brukt penger på hår og klær. Går vel ikke ann å si at det er fortjent (eller kan man det i din situasjon?? Vet ikke om det blir helt riktig ord liksom, fortjent er det jo, men håper du skjønner hva jeg mener), men er deg så absolutt vel unt! Man skal kunne få lov å skjemme seg litt bort. Jeg gjør også sånn når jeg er sint, lei meg eller bare glad. Shopping er en liten terapi i seg selv den!

Så godt å lese at det går fremover for deg allerede! Kjempebra. Og JAAAAA jeg blir med på et treff. Fyller opp med Kleenex jeg også, just in case, og så får vi ellers bare le og gråte omhverandre om det skulle trenges!

Stooor klem

Skrevet

Forventet ikm

- Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

- Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- anki-håper-på-09 baby: ikm ca 30.09, gift,36,to gutter 5 og 8,sunnm.

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

Tjo bing alle sammen. Måtte innom for å oppdatere lista etter at tanta atter en gang kom på besøk. Var hos healer og tarotdame igår. Vært hos henne før. Spennende. Hun trodde at vi får et barn til... Vi får se hva storken kan bringe til oss om noen mnd. Om han i det hele tatt kommer... Får visst kun tantebesøk... Ja ja, har to flotte gutter allerede, så begynner å innfinne meg med at det kanskje bare blir de to.

Dritt med deg også da Dotten at det tantereket ikke kan holde seg unna. Kjekt med gravidlista som er så lang... håper vi to også kan få joine den snart... Begynner å bli 16 pp her no tror jeg. Du ligger et skritt foran meg der... Men et sommerbarn neste år hadde no vært koselig... Eller høst kanskje. Tror ikke det klaffer her neste mnd. Med mann som reiser, må det klaffe med EL når han er hjemme... Blæh!

Snorke-frøken: flott at du skjemmer deg selv litt bort. Det har du virkelig fortent. Håper dere får det hyggelig i helga.

Jeg med min klisterhjerne husker ikke så godt hva jeg skulle kommentere, men du som skulle til trøndelag, god tur. En flott by Trondheim dersom det er dit du skal. Studerte og jobbet der i 7 år.

No får jeg se til å begynne å pakke. Gruer meg til tur i marka i helga. Men det blir sikkert gøy får en håpe... Er ikke så veldig friluftsmenneske...

Skrevet

Puh, da var jeg ferdighandlet til Tyrkia turen, nesten færdig å rydde til i morgen og rundstykkene er færdig utbakt, klare til å bli stekte om ca 30 min, siste klesvask for turen er veø også snart færdig klar til å henges til tørk, invitasjonere til tupperware party er sendt ut på sms (skikkelig uproff konsulent), der gjenstår bare en mail til team lederen min også er jeg klar til senga og den store pakkedagen...puh, det aller meste ligger klart til pakking, men hvordan pakker man når man må pakke bleier og mat til en liten en for 14 dager og i tilegg bør ha med seg litt klær, vogna skal være med, men vi er jo bare 2 voksne til å bære alt....jeg mener, vogn, minimum ett kolli med klær/mat pr pers, stellebag og handbagasje for 2 voksne...heldigvis slipper vi å ha med reisesenga:) ja, åsså må en av oss sikkert bære gullet mye av tiden før og etter avresie...Åhhhh, som jeg gleder meg til turen (not)...gleder meg til å komme fram da, altså;) Dessuten er jeg så inderlig smart at jeg har invitert 2 voksne med barn til lunsj i morgen og jeg er litt sånn at når jeg inviterer så skal maten og huset være ordentlig (selv om at jeg egentlig er ett rothau av dimensjoner), så med andre ord, jeg har hatt nok å holde på med i dag. Blei så forbanna da jeg kom hjem i stad og gubben lå på sofa å sov, han hadde ikke gjort en h...dritt etter at han kom hjem, annet enn å lagt gullet. Han klarte f...ikke å tenke ut selv at han kunne begynne å koke spaghetti til middagen siden jeg ikke var kommet hjem...grrrrrrrr...litt hormonsyk om dagen;) ikke har han tenkt ett sekund på pakking eller hva vi trenger med oss til turen heller, men d kan jeg fortelle at pakke får han gjøre selv. Problemet med det er at både min og gullet sin bagasje blir pakket sammen med mitt og det er det jeg som må bære, fordi gubben ikke gidder å bære så tungt...argh....og som regel er det jeg som må ta gullet også...puh - godt å få dette ut:)

Snork frøken: Det er alltid like godt å høre fra deg!!!!!!! Det er godt å høre hvordan livet ditt beveger seg både på godt og vondt. Jeg skulle gjerne vært med på humør treff;) det hørtes skikkelig godt ut, rett og slett!!!!!!!! Du skal vite en ting, alt du viser og gir av livet ditt her inne, gjør at jeg setter ting som skjer i livet mitt i større perspektiver og det er jeg deg svært takknemlig for!!!!!!!!!! Ingen fortjener den sorgen du og familien din gjennomgår, men du er vel fortjent alt som er godt og bra, koste hva det koste vil. Jeg tenker på dere hver dag!!!!!!!!!!!!!!! Stoooooooor gooooooood, varm klem fra tussemor

Dotten: Jeg ble noe svett rundt ørene da jeg skjønte at vi får en gutt til. Jeg ser stadig for meg de heftigste senario, men, men, tror det blir litt gøy etterhvert også:) Navneforslag tas i mot med takk:) Skjønner godt at du blir lei av all prøvinga altså. Jeg er bar skikkelig takknemlig for at det har gått så greit for oss. Hadde aldri hatt tålmodighet til det. Håper virkelig det klaffer snart for dere. Ang jobben, for å være helt ærlig håper jeg ikke at de klarer å tilrettelegge for meg. Trives ikke så veldig godt igrunnen og på en måte kunne jeg tenke meg å være hjemme å heller fokusere mere mot det som skal skje og å holde på litt med tupperwarene mine, både med tanke på salg og med utprøving av alle produktene mine. Misforstå meg rett, jeg synes det er godt å gjøre noe annet enn å være hjemme altså....

Mortine: Misunner deg ikke morkakeprøven, har ikke gjort det selv, men har alltid syntes sånne stikketing virker så vondt (derav angst for epidural/spinal) skulle ikke tro at jeg er sykepleier..hehehe...Håper du og snuppa får en kjempetur til Trondheim!!!!!!

Pappalille: Så gøy med UL da, var det bare 1?????:) Det er jaggu meg spesielt å få se disse små trollene på ul. Jeg ble helt matt natta etter vi hadde vært på UL, fikk se hodet til en voksen person og sammenlignet med de skarve 44mm til nurket vårt, måtte ha meg en stille stund etterpå. Det er ganske fantastisk det vi går å bærer på altså.

Eva: Lykke til med testinga og prøvesvarene. Du skal se tiden går mye fortere enn du tror nå;) Jeg får litt panikk med tanke på at jeg er halveis i dette svangerskapet allerede. Føler at jeg har alt for dårlig tid til å forberede meg på fødsel osv....

D&G: Er du ferdig med alt det bryllups styret??? Fant du noe fint å pynte deg med? (det er jeg sikker på du gjorde). Hvis du ikke er færdig må du ha lykke til:)

Nei, nå er rundstykkene snart færdige og jeg er sulten som en ulv. Skal prøve å komme innom en liten tur før vi reiser på lørdag.

Mange, varme. gode klemmer fra meg

Ps Fikk gubben til å hjelpe meg å pakke litt nå:):):)

Skrevet

Heisann damer =)

Ja, det var heldigvis bare én huleboer her. Ble så letta atte! Visste ikke helt hvor mye jeg har bekymret meg før vi fikk svar =) Utrolig godt med den ULen. Helt fantastisk å se det lille knøttet styre rundt og holde på der inne. Sta er hun visst også =p Jordmoren prøvde å dytte på henne for å få henne til å flytte litt på seg, men hun gjorde konsekvent det motsatte av hva vi ville *knis*. Hun ligner vel moren og faren (!) sin tenker jeg ^^

Jeg kan ikke si jeg misunner deg den turen dere skal på Tussemor, men alt mellom ankomsten og avreisa kan jeg godt ta ;-) Var i Kemer på bryllupsreise. VARMT! Men deilig, og som det matvraket jeg er så holdt jeg på å forspise meg der nede *rødme*.

God tur =)!

Skrevet

Hu og hei! Fikk en fot i magen fra innsiden i dag! Et skikkelig spark! *ør og svimsel*

Skrevet

Så deilig da pappalille!!!!!!!!! Min driver å bukter seg rundt, men gidder tydeligvis ikke å utøve noen annen form for aktivitet, han lader vel opp til han kommer ut;) Har dere bestemt navn???

Da er jeg og gullet så ferdigpakket som det går ann før i morgen tidlig, det er deilig (gubben har selvfølgelig ikke begynt en gang, og nå klarte han akkurat å sage av ett rør i tomta som han bare MÅÅÅÅÅ ordne før vi reiser...ikke forbanna jeg nei...grrrrrrrrr). Skulle ha vasket gulvene, men er helt pumpet. Hadde lunsj gjester i dag med 3 unger og 2 voksne og det var høylydt og koselig, men litt slitsomt, er så lei av å være så trøtt. Legger jeg godviljen til vet jeg at dette ikke vil bli noe bedre framover som magen vokser, og jeg må innrømme at jeg synes den vokser i rekord fart...men,men får håpe det blir mye huslige syssler framover og kanskje jeg klarer å legge meg til gode huslige rutiner også, hadde ikke vært dumt, men da må gubben være med på den saken og det tviler jeg vel på at jeg klarer - han gjør som han vil, færdig med den saken. Uanset må jeg ta ut av oppvaskmaskinen og sette på plass også må jeg spise litt, gullet tok over pizzaen min til middag i dag, så det ble ikke så mye mat på meg, det var igrunnen bar koselig, siden han aldri ellers spiser middag og nå har han spist middag 2 dager på rad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3 typer varm mat på disse 2 dagene - helt utrolig!!!!!!!!!!!

Jeg skal prøve å komme meg i seng til rimelig tid slik at jeg ikke er helt utpeist i morgen, blir et laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt døgn....hvem er så idiotisk "smart" å bestille sydentur hvor man må kjøre bil minimum 5t i forkant (og etterkant) med en 1 åring, når man enten kan fly fra Årø til Gardermoen og videre derifra eller direkte fra Ålesund hvor vi kunne tatt buss i 2 t, eller kjørt tilsvarende,men neida, la oss kjøre til Værnes....dette også gjør meg så eitrende forbanna også må vi betale flere tusen kroner i parkering - helt utrolig, litt stressa nå (jeg er takknemlig for gratis tur altså, men...ja, tror kanskje dere forstår meg litt). De reiste samme turen i fjor, men med barn som da er vesentlig eldre enn gullet vårt - og "det går så fint å reise med barn, og plassen er bare helt fantastisk for barn"...grrrrrrr...ta litt hensyn da... Jippi!!!!!!!!! Hadde håpet at vi skulle klare å la gullet sove hjemme på formiddagen før vi reiser, men oppdaget at vi ikke klarer det, så han må sove i bilen og da sover han max 1t og ikke fullt så god kvalitet som om han hadde sovet hjemme....ja,ja. Ser for meg en ferie hvor flyturen tar knekken på meg og at resten avv ferien går med til å grue seg til flyturen hjem igjen;) Ok, dette er litt typisk meg, jeg tar sorgene på forskudd, så er jeg sikker på at jeg får dem, men om det skulle vise seg å bli slik er jeg forberedt og hvis ikke er det jo bare en gledelig overraskelse=)

Nei, da er det tid for siste innspurt med husarbeidet.

Snakkes om 14 dager da damer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

God tur, selv om du sikkert ikke rekker lese dette før dere drar ;-) Det går nok bra =)!

Når det gjelder navn så har vi et par, men må liksom vente å se på hvem som kommer ut =) Ikke sikkert navnet passer i det hele tatt =)

Skrevet

Hei!

Da er helga overstått. Har stort sett bare slappet av og ikke gjort så masse. Klippet plen, vasket, støvsug og tørket støv, og ellers jobbet litt på lørdagen (overtid). Utenom det har jeg nå kost meg med snuppa også, glodd på tv'n og stappet godter :) Kjekt for vekta det... Not!

anki: Vi får krysse fingrene for oss at lille spire sitter snart. Og for Så gla' også!!! Synd man er så avhengig av at mannen er hjemme for å bli gravid... Fnis... Man skulle like gjerne klart det også selv.... He, he.

tussemor5: Håper du koser deg i Tyrkia og endelig kan slappe av etter noen stressende dager med handling, besøk og pakking. Håper det er godt og varmt og masse sol. Bare litt misunnelig......!

Når det kommer til guttenavn er det supervanskelig. Mye verre enn å finne jentenavn. Liker litt Jonathan, Theodor (en liten teddybjørn), Leo, Markus, Fredrik osv. Men vet ikke om jeg hadde valgt noen av dem til slutt... He, he. Må jo nesten se den lille også da! Og to tette gutter går seg nok til. Blir nok litt slitsomt en periode, men de har jo hverandre å leke med og avlaster nok dere mye etterhvert... :) Ikke gru deg! He, he.

Når det kommer til jobben, får vi håpe du blir sykmeldt da, for det er ikke gøy å måtte gå på en jobb man ikke trives med! X-er fingrene for at de ikke får tilrettelagt jobben for deg da :) He, he. Kos deg heller med Tupper Ware osv.

Pappalille: Så bra det bare var én spire der inne da...... Ikke for det om det hadde vært to, så måtte dere byttet vogn, og kjøpt inn ekstra av alt :) He, he. Men det hadde ikke bare blitt dobbelt av "mas" og utstyr, men også dobbel lykke :)

Er du sikker på at det er ei jente siden du skriver hun?? Så gøy at du har kjent spark da. Det er noe heeelt eget dette. Savner den biten jeg.... Kos deg med magen!

Ha en fin dag ellers alle jentene :) Klem

Skrevet

Ja, det er klart vi hadde fått det til om det var to der, men det er nå godt å få en "myk" start da =)

Jeg har vært helt sikker fra dag én på at det er ei lita frøken jeg leker hule for. Da vi var på UL ville ikke egentlig jordmoren si noe, for navlestrengen lå litt dumt til, men da jeg kommenterte at det var slettes ikke nøye hva hun kunne si siden jeg var sikker på jente alikevel, sa hun "jeg er tilbøyelig til å være enig med deg". Mer på grunn av det hun ikke så enn hva hun så. Hun var rimelig sikker på at hun hadde sett det om det var en gutt der inne nemlig =) Så heeeelt sikre kan vi jo ikke være, men jeg er nå det alikevel jeg da =p

Tenk dere trynet mitt om det ramler ut en liten kar =D *knis*

Skrevet

He,he. Skjønner!

Vi får håpe det ramler ut en liten Karina da... :) (Og ikke en kar....om du skjønner).... :)

Skrevet

Hei og hopp jenter

Jeg er nettopp ferdig med el og det var kjempevondt! Går på pergo og har aldri før merket el så tydelig. Fikk positiv el-test på fredag og hadde smerter i eggstokkene fra torsdag til søndag. + vanvittig hodepine. men sex måtte til - mannen stilte opp når han ble tilkalt! Blir spennende å se om Tr kommer om ca 1 1/2 uke......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...